Amber of classic champagne kleurig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Belgiƫ

Amber of classic champagne kleurig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 13:28

Aantal jaar geleden hebben we twee Amerikaanse minipaarden halfbroers gekocht, een gold champagne en een classic champagne, zo was ons gezegd.
Ze waren kleurgetest maar enkel op champagne zelf, voor de rest gingen we uit vanuit het blote oog.

Nu heeft de zogezegde classic champagne vorige jaar een zwart veulen gegeven, niets gek aan, kwam uit een smokey black moeder. Dit jaar echter kwam uit diezelfde combinatie een kleurtje die ik niet kan thuisbrengen, ik dacht eerst palomino, maar hij ziet er echt niet palomino uit, zeker niet als je hem in levende lijve ziet, op foto is het iets onduidelijker, maar hij heeft gewoon niet de normale palomino tint.

Als ik op iets moet gokken is het zilvervalk, maar dat zou willen zeggen dat mijn zogezegde classic, eigenlijk een amber champagne zou zijn, wegens het agouti, maar hij ziet er helemaal niet agouti uit. Ik zal hem volledig op kleur moeten laten testen om dit te ontrafelen, vrees ik.

Wie denken jullie over de kleur van dit veulen?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt dus uit een smokey black moeder en deze hengst,

Afbeelding

Hengst zelf als veulentje:

Afbeelding

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:05

Hij heeft een aalstreep dus hij zou wildkleur (of countershading?) kunnen hebben. Ik vind hem verder een beetje lijken op een smokey Cream aangezien die zo licht is en ook wel donkere kleuren door zijn manen heeft. Ik vind het ook moeilijk, deze kleur.

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik probeer me ook te verdiepen in kleurengenetica.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Amber of classic champagne kleurig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:14