Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kleurenvraagje nieuw paardje

 
Profiel   

Hi!

Sinds gisteren mag ik me eigenaar noemen van deze knappe jongen!
Dexter is een 1 jarige hengst en een Paint x Criollo, maar nu kom ik niet helemaal uit zijn kleur.

[ img ]

Wat maken jullie er van? Hij heeft een aalstreep, weet niet of dat nog iets zegt?
Ikzelf heb er eerlijk gezegd, nul verstand van en ik hoef het ook niet precies te weten, maar er staat er iets in zijn paspoort van muisgrijs en vroeg me af of dat kan betekenen dat ie doorschimmelt?

Hij heeft ook 1 blauw oog.

Foto 2 is mama en foto 3 is papa.

Ben benieuwd! :)

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:49 



 
Profiel   

Schimmelen gaat hij niet doen aangezien geen van zijn ouders schimmel is. Qua kleur dun, grullo of buckskin

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:52 



 
Profiel   

crazycactus schreef
Schimmelen gaat hij niet doen aangezien geen van zijn ouders schimmel is. Qua kleur dun, grullo of buckskin


Nou das alvast supermooi om te weten, dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:58 



 
Profiel   

Zo op de foto zou ik zeggen een grullo tobiano.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:14 



 
Profiel   

Ik denk ook een grullo tobiano :)
Grullo denk ik vooral omdat hij "egaal" grijs is, met een wat donkerder hoofd, een duidelijke streep op zijn schouder en (wat je zelf al noemde) een aalstreep. Het bontpatroon is ook typisch tobiano :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:23 



 
Profiel   

Ok en dat Grullo grijs, om het maar ff zo te noemen ;) , ‘schimmelt’ dus niet verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:54 



 
Profiel   

Nope.

Dat is wildkleur zwart, en heeft niets met schimmel te maken.

Of dit grijs komt door wildkleur, of door cream of door béide durf ik niet met zekerheid te zeggen trouwens, van deze foto's.

Maar in alle gevallen blijft hij grijs bont, en zal hij niet schimmelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:56 



 
Profiel   

Nou dan ben ik helemaal blij!

Heb absoluut geen hekel aan schimmels, maar vond dit kleurtje zo leuk dat ik al hoopte dat ie zo zou blijven. :)

Dank jullie wel voor alle antwoorden, tof! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:09 



 
Profiel   

Het ziet er naar uit de je paard inderdaad Grullo tobiano is. Maar wel in combinatie met nog een wit-gen. Kan zijn Splashed White, Sabino of een W-gen. Gezien het feit dat je paard wit op het hoofd heeft, tobiano alleen zorgt niet voor wit op het hoofd namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:23 



 
Profiel   

Phen schreef
Het ziet er naar uit de je paard inderdaad Grullo tobiano is. Maar wel in combinatie met nog een wit-gen. Kan zijn Splashed White, Sabino of een W-gen. Gezien het feit dat je paard wit op het hoofd heeft, tobiano alleen zorgt niet voor wit op het hoofd namelijk.


Oww dus dat kan ook nog. :oo
Wat een wetenschap is dat toch met al die kleurencombinaties en zoveel mogelijkheden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:09 



 
Profiel   

Als je het zeker wil weten kan je hem laten testen. Dan weet je zeker wat voor kleur en bontpatronen hij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:27 



 
Profiel   

Hee wat leuk, hier kwam mijn vorige pony ook vandaan! Knap paardje had hem op de site gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:31 



 
Profiel   

crazycactus schreef
Als je het zeker wil weten kan je hem laten testen. Dan weet je zeker wat voor kleur en bontpatronen hij is.


Ik word wel steeds nieuwsgieriger nu. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:34 



 
Profiel   

Idefix2006 schreef
Hee wat leuk, hier kwam mijn vorige pony ook vandaan! Knap paardje had hem op de site gezien.


Hahaha, is de wereld dan weer klein hè?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:35 



 
Profiel   

JJ4 schreef
crazycactus schreef
Als je het zeker wil weten kan je hem laten testen. Dan weet je zeker wat voor kleur en bontpatronen hij is.


Ik word wel steeds nieuwsgieriger nu. :D



https://www.facebook.com/countreeranch/

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 07:06 



 
Profiel   

Dank voor de link, ik ga eens even rondneuzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 07:52 



 
Profiel   

Naja, zie ik Dexter ineens in uitgelicht staan, wat ontzettend leuk! *\o/* *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 23:29 



 
Profiel   

Gaaf dier heb je gekocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 04:31 



 
Profiel   

Anouk_H schreef
Gaaf dier heb je gekocht!


Dank je Anouk! Het was echt een toevalstreffer, dat je voor een ander paardje komt kijken die ook helemaal geweldig is, dan opzij kijkt en >BAM< voltreffer midden in je hart. :oo

Zoooo dankbaar dat ik hem mocht kopen, loop de hele dag op wolkjes. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:45 



 
Profiel   

Wat leuk dat je hem hebt gekocht! Ik kom al jaren op de plek waar je hem vandaan hebt. Zijn papa en mama zijn allebei toppers dus komt met hem zeker ook helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:48 



 
Profiel   

Roos_h schreef
Wat leuk dat je hem hebt gekocht! Ik kom al jaren op de plek waar je hem vandaan hebt. Zijn papa en mama zijn allebei toppers dus komt met hem zeker ook helemaal goed!

Wat leuk om te horen Roos!
Heb met de mama en papa ook even kennis mogen maken en ze waren super sociaal, dus ook al had ik de beslissing al gemaakt, dit was een mooie bonus!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen