Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur heeft mijn nieuwe aanwinst?

 
Profiel   

Letsdunit schreef
Knappe pony. Is ze drachtig ?


Nee Hollands welvaren, mag het hopen van niet in ieder geval ze is pas 2, maar wellicht gaat daar komend jaar wat in veranderen :D nu eerst maar een beetje groeien, spelen met de rest en wandelen.

@Dorith: dat hoor ik inderdaad wel vaker. Jammer dat ze pa niet ggk hebben....

Sarino: ik heb ze gebeld en nav daarvan een mail gestuurd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 20:54 



 
Profiel   

Unseen schreef
prugelpiet schreef

Nee. Ken je de Henson al? https://www.bokt.nl/wiki/Henson

Overigens ben ik wel benieuwd TS. Ik ken er eentje met net zo'n kleur, maar ik heb ook nooit geweten wat voor kleur het is :))


Dit is geen Henson, als de vader een bonte warmbloed is. De bouw van dit paard is ook anders en daarbij hebben Hensons een hele dikke bos manen.

Sorry verder kan ik je met de kleur niet helpen.


Klopt! Ontzettend fijne paarden zijn het. Maar er werd geopperd of het een rare gooi is dat de moeder een Fjord zal zijn: dat is bij dit paard niet het geval, maar het bestaat dus wel daadwerkelijk. Vandaar dat ik het hier neer legde, maar ik had er misschien even duidelijker bij moeten zetten dat dit niet het geval kan zijn met de het paard van TS :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 21:01 



 
Profiel   

Denk dat wildkleur bruin best een goede gok is. Ik heb er niet mega veel verstand van, maar de mijne is als het goed is wildkleur bruin bont en best vergelijkbaar met de jouwe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 09:04 



 
Profiel   

En uitgelicht :D wat leuk zeg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 11:09 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad een bruine is met nd1, ofwel bruin met primitieve kenmerken. Zoals al eerder in dit topic verteld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 12:23 



 
Profiel   

Ze lijkt qua kleur, aalstreep en zwarte onderbenen precies op mijn kruisingen Fjord/Fries. Beide zijn merries. Ik heb ze beide in 2010 laten dekken door dezelfde hengst. Dat was een kruising Quarter/Argentijse Criollo. Beide veulens die daar uit kwamen hebben ook een duidelijke aalstreep. Ze zijn in principe nog 1/4 Fjord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 13:20 



 
Profiel   

Mooie pony zeg!

De kleurendiscussie zal ik overlaten aan de experts :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 13:26 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Letsdunit schreef
Knappe pony. Is ze drachtig ?


Nee ze is niet drachtig.


Dat was ook mijn eerste vraag aan de hand van de foto in uitgelicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 15:25 



 
Profiel   

Hollands welvaren :D ze is pas 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 15:26 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
MirandaMalik schreef
Misschien is de moeder een fjord of zeg ik nu iets raars. :D


Nee. Ken je de Henson al? https://www.bokt.nl/wiki/Henson

Overigens ben ik wel benieuwd TS. Ik ken er eentje met net zo'n kleur, maar ik heb ook nooit geweten wat voor kleur het is :))

Kende Henson ook niet als ras maar ken wel fjordenkruisingen met deze kleur! (niet allemaal met aalstreep)
Volga van Thalita Bakker is ook kwart fjord.
Kwart zou natuurlijk ook kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:44 



 
Profiel   

[ img ]

Haar staart ;) op verzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 16:00 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Letsdunit schreef
Knappe pony. Is ze drachtig ?


Nee Hollands welvaren, mag het hopen van niet in ieder geval ze is pas 2, maar wellicht gaat daar komend jaar wat in veranderen :D nu eerst maar een beetje groeien, spelen met de rest en wandelen.

Ik betwijfel het := . Wees niet verbaasd als er in april een veulen naast staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 21:35 



 
Profiel   

Sorry ik kan je niet helpen met de kleur.

Maar wat een plaatje van een pony <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 21:38 



 
Profiel   

Heb een foto van haar moeder:

[ img ]

Beter dan dit gaat het niet worden.....

Vorige eigenaar heeft mij verzekerd dat ze onmogelijk drachtig kan zijn. Ze liep niet in de buurt van hengsten en alleen met 2 merries en 2 koeien.... Dus niets wat zaad kan schieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 14:20 



 
Profiel   

Late reactie, maar een zeer leerzame groep op Facebook is Equine Color Genetics.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 08:52 



 
Profiel   

Ze is geen wildkleur, en de moeder ook niet. Want dan zouden ze lichte manen moeten hebben met zwart in het midden. De "extremere" kleurverdeling die mooney noemt. Daarom denk ik ook nd1. Op papier gewoon bruin, maar wel dus bruin met wildkleurachtige kenmerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 10:06 



 
Profiel   

Het is een mooi dier :) kleur is leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 10:10 



 
Profiel   

Mooie moeder ook!
Heb je deze wel eens gezien, vind ik wel wat van de moeder en jouwe hebben?
[RIJ-ITP] 2016, het eerste jaar met lieve Flinn (Fjord x Arabier)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 12:14 



 
Profiel   

Dat is een goed voorbeeld van een "gewone" wildkleur. Als je naar de manen kijkt zie je het verschil. Dat paard, en elke fjord(enkruising) heeft dus een andere kleur dan het paard van TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 12:35 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties ;) misschien laat ik het nog eens testen, voor waar ik haar voor heb gekocht is het niet belangrijk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 13:44 



 
Profiel   

Koper schreef
Ze is geen wildkleur, en de moeder ook niet. Want dan zouden ze lichte manen moeten hebben met zwart in het midden. De "extremere" kleurverdeling die mooney noemt. Daarom denk ik ook nd1. Op papier gewoon bruin, maar wel dus bruin met wildkleurachtige kenmerken.

De manen hoeven geen contrast te hebben, dat is een ding wat er bij Fjorden extreem bij komt en bij andere rassen soms wel en soms niet aanwezig is.
De kleurverdeling uit het onderzoek gaat echt over elke individuele haar in de vacht. Waar het pigment normaal door zo'n haar verdeeld is, hoopt het zich bij wildkleur allemaal op in de kern van de haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 15:08 



 
Profiel   

Knap dier is ze zeker z'n vast.

Ik heb tevens ook een gewone bruine gehad met een erg duidelijke aalstreep. Ik vermoed dat die ook ND1 heeft.
Jouw merrie is wel een beetje lichter van kleur.

Hij is inmiddels verkocht maar dit was hem:
Zomervacht was de aalstreep zelfs iets minder goed zichtbaar
[ img ]

Wintervacht/herfst
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 15:57 



 
Profiel   

Wij hebben ook een nakomeling van de hengst maar die is al 15 jaar en inderdaad bont.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 09:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen