Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Op latere leeftijd nog stippels?

 
Profiel   

Hoi

Toch benieuwd en wilde eigenlijk geen topic erover aanmaken maar de nieuwsgierigheid wint :')

Wij hebben dit jaar onze eerste veulentje van onze eigen appaloosa ontvangen jammer genoeg geheel grijs en lijkt nergens iets van rose huidje te hebben. Geen stippels dus, kenners zeggen dat het wellicht nog door kan kleuren op latere leeftijd, klopt dit?
Of zit er onder dit grijze vachtje straks toch nog iets leuks verstopt? :')


Moeder is bruin bont en komt uit een moeder met ontzettend veel wit en 1 vlekje bruin.
Vader is alles onbekend van. Net zoals verder bij de merrie de lijnen verder. Beide dieren zijn dan ook niet getest op kleuren of wat het bij zich draagt. Het is echt ons hobby veulentje wat blijft.


[ img ]

[ img ]

En papa die wel genoeg stippels heeft die best kon delen -O-
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 00:21 



 
Profiel   

Het lijkt mij een gewoon zwart veulen. Pappa is hetrosygoot Appaloosa, dus op zich had je 50% kans dat het veulen een appie zou zijn en 50% land dat ie het niet zou zijn.

Ik verwacht niet dat dit nog gaat veranderen, ik zie nergens Appaloosa kenmerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 01:25 



 
Profiel   

Zn rechterachter been lijkt wel witte haren te hebben, klopt dat? Een soort bonte vlekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 01:58 



 
Profiel   

Heb je een iets duidelijkere foto van zijn hoofd? Daar zijn de appaloosa kenmerken te zien, als ze er zijn.
En heeft hij stippen op de geslachtsdelen en gestreepte (verticaal) hoeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 10:11 



 
Profiel   

Daphara schreef
Het lijkt mij een gewoon zwart veulen. Pappa is hetrosygoot Appaloosa, dus op zich had je 50% kans dat het veulen een appie zou zijn en 50% land dat ie het niet zou zijn.

Ik verwacht niet dat dit nog gaat veranderen, ik zie nergens Appaloosa kenmerken.


Daar was ik al bang voor. Ik denk dat hij dat zwart blijft. Jammer :Y)


onpaard schreef
Zn rechterachter been lijkt wel witte haren te hebben, klopt dat? Een soort bonte vlekken.

Dat lijkt zo. Denk door zonlicht.


Kaplaars schreef
Heb je een iets duidelijkere foto van zijn hoofd? Daar zijn de appaloosa kenmerken te zien, als ze er zijn.
En heeft hij stippen op de geslachtsdelen en gestreepte (verticaal) hoeven?

Helaas geen strepen op hoeven, stippen op geslachtsdelen enz. Allemaal zwart. :+


[ img ]
Witte op/in neus is van de melkbar van mama. Die geeft overdreven melk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 22:06 



 
Profiel   

Maar wel witte oorpuntjes? Of zie ik dat niet goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 22:13 



 
Profiel   

Zerena schreef
Maar wel witte oorpuntjes? Of zie ik dat niet goed?


Nee allemaal licht inval. Ik zal morgen even goede foto maken. Hij is echt volledig grijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 22:23 



 
Profiel   

Haha op de laatste foto dacht ik ook overal witte haren te zien, witte randen om zn ogen en witte oorpunten. Of de foto bedriegd of deze wordt nog een stuk lichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 23:10 



 
Profiel   

Maar je veulen is hartstikke knap! Als ik het goed zie is hij helemaal zwart zonder aftekeningen. Ik heb n zwak voor geen aftekeningen. Vlekkeloos! Prachtig! Ligt de nadruk misschien meer op de bouw van het paard en wordt je niet afgeleid door vlekken ik vind dat heel mooi juist.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 23:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen