Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur is mijn KWPN veulen?

 
Profiel   

Goedemorgen allemaal!

Vrijdagavond is Sensi na 340 dagen geboren!

Sensibility
Indian Rock x Havidoff x Goodtimes
20 mei 2022, KWPN

Net geboren en nat was hij zwart, leek hij grijs op te drogen maar gister leek er weer wat beige/creme doorheen te zitten... Heel apart is het!
Het vorige veulen was veel meer blauw grijzig en die is zwart geworden en gebleven. Een eerder veulen is donkerbruin maar die was ook echt duidelijk bruin als veulen.
Wat denken jullie?

Papa Indian Rock
[ img ]

Sensi, net geboren
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Net opgedroogd
[ img ]
[ img ]

Halve dag oud, staart ook heel apart gekleurd
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Buiten met daglicht
[ img ]
[ img ]


Ik ben ieder geval super blij met deze knappe man <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 06:33 



 
Profiel   

Beide ouders zijn ‘gewoon’ bruin. Uit zo’n combinatie kan alleen vos, bruin en zwart komen.
Gezien zijn grijze vachtje, lijkt dit me een zwarte. Zwarte paarden zijn als veulen vaak grijs.

Geniet van je knappe ventje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:04 



 
Profiel   

Ten eerste wat een mooi veulen! Kopie van paps, kleurkennis heb ik niet maar denk dat hij de kleur ook van zijn vader heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:07 



 
Profiel   

Ik heb geen verstand van kleuren. Maar wat een gave papa en mooi veulen. Wauwie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:08 



 
Profiel   

Een zwarte :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:12 



 
Profiel   

Kunnen zwarte dan ook die overduidelijke aalstreep hebben? Die zo goed als witte haren in de staart(en ook in de flanken) vind ik ook zo typerend die ik niet echt kan plaatsen...

Heb hem voor nu maar zwart aangemeld en zal met de schetser over een paar maanden maar een officieel besluit nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:46 



 
Profiel   

Ik denk ook een zwarte!
Denk dat zodra het veulen vachtje eraf is je pas echt goed kan zien of het donkerbruin is of zwart :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:59 



 
Profiel   

Volgens mij is Indian Rock niet zwart maar donkerbruin. Ik zou dus eerder op bruin/donkerbruin gokken dan op zwart voor dit veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:10 



 
Profiel   

Ik ga mee met Ayasha, ik denk eerder dat een een donkerbruine/seal brown word als die zijn veulenvacht uitkomt. Toont wel erg licht voor een zwarte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:21 



 
Profiel   

Ik denk dat dit veulen echt heel erg donkerbruin word ( tegen het zwarte aan ). Zie in zijn oren wat bruin terug. Mijn veulen was iets minder licht, staart en vacht maar ook echt grijs. Is nu een hele donkerbruine merrie, tegen zwart aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:21 



 
Profiel   

Indian Rock is donkerbruin (tegen het zwarte aan). Ik denk dat je veulen gewoon heel donkerbruin is, zeker niet zwart. Hij lijkt heel sterk op mijn merrie als veulen. Die heeft ook een aalstreep en een wit begin van haar staart. Maar zij is ook rabicano. Als je het zeker wil weten een genetische test laten doen, maar ik zou hem aanmelden als bruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:49 



 
Profiel   

Ik ga met ayasha mee.

Een echte aalstreep kan uit deze combinatie niet is dus countershading of misschien nd1/ND1 gen maar geen verdunning want dan moest 1 van beide ouders een verdunning hebben.
Je kan uit deze combinatie dus gewoon geen aparte kleur krijgen.

Ik denk tevens ook gewoon donkerbruin/zwartbruin.
Mijn draver is zwartbruin en heeft een hele lichte staartpunt en lichte bruine haren in de oren. Geschoren heeft die zelfs bijna diezelfde lichte kleur als jouw veulen nu.
Mijn BWP is ook zwartbruin heeft bruine haren in de oren maar niet zo licht als mijn draver. Toch zijn beide zwartbruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:56 



 
Profiel   

Sealbrown idd. Wordt deze kleur:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 17:15 



 
Profiel   

Ik denk zelf ook een zwarte.
Vorig jaar kregen wij ook een twijfelgevalletje. Is na verharen wel echt een zwarte geworden (wat ik persoonlijk ook al dacht op dag 1). [ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen