Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vos veulen.. met 5.5 week lichte manen groei

 
Profiel   

Mn merrieveulen heeft nu dit kwa manengroei.

Kleur licht/blond/wit.. flaxen?


Zou zij nu goudvos worden?

Heb altijd donkere veulens gehad en 1x koffievos.. maar dit heb ik dus nog nooit gehad. En toch wel benieuwd wie t herkend..


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Moeder is vos
[ img ]

Vader ook vos . Wolkentanz I.

Haar oudste dochter Ziva die ik ook heb is koffievos .

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:23 



 
Profiel   

Is en blijft een vos, wellicht een zweetvos zoals ze dat noemen. Goudvos nooit gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:37 



 
Profiel   

De zweetvossen die ik ken hadden meteen al lichte manen bij geboorte. Heeft ze geen tekort of teveel van iets qua vitaminen? Dat kan ook verkleuringen geven in de manen. Ik ken een paar die soms blonde manen krijgen en dat zijn toch echt zwarte shetlanders. Een goudvos lijkt me alleen kunnen voorkomen bij akhal tekes afgaande op de omschrijvingen die ik tegen kom op Google.


Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-06-21 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:49 



 
Profiel   

Jorex schreef
De zweetvossen die ik ken hadden meteen al lichte manen bij geboorte. Heeft ze geen tekort of teveel van iets qua vitaminen? Dat kan ook verkleuringen geven in de manen. Ik ken een paar die soms blonde manen krijgen en dat zijn toch echt zwarte shetlanders.

Hoeft niet, het is en blijft veulen haar he, dat kan nog zoveel veranderen in de loop van de tijd. Zo ook hier. Ik zie echt een zweetvos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:50 



 
Profiel   

Zweetvos denk ik ook.. Mijn pony werd ook met rode manen geboren, maar ziet er nu zo uit:

[ img ]

Dit was ze als veulen:


[ img ]

Haar veulen:

[ img ]

1.5 jaar oud:

[ img ]


Merrie had zelf al wel een wat lichtere staart wortel als veulen, maar haar zoon had gewoon een rode staart. Bij hem heb ik heel lang getwijfeld (en gehoopt) dat zn manen zouden worden als die van z'n moeder.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 16:19 



 
Profiel   

Ja zweetvos zou mooi zijn..... bij de staart is de uitgroei ook blond...


Denk niet dat ze tekort aan vit/min heeft..

Ze loopt elke dag 5a6 uur in de wei. Eet kwart bakje breeb&grow v vitalbix. En ze eet voor de rest 2 verschillende soorten voordroog hooi


Kwa start was t wat moeilijker.. ze heeft plasmainfuus gehad en 2 bloedonderzoeken en 1e bloedonderzoek wat ongunstiger daarom infuus en bloedonderzoek er na was helemaal goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen