Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk gen is hier nog meer aanwezig?

 
Profiel   

Overal lees ik dat tobiano geen blauwe ogen geeft. Nu is mijn jaarling een zwart tobiano (niet getest).

Moeder is een vos (ouders van moeder ook), vader homozygoot voor zwart en tobiano (getest).
Testresultaten vader:
[ img ]

Maar naast dat mijn jaarling dus zwart tobiano is, heeft ze ook een volledig blauw oog (heel licht blauw) in een volledig zwart hoofd.
Welk gen kan dit veroorzaken?

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 16:31 



 
Profiel   

Zijn er fotos van de ouders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 12:40 



 
Profiel   

Zeker.
Vader heeft ook 1 blauw oog.
[ img ]

Moeder (met ander veulen)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 13:13 



 
Profiel   

De vader draagt meer dan alleen tobiano, en de merrie heeft ook een wit-gen.
Als ik de vader zo zie vermoed ik splash. Daar heeft jouw paard ook het blauwe oog van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 16:55 



 
Profiel   

Ik heb een veulen gefokt uit dezelfde lijn (uit Spooksroyalblackjack, dus ook vader van de vader van jouw veulen) die had ook 2 blauwe ogen (tovero, frame van de merrie )

De lijn draagt geen splash, maar er zijn vele wit-genen nog niet te testen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 20:45 



 
Profiel   

Ik dacht dat splash sowieso ook wit op het hoofd geeft? Maar goed, dat is het dus niet. Interessant Tinnie, het zit dus wel in die lijn en niet aan moeders kant.
Vader en moeder hebben beiden wel wit op het hoofd, maar mijn jaarling echt geen haartje wit. Haar eerste wit zit pas op de schouder. Ze lijkt wel stekelharig te worden, net als haar vader (en meerdere nakomelingen), maar dat is nog niet zeker te zien onder al dat veulenpluis dat er nog af moet :D
Is rabicano dan nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 07:37 



 
Profiel   

Nee, Rabicano geeft geen blauwe ogen.
Splash kan heel goed zonder wit op het hoofd. Er zijn gevallen bekend van compleet effen gekleurde paarden met blauwe ogen en mss 1 of 2 kleine witte sokjes die alsnog Splash bleken te dragen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 07:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen