Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke Kleur heeft dit veulen? Valk?

 
Profiel   

Hoi,

Een vriendin van mij heeft onlangs een 6 maand oud veulen gekocht en vroeg zich af welke kleur dit veulen nou heeft. Ouders zijn geheel onbekend (Ierland..). Ik denk bont valk, maar is er nog een meer specifieke naam voor?

Ze heeft veel wit maar op het bruine stukje op haar rug lijkt een aalstreep te zien. Ze heeft zwarte randjes om haar ooren en haar vlekken zijn verschillende tinten. Bij haar knieƫn wordt het zwart. Ik kan geen zebra strepen zien maar ze heeft een dikke vacht.

De foto's zijn wat onduidelijk, sorry.. ik hoop dat jullie er wat mee kunnen!

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:02 



 
Profiel   

Grullo ? Gokje hoor of dun ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:17 



 
Profiel   

Ik weet niet of de foto's qua kleur vertekenen, maar ik dacht ook eerder aan grullo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:25 



 
Profiel   

Lijkt mij gewoon een zwart-bonte. Zwarte veulens worden vaalgrijs geboren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:26 



 
Profiel   

Ik denk ook gewoon zwart bont, volgend voorjaar na wisseling vacht denk ik veel duidelijker

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:34 



 
Profiel   

Grullo bont zo op deze foto's, heeft ze ook donkere driehoekjes op de bovenkant van de oren?
Voorbeeldje:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:38 



 
Profiel   

Bedankt voor de suggesties! Hebben zwart bonte veulens ook een aalstreep?

Haar hoofd is vrij donker, bijna zwart. Haar vooerpluk is zwart. De vlekken achter zijn heel licht maar niet grijs, lijken wel meer op de grullo kleur als ik t Google.

De driehoekjes zijn mij niet opgevallen, maar heb er ook niet naar gekeken.

De eigenaar dacht trouwens eerst dat ze gewoon bruin bont was, dus de kleur is eerder bruin dan zwart

Edit: Wat info toegevoegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:42 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 00:31 



 
Profiel   

Afgaande op de foto nijg ik meer naar zwart bont ipv grullo

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 00:59 



 
Profiel   

Met 6 maanden oud zijn ze al wel verjaardag, en zou hij dus pikzwart moeten zijn. Ik gok op grullo, gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 01:35 



 
Profiel   

Ik gok grullo

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 01:53 



 
Profiel   

Dat zou wel gaaf zijn! Vooral omdat de eigenaaresse nog redelijk wat betaald had omdat er het veulen sneu vond haha. Plan is om er uiteindelijk mee te fokken dus dan is een leuk kleurtje altijd een plus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:53 



 
Profiel   

Vermeerderen bedoel je?
een aalstreep heeft deze iig niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:56 



 
Profiel   

Een van mijn pony's was deze kleur maar werd uiteindelijk zwart bont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:12 



 
Profiel   

Cherdenise schreef
Vermeerderen bedoel je?
een aalstreep heeft deze iig niet

Hoezo vindt je het geen aalstreep?

Het is door het vele wit en niet zo super foto lastig te zien. Maar ik zie wel mogelijke wildkleur kenmerken. In combinatie met lange vacht en slecht licht kan je het niet met zekerheid zeggen.
Maar ik denk wel het donkere masker en klein stukje aalstreep te zien in combinatie met verdunning.
Zwarte veulens worden uiteraard vaal geboren maar zouden tegen deze leeftijd toch al wel donkerder moeten zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:03 



 
Profiel   

Zwarte veulens kunnen grijs zijn maar toch niet met zo'n duidelijke donkere points lijkt mij.
Ik gok grullo :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:25 



 
Profiel   

Ik denk ook wildkleur. Leuk beestje. Maar als de ouders niet bekend zijn waarom dan ermee fokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:40 



 
Profiel   

Dat witte oog en witte raneen op hoeven wellicht ook Appaloosa nog ergens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:51 



 
Profiel   

Ze fokt hele brave kinderponies (dit wordt denk ik een b pony). Dit beestje heeft ook hele leuke gangen. Haar maakt afstemming niet zo veel uit als het karakter maar goed is (en ze gezond zijn natuurlijk). Tot zo ver dat nu al the beoordelen is, is dit beestje echt ontzettend braaf en aanhankelijk en voor niets bang!

En het is Ierland, dus ze geven (nog niet altijd) zo veel om afstamming. Is wel veel vraag naar brave ponies die goed kunnen springen!

Vooreerst leuk dat jullie inderdaad ook die kenmerken zien. We zullen het waarschijnlijk niet zeker weten tot ze in haar zomervacht zit, maar die kenmerken doen toch vermoeden dat ze grullu is!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen