Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur is mijn pony?

 
Profiel   

Hallo,

Dit is mijn pony. In zijn paspoort staat dat hij palomino pinto is. Maar hij begint nu stipjes rond zijn ogen te krijgen. Betekend dit dat hij pintaloosa van kleur is of iets anders?

Alvast bedankt voor de hulp! :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:00 



 
Profiel   

Palomino met vermoedelijk tobiano. Zijn geen duidelijke foto’s verder, enig idee wie de ouders zijn,m?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:13 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Palomino met vermoedelijk tobiano. Zijn geen duidelijke foto’s verder, enig idee wie de ouders zijn,m?


Zijn vader is vos bont en zijn moeder is champagne (appaloosa?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:21 



 
Profiel   

Marikitje schreef
Rennie89 schreef
Palomino met vermoedelijk tobiano. Zijn geen duidelijke foto’s verder, enig idee wie de ouders zijn,m?


Zijn vader is vos bont en zijn moeder is champagne (appaloosa?)


Als jouw veulentje daadwerkelijk palomino is moet 1 van de ouders een creme gen hebben. ;)
Dus valk, palomino, smoky black, cremello, perlino of een zwarte met 2 creme genen ( naam even kwijt. )
Heeft jouw veulentje blauwe ogen? Kan het zo gauw op de foto's niet zien.
De stipjes rond de ogen kan duiden op champagne, maar die worden volgens mij altijd geboren met blauwe ogen.
Ik vind de kleur wel lijken op palomino, but I'm no expert. Recent wat in verdiept vanwege het fokken met een perlino hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:28 



 
Profiel   

Zijn vader is vos bont en zijn moeder is champagne (appaloosa?)[/quote]

Als jouw veulentje daadwerkelijk palomino is moet 1 van de ouders een creme gen hebben. ;)
Dus valk, palomino, smoky black, cremello, perlino of een zwarte met 2 creme genen ( naam even kwijt. )
Heeft jouw veulentje blauwe ogen? Kan het zo gauw op de foto's niet zien.
De stipjes rond de ogen kan duiden op champagne, maar die worden volgens mij altijd geboren met blauwe ogen.
Ik vind de kleur wel lijken op palomino, but I'm no expert. Recent wat in verdiept vanwege het fokken met een perlino hengst.[/quote]

Hij heeft geen blauwe ogen. Ze lijken wel wat lichter van kleur te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:36 



 
Profiel   

Dit is sowieso geen champagne. Mogelijk palomino tobiano appaloosa dan, appaloosa is vaak niet direct aanwezig en kan in de loop van jaren naar voren komen. Maar dan zal de champagne ouder ook daadwerkelijk het crème en appie gen moeten dragen erbij.


Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 07-04-21 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:40 



 
Profiel   

Als moeder echt Champagne is, dan is dit veulen hoogstwaarschijnlijk Champagne bont. Als het een vosbasis (lijkt me wel met deze lichte kleur) heeft, dan is het een Gold Champagne.
Gevlekte huid (vooral te zien rond ogen, neus, mond en geslachtsdelen) is ook een kenmerk van Champagne. Champagne paarden hebben daarnaast Amber-kleurige ogen (variërend van lichtbruin tot groenig) en vaak worden ze idd geboren met blauwe ogen.

Als de ogen van dit veulen lichter zijn dan 'standaard' bruin, zijn zijn ogen mss snel verkleurd of helemaal niet blauw geweest, en kan het toch Champagne zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:40 



 
Profiel   

Mairead, ik zie hier geen champagne in, te donkere huid en geen lichte Amber kleurige ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:42 



 
Profiel   

Als de ouders inderdaad vos x champagne zijn, dan heb je bij mijn weten kans op champagne, vos, zwart of bruin. Champagne is wat het meest passend is bij de foto's, hoewel er inderdaad kenmerken lijken te ontbreken. Ik ben verder ook geen expert, maar dit is hoe ik het zie

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:45 



 
Profiel   

Het lijkt er ook op dat hij grijze/zwarte haren in zijn manen krijgt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:48 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Mairead, ik zie hier geen champagne in, te donkere huid en geen lichte Amber kleurige ogen.

Hier een paar voorbeeldjes van de gevlekte huid rond de ogen bij een paard Champagne kleurige paarden, die in deze gevallen toch behoorlijk donker is:
https://www.horse-genetics.com/images/Sunny-eye2.jpg
https://colorgenetics.info/sites/defaul ... 824514.png

Om het echt zeker te weten, zou je echter moeten testen, of de exacte kleur van de moeder moeten weten (mss dat die toch nog een creme gen verstopt heeft onder de Champagne, of per abuis is geregistreerd als Champagne)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:53 



 
Profiel   

Pony lijkt mij gewoon palomino, en dan zijn er twee mogelijkheden: Moeder is naast champagne ook creme (maar dat zie je idd niet zo goed op champagne, maar dan zou één van de grootouders wel ook creme moeten dragen) of gewoon verkeerd benaamd (en dat komt vaak genoeg voor).
Zwarte haren in het wit van de manen van een palomino komt vaker voor, niets geks.

Of het ook nog appie-genen draagt is op dit moment niet te zeggen, die vlekken in de huid rond de ogen kunnen ook door vitiligo komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:53 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Dit is sowieso geen champagne. Mogelijk palomino tobiano appaloosa dan, appaloosa is vaak niet direct aanwezig en kan in de loop van jaren naar voren komen. Maar dan zal de champagne ouder ook daadwerkelijk het crème en appie gen moeten dragen erbij.


Champagne gen is dominant toch? Een champagne paard kan dus een creme gen dragen zonder dat dit tot uiting kan komen?
Even voor mijn eigen info. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:54 



 
Profiel   

CharlyMilou schreef
Champagne gen is dominant toch? Een champagne paard kan dus een creme gen dragen zonder dat dit tot uiting komt?


Dat champagne dominant is, betekent niet dat het andere factoren verdringt. Het betekent dat het altijd tot uiting komt.
Creme is intermediair (incompleet dominant) en komt óók altijd tot uiting. In dubbele vorm komt het alleen sterker tot uiting (dan krijg je dus bijna wit - cremello, perlino of smokey cream)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:56 



 
Profiel   

Ibbel schreef
CharlyMilou schreef
Champagne gen is dominant toch? Een champagne paard kan dus een creme gen dragen zonder dat dit tot uiting komt?


Dat champagne dominant is, betekent niet dat het andere factoren verdringt. Het betekent dat het altijd tot uiting komt.
Creme is intermediair (incompleet dominant) en komt óók altijd tot uiting. In dubbele vorm komt het alleen sterker tot uiting (dan krijg je dus bijna wit - cremello, perlino of smokey cream)


Oké, ik dacht dat creme niet zichbaar was bij champagne paarden. Weet wat geleerd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:58 



 
Profiel   

Champagne kan idd ook crème dragen. Zonder foto van de champagne ouder kunnen we weinig zeggen, wellicht is het geen eens champagne maar palomino. Ik zie hier echt geen champagne in. Heb genoeg champagne paarden in RL gezien :+ hebben hele andere tinten.

Maar wil je echt zeker weten? Gewoon testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 16:58 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Champagne kan idd ook crème dragen. Zonder foto van de champagne ouder kunnen we weinig zeggen, wellicht is het geen eens champagne maar palomino. Ik zie hier echt geen champagne in. Heb genoeg champagne paarden in RL gezien :+ hebben hele andere tinten.

Maar wil je echt zeker weten? Gewoon testen.



Waar kan ik dit laten testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 17:04 



 
Profiel   

wie is de moeder? Ik heb een champagne met stippen uit een champagne appie moeder, zij zou dus mogelijk ook appaloosa kunnen zijn. Ik ga het wel een keer laten testen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-21 22:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen