Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Bruin?vos?of toch iets anders?

 
Profiel   

Op de eerste foto's vind ik het een zilverappel lijken, maar op de laatste foto's vind ik het een koffievos lijken. Ik denk dat ze koffievos is.
Heb je een foto van de vader?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 18:45 



 
Profiel   

imaudy schreef
Op de eerste foto's vind ik het een zilverappel lijken, maar op de laatste foto's vind ik het een koffievos lijken. Ik denk dat ze koffievos is.
Heb je een foto van de vader?

Bij een koffievos hoort toch geen blonde staart. Ik denk eerder nog een schimmel, zit dat in de voorouders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 19:30 



 
Profiel   

pillow schreef
imaudy schreef
Op de eerste foto's vind ik het een zilverappel lijken, maar op de laatste foto's vind ik het een koffievos lijken. Ik denk dat ze koffievos is.
Heb je een foto van de vader?

Bij een koffievos hoort toch geen blonde staart. Ik denk eerder nog een schimmel, zit dat in de voorouders?


Ik denk dat het een flaxen koffievos zou kunnen zijn.
Schimmel?Dan moet teminste 1 van de ouders schimmel zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 19:46 



 
Profiel   

Waarschijnlijk ’gewoon’ bruin met een heleboel veulencamouflage.
Dat ze nu zo donker wordt is normaal en zegt eigenlijk niets over haar uiteindelijke kleur.
Schimmel: onmogelijk zonder schimmel ouder
Zilver: ouder zijn geen zilver dus veulen ook niet (als één van de ouders vos was geweest had het gekund -zilver toont niet op vos-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 19:57 



 
Profiel   

Ik vind de veulen foto's een gewone bruine. Dat de staart nu zo licht is zegt niks, ik ken een zwarte shettie die als veulen ook een zweetvos staart had, is nu gewoon 100% zwart. Soms zijn ze wat geinig met kleuren als veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 19:59 



 
Profiel   

Ik weet dat het al een ouder topic is maar vindt het toch relevant om een klein vervolg te posten. Het veulentje is ondertussen 16 maanden oud en haar staart is nog steeds zilvekleurig.
Ze is ondertussen verkocht dus kan haar niet meer laten testen.

Zo ziet ze er nu dus uit.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 12:26 



 
Profiel   

Het is in ieder geval een knapperd geworden gebleven, leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 12:36 



 
Profiel   

Wat leuk. Ze is wel bruin maar met een hele aparte staart inderdaad, wat grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 12:44 



 
Profiel   

Zit er niet ergens een zilvergen in de lijn van moeder? Uiterlijk toont namelijk als een zilverappel?
Ik zou laten testen, dan weet je het zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 12:56 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Zit er niet ergens een zilvergen in de lijn van moeder? Uiterlijk toont namelijk als een zilverappel?
Ik zou laten testen, dan weet je het zeker.

Beter lezen is wel handiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 22:27 



 
Profiel   

Ze is mooi geworden. Alsof ze de bles in de staart heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-23 22:42 



 
Profiel   

Is het niet bruin rabicano? Zo te lezen heeft de vader daar ook wat eigenschappen van en het tekent niet altijd even duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-23 06:00 



 
Profiel   

Google eens 'Gulastra Plume'
Daar lijkt het veel op.
Dat is een mutatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-23 06:14 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Zit er niet ergens een zilvergen in de lijn van moeder? Uiterlijk toont namelijk als een zilverappel?
Ik zou laten testen, dan weet je het zeker.


Dit is wat ik vermoed. Hoewel de merrie bruin is zie je in de zomer vlak na het veranderen van vacht heel duidelijk appeltjes. Iedereen zei me dat dit is omdat ze zo gezond zijn, maar vermoed nu toch ook zilvergen.

Ik verwacht terug een veulen uit dezelfde combi dus als het terug een speciaaltje is ga ik toch eens laten testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-23 07:57 



 
Profiel   

Lizzii schreef
c_alsemgeest schreef
Zit er niet ergens een zilvergen in de lijn van moeder? Uiterlijk toont namelijk als een zilverappel?
Ik zou laten testen, dan weet je het zeker.


Dit is wat ik vermoed. Hoewel de merrie bruin is zie je in de zomer vlak na het veranderen van vacht heel duidelijk appeltjes. Iedereen zei me dat dit is omdat ze zo gezond zijn, maar vermoed nu toch ook zilvergen.

Ik verwacht terug een veulen uit dezelfde combi dus als het terug een speciaaltje is ga ik toch eens laten testen.


Behalve dat je dan toch iets van grijs/wit in de manen en staart van de merrie zou moeten zien. Wie is de vader? Aangezien je zegt dat die wel wat wit heeft zou ik het eerder daar zoeken (of nakomelingen vergelijken).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-23 08:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen