Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur veulen?

 
Profiel   

Vannacht is er een klein veulentje geboren. Nu ben ik wel heel benieuwd naar de kleur. Ik kom er zelf nog niet helemaal aan uit dus vraag ik jullie mening!

Moeder is koffie vos met een beetje wit op de rug en onder de manen. Vader is 3 kleur bont.

Ik wil ook nog even uitpluizen hoe ik een kleur test kan laten doen.


[ img ]


[ img ]


[ img ]


Moeder:
[ img ]


Vader:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 09:13 



 
Profiel   

Het veulen is zwart. Zwarte veulens worden vaak wat grijzig geboren. Ook wel veulencamouflage. Na het verharen zal de zwarte vacht beter zichtbaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 11:03 



 
Profiel   

Zwartbont, is die witte vlek bij zijn staart de enige vlek? Wat een leukerd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 11:09 



 
Profiel   

Jorex schreef
Zwartbont, is die witte vlek bij zijn staart de enige vlek? Wat een leukerd! <3


Ik zie geen witte vlek bij de staart?

veulen lijkt mij gewoon zwart

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 11:32 



 
Profiel   

Oké, ik dacht zelf inderdaad ook zwart. Maar begon even te twijfelen door de bruine haartjes. Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:21 



 
Profiel   

Zwarten worden sowieso niet met zo'n witte staart geboren, dus hij moet wel een wit vlekje bij zijn staart hebben. Ik meen die te zien op de foto van zijn kont. Een gulastra plume bvb komt dacht ik niet voor bij shetlanders en is meestal wat grijziger ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:21 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/countreeranch

Neem even contact op met Nancy, zij kan je precies uitleggen wat het testen kost, en ze schrijft het testresultaat voor je uit in duidelijk nederlands.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:24 



 
Profiel   

Jorex schreef
Zwarten worden sowieso niet met zo'n witte staart geboren, dus hij moet wel een wit vlekje bij zijn staart hebben. Ik meen die te zien op de foto van zijn kont. Een gulastra plume bvb komt dacht ik niet voor bij shetlanders en is meestal wat grijziger ook.

Mijn zwarte shetlander veulen had ook zo'n staart

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:31 



 
Profiel   

crazycactus schreef
https://www.facebook.com/countreeranch

Neem even contact op met Nancy, zij kan je precies uitleggen wat het testen kost, en ze schrijft het testresultaat voor je uit in duidelijk nederlands.

Zou ik niet doen, gaat er standaard een groot pakket overheen terwijl de testen niet altijd relevant zijn. Alleen testen op wat nodig is, is voor de particulier vaak financieel veel interessanter. Als wetenschapper zijn die grote pakketen leuk als data vergaren, maar daar heeft TS zelf niets aan.

Dit veulentje is zwart, kan inderdaad geboren worden met lichte haren in de staart. Dat trekt weg naarmate ze ouder worden.

Basiskleur zal dus sowieso Ee aa zijn, daar hoef je met deze kleur in combinatie met deze ouders niet voor te testen.
Als je twijfelt over het bonte kan je tobiano testen, dat is $25 dollar bij https://vgl.ucdavis.edu/test/tobiano , je kan natuurlijk ook rondkijken voor andere labs. Maar ik verwacht dat het een negatief resultaat zal geven op tobiano.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:39 



 
Profiel   

mooney schreef
crazycactus schreef
https://www.facebook.com/countreeranch

Neem even contact op met Nancy, zij kan je precies uitleggen wat het testen kost, en ze schrijft het testresultaat voor je uit in duidelijk nederlands.

Zou ik niet doen, gaat er standaard een groot pakket overheen terwijl de testen niet altijd relevant zijn. Alleen testen op wat nodig is, is voor de particulier vaak financieel veel interessanter. Als wetenschapper zijn die grote pakketen leuk als data vergaren, maar daar heeft TS zelf niets aan.

Dit veulentje is zwart, kan inderdaad geboren worden met lichte haren in de staart. Dat trekt weg naarmate ze ouder worden.

Basiskleur zal dus sowieso Ee aa zijn, daar hoef je met deze kleur in combinatie met deze ouders niet voor te testen.
Als je twijfelt over het bonte kan je tobiano testen, dat is $25 dollar bij https://vgl.ucdavis.edu/test/tobiano , je kan natuurlijk ook rondkijken voor andere labs. Maar ik verwacht dat het een negatief resultaat zal geven op tobiano.


Ze kan ook gewoon op kleur laten testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:40 



 
Profiel   

Maar waarom zou je dat door een tussenpartij laten doen als het eigenlijk al kant en klaar op het bord ligt? Basiskleur hoef je in dit geval niet voor te testen, bont is waarschijnlijk niet aan de orde. Zou gewoon even wachten tot het wit uit de staart is of zelf even 1 testje bestellen.

Ik ben voorstander voor testen bij twijfel, maar ik zie de twijfel hier niet.

Aan de andere kant kan ik hiervan leren, misschien moet ik stoppen met gratis advies uitdelen hier. Het is zeker een slim business model in een opkomend veld in de fokkerij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:47 



 
Profiel   

mooney schreef
Maar waarom zou je dat door een tussenpartij laten doen als het eigenlijk al kant en klaar op het bord ligt? Basiskleur hoef je in dit geval niet voor te testen, bont is waarschijnlijk niet aan de orde. Zou gewoon even wachten tot het wit uit de staart is of zelf even 1 testje bestellen.

Ik ben voorstander voor testen bij twijfel, maar ik zie de twijfel hier niet.

Aan de andere kant kan ik hiervan leren, misschien moet ik stoppen met gratis advies uitdelen hier. Het is zeker een slim business model in een opkomend veld in de fokkerij.



Ik ben wel blij met je advies. Maar ik zou inderdaad ook alleen maar testen bij twijfel. En als ik jullie zo hoor dan is hier geen twijfel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 13:06 



 
Profiel   

Vader is trouwens niet driekleur bont maar bruinbont.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 15:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen