Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Cremello, perlino en smokey cream verzameltopic

 
Profiel   

Hoi! :D

Er lopen verschillende verzameltopics, maar ik heb er nog geen gezien voor paarden (en pony’s) met een dubbele verdunning.

In het kort:


Cremello
Een cremello-kleurig paard is een paard met een roze huid en blauwe ogen en ontstaat uit een vos-basiskleur met 2 creme-genen. De vacht is wit of licht crème gekleurd, de manen zijn wit.

Perlino
Een bruin paard met twee creme genen wordt "Perlino" genoemd. Het paard heeft een roze huid en blauwe ogen. De vacht is wit of creme gekleurd, de manen zijn donkerder en vaak rossig of ietwat oranje van kleur.

Smoky Cream
Een zwart paard met twee creme genen wordt een "Smoky Cream". Het paard heeft een roze huid, blauwe ogen en een oranje of rode gloed over de vacht en over manen en staart.


Ik heb zelf begin dit jaar “per ongeluk” ( :') ) een toen 4-jarige perlino ruin gekocht en ben helemaal om, ik vind hem prachtig en ben daarom erg benieuwd naar jullie lichte parels! <3

Ik zal aftrappen met Spook:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 14:04 



 
Profiel   

Jaaah leuk ik heb een cremellootje, zal later een fotootje plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 14:06 



 
Profiel   

Ik ga dit topic volgen wij verwachten volgend jaar april een veulentje van onze merrie x Krem *\o/*

We zijn enorm benieuwd wat eruit komt we weten niet wat onze merrie kwa kleuren genetisch hebben.
Weet niet of ik foto mag plaatsen gezien de merrie zwart/bruin bont is

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 14:20 



 
Profiel   

@Jolliej leuk! Ik ben benieuwd :)

@Happy_Hippy qua aparte kleurtjes kan je dan volgens mij een valk, palomino of smokey black krijgen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 14:30 



 
Profiel   

Tribunals schreef
@Jolliej leuk! Ik ben benieuwd :)

@Happy_Hippy qua aparte kleurtjes kan je dan volgens mij een valk, palomino of smokey black krijgen :j


Klopt idd, heb al diverse nakomelingen uit een gitwarte die toch palomino werd dus ben echt enorm beniewd! Onze merrie is wel homozygoot bont dus 100% een bont veulen alleen hoe of wat is de vraag <3
Volgens de eigenaren van krem geeft hij enkel palomino en valk dus wel appart hoe dat kan dat die geen smokey geeft (heb zelf geen verstand van kleuren enzo).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 14:36 



 
Profiel   

Jaa een topic naar mijn hart. Ik vond het vroeger helemaal niks, vooral die enge ogen haha. Maar sinds ik 3 jaar geleden eigenlijk ook perongeluk mijn paard gekocht heb ben ik er aan verkocht.

Vooral zo tijdens het gouden uur vind ik ze echt adembenemend. Ooit wil ik nog een fotoshoot van een professionele fotograaf om dit vast te leggen. Dit is een screenshot uit een oud filmpje zonder iets van een filter.

[ img ]


Edit; overigens gaat hij vaker met deze look 8-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 14:48 



 
Profiel   

Ahh wat leuk dit topic! Ik kom mijzelf ook melden met mijn 3,5 jarige cremello/perlino. Hij is zadelmak maar nog niet onder man, wanneer dit gaat gebeuren durf ik nog niet helemaal te zeggen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 15:11 



 
Profiel   

[ img ]
Dan meld ik mij ook graag!
Een smockey Cream nu 2,5 jarige tinker dame.
Ik ben helemaal verliefd op het dubbelverdunde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 16:13 



 
Profiel   

Ik ben geen fan van deze kleurtjes, ik ben meer van de warme, bruine paardenogen :o

Maar ik ben heel nieuwsgierig naar de mij onbekende smokey cream variant. Hopelijk zijn er Bokkers met foto's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 16:33 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen, ik heb er twee.
Een merrie van 11 (lusitano) die we drachtig kochten en haar dochter die nu 2,5 jaar(ook een lusitano)


[ img ]
Dit is Donna


[ img ]
En Bombon

We zijn heel gek op ze. Bombon was een "dummy" dus bij de geboorte meteen de dierenarts erbij en ze heeft voor haar leven gevochten. Ze is echt een doordouwer. Ze heeft een sterk karakter (net als haar moeder) maar is o zo lief en aanhankelijk.

Donna is echt een juweeltje, ze gaat overal doorheen en langs, schrikt nergens van en is zacht in de hand. Het zijn met recht fijne paarden.


Mooie paarden komen er hier voorbij. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 16:42 



 
Profiel   

Leuk!
Onze cremello hengst <3
Oldenburg gefokt weissgold x mascarpone
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 16:43 



 
Profiel   

AM_Horses schreef
Leuk!
Onze cremello hengst <3
Oldenburg gefokt weissgold x mascarpone
[ [url=m/ac7k66.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MiafNq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lj5WIt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gGP7Bp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tehi2z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een stoer paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 17:18 



 
Profiel   

Boras schreef
Ik ben geen fan van deze kleurtjes, ik ben meer van de warme, bruine paardenogen :o

Maar ik ben heel nieuwsgierig naar de mij onbekende smokey cream variant. Hopelijk zijn er Bokkers met foto's :)

Smokey cream en perlino zien er vaak op het oog hetzelfde uit, in sommige gevallen is smokey cream iets donkerder op het lijf.
Maar echte zekerheid heb je eigenlijk alleen met een gentest, dan weet je of de basis bruin (=perlino) of smokey cream (=zwart) is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 07:59 



 
Profiel   

Boras schreef
Ik ben geen fan van deze kleurtjes, ik ben meer van de warme, bruine paardenogen :o

Maar ik ben heel nieuwsgierig naar de mij onbekende smokey cream variant. Hopelijk zijn er Bokkers met foto's :)


Dit is een oudere foto van haar. Hier is ze net 1,5 maar onze dame is smockey Cream getest.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 08:03 



 
Profiel   

Ohhh ik lees mee! Heb maar een saaie bruin schimmel en ben gek op perlino/cremello! Hoe beschermen jullie je paard (neus) tegen de zon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 09:17 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties al! Stuk voor stuk prachtige paarden :D ik vind de smokey creams erg mooi altijd.

@Rainer in het gouden uur zijn ze inderdaad prachtig! Ze hebben dan echt zo’n metallic gloed <3

[ img ]

@Captain ik smeer zijn neus in met zonnebrand crème :) gelukkig nog nooit een verbrande neus gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 09:23 



 
Profiel   

Die van mij verbrandt niet eigenlijk. Ik had dit jaar na meerdere dagen 30 graden vol in de zon dat ik voor het eerst een beetje twijfels of het geirriteerd was en heb toen een kap met neusflap op gedaan maar die is heel snel vakkundig gesloopt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 10:30 



 
Profiel   

Jaa nog meer mensen met een zwak voor cremello's/perlino's :D

Waarschijnlijk ook de juiste plaats om te vragen onder wat voor kleur mijn paard nou valt :+ Hij is helemaal wit met een bruin oor en een bruin vlekje onder z'n voorpluk. De onderste helft van zijn staartwortel is zwart, verder alleen roze huid

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 11:25 



 
Profiel   

beestenfreak schreef
Jaa nog meer mensen met een zwak voor cremello's/perlino's :D

Waarschijnlijk ook de juiste plaats om te vragen onder wat voor kleur mijn paard nou valt :+ Hij is helemaal wit met een bruin oor en een bruin vlekje onder z'n voorpluk. De onderste helft van zijn staartwortel is zwart, verder alleen roze huid

[ [url=m/RhJnLO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je meer fotos? Ik zou mijn gok inzetten op gewoon een bruinbonte toevallig met 2 blauwe ogen, maar die dan dus eigenlijk 1 grote witte vlek is. Op het oortje en vlekje op het hoofd na, apart is het wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 11:54 



 
Profiel   

Ja, dacht ik ook Anouk_H. :j

Ik heb vorige maand een perlino Akhal-Teke merrietje gekocht! Ik ben nog niet helemaal overtuigd of ik het mooi vindt of niet.. :') Ze mag ook nog wat aankomen, maar gelukkig heeft ze een goed eetlust!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 12:13 



 
Profiel   

@beestenfreak ik denk inderdaad ook wat Anouk zegt. Heb je meer foto’s? En hoe zien de ouders eruit?

Gefeliciteerd met je aankoop Sansa! Dat wordt veel poetsen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 12:21 



 
Profiel   

beestenfreak schreef
Jaa nog meer mensen met een zwak voor cremello's/perlino's :D

Waarschijnlijk ook de juiste plaats om te vragen onder wat voor kleur mijn paard nou valt :+ Hij is helemaal wit met een bruin oor en een bruin vlekje onder z'n voorpluk. De onderste helft van zijn staartwortel is zwart, verder alleen roze huid

[ [url=m/RhJnLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een bruinbonte met heel veel wit, is dus weer wat anders dan dubbel verdund. Maar wel een tof dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 12:22 



 
Profiel   

Happy_Hippie schreef
Ik ga dit topic volgen wij verwachten volgend jaar april een veulentje van onze merrie x Krem *\o/*

Wij ook

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 12:26 



 
Profiel   

mooney schreef
beestenfreak schreef
Jaa nog meer mensen met een zwak voor cremello's/perlino's :D

Waarschijnlijk ook de juiste plaats om te vragen onder wat voor kleur mijn paard nou valt :+ Hij is helemaal wit met een bruin oor en een bruin vlekje onder z'n voorpluk. De onderste helft van zijn staartwortel is zwart, verder alleen roze huid

[ [url=m/RhJnLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een bruinbonte met heel veel wit, is dus weer wat anders dan dubbel verdund. Maar wel een tof dier!


Kom even binnenvallen hoor.

Want vind hem niet echt wit zeg maar, maar ik kan mij voorstellen dat een cremello geen bruin oor/vlek kan hebben :')

Benieuwd wat de ouders voor kleur hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 12:31 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Van de ouders weet ik helaas vrij weinig, alleen dat zijn moeder een paint was en zijn vader een boulonnais x selle Français. Zijn vorige eigenaar gaf wel aan dat ze hem had laten testen en dat hij een dubbel creme gen heeft. Ik noem hem voor het gemak altijd maar cremello met een bruin oor (al is het dan volgens mij officieel al geen cremello meer?) maar bruin met een hele grote witte aftekening kan natuurlijk ook :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 12:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen