Lichte hoeven, geen witte benen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Lichte hoeven, geen witte benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 00:55

Hoihoi,

29 April heeft mijn merrie een veulen gekregen. Hij heeft 4 lichte hoeven en we gingen dus ook uit van 4 witte voetjes. Achter klopt dat ook. Maar vooraan komt maar geen wit tevoorschijn... En we beginnen ons nu dus ook af te vragen of hij voor wel wit heeft :')

Afbeelding
Afbeelding

Ons andere veulen heeft ook achter 2 witte voetjes en voor niks, maar die heeft duidelijk andere hoeven. Hij is overigens wel anders gekleurd.

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag;

Afbeelding

Moet er toch ergens wit verstopt zitten, of heeft hij gewoon geen wit aan de voorkant?

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Lichte hoeven, geen witte benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 01:02

Het komt ook voor dat als de hoeven gaan groeien, ze wel zwart, of gestreept, uitgroeien. Dus wie weet...

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 01:06

Kan best dat het witte voetje niet hoger gaat dan de hoef.

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 06:47

Ik heb hetzelfde met mijn palomino van dit jaar, geboren met 4x blank hoefje en duidelijk hoge witte achterbenen. Voor dacht ik dat ze vast wat laags zou hebben maar was lastig te zien.
Ze is nog steeds niet helemaal door de verharing heen maar haar voorste hoefjes kleuren nu zwart. Dus ik neem aan dat ze 2x wit heeft ipv 4.

Foto van het verkleuren, je ziet duidelijk het blanke deel nog onderaan. Bovenin al de donkere hoef. Ze is hier ongeveer 10 weken oud.
Afbeelding