Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Onze krentenbol

 
Profiel   

Wellicht hebben jullie over onze Peaky Blinder gelezen. Achttien dagen na een zware koliekoperatie van zijn moeder is hij geboren, op 321 dracht. Zowel moeder Pepita als Peaky kregen te maken met de nodige complicaties.

Maar goed, daarvoor geen topic bij kleurengenetica. De vader van Peaky is de vos Iconic B. Zijn moeder Pepita is ook vos, zij is half PRE, half Haflinger. Pepita is 'gewoon' voskleur, maar heeft wel een donkere vlek op haar been.
Bij geboorte was Peaky een lichte vos. Nu hij aan het verharen is begint hij flink op een krentenbol te lijken. Maar staart, manen en onderbenen worden steeds lichter, en vacht donker met appeltjes. De binnenkant van zijn benen worden ook erg donker, bijna donkergrijs. Hij is nu drie maanden oud.

Wat kunnen wij van de kleur van Peaky verwachten? Het zou toch wel een cadeautje van moeder natuur zijn als hij na alle narigheid een extraatje bovenop zijn voskleur krijgt.

De foto's!

[ img ]CO2_8784

[ img ]CO2_8778

[ img ]CO2_8760
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 18:13 



 
Profiel   

Dit lijkt me gewoon een hele leuke vos :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 18:17 



 
Profiel   

Dat is en blijft een vos. Het grijze wat je ziet is de huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 18:24 



 
Profiel   

Lijkt mij ook een gewone vos. Wat zou je dan verwachten of waar hoop je op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 18:26 



 
Profiel   

Ik dacht dat hij wellicht donker werd door het sooty gen wat zijn moeder waarschijnlijk draagt (behalve de donkere vlek op haar been wordt haar voorpluk nu grijs). Sooty is niet ongebruikelijk bij Haflingers.
Daarnaast vroeg ik me af of staart en manen licht worden door het flaxen gen, ook van het kwart haflingerbloed wat hij is.

Sooty en flaxen zijn komen voor op vos en lijkt me niet heel onwaarschijnlijk gezien de Haflinger in zijn pedigree.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 18:27 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Dat is en blijft een vos. Het grijze wat je ziet is de huid.


Cayenne schreef
Dit lijkt me gewoon een hele leuke vos :j


Suzanne F. schreef
Lijkt mij ook een gewone vos. Wat zou je dan verwachten of waar hoop je op?

Ik hoop dat Peaky gezond opgroeit en dat het met Pepita uiteindelijk ook allemaal ooit weer goed komt.

Peaky is net zoals zijn moeder op 8 juli geboren. Makkelijk als je ze wil vergelijken. Moeders had op deze leeftijd de verkleuringen niet die Peaky wel heeft.

[ img ]IMG_1057
[ img ]CO2_8778

[ img ]IMG_1062
[ img ]CO2_8784

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 19:00 



 
Profiel   

Knap vossekind! Veel haflingers zijn als veulen ook van die toverballen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 19:35 



 
Profiel   

Hij is prachtig hij heeft geen extra’s nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 05:52 



 
Profiel   

Hij ziet er absoluut prachtig uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:33 



 
Profiel   

Nieuwe foto's nu Peaky een jaar oud is. Zijn voskleur is anders dan van de andere jaarling vossen waar hij mee staat, lichter. Staart en manen hebben alle denkbare kleurschakeringen. Zelf denk ik nog steeds dat dat het effect is van het sooty en flaxen gen wat hij van moeders kant kan hebben meegekregen.
Hier wat foto's om een idee te krijgen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En de staart..

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 16:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen