Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Draver x fries = bont?

 

SjonnieZ schreef
Annet_dottie
Respect dat je jouw verhaal deelt en jouw zelfreflectie op jouw situatie.
Vind het oprecht sneu voor je dat je jouw paard net niet meer teruggevonden hebt voor haar dood.
Als een oude eigenaar met jouw houding voor mijn deur zou staan zou hij/zij meer dan welkom zijn om het paard te bezoeken.


Dankjewel lief dat je dat zegt. De eigenaresse waar ze uiteindelijk is overleden was het type waar ik haar gelijk heen had gewild maar helaas. Zij had de manege/handelstal overigens ook gevraagd om achtergrond informatie maar ze deden alsof ze niks wisten terwijl ze alles wisten van mij en mijn gegevens hadden kunnen doorgeven. Het is niet anders ik heb het nu tenminste eindelijk een plekje kunnen geven.
Nee helaas met een type als deze vrouw zou ik ook niks te maken willen hebben, zou dan denk ik ook te bang zijn als ik ze er bij laat dat m'n paard ineens weg is omdat zij vinden dat het paard van hun zou moeten zijn nu. Maar goed misschien denk ik daar iets te ver in omdat ik dat zelf mee gemaakt heb met een vorige eigenaar..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 10:32 



 
Profiel   

Annet_Dottie, dat zou mijn angst ook zijn in dit geval hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 10:36 



 
Profiel   

Ik vind het allemaal erg pijnlijk om te meemaken en wens de nieuwe eigenaar samen net Nicky veel geluk,het was meer uit mijn moederhart dat ik het graag anders zou zien voor mijn dochter en Nicky om samen te kunnen blijven voor de rest van hun leven,op die manier hebben wij haar ook aangeschaft,de Fokker is een ontzettend aardige man met wie wij altijd contact hebben gehouden,hij zal het fijn vinden om iets van haar te horen,wellicht dat U hem kunt contacten,er is U al eerder in deze topic dat advies gegeven en zijn gegevens staan in haar paspoort, ik vind de reacties grotendeels oordelend en laat de rest aan God over,mocht U nog contact willen dan heeft U mij nummer,ik hoop dat ze nu dan inderdaad wel een fijn plekje heeft en er goed voor haar gezorgt zal worden met liefde, als het ons echt om het geld ging hadden we haar niet met allerlei mondelinge afspraken en goed vertrouwen verkocht voor 600 euro en als het voor de handel was geweest had ik er veel meer voor kunnen vangen,ik weet zeker dat U er ruim meer voor heeft betaald,maakt ook niet meer uit verder,ik vind het allemaal vrij egoïstisch en harteloos maar wens U het beste en wie weet in de toekomst spreken we elkaar ooit,bedankt voor het begrip van een aantal lezers en nogmaals succes allemaal met het genieten van de liefde voor paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:08 



 
Profiel   

Ik weet hoe het echt allemaal gegaan is,de rest van Uw reacties heb ik geen invloed op en schieten we ook niks mee op..tenminste heeft U hopelijk de informatie die U wilde en het verhaal van onze kant gehoord,U heeft zelf ook niet de moeite genomen om mij een pb te sturen,ik voelde mij genoodzaakt het hierop te zetten en de mevrouw waar U haar van heeft gekocht blijkt na dieper onderzoek vaker zo te handelen,mensen dragen soms helaas maskers of werken vals samen..nognaals mijn geweten is schoon,denk verder wat U wilt,ik heb mijn les geleerd en zal geen mens meer vertrouwen op zijn/haar woord,het beste allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:17 



 
Profiel   

Diana1975, ik begrijp heel goed dat je het uit liefde voor je dochter hebt gedaan en dat het allemaal vreselijk pijn doet. Maar de manier waarop je het hebt aangepakt is gewoon niet handig en netjes. Daarmee heb je je eigen glazen ingegooid. Zit de fokker toevallig in Spanga?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:18 



 
Profiel   

Nee,dicht bij Assen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:22 



 
Profiel   

Diana1975 schreef
..tenminste heeft U hopelijk de informatie die U wilde..


Nee, de informatie die de eigenaar wilde is, welke kleur bont heeft dit paard en welke afstamming zit er achter.
De moeder, een voskleurige draver, geeft geen bont.
De vader zou een fries zijn, dat kan niet want geeft geen bont.
Een bonte fries? Maar paardje lijkt daar geen eigenschappen van te hebben.

Dus al met al blijft nog steeds de vraag, wat is de afstamming van vaders kant.
Veel mensen op bokt vinden het gewoon interessant om te weten waar die kleur vandaan komt. Zo’n bonte uit een draversmerrie.

Het antwoord ligt nu zo dichtbij maar zal misschien alsnog onbekend blijven. Zo gaat dat. Zonde toch?

Misschien wordt eea duidelijker als de merrie uitgroeit en raskenmerken zichtbaarder worden. Second best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:25 



 
Profiel   

De Fokker kan U hier misschien mee helpen,ik begin er nu ook zelf een beetje genoeg van te krijgen,als jullie het allemaal zo goed schijnen te weten is die meneer opbellen aan de nieuwe eigenaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:29 



 
Profiel   

Diana1975 schreef
De Fokker kan U hier misschien mee helpen,ik begin er nu ook zelf een beetje genoeg van te krijgen,als jullie het allemaal zo goed schijnen te weten is die meneer opbellen aan de nieuwe eigenaar



Maar wat is het probleem om gewoon even te vermelden wie de vader is? U weet het en zij wil het graag weten. Is dat dan puur uit nijd omdat ze voorlopig geen contact wilt? Mogelijk zet dat de deur naar contact juist een stukje open.


Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 05-09-21 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:34 



 

Ik begrijp je pijn wel hoor Diana.
En vooral ook de machteloosheid van het paard zo dichtbij mee te maken en haar niet meer terug te krijgen.

Ik vind dat hoe medebokkers op jou reageren niet veel beter dan hoe jij - vanuit emotie - reageert op TS.

Maar voor TS is het net zo'n pijnlijk verhaal, met een nieuw paard wil je gewoon niet opgezadeld worden met dit schuldgevoel. TS gaat nu naar haar nieuwe paard en ipv ongedwongen te genieten denkt ze misschien aan jouw dochter die dit paard vreselijk mist. Dat is voor haar ook absoluut geen leuk gevoel. En zij kan hier ook echt niks aan veranderen.

Ik denk dat jullie het nu beter gaan loslaten. Het is verschrikkelijk wat jullie overkomen is en komt helaas vaker voor in de paardenwereld.
Sommige handelaren zijn op zoek naar lieve mensen zoals jullie, en weten ook perfect met wat voor verhaal ze je over de streep kunnen trekken. Een goed blijvend thuis etc. want dat zoekt iedereen.

Daarom is het belangrijk om je paard, zeker in deze tijd, altijd voor de volle prijs te verkopen. En dan heb je nog geen garanties.

Het is echt sneu voor jullie.
Ik hoop dat andere mensen die meelezen wel een les trekken uit dit verhaal. Dan is het niet voor niets geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:35 



 
Profiel   

Diana1975 schreef
ik kan me voorstellen dat U hier allemaal niets vanaf wist en nemen U niets kwalijk,ik hoop dat alles goed met Nicky gaat en dat U contact met ons zult opnemen


Samir schreef
Persoonlijk heb ik momenteel geen behoefte om contact met jullie op te nemen.
Ik hoop dat je mijn keuze hierin kunt respecteren en dat je mij de tijd wilt gunnen om dit alles te verwerken


Moderatoropmerking:
Dit lijkt een mooie samenvatting van wat er werkelijk toe doet. Laat beide een en ander bezinken en hopelijk gaat er in de toekomst een vorm van contact mogelijk zijn.

Verder niet belangrijk wat men als buitenstaanders van de situatie vindt, laat het verder aan de betrokkenen over.
Streep onder dit verhaal, berichten die hier nog verder op ingaan zullen verwijderd worden.

Dit topic kan open blijven voor de kleurgenetica en test vragen. Blijkt dit niet mogelijk dan wordt het gesloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:36 



 
Profiel   

Ik heb toch echt het idee dat deze dezelfde vader had als mijn oude merrie, dat was Silvo. Ben toch wel heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 19:51 



 
Profiel   

Oke dit had ik niet verwacht toen ik dit topic wilde bijlezen.

Maar alsnog geen stap verder dus. :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:36 



 
Profiel   

Komt dit veulen uit Peize? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 06:45 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Komt dit veulen uit Peize? :)

Haha ik gok dat wij dezelfde fokker bedoelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 07:24 



 
Profiel   

Tyrzavm schreef
MalaQ schreef
Komt dit veulen uit Peize? :)

Haha ik gok dat wij dezelfde fokker bedoelen!


Dat denk ik ook :D
Overigens prima vent die je graag alle info zou willen geven, als het inderdaad van deze fokker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 07:25 



 
Profiel   

Tyrzavm schreef
MalaQ schreef
Komt dit veulen uit Peize? :)

Haha ik gok dat wij dezelfde fokker bedoelen!


Dat denk ik ook :D
Overigens prima vent die je graag alle info zou willen geven, als het inderdaad van deze fokker is.[/quote]

Mijn bonte jaarling komt ook uit peize, maar weet niet of ik dan aan de zelfde fokker denk

Weet wel dat bij de fokker bij mijn jaarling vorig jaar geen veulen stond als die van ts...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 20:34 



 
Profiel   

Wij hebben ook een 2 veulens gehD van silvo de fokker uit peize is echt een hele aardige man.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 05:55 



 
Profiel   

Even een kleine update wat betreft de zoektocht: ik heb een bokker gevonden die volgens haar profiel een draver merrie genaamd Verona heeft (leeftijd klopt) én die in juni 2020 een merrie veulen genaamd Nicky heeft gehad. *\o/* Haar profiel geeft ook aan dat het een volle zus is van twee andere paarden welke draver x KWPN zijn en waarvan er één ook bont is.

Ik hoop dus dat het mysterie is opgelost en dat het dus om een draver x KPWN gaat. Wanneer ik een PB terug heb van deze bokker laat ik het weten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 09:57 



 
Profiel   

Heey wat leuk! Ik was al benieuwd hoe dit verhaal zich zou ontwikkelen en hopelijk vind je op deze manier toch je antwoorden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:12 



 
Profiel   

Ondertussen heb ik bevestiging met een mooie baby foto:
[ img ]
:D *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:22 



 
Profiel   

*\o/* mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:34 



 
Profiel   

Wauw wat een mooi dier zeg!
Superfijn dat je de bevestiging hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:37 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd om welke KWPN hengst het dan gaat. Want er zijn niet veel bonten binnen het KWPN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:41 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ben wel benieuwd om welke KWPN hengst het dan gaat. Want er zijn niet veel bonten binnen het KWPN.

Ze moest de naam nog even opzoeken maar het was Samber bloedlijn
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 10:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen