Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur wordt mijn veulen?

 
Profiel   

Imp is intussen 6 maanden oud en begint steeds witter te worden op de romp. Schimmelkleur kan het eigenlijk niet worden denk ik omdat hij rondom de ogen en benen geen enkele witte haar, vergrijzing of dergelijk heeft. Hij is ook zijn veulen vacht aan het verliezen (de licht bruine kleur) dus die kan even ‘genegeerd’ worden!

Hierbij een paar foto’s (excuses voor de onverzorgde look haha hij staat in de opfok):

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik hoor graag wat jullie denken en of jullie foto’s hebben van hoe zo een paard eruit gaat zien als hij volwassenen is. :)


Laatst bijgewerkt door Eveque op 28-10-22 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 15:49 



 
Profiel   

Schimmel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:02 



 
Profiel   

Lijkt mij toch duidelijk een schimmeltje. Is 1 van de ouders schimmel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:04 



 
Profiel   

Schimmel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:04 



 
Profiel   

Muronia schreef
Lijkt mij toch duidelijk een schimmeltje. Is 1 van de ouders schimmel?


Ja, de moeder! En is het eentje met zwarte of witte manen? Of is dat nog niet te zeggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:10 



 
Profiel   

Dat begint meestal donker en wordt lichter (de manen dus)
Echt zwarte manen houden (dus ook op hoge leeftijd) heb ik eigenlijk nog nooit gezien.


Schimmel is in dit geval erg waarschijnlijk met een schimmelouder.


Redelijk extreem stekelharig zóu ook nog kunnen, maar gezien leeftijd en schimmelouder niet heel waarschijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:19 



 
Profiel   

Hij lijkt lichte wimpers te hebben en toch ook wel wat grijs rond de ogen zo op die laatste foto. Dus denk ik met de voorgangers mee en wordt dit een schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:43 



 
Profiel   

Lijkt me een schimmel! Manen zijn nu nog zwart maar die worden in de loop der jaren wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:44 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Hij lijkt lichte wimpers te hebben en toch ook wel wat grijs rond de ogen zo op die laatste foto. Dus denk ik met de voorgangers mee en wordt dit een schimmel.


Hij heeft een ontstoken oogje en er zit wat modder op de wimpers. Schimmeltje klinkt leuk! Rondom zijn ogen is die echter wel echt zwart zonder enige witte haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:45 



 
Profiel   

Zijn ooglid is niet zwart hoor. Die is eerder grijs. [ img ]

Als je schimmel niet erg vind is het natuurlijk mooi meegenomen.

Over een jaarling die ik verkocht heb waren ook lang twijfels... Maar uiteindelijk is hij nu dapple Grijs ipv valkleurig. :+


Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 28-10-22 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:55 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Zijn ooglid is niet zwart hoor. Die is eerder grijs. [ [url=m/3x9GiU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Komt door ontstoken oogje waar viezigheid in blijft zitten. Hier een betere foto:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:58 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd! Schimmeltje vind ik leuk, maar wel veel schoonmaakwerk haha! Hoelang duurt het voor hij zijn veulen vacht kwijt is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 17:02 



 
Profiel   

Heel typisch schimmel. De ene schimmel kleurt met een jaar al helemaal wit, anderen kunnen er zo maar 10 jaar over doen om wit te worden. Dat is niet op voorbaat te voorspellen.
Dus je hebt een aantal leuke verkleurjaren voor de boeg. Bruin geboren schimmel is de goede term, hoe het uitpakt kan alleen de toekomst je vertellen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 17:31 



 
Profiel   

Wie weet doet je veulen er net zo lang over om wit te worden net als mijn merrie. Nog steeds niet wit met 20 jaar! :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 19:17 



 
Profiel   

Schimmel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 20:18 



 
Profiel   

Ik denk ook schimmel inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 13:01 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Art_Ificious schreef
Zijn ooglid is niet zwart hoor. Die is eerder grijs. [ [url=m/3x9GiU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Komt door ontstoken oogje waar viezigheid in blijft zitten. Hier een betere foto:


[ [url=m/SzseBh.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zie hier echt geen schimmel in hoor.
Trouwens, op de tweede foto in je eerste bericht staat hij best beroerd op z'n hoeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 00:16 



 
Profiel   

Ik denk ook een schimmel aan de hand van het ‘brilletje’ wat hij op heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 01:14 



 
Profiel   

Komt er ergens roan voor in de afstamming? Mijn twee roannen die ik heb gehad verkleurden rond 5/6 maanden op deze manier. Van de oude bruin roandame heb ik veulenfotos gezien. De jonge vosroan smurf heb ik life zien verkleuren.

Hoofd, manen benen bleven donker de rest kleurde in meer of mindere mate door naar deels wit deels kleur. Afhankelijk van het seizoen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 08:20 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Trouwens, op de tweede foto in je eerste bericht staat hij best beroerd op z'n hoeven


Pfoe nu je het zegt valt dit mij ook op! Tip voor TS: kijk of je nu een goede hoefsmid kan vinden die dit kan fixen.. Ik vrees dat het al een beetje te laat is een hoefstand kan je tot een leeftijd van 6 maanden corrigeren. Misschien dat een kundige hoefsmid je nog kan helpen tot je echt problemen krijgt op latere leeftijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 10:45 



 
Profiel   

Euridicey schreef
Rivendell schreef
Trouwens, op de tweede foto in je eerste bericht staat hij best beroerd op z'n hoeven


Pfoe nu je het zegt valt dit mij ook op! Tip voor TS: kijk of je nu een goede hoefsmid kan vinden die dit kan fixen.. Ik vrees dat het al een beetje te laat is een hoefstand kan je tot een leeftijd van 6 maanden corrigeren. Misschien dat een kundige hoefsmid je nog kan helpen tot je echt problemen krijgt op latere leeftijd



Die foto’s zijn niet op een vlakke ondergrond gemaakt, en ook terwijl hij met vriendjes aan het spelen was en stond te eten. Zo staat hij normaal gesproken niet. :) Hij is met 4 maanden naar een hoefsmid geweest die hem recht op zijn hoeven gezet heeft, daarna altijd bijgehouden.


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Eveque op 30-11-22 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 11:30 



 
Profiel   

karuna schreef
Komt er ergens roan voor in de afstamming? Mijn twee roannen die ik heb gehad verkleurden rond 5/6 maanden op deze manier. Van de oude bruin roandame heb ik veulenfotos gezien. De jonge vosroan smurf heb ik life zien verkleuren.

Hoofd, manen benen bleven donker de rest kleurde in meer of mindere mate door naar deels wit deels kleur. Afhankelijk van het seizoen :j


De vader en moeder van zijn moeder zijn beide helemaal schimmel. Hij is wel geboren met een aalstreep, zebrastrepen en een soort kruis op z’n schoft. Weet niet af dat je verder helpt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 11:31 



 
Profiel   

YaraMaria schreef
Die foto’s zijn niet op een vlakke ondergrond gemaakt, en ook terwijl hij met vriendjes aan het spelen was en stond te eten. Zo staat hij normaal gesproken niet. :) Hij is met 4 maanden naar een hoefsmid geweest die hem recht op zijn hoeven gezet heeft, daarna altijd bijgehouden.


Pfoe gelukkig zeg! dat had je heel veel gezeik gekost anders :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 11:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen