Draver x fries = bont?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana1975
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:26

Iedereen is vrij oom zijn mening te geven,maar ik weet dat ik het met liefde doe en bedoel,ik houd niet van dwingen/chantage,denk allen wat U wilt

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Draver x fries = bont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:35

Wat mooi Diana dat je jullie oude paardje hebben terug gevonden. Zo te zien heeft ze bij ts een mooie plek

Ik ben ook heel benieuwd welk ras de ouders zijn. Het lijkt mij ook niks raars om te delen

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Draver x fries = bont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:36

Misschien dat als ts het weet ze het dan wel met ons wil delen.

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Draver x fries = bont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:56

Het was netter geweest als Diana TS een PB had gestuurd met dit hele verhaal. Het hele persoonlijke zielige verhaal gaat toch alle volgers van dit topic niks aan. Krijg je alleen maar rare reacties en bemoeienissen van.

Diana1975
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 19:58

Ik heb inderdaad ook een persoonlijk bericht gestuurd,ik zal kijken of ik het nog kan verwijderen,misschien heeft U gelijk,mvg

Anoniem

Re: Draver x fries = bont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:12

Geef het even de tijd, Diana1975. :)

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 20:49

Diana1975 schreef:
Wanneer de eigenaresse contact opneemt zal ik haar alle gegevens geven,zij is diegene die er belang bij kan hebben en die het aangaat


Persoonlijk heb ik momenteel geen behoefte om contact met jullie op te nemen. Ik wil kunnen genieten van mijn nieuwe paard en de afgelopen paar dagen wordt mijn geluk en blijheid overschaduwd door jullie boosheid en verdriet. Net als de anderen ervaar ik jouw pogingen om met mij in contact te komen als dwingend en ben ik behoorlijk aangedaan van je berichten in dit topic, op facebook en via PB. Ik hoop dat je mijn keuze hierin kunt respecteren en dat je mij de tijd wilt gunnen om dit alles te verwerken.

On-topic: ik heb er geen probleem mee dat je de gegevens over haar ouders hier in dit topic deelt, sterker nog: graag zelfs! Je zult er veel mensen blij mee maken als ik het zo lees :)

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Draver x fries = bont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:14

Ik vind dat Samir (TS) er niks aan kan doen dat Diana1975 haar paard heeft verkocht op een slecht moment.
Die afspraak die Diana1975 heeft gemaakt met toen de koper van haar jaarling is niet nagekomen door die koper,( zoals verkoop hem terug aan mij wanneer je dr niet meer wilt) maar de jaarling was toen van de koper en niet meer van Diana1975, dus koper kon zelf kiezen wat die wilde doen..
Het is verdrietig voor Diana1975 en voor de dochter maar die moeten niet boos zijn op Samir (ts) want zij kan er niks aan doen. Die moeten eerder boos zijn op de vorige koper/ verkoper van de jaarling.


Samir (ts) is nu blij met haar nieuwe jaarling en ik snap haar bericht hierboven.
Ze kan hoogstens soms een berichtje sturen hoe het met de jaarling gaat maar verder kan Samir (ts) ook niks. Het is haar paard nu.


Ik vind het een hele leuke bonte en speciaal hoofdje , ben ook erg benieuwd wie de vader is!

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Draver x fries = bont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:19

Ik krijg niet de indruk dat Diana 1975 boos is op TS

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:32

pillow schreef:
Ik krijg niet de indruk dat Diana 1975 boos is op TS

Je hebt gelijk, boos is misschien niet het goede woord inderdaad, dat kwam doordat ts zegt over Diana boosheid .. dat heb ik daarvan over genomen.
Maar ik kan begrijpen dat ts een beetje overspoeld kan zijn door deze berichten.

Marigold

Berichten: 12571
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:54

Misschien niet persé boos maar wel dwingerig, gelijk vragen of ze het terug kunnen kopen, ik zou ook not amused zijn. En waarom niet gewoon de afstamming noemen, daar gaat het hier over.
Alsof ze denkt daarmee een troef te hebben, beetje rare manier van doen.
Het is nu Samir haar paard, zij hoeft zich er verder niks van aan te trekken, elk paard heeft een verhaaltje en komt ergens vandaan. Deze is in de handel terecht gekomen, eventuele voorgaande houder mag nu blij zijn dat het paard leuk terecht is gekomen, nieuwe eigenaar nieuw leven, let it go..

Diana1975
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:36

Ik ben absoluut niet boos,maar ik houd gewoon van duidelijkheid en eerlijkheid,ook van mijn dochter en van Nicky, ik gun iedereen het beste,U heeft mijn telefoonnummer mocht U nog contact willen dan staat U vrij om dat te doen,welkom

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:42

Diana1975 schreef:
Ik ben absoluut niet boos,maar ik houd gewoon van duidelijkheid en eerlijkheid,ook van mijn dochter en van Nicky, ik gun iedereen het beste,U heeft mijn telefoonnummer mocht U nog contact willen dan staat U vrij om dat te doen,welkom


Ts is duidelijk en heeft het paard in alle vertrouwen gekocht. Hoe vervelend ook voor jullie verkocht is verkocht. Wees blij dat je nu weet dat hij het goed heeft en laat het daarbij. Dit zorgt alleen maar dat ze juist geen contact wil.
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 04-09-21 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:56

Diana1975 schreef:
Ik ben absoluut niet boos,maar ik houd gewoon van duidelijkheid en eerlijkheid,ook van mijn dochter en van Nicky, ik gun iedereen het beste,U heeft mijn telefoonnummer mocht U nog contact willen dan staat U vrij om dat te doen,welkom

Het zou ook fijn zijn als u niet zulke enorm lange zinnen zou schrijven.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:11

Diana1975 schreef:
Ik ben absoluut niet boos,maar ik houd gewoon van duidelijkheid en eerlijkheid,ook van mijn dochter en van Nicky, ik gun iedereen het beste,U heeft mijn telefoonnummer mocht U nog contact willen dan staat U vrij om dat te doen,welkom


Oké maar als je van eerlijkheid houd, dan kun je de informatie over de ouders hier toch gewoon delen?
Nu lijkt het net alsof je deze informatie achterhoudt om haar te dwingen contact op te nemen.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:16

Pumpkinbroes schreef:
Diana1975 schreef:
Ik ben absoluut niet boos,maar ik houd gewoon van duidelijkheid en eerlijkheid,ook van mijn dochter en van Nicky, ik gun iedereen het beste,U heeft mijn telefoonnummer mocht U nog contact willen dan staat U vrij om dat te doen,welkom


Oké maar als je van eerlijkheid houd, dan kun je de informatie over de ouders hier toch gewoon delen?
Nu lijkt het net alsof je deze informatie achterhoudt om haar te dwingen contact op te nemen.


Dat is precies mijn gedachten. Gaat misschien wat ver om het chantage te noemen maar gaat aardig die richting op. Overigens snap ik heel goed dat ts terughoudend is in het contact na zulke dwingende berichten. Het had heel anders overgekomen als mevrouw had gevraagd of ze misschien een keer langs mag komen met haar dochter. Maar om dan gelijk te beginnen met willen terug kopen? Dan zou ik er ook niet direct voor open staan om contact te houden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Draver x fries = bont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:27

En buiten dat, wat is er in een maand veranderd dat het nu opeens wel kan?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:54

janderegelaa schreef:
En buiten dat, wat is er in een maand veranderd dat het nu opeens wel kan?


Ook dat, maar dat is niet aan ons om over te oordelen.

sasja0705
Berichten: 1972
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:04

Samir schreef:
Diana1975 schreef:
Wanneer de eigenaresse contact opneemt zal ik haar alle gegevens geven,zij is diegene die er belang bij kan hebben en die het aangaat


Persoonlijk heb ik momenteel geen behoefte om contact met jullie op te nemen. Ik wil kunnen genieten van mijn nieuwe paard en de afgelopen paar dagen wordt mijn geluk en blijheid overschaduwd door jullie boosheid en verdriet. Net als de anderen ervaar ik jouw pogingen om met mij in contact te komen als dwingend en ben ik behoorlijk aangedaan van je berichten in dit topic, op facebook en via PB. Ik hoop dat je mijn keuze hierin kunt respecteren en dat je mij de tijd wilt gunnen om dit alles te verwerken.

On-topic: ik heb er geen probleem mee dat je de gegevens over haar ouders hier in dit topic deelt, sterker nog: graag zelfs! Je zult er veel mensen blij mee maken als ik het zo lees :)


Zoals ik het lees, dan zijn er al meerdere berichten gekomen , ook via FB maar was de toon soortgelijk aan dat wat hier geschreven wordt door Diana1975.

Dus ik kan heel goed begrijpen dat TS niet om contact zit te springen, want de toon is toch wel ietsje intimiderend.

Ook kan ik wel het gevoel op zich van Diana1975 begrijpen want het is niet leuk om vast te stellen dat een dier meteen door verkocht wordt.
Echter :
als je zo aan het paardje gehecht bent, dan verkoop je niet, en als het toch "moet" gebeuren, dan ben je zorgvuldiger wat de koper betreft.
En dochter erbij te betrekken als " drukmiddel" is ook niet bepaald chique.

Feit is en blijft : verkocht is verkocht
En Diana1975 kan blij zijn, dat het paardje nu in goede handen is.

En Diana1975: als jij van eerlijk bent, dan ga bij je zelf te rade :
jij had een beslissing genomen en die had een consequentie.
Dus kennelijk heb jij de gehele situatie rond om het paardje en verkoop fout ingeschat ( anders zou het paardje nu niet kunnen en willen terug kopen)
Daar mag je iemand anders niet mee opzadelen

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:06

Goh dit topic heeft ineens een verassende wending gekregen...jammer dat er nog steeds geen duidelijkheid is over de afstamming. Voor de rest: verkocht = verkocht...heel jammer dat het zo gegaan is maar laat het een harde les zijn dat in vervolg afspraken op papier worden gezet en mensen gescreend waar je een paard aan verkoopt. En wees blij dat het dier goed terecht is gekomen nu.

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:28

Diana1975 schreef:
Is ze te koop?ik ben de oude eigenaar van Nicky,ze is door een mevrouw doorverkocht aan U ,mijn dochter zou haar ontzettend graag terug willen,wij hadden vorige maand heel veel privéproblemen en kozen voor het welzijn van het paardje door haar aan een mevrouw te verkopen die een forever home zou bieden we gaven haar een bodemprijs omdat we de plek belangrijker vonden en maakten ook de afspraak dat ze contact zou opnemen als het niet zo u gaan,sowieso de optie om terug te kunnen kopen als de omstandigheden verbeterd waren of wanneer het niet zou lukken,alleen ook doordat deze afspraken gemaakt waren hebben wij het gedaan,het is een enorme vergissing gebleken om deze vrouw te vertrouwen en zij heeft alleen maar geld willen verdienen en verschuilt zich nu achter het vertellen van leugenachtige verhalen over ons helaas,ze maakt er een kletsverhaal van dat het zogenaamd niet ging vanwege haar ruinen, dat kan,maar we hadden haar woord gekregen dat ze dan contact zou leggen,zij vond ondanks al onze goede zorgen en goede band met Nicky dat we niet het recht hadden en wij hebben niks op papier gezet met ons goedgelovige hoofd,ze doet nu net of ze het slachtoffer van een situatie is terwijl mijn dochter echt zwaar verdrietig is van deze situatie,het is gewoon een oplichtster die misbruik maakt van de goedgelovigheid van mensen en geld verdiend over de rug van een kind en haar droomdier,niet dat ik U haar niet gun,maar mijn dochter heeft haar vanaf haar moeder verzorgt ruim een jaar,ik hoop dat we met elkaar in contact kunnen komen,ik snap.dat gedane zaken geen keer nemen,maar het is wel de bedoeling dat we schone zaken doen,ik kan me voorstellen dat U hier allemaal niets vanaf wist en nemen U niets kwalijk,ik heb U ook priveberichten gestuurd maar helaas geen reactie mogen ontvangen,ik hoop dat alles goed met Nicky gaat en dat U contact met ons zult opnemen,het is een moeilijke toestand en alstublieft voor mijn dochter laat in ieder geval iets horen,mvg
[ [url=m/M0eWk3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mevrouw u heeft uw paard verkocht.
Daarna is het paard legaal doorverkocht.
U hebt geen enkel recht meer ten aanzien van dit dier.


En als de verkoopster het paard pas 2 weken had, zoals u beweert en u het paard verkocht hebt vanwege financiële problemen.. kan ik mij ook niet voorstellen dat uw situatie opeens van dien aard is dat u dit paard wel een financieel veilige toekomst kunt bieden.

Accepteer dat ze een goed huisje heeft gekregen. En help TS met haar vraag.

En nee.. ik ken TS niet.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:30

Samir schreef:
Net als de anderen ervaar ik jouw pogingen om met mij in contact te komen als dwingend en ben ik behoorlijk aangedaan van je berichten in dit topic, op facebook en via PB.

Jemig. Wat een stalker gedrag zeg, wat mij betreft zou de oude eigenaar ook figuurlijk gezien dood kunnen vallen. Doe even normaal zeg.

Dat terzijde, gewoon lekker gebieten van je nieuwe paard TS! Leuk en knap dier :D zou leuk zijn als je nog achter de afstamming komt, ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:32

Ik was benieuwd naar het topic en las toen de verrassende wending met de vorige eigenaresse en wil hier even op inhaken.
6 jaar geleden heb ik zelf m'n paardje moeten verkopen, en wat iedereen ook zegt als je zo gek bent op een dier doe je hem niet weg. Jawel dus, als je het dier financieel niet meer kan bieden wat ze nodig heeft en daar zelf aan onderdoor gaat heb je soms geen keuze.
Wat ik tegen Diana wil zeggen, ik had die zelfde afspraken met de koper die meerdere keren langs is geweest allerlei beloftes heeft gedaan en ja wij hadden wel alles op papier staan. Ze had een proef tijd van een maand en na een maand en een paar dagen werd ik overal geblokkeerd.
Had ik een poot om op te staan? Ook al stond het op papier? Nee, of je moet er een hele rechtzaak van willen maken maar daar had ik uiteraard al helemaal geen geld meer voor en dat wist deze dame dondersgoed. Ze heeft het paardje opgeknapt en binnen een paar maanden voor een dubbele prijs door verkocht, in de handel beland, op een manege beland waar ik haar na een jaar (!) zoeken en veel verdriet vond. Ik heb heel vriendelijk gebeld het verhaal uitgelegd en ze boden buitenritten aan enz dus ik mocht gerust langs komen. Ook daar werd ze binnen een half jaar weer verkocht (het bleek een handelstal) en toen gingen alle deuren ineens dicht ze wouden me niks vertellen. Vorig jaar ben ik uiteindelijk na al die jaren het nooit kunnen afsluiten er achter gekomen waar ze al die tijd was maar ze was net 2 week daarvoor overleden. (Mocht iemand het héle verhaal willen lezen link in onderschrift)

Waarom ik dit verhaal deel is hopelijk om Diana wat duidelijk te maken, ten eerste je hebt niks meer te willen je hebt het paard verkocht, niks op papier (wat eigenlijk dus ook niks had uitgemaakt) en dat deze "tussen persoon" zich niet aan de afspraken heeft gehouden, dan moet je bij die vrouw zijn en niet bij deze topic starter. En ten tweede, denk je echt dat je met zo'n toon bereikt wat je wil bereiken? Denk je dat ik zo opgebeld heb toen ik mijn geliefde paardje vond? Tuurlijk was ik verdrietig en ja het was de bedoeling als ze weg zou dat ik eerste keus had maar dat heeft dan geen zin meer om daar hysterisch over te gaan doen bij de nieuwe eigenaar. Als ik geld had gehad hadden ze zo verkocht ja, voor een belachelijke prijs. Deze meid kan er niks aan doen wat er tussen jou, je dochter en die vrouw is en het laatste waar je iets mee bereikt is de toon waarop jij alle berichten plaatst.
TS is jou niks verplicht, en eerlijk hoe goed ik de emoties ken en ergens begrijp als je zo naar mij zou komen zou ik gelijk de deur dicht gooien en je zoekt het maar uit. Hoe zou jij het vinden als je een paard koopt waar je blij mee bent en met een paar weken krijg je een dwingend bericht van de vorige eigenaar dat je haar terug moet verkopen want m'n dochter dit m'n dochter dat.... :x

Edit ; ook ik zie het verhaal een beetje als chantage eerlijk gezegd. Niet willen vertellen wat de afstamming is enz. Sorry ts ik zou niet zo'n vorige eigenaar op m'n dak willen, dan maar niet precies weten wat de afstamming is..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-21 09:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Draver x fries = bont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:35

Precies dit dus. Helemaal mee eens.

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:47

Annet_Dottie schreef:
Ik was benieuwd naar het topic en las toen de verrassende wending met de vorige eigenaresse en wil hier even op inhaken.
6 jaar geleden heb ik zelf m'n paardje moeten verkopen, en wat iedereen ook zegt als je zo gek bent op een dier doe je hem niet weg. Jawel dus, als je het dier financieel niet meer kan bieden wat ze nodig heeft en daar zelf aan onderdoor gaat heb je soms geen keuze.
Wat ik tegen Diana wil zeggen, ik had die zelfde afspraken met de koper die meerdere keren langs is geweest allerlei beloftes heeft gedaan en ja wij hadden wel alles op papier staan. Ze had een proef tijd van een maand en na een maand en een paar dagen werd ik overal geblokkeerd.
Had ik een poot om op te staan? Ook al stond het op papier? Nee, of je moet er een hele rechtzaak van willen maken maar daar had ik uiteraard al helemaal geen geld meer voor en dat wist deze dame dondersgoed. Ze heeft het paardje opgeknapt en binnen een paar maanden voor een dubbele prijs door verkocht, in de handel beland, op een manege beland waar ik haar na een jaar (!) zoeken en veel verdriet vond. Ik heb heel vriendelijk gebeld het verhaal uitgelegd en ze boden buitenritten aan enz dus ik mocht gerust langs komen. Ook daar werd ze binnen een half jaar weer verkocht (het bleek een handelstal) en toen gingen alle deuren ineens dicht ze wouden me niks vertellen. Vorig jaar ben ik uiteindelijk na al die jaren het nooit kunnen afsluiten er achter gekomen waar ze al die tijd was maar ze was net 2 week daarvoor overleden. (Mocht iemand het héle verhaal willen lezen link in onderschrift)

Waarom ik dit verhaal deel is hopelijk om Diana wat duidelijk te maken, ten eerste je hebt niks meer te willen je hebt het paard verkocht, niks op papier (wat eigenlijk dus ook niks had uitgemaakt) en dat deze "tussen persoon" zich niet aan de afspraken heeft gehouden, dan moet je bij die vrouw zijn en niet bij deze topic starter. En ten tweede, denk je echt dat je met zo'n toon bereikt wat je wil bereiken? Denk je dat ik zo opgebeld heb toen ik mijn geliefde paardje vond? Tuurlijk was ik verdrietig en ja het was de bedoeling als ze weg zou dat ik eerste keus had maar dat heeft dan geen zin meer om daar hysterisch over te gaan doen bij de nieuwe eigenaar. Als ik geld had gehad hadden ze zo verkocht ja, voor een belachelijke prijs. Deze meid kan er niks aan doen wat er tussen jou, je dochter en die vrouw is en het laatste waar je iets mee bereikt is de toon waarop jij alle berichten plaatst.
TS is jou niks verplicht, en eerlijk hoe goed ik de emoties ken en ergens begrijp als je zo naar mij zou komen zou ik gelijk de deur dicht gooien en je zoekt het maar uit. Hoe zou jij het vinden als je een paard koopt waar je blij mee bent en met een paar weken krijg je een dwingend bericht van de vorige eigenaar dat je haar terug moet verkopen want m'n dochter dit m'n dochter dat.... :x

Edit ; ook ik zie het verhaal een beetje als chantage eerlijk gezegd. Niet willen vertellen wat de afstamming is enz. Sorry ts ik zou niet zo'n vorige eigenaar op m'n dak willen, dan maar niet precies weten wat de afstamming is..


Annet_dottie
Respect dat je jouw verhaal deelt en jouw zelfreflectie op jouw situatie.
Vind het oprecht sneu voor je dat je jouw paard net niet meer teruggevonden hebt voor haar dood.
Als een oude eigenaar met jouw houding voor mijn deur zou staan zou hij/zij meer dan welkom zijn om het paard te bezoeken.