Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Cremello, perlino en smokey cream verzameltopic

 
Profiel   

beestenfreak schreef
[ [url=m/CxtAR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Dmjkzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o7BvjT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de ouders weet ik helaas vrij weinig, alleen dat zijn moeder een paint was en zijn vader een boulonnais x selle Français. Zijn vorige eigenaar gaf wel aan dat ze hem had laten testen en dat hij een dubbel creme gen heeft. Ik noem hem voor het gemak altijd maar cremello met een bruin oor (al is het dan volgens mij officieel al geen cremello meer?) maar bruin met een hele grote witte aftekening kan natuurlijk ook :D

Dan zijn er drie opties:
1. Het laboratorium heeft een fout gemaakt.
2. De oude eigenaresse heeft gelogen of het zelf verkeer begrepen.
3. Je hebt een zeer zeldzame chimeara, deze kans acht ik op 0% vanwege het zelfdzame karakter in combinatie met het uiterlijk dat niet klopt met dubbel creme.

Heb je de testuitslag zelf gezien?
Ik als ik iets moet gokken zou ik zeggen dat hij van vader 1 of misschien wel meerdere bontvarianten mee heeft gekregen.
Een dubbel verdunde is namelijk zolang ze geen schimmel erbij hebben niet zo wit als de jouwe en inderdaad kan die bruine vlek daarbij niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 17:00 



 
Profiel   

Mijn perlino/smokey cream Welsh Cob hengst.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 17:07 



 
Profiel   

beestenfreak schreef
[ [url=m/CxtAR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Dmjkzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o7BvjT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de ouders weet ik helaas vrij weinig, alleen dat zijn moeder een paint was en zijn vader een boulonnais x selle Français. Zijn vorige eigenaar gaf wel aan dat ze hem had laten testen en dat hij een dubbel creme gen heeft. Ik noem hem voor het gemak altijd maar cremello met een bruin oor (al is het dan volgens mij officieel al geen cremello meer?) maar bruin met een hele grote witte aftekening kan natuurlijk ook :D


Dit paard is bruinbont met meerdere bontpatronen, waardoor de wit geboost is en dus alleen nog maar een bruinoor aanwezig is. Best bijzonder/apart want komt niet zo veel voor!

Er is hier geen crème aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 17:11 



 
Profiel   

Ik hou ervan <3
Mijn bruine merrie is dragend van White Dream gr van de vorige pagina

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 19:04 



 
Profiel   

l_aura1 schreef
Mijn perlino/smokey cream Welsh Cob hengst.


[ [url=m/iuFW1O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ruige bok zeg!

@beestenfreak lijkt me idd een bonte. Neemt niet weg dat het een hele bijzondere verschijning is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 19:40 



 
Profiel   

l_aura1 schreef
Mijn perlino/smokey cream Welsh Cob hengst.


[ [url=m/iuFW1O.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw, wát een gaaf paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 19:57 



 
Profiel   

Hier is mijn draakje. Hij is kruising shetlander Amerikaanse mini. Maar heeft meer van de shet geërfd hahaha.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 08:29 



 
Profiel   

2 perlino Welsh cobs hier.
Beide EEAACRCR getest.

Onze hengst Sublime Sponte.
[ img ]

En zijn kleindochter Ysewyn Brenhines y Blodau (als veulen)


[ img ]


En eentje van hen samen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 18:00 



 
Profiel   

Wat een mooie fotos komen er voorbij. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 18:29 



 
Profiel   

YWC mooi zo grootvader en kleindochter naast elkaar.
Sublime kan alleen geen EE zijn, hij heeft ook palominos gegeven toch? Dan moet hij Ee zijn. Foutje in het lab of met het typen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 19:10 



 
Profiel   

Wauw!! <3 Wat grappig dat ze dus niet zo extreem snel verbranden? Dat hield me altijd tegen om er een te nemen maar wie weet nu in de toekomst.. <<) Ondertussen blijf ik hier lekker mee kwijlen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 19:20 



 
Profiel   

Die van mij heeft eigenlijk nooit last van verbranden, maar wel altijd erg last van de zon in de ogen. Hij staat eigenlijk altijd met zijn ogenn gesloten, dat vaak mensen zeggen, die staat lekker te slapen. Dat is over het algemeen niet zo haha, hij heeft wel echt last van het licht in de ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 05:30 



 
Profiel   

Wat een prachtige foto’s! Zo leuk om te zien <3

Ik was ook heel bang voor het verbranden maar dat is zoals ik al aangaf hier nog nooit gebeurd. Ik heb een bruine merrie met een bles en dus ook een roze neus maar die verbrand wel erg snel, die heeft altijd een uv werende kap op. :)

Spook heeft wel een keer schimmel gehad en dat zag er vooral op zijn hoofd wel heel heftig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 05:32 



 
Profiel   

Ik heb de onze zomers wel een vliegenkap op voor het licht. Anders knijpt ze heel erg veel met haar ogen.

haar neus verbrand wel super snel. Dus dit smeren we in met zonnebrand dan is het goed te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 06:18 



 
Profiel   

Ik kom mij hier ook melden met mijn knappe cremello Sensation :D

[ img ]

[ img ]

Ik zie hele knappe dubbele verdunningen langskomen, heel gaaf! Zijn die van jullie ook heel gevoelig kwa zon in de ogen? Sensi heeft heel de zomer een uv masker opgehad, ze deed echt knijpen met haar oogjes.

Ook moet ik nog even aankijken hoe ze is kwa huid, ben bang dat ze verbrand :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 06:59 



 
Profiel   

Oh wat komen er toch veel gave dubbele verdunningen voorbij. Ik vind smokey Cream ook echt heel gaaf.

Chupa verbrand dus dan weer wel. Ik dacht dat het mee leek te vallen, dus nadat hij dekens deed slopen heb ik ze af gehouden, maar die is helaas toch wel verbrand geweest op zijn huid.

@ZwarteHeks
Ik vind jou veulen zo vreselijk gaaf! Die van mij is inderdaad ook heel gevoelig voor het licht met zijn ogen. Dus die staat inderdaad ook vanaf dat de zon feller word met een uv kap om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 11:37 



 
Profiel   

Donna y Bombon verbranden wel, vooral de snuit. We smeren ze dan ook altijd in met zonnebrand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 17:20 



 
Profiel   

Oh wat een retegaaf veulen zeg! <3

Spook heeft soms ook wel last van het felle zonlicht, hij knijpt dan inderdaad wat met zijn ogen.

Hij was vanmiddag overigens erg onder de indruk van een paar schapen :') [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 17:40 



 
Profiel   

mooney schreef
YWC mooi zo grootvader en kleindochter naast elkaar.
Sublime kan alleen geen EE zijn, hij heeft ook palominos gegeven toch? Dan moet hij Ee zijn. Foutje in het lab of met het typen?


Is inderdaad een typefout.
Ze zijn beiden: EeAaCRCR

Sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 17:58 



 
Profiel   

Kom hier even een schopje geven..
Maar ook hier een cremello liefhebber en heb zelf een welshje van 4 jaar nu. Geboren uit een schimmel merrie en echt vanaf dag 1 smoor verliefd op hem!

Meet Yellow de Cremello haha

1 dag oud met zijn mama..
[ img ]

3 maandjes oud
[ img ]


[ img ]

3 jaar oud
[ img ]


[ img ]

4 jaar oud
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 19:49 



 
Profiel   

l_aura1 schreef
Mijn perlino/smokey cream Welsh Cob hengst.


[ [url=m/iuFW1O.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje wat is die van jou gaaf! Nu vind ik heel veel cq. Allemaal mooi hoor! Maar man man man :~ :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 21:00 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! <3
Natuurlijk ook de mijne even showen.

Idris, cremello, nu 1 jaar oud (opa is Sublime hierboven en vader Cassanova)
[ img ]
[ img ]
[ img ]


En zijn volle broertje van dit jaar, Blue, perlino (inmiddels verkocht)
[ img ]
[ img ]

En samen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 21:18 



 
Profiel   

Wat gaaf die perlino’s met een (brede) bles! Vindt dat echt prachtig <3

Welkom Tenno, wat een sprookje heb je :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 05:55 



 
Profiel   

Wat een knappies allemaal!!

Yellow heeft ook 4 witte benen en een brede bles... alleen zie je er nu niks meer van :') toen hij veulen was zag je het en in de zomer als je hem wast zie je het ook nog heel lichtjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 21:38 



 
Profiel   

Hier helaas geen goed nieuws. We hebben onze Bombon moeten laten inslapen. Hevige koliekaanval, zag er naar uit dt het beter werd, maar ging weer achteruit. Ze is er helaas niet meer.


[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 22:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen