Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zilvergen?

 
Profiel   

[ img ]


[ img ]


Wie kan mij vertellen of ons projectje het zilvergen heeft??

Omdat deze dame toch echt op een toverbal lijkt en in haar paspoort staat dat ze vos is.. zie ik toch echt niets vos aan haar manen.

Staart heeft ook deze grijzige kleur..


Pony heeft helaas geen papier dus ik kan ook niets vertellen over de ouders.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:47 



 
Profiel   

Kan nog steeds gewoon vos zijn. Even een tip, zilver uit niet op vos dus mocht het genetisch een vos zijn is het onmogelijk dat de manen deze kleur zijn door zilver. Enige wat dus zou kunnen uitsluiten of het wel of geen zilver is, is een test

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 16:50 



 
Profiel   

Heb een foto in zomervacht?
En weet je of een van de ouders het heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:00 



 
Profiel   

Als je het zeker wilt weten moet je testen.
Wil je niet testen, hou het dan op vos. Mijn vos heeft ook (soms) deze kleur en dat komt omdat het een vos met sooty is. Naarmate ze ouder wordt heeft ze dit tintje enkel nog in de lente en ze heeft nu een kortpittig kapsel waardoor het minder opvalt. Maar even wat oudere foto's:
[ img ]
[ img ]

Het tintje is ook niet erfelijk trouwens, ze komt uit twee donkere vossen en haar dochter is knaloranje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:05 



 
Profiel   

Paard is imo te rood om silver bay te zijn. Vos met flaxen en sooty heeft ook dergelijke kleur manen.

En heel nuchter: de kans dat een paard met een bijzonder kleurtje zonder papieren op de markt komt is niet heel groot. Op het moment dat een paard qua kleur iets aparts is kan-ie 3 benen hebben en dan nog vliegen ze als zoete broodjes over de toonbank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:22 



 
Profiel   

Ik had begrepen dat een vos nooit “zwarte” manen kon hebben. Nee helaas nog geen foto’s in zomertenue.. we hebben haar nog maar kort en weten vrij weinig van haar. Ze is een projectje van 5 jaar en heeft vrij weinig mensen gezien.. als ze paars was was het ook goed hoor!

Er kwam iemand langs met wie we grondwerk lessen met haar doen. Die zei.. goh.. ze is echt heel apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 18:14 



 
Profiel   

Als ze het zilver gen dragen dan hebben ze altijd lichte 'blonde' wimpers en dat zie ik niet bij jou pony. Dus mijn gok is dat de kleur niet afkomstig is van het zilver gen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 18:21 



 
Profiel   

Ik zie hier ook geen zilver in, gewoon een mooie vos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 16:19 



 
Profiel   

Wij hebben zo een kwpn-er gehad en bij haar stond silver apple vos op het papier, 1 zoon van haar werdt silverapple bruin genoteerd en 1 dochter precies zo,silver apple vos.maar je kunt het idd laten testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 12:55 



 
Profiel   

Zilver toont niet op vos, dus silver dapple vos is geen correcte benaming.
Je kunt uiteraard wel een vos hebben die zilver draagt, maar dat zie je niet aan de buitenkant en wordt dus ook niet als zodanig beschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 13:06 



 
Profiel   

Misschien zijn ze zilverappel bruin, dat het verkeerd genoteerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 16:11 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Zilver toont niet op vos, dus silver dapple vos is geen correcte benaming.
Je kunt uiteraard wel een vos hebben die zilver draagt, maar dat zie je niet aan de buitenkant en wordt dus ook niet als zodanig beschreven.

Stond er toch echt op en merrie is inmiddels al 2jr dood was rond de 20jr..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:01 



 
Profiel   

Zilver vos bestaat niet. Vos kan het dragen maar niet tonen. Er worden wel vaker fouten gemaakt met kleuren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen