Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 8 [ 188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sabino fans

 
Profiel   

Debbie schreef
Echt waar? Bont? Door die 3 vlekjes? Ik heb hier blijkbaar echt geen verstand van :+ :o

Het is een Torino x Harald, beide geen vlekken. Het komt in de hele bloedlijn eigenlijk niet voor. Ik heb me ooit laten vertellen dat het kan komen door Hoogheid die een paar generaties eerder zit.

Hoe werkt zo'n test? Is dat een bloedonderzoek?

Al haar benen zijn wit (ook een kenmerk van tobiano), dus het is wel meer dan drie vlekjes. Is de merrie wel bont of sabino? Zo nee, dan is jouw paard het ook niet en is het waarschijnlijk W20. Voor zover ik kan vinden was Hoogheid ook niet bont of sabino.

Testen kan door middel van haren geloof ik!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 14:37 



 
Profiel   

Ik vind juist het paard van Debbie best typisch voor sabino, hoge witte benen, rafelige witte aftekeningen, grote bles en witte onderlip :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 14:38 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Ik vind juist het paard van Debbie best typisch voor sabino, hoge witte benen, rafelige witte aftekeningen, grote bles en witte onderlip :+


Dat dacht ik ook, ja. Als je 't mij vraagt is 't eerder sabino en bijna zeker geen tobiano.

Ik heb een tobiano merrie staan met inderdaad vier witte benen, maar de vlekken zijn absoluut niet rafelig en ze heeft op haar hoofd alleen een druipkol. Dat is eerder typisch tobiano.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 14:44 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

De mijne,26 jaar nu. Witte onderlip, 3 hoge witte benen, witte vlek zijkant hoofd en een witte vlek aan de zijkant van zijn buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 14:51 



 
Profiel   

Sabino1 kan je testen dmv haren opsturen naar een lab, lab waar ik het laat doen kost dat ongeveer 22 euro.

Maar waarschijnlijk hou je dan in het topic erg weinig sabinos over, veel paarden waarvan we op uiterlijk zeggen dat het een sabino is, zijn genetisch gezien geen Sabino1.

Voor de persoon die zei wel bont, geen sabino. Sabino is een bontpatroon. Alleen niet platenbont (tobiano)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 15:37 



 
Profiel   

mooney schreef
Sabino1 kan je testen dmv haren opsturen naar een lab, lab waar ik het laat doen kost dat ongeveer 22 euro.

Maar waarschijnlijk hou je dan in het topic erg weinig sabinos over, veel paarden waarvan we op uiterlijk zeggen dat het een sabino is, zijn genetisch gezien geen Sabino1.

Voor de persoon die zei wel bont, geen sabino. Sabino is een bontpatroon. Alleen niet platenbont (tobiano)

Oh dat wist ik niet, dacht dat het een witpatroon was! Dat alleen tobiano, overo en splash onder bont vielen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 15:41 



 
Profiel   

Die van debbie kan niet bont/tobiano zijn als de ouders niet bont zijn.
Je kan bv. via Animalgenetics een haarstaal opsturen.
Ik zou dan Sabino testen en W20.

https://www.animalgenetics.us/Equine/Co ... abino1.asp

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 15:51 



 
Profiel   

Isabel schreef
mooney schreef
Sabino1 kan je testen dmv haren opsturen naar een lab, lab waar ik het laat doen kost dat ongeveer 22 euro.

Maar waarschijnlijk hou je dan in het topic erg weinig sabinos over, veel paarden waarvan we op uiterlijk zeggen dat het een sabino is, zijn genetisch gezien geen Sabino1.

Voor de persoon die zei wel bont, geen sabino. Sabino is een bontpatroon. Alleen niet platenbont (tobiano)

Oh dat wist ik niet, dacht dat het een witpatroon was! Dat alleen tobiano, overo en splash onder bont vielen

Zo leren we steeds wat bij :D sabino, splash en frame overo zijn allemaal vormen van overo, maar in Nederland noemen we frame overo eigenlijk altijd overo. Lekker verwarrend dus :')
Overo is van oorsprong eigenlijk gewoon een verzamelnaam voor bontpatronen waarbij de vlekken vanaf de onderkant 'opkomen' en niet over de rug gaan. En daar vallen splash, FO en sabino dus onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 16:13 



 
Profiel   

Ik heb er een aantal gehad die ook wat bijzondere kleurtjes hadden
De eerste was een veulen wat ik in Wales heb aangekocht
[ img ]

Daarna een veulen uit Duitsland, als veulen en jaarling

[ img ]
[ img ]
[ img ]

En eentje die ik zelf gefokt heb
[ img ]
Leek in elk geval stekelharig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 16:30 



 
Profiel   

Oh nooit geweten dat sabino onder overo valt! Thanks, weer wat geleerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 16:37 



 
Profiel   

Volgens mij bedoelt de TS gewoon een leuk topic voor pony's/paarden met veel aftekeningen, W20 of Sabino , wat maakt dat voor het oog uit.

Ik heb er ook enkele met (veel) wit gehad, zal ze eens spammen.
[ img ]

[ img ]

Deze had minder hoge witte benen e.d. maar wel de witte haren in d'r flanken en bij d'r staartaanzet.
[ img ]

Bij hem zag je het moeilijk omdat schimmel overheerst, maar hij had ook echt grillige vlekken en een wit hoofd.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 17:43 



 
Profiel   

Ik heb er geen verstand van, ik vraag me af of mijn merrie hier ook onder valt? Afstamming onbekend.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 18:21 



 
Profiel   

@Rose94, ik heb er ook totaal geen verstand van.. Maar wat een leuk beest zeg _/-\o_

@Happinez, zijn die laatste foto's op de Zuidlaarder markt?
Daar heb ik die van mij (ook) gekocht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 19:01 



 
Profiel   

Ik bedoel idd dat dit een topic is voor sabino (look a like) paardjes, of ze nou echt zijn of niet het gaat mij om het uiterlijk en niet het gen, wat leuk is om te weten van een ander hoor, dus daar mag zeker over gepraat worden!

Ik ben gewoon weg van mijn pony en weet dat er meerdere liefhebbers/eigenaren zijn en kon er nog geen topic over vinden, dus vandaar! :D


Er komen steeds meer beauty’s bij hier! Geweldig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 19:11 



 
Profiel   

Rose94 schreef
Ik heb er geen verstand van, ik vraag me af of mijn merrie hier ook onder valt? Afstamming onbekend.

[ [url=m/qYibLV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y531qz.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooi dier! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 19:55 



 
Profiel   

Er zijn maar enkele rassen waar het testbare Sabino1 gen in zit, maar nog véééél meer die dezelfde uiterlijke kenmerken hebben, maar negatief testen op Sabino1. Dit zijn dus gewoon andere W genen die nog niet ontdekt zijn, maar daarom vallen ze nog wel onder de noemer sabino :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 20:20 



 
Profiel   

Rose94 schreef
Ik heb er geen verstand van, ik vraag me af of mijn merrie hier ook onder valt? Afstamming onbekend.

[ [url=m/qYibLV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y531qz.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zeg met dat ene hoog witte been. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 20:38 



 
Profiel   

Debbie schreef
@Rose94, ik heb er ook totaal geen verstand van.. Maar wat een leuk beest zeg _/-\o_

@Happinez, zijn die laatste foto's op de Zuidlaarder markt?
Daar heb ik die van mij (ook) gekocht :+

Ja, de twee eerste pony's komen daar vandaan, en de laatste op de foto's ook.

Rose94, wat apart getekend !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 22:30 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Die vos <3 <3

Wat moet ik bieden :D


Ondertussen (denk ik) mijn eigen Sabino gekocht. Maar wellicht dat jullie daar meer over kunnen vertellen? Twee keer wit achter, buikvlek, brede bles en stip op lip.
Alleen zie ik in de afstamming niet terug waar het vandaan zou moeten komen.

Een goed paard heeft geen kleur, maar ik vind een vos met veel wit <3
Al is ie maar saai in vergelijking met anderen hier hihi.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 22:12 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je vosje! :D Ik vind het een leukerd! <3

Hier mijn vosje nog eens:
[ img ]

Ik hou van haar 'sproetjes'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 22:39 



 
Profiel   

Sabino is geweldig <3

Ik heb ook een 2,5 jarig a welshje met sabino
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 11:12 



 
Profiel   

Pandakaas, oef die is ook wel erg knap zeg! Wat is haar afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 11:16 



 
Profiel   

Echt een plaatje Pandakaas <3

Hier ook een sabino welshje:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 11:49 



 
Profiel   

Hevonen schreef
[ [url=m/5YPhYP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was Otto, een hier al bijna 20-jarige Groninger. Hij was grijs-sabino en in bijna al zijn kinderen kon je wel iets van het sabino-gen terugzien.

Op deze foto was hij al twee jaar niet geborsteld, maar hij glansde altijd als een spiegel. Erg mooi!


Otto stond in Een toch??

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 11:51 



 
Profiel   

Er staan echt zoveel verschrikkelijk knappe dieren hier in het topic <3

crazy_funky schreef
Pandakaas, oef die is ook wel erg knap zeg! Wat is haar afstamming?

Haar afstamming is Caeglas Elfryn x llanyfelin Blue Flame.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 07:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 8 [ 188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen