Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veulen donkerbruin of toch schimmel?

 
Profiel   

Sinds kort heb ik een kwpn veulen gekocht en staat in de opfok. Haar moeder is donkerbruin en vader is schimmel. Ze is donkerbruin geboren, maar begint toch wat witte haren te krijgen over haar hele lichaam en vooral hoofd en benen.
Zou het donkerbruin stekelharig zijn of wordt ze toch schimmel?

Dit is der
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vader:

[ img ]


(Mijn andere merrie kreeg namelijk pas met 11 maanden grijze haren en geen ring om der ogen en is nu ook schimmel.)
11 maanden

[ img ]

8 jaar

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:31 



 
Profiel   

Die zou inderdaad wel eens kunnen gaan schimmelen. Maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Tijd zal het leren :D

Bij je andere merrie zie ik trouwens appaloosa kenmerken. Dus denk dat je daar geen schimmel hebt, maar een appaloosa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:54 



 
Profiel   

Eileen_ schreef
Die zou inderdaad wel eens kunnen gaan schimmelen. Maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Tijd zal het leren :D

Bij je andere merrie zie ik trouwens appaloosa kenmerken. Dus denk dat je daar geen schimmel hebt, maar een appaloosa.


Weet het zelf ook niet helemaal, aangezien ik nog een merrie heb en die is stekelharig, maar dat kwam pas bij 5 jaar.

Ja klopt ze is een appaloosa x shetlander, maar wist niet dat appaloosa ook voorkwam in deze kleur, omdat ze ook steeds grijzer wordt naarmate ze ouder wordt en dat is toch een typisch iets van schimmel en niet appaloosa?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:20 



 
Profiel   

De pony is denk ik een marmerbonte appaloosa en geen schimmel. Het veulen..?? Ik zie er nog geen schimmel in tot nu toe. Dit is mijn veulen met 5 maanden, eerste waar je het zag was rond de ogen (brilletje) en de puntjes van haar oren:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:26 



 
Profiel   

Muronia schreef
De pony is denk ik een marmerbonte appaloosa en geen schimmel. Het veulen..?? Ik zie er nog geen schimmel in tot nu toe. Dit is mijn veulen met 5 maanden, eerste waar je het zag was rond de ogen (brilletje) en de puntjes van haar oren:

[ [url=m/PULRFX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Marmerbonte, weer wat geleerd!
Pracht veulen zeg!! Ja die is al veel grijzer idd. Moet wel zeggen dat bij die van mij, haar oren ook witte haren komen en der achterbenen ook wit omhoog loopt, zal vandaag is een foto ervan maken.
Had die van jou bij geboorte al een lichtere rand om de ogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:36 



 
Profiel   

Hier nog wat duidelijke foto's van der haren.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 15:16 



 
Profiel   

Ik denk schimmel. Ze lijkt als klein veulen extreem gepigmenteerd te zijn, dat is ook kenmerkend voor schimmels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 18:11 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Ik denk schimmel. Ze lijkt als klein veulen extreem gepigmenteerd te zijn, dat is ook kenmerkend voor schimmels.


Okey dan ben ik erg benieuwd! Zal ze wel erg donkere schimmel worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:00 



 
Profiel   

Ik denk ook een schimmeltje, maar tijd zal het inderdaad leren :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:09 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Ik denk schimmel. Ze lijkt als klein veulen extreem gepigmenteerd te zijn, dat is ook kenmerkend voor schimmels.

Om deze reden denk ik hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:17 



 
Profiel   

Ik denk idd ook schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 10:44 



 
Profiel   

Aan de foto als klein veulen te zien is het een knappe schimmel :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 16:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen