Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor kleur denken jullie dat deze QH is?

 
Profiel   

Dag allemaal, ik was dit weekend bij vrienden in Italie en die hebben deze QH merrie staan. Sorrel op papier maar feitelijk niet vos maar bruin met een soort wolkachtig zwart over haar benen en lijf. Grijze manen en staart. Ogen LIJKEN heel ietsje lichter. Is dit toch gewoon vos of is het iets anders (ik ben niet zo thuis in QH kleuren). Zelf dachten ze trouwens dat het een palomino is.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:13 



 
Profiel   

Silver Dapple?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:29 



 
Profiel   

Palomino gok ik idd. Er komt geen zilver voor bij quarters naar mijn weten. Wat voor kleuren hadden de ouders?


Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 30-08-21 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:31 



 
Profiel   

Zilver en countershading lijkt me vrij duidelijk maar basiskleur ben ik niet over uit? Wil je haar ook laten testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:32 



 
Profiel   

Gezien de vader palomino is gok ik op sooty palomino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:34 



 
Profiel   

Zilver blijkt wel voor te komen bij quarters maar extreem zeldzaam, gok dus toch eerder palomino met sooty

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:37 



 
Profiel   

Lijkt op sooty palomino inderdaad, zeker omdat vader palomino is. Het lijkt me goed mogelijk dat ze foutief als sorrel geregistreerd staat. Ze is ook zo donker... Ik kan me goed voorstellen dat daar als veulen geen chocola van te maken was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:44 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Zilver blijkt wel voor te komen bij quarters maar extreem zeldzaam, gok dus toch eerder palomino met sooty


Sooty lijkt me meer zwarte en vosse haren te geven ipv zilverkleurig? Sooty “verdonkert” ipv “verzilvert”

Ik ben benieuwd naar wat ze echt blijkt op test als de TS dat zou doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:47 



 
Profiel   

Paard is niet van mij dus ik denk niet dat er getest gaat worden. Ik had wel expres het papier erbij gedaan zodat jullie er misschien wijzer uit zouden worden door de ouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:49 



 
Profiel   

Idd vos met flaxen en sooty.
Zilver komt bij Quarters slechts in 4 lijnen voor, waarvan er nog maar recentelijk eentje naar Europa gekomen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:51 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Idd vos met flaxen en sooty.
Zilver komt bij Quarters slechts in 4 lijnen voor, waarvan er nog maar recentelijk eentje naar Europa gekomen is.


Mee eens, het flaxen en sooty zorgde bij een pony van mij die getest vos was ook voor exact deze kleur, vooral dat grijze in staart en manen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:55 



 
Profiel   

Wat is flaxen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:55 



 
Profiel   

Het gen dat bijvoorbeeld ook bij Haflingers zorgt voor witte manen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:56 



 
Profiel   

Ik ging in eerste instantie ook uit van sorrel, omdat dat op het papier staat, en dat klopt over het algemeen wel. Ik dacht dus eerst ook sooty sorrel, maar als je dat googelt zie je over het algemeen een andere kleur paarden. Sooty palomino past dan beter. Als je dat googelt dan krijg je een rijtje paarden waar deze zo tussen past. En als je dan ziet dat vader ook palomino is dan is dat imo meer voor de hand liggend. Behalve dan dat de kleur op het papier niet zou kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:59 



 
Profiel   

Karina schreef
Tinniie schreef
Idd vos met flaxen en sooty.
Zilver komt bij Quarters slechts in 4 lijnen voor, waarvan er nog maar recentelijk eentje naar Europa gekomen is.


Mee eens, het flaxen en sooty zorgde bij een pony van mij die getest vos was ook voor exact deze kleur, vooral dat grijze in staart en manen.



Ook eens.


Eerder dit dan palomino.

Sooty kan haast niet missen bij deze.
En ik vind de basis geen palomino, eerder vos.
Met dus een gen dat manen en staart verbleekt, maar niet de basiskleur van het lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:07 



 
Profiel   

Maar op haar lijf en benen is ze echt geen vos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:09 



 
Profiel   

De eigenaar zelf denk dat ze bruin met zilver is. Ik neig daar ook wel naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:13 



 
Profiel   

Wat mij meer opviel was het gezwollen 3e ooglid.. Zal vast onschuldig zijn, of de foto vertekent misschien. Maar paard van een kennis had een tumor op die plek zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:17 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Wat is flaxen?

Zweetvos.
Maar als ze het zeker willen weten is testen toch de beste optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:18 



 
Profiel   

Ze is echt zeker geen zilver. In 2007 zat er nog geen enkele in Europa. Ze voert ook geen enkele van de silver lijnen.
Palomino is ze ook niet de goeie tint voor. Sooty vos met flaxen, zoek maar eens shine n Mister op bijvoorbeeld, die heeft dezelfde tint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:28 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
De eigenaar zelf denk dat ze bruin met zilver is. Ik neig daar ook wel naar.

Daar zou ik ook naar neigen. Zilver verkleurt volgens mij enkel zwart pigment dus als ie zilver heeft valt palomino en vos af.

Wat een onzin dat deze tint geen palomino kan zijn. Ik heb een palomino met deze tint dus als de manen wit waren kon het zeker wel sooty palomino zijn. Maar met deze manen gok ik ook bruin met zilver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:28 



 
Profiel   

Ik denk dat het een hele donkere palomino is zo van de foto. Geen silver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:43 



 
Profiel   

Ik ken 2 QH palomino's in die tint, maar zeker weten doe je het niet zonder testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:53 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Ze is echt zeker geen zilver. In 2007 zat er nog geen enkele in Europa. Ze voert ook geen enkele van de silver lijnen.
Palomino is ze ook niet de goeie tint voor. Sooty vos met flaxen, zoek maar eens shine n Mister op bijvoorbeeld, die heeft dezelfde tint.

Die is niet hetzelfde. De merrie heeft veel meer een soort vlekkering zwart op haar benen en lichaam en de manen zijn niet blond maar echt zilvergrijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 22:00 



 
Profiel   

Ik denk sooty palomino, die kunnen net zo'n kleurtje hebben

[ img ]

Zilver bruin kan uberhaupt niet met deze afstamming, palomino daarentegen wel, heeft de eigenaar een reden om te vermoeden dat het papier niet klopt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 22:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen