Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur is dit veulen?

 
Profiel   

Hallo,

Omdat ik het wel leuk vind om eens te horen wat andere vinden maak ik dit topic aan.
Op 20 april is dit merrieveulen geboren. Papa is onze zwarte hengst Booster. Hij is E/E W20/W20 kleur getest. Haar mama is onze merrie Loes. Zij is niet kleur getest. In het paspoort staat ze als Bleu blagdon maar of ze nu stekelharig, sabino of nog iets anders is weet ik dus niet.

Toen Utah geboren werd dacht ik dat ze mss zoals mama ging worden omdat ze wel erg licht grijzig was voor een gewone zwarte. Maar inmiddels heb ik geeeennn idee welke kleur ze is. Haar hoofd en nek lijken bruinig te worden maar toch ook niet echt bruin zoals andere veulens. Ik denk niet dat ze gewoon zwart is, daarvoor is haar hoofd echt veel te licht. Dus ik ben benieuwd wat jullie denken ervan.


1 dag oud
[ img ]

1 week
[ img ]

1.5 maand oud ( samen met mama)
[ img ]

En vandaag, 3.5 maand oud
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 21:22 



 
Profiel   

Wat je veulen precies wordt blijft gokken, maar dat ze nu zo bruin is zegt niets. Zwarte paarden worden vaak grijzig geboren. Mijn genetisch 100% zwart (met appaloosa) veulen is ook zo geboren. De veulenvacht is helemaal bruin geworden en gaat er nu langzaam af. Daaronder komt zwart en grijs tevoorschijn, grijs komt door de witte haren van het apaloosa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 21:34 



 
Profiel   

Eef_Bam schreef
Wat je veulen precies wordt blijft gokken, maar dat ze nu zo bruin is zegt niets. Zwarte paarden worden vaak grijzig geboren. Mijn genetisch 100% zwart (met appaloosa) veulen is ook zo geboren. De veulenvacht is helemaal bruin geworden en gaat er nu langzaam af. Daaronder komt zwart en grijs tevoorschijn, grijs komt door de witte haren van het apaloosa.



We hebben nog enkele veulens van dezelfde hengst die idd een bruine veulenvacht hebben. Maar die verharen op het gezicht gewoon zwart. Utah verhaart niet zwart in het gezicht of ergens anders op haar lichaam vandaar dat ik denk dat ze niet 100% zwart is zoals papa. Dit is bv een halfbroer van dr

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 21:40 



 
Profiel   

De merrie is ook genetisch zwart. Of ze verder roan, sabino of wat dan ook is, om haar tevens 'blagdon' te maken, doet niet ter zake.
Dat betekent dat genetisch jouw veulen ook zwart moet zijn, uit zwart x zwart kan geen bruin komen.
Er had wel evt vos uit kunnen komen, maar dat is je veulen sowieso niet :D

Dus je hebt een zwart veulen met een veulenvacht die lekker verkleurt (door de vele zon, zou ik zomaar denken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 07:07 



 

Ibbel schreef
De merrie is ook genetisch zwart. Of ze verder roan, sabino of wat dan ook is, om haar tevens 'blagdon' te maken, doet niet ter zake.
Dat betekent dat genetisch jouw veulen ook zwart moet zijn, uit zwart x zwart kan geen bruin komen.
Er had wel evt vos uit kunnen komen, maar dat is je veulen sowieso niet :D

Dus je hebt een zwart veulen met een veulenvacht die lekker verkleurt (door de vele zon, zou ik zomaar denken)
Als de vader E/E is, is vos sowieso ook uitgesloten. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 08:39 



 
Profiel   

Oh, ha, ik was nog niet wakker :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 11:57 



 
Profiel   

Ibbel schreef
De merrie is ook genetisch zwart. Of ze verder roan, sabino of wat dan ook is, om haar tevens 'blagdon' te maken, doet niet ter zake.
Dat betekent dat genetisch jouw veulen ook zwart moet zijn, uit zwart x zwart kan geen bruin komen.

Dus je hebt een zwart veulen met een veulenvacht die lekker verkleurt (door de vele zon, zou ik zomaar denken)


Helemaal mee eens :j Dit is een zwart veulen dat veel de zon op de bol heeft gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 12:48 



 
Profiel   

[ img ]

Ondertussen is veulen lief bijna helemaal verhaard maar kan dit toch echt niet zwart noemen of afgeschoten door de zon zwart :+ zou de eerste zijn hier die echt zo bruin wordt door de zon. Kga eens zien om iniedergeval moeders misschien eens te laten testen in de toekomst. Veulen is nl verkocht dus dat is aan de nieuwe eigenaren om eventueel te testen.

Kan overigens zijn dat jullie gelijk hebben volgend jaar en ze idd gewoon zwart is na de winter. Maar ik twijfel toch nog steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 09:21 



 
Profiel   

Ik zou toch zeggen een bruineā€¦.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen