Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk goed boek over kleurgenetica ?

 
Profiel   

Ik kom bij het opruimen toevallig mijn boekje “de kleur van het paard” van Jeanette Gower tegen. Ik heb dat altijd een heel erg interessant boek gevonden, maar ondertussen is dat meer dan 20 jaar oud dus ik gok dat er wel het een en ander is bijgekomen qua kleurenkennis.

Ik zou eigenlijk graag een recent boek over dit onderwerp lezen. Kunnen jullie mij een titel aanraden ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 22:21 



 
Profiel   

Ik zag de titel van je topic en dacht: ik ken er wel één!
Maar ja, dat is dus precies degene die jij noemt :+

Ik volg mee. Ben ook wel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 22:26 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 04:49 



 
Profiel   

Ik weet dat dit boek bestaat, maar zelf nog niet in handen gehad: https://mediaboek.nl/het-paard-met-huid-en-haar.html zie wel dat het ook al bijna 10jaar oud is. Ken hem zelf verder totaal niet, dus geen idee of hij de moeite is.

Maar in het Engels heb je ‘Equine Color genetics’. Die laatste zag ik al paar keer aangeraden worden, vb aan studenten. Laatste druk is toch iets jonger denk ik. Wil deze zelf uit interesse graag eens lezen, maar er staan ook nog andere zaken op mijn wishlist en het is niet bepaald een goedkoop boek, dus die blijft toch zeker voorlopig nog op mijn wishlist geparkeerd :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 07:46 



 
Profiel   

Ik heb deze.
[ img ]

Het paard met huid en haar is wel verouderd en veel Foutief.
Sponenberg is heel wetenschappelijk.
Equipe tapestry vind ik een heel leuk boek. Ook wel beetje verouderd, want het staat natuurlijk niet stil en er blijft veel ontdekt worden.. maar lesli kathman is aan een nieuwe versie bezig. (Waar mijn hengst Mo ook in zal staan trouwens met z’n stippen :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 08:04 



 
Profiel   

Tinniie: weet jij of dat nieuwe boek inmiddels al een uitkomst datum heeft?
Ik krijg er geen informatie over gevonden op internet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 12:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen