Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor kleur word ik?

 
Profiel   

Sinds vorige maand woont deze super schattige mini van acht maanden oud bij mij. Volgens de fokker zou hij valk worden. Moeder was een lichte valk, vader was een creme dun bonte. Hij zit nog aardig in zijn veulen wintervacht dus ik vind het lastig in te schatten hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien.
[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 07-05-23 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 18:14 



 
Profiel   

Omdat het hoofd donkerder is, zou ik denken dat het een dunskin is (buckskin/valk plus dun/wildkleur)
Dus zowel creme als dun, net als z'n vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 18:47 



 
Profiel   

[ img ]
Ibbel schreef
Omdat het hoofd donkerder is, zou ik denken dat het een dunskin is (buckskin/valk plus dun/wildkleur)
Dus zowel creme als dun, net als z'n vader.


Hij heeft ook een donkere plek op zijn kont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 18:50 



 
Profiel   

Voor een dun mis ik de aalstreep en die zie je ook heel duidelijk als ze nog in het veulenhaar zitten.
Het zou een Smokey Black kunnen worden, maar ook een gewone bruine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:00 



 
Profiel   

Dit zijn de ouders. Min of meer onherkenbaar gemaakt aangezien het niet mijn pony's zijn.

[ img ]

Moeder.


[ img ]

Vader

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:07 



 
Profiel   

Tweede foto stond er nog niet toen ik reageerde, en de ruggengraat (en dus evt aalstreep) is niet zichtbaar op de eerste foto.
Geen dunskin maar vermoedelijk idd gewoon valk. Voor een smokey is-ie wel heel licht op z'n lijf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 20:08 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Tweede foto stond er nog niet toen ik reageerde, en de ruggengraat (en dus evt aalstreep) is niet zichtbaar op de eerste foto.
Geen dunskin maar vermoedelijk idd gewoon valk. Voor een smokey is-ie wel heel licht op z'n lijf...


Klopt hoor. De 2e foto en de foto's van zijn ouders heb ik later pas geplaatst. Smokey geloof ik ook niet zo. Heb er een gehad en die was als veulen inderdaad donkerder. "Gewoon" valk vind ik helemaal prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 20:12 



 
Profiel   

Geen nuttige bijdrage want ik heb geen kennis van kleuren, maar wat een enorm leuke en schattige bol pluis <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 08:01 



 
Profiel   

miereneter schreef
Geen nuttige bijdrage want ik heb geen kennis van kleuren, maar wat een enorm leuke en schattige bol pluis <3 .



Dank je wel. Ik zie dat hij bij uitgelicht staat. Wat leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 08:24 



 
Profiel   

Lastig hoor, om de kleur van een veulen te bepalen....
Wat voor kleur is mijn veulen? Of wat zal ze worden als ze ouder wordt? Geen idee wat ik in haar paspoort moet laten zeggen op dit moment.
Moeder is zwart, vader is crème dun

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 20:23 



 
Profiel   

Heb je geen foto's van bij de geboorte en net opgedroogd? Dan kun je de kleur het beste bepalen. Hij lijkt mij op deze foto's valk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 06:23 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Heb je geen foto's van bij de geboorte en net opgedroogd? Dan kun je de kleur het beste bepalen. Hij lijkt mij op deze foto's valk.

Nee want ik heb hem niet zelf gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 06:33 



 
Profiel   

Ah sorry, overheen gelezen.
Dun is hij in ieder geval niet, maar zo op het oog lijkt hij wel valk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 19:01 



 

Fijn voor je dat je gezondheid het nu al toe laat weer een paard te nemen. Gefeliciteerd! Hoe gaat het met je pensioenpaard is die inmiddels weer terug? Die heb je net een maand geleden weg gedaan toch vanwege je gezondheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:33 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Fijn voor je dat je gezondheid het nu al toe laat weer een paard te nemen. Gefeliciteerd! Hoe gaat het met je pensioenpaard is die inmiddels weer terug? Die heb je net een maand geleden weg gedaan toch vanwege je gezondheid?


Wat een vervelende en onnodige reactie zeg.

@ts wat een leuk beestje zeg, het lijkt wel te neigen naar valk. Leuk zo'n toverbal! Veel plezier met het kleine grut

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:39 



 

Is positief bedoeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:42 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Fijn voor je dat je gezondheid het nu al toe laat weer een paard te nemen. Gefeliciteerd! Hoe gaat het met je pensioenpaard is die inmiddels weer terug? Die heb je net een maand geleden weg gedaan toch vanwege je gezondheid?


Misschien moet je eerst even goed lezen voor je oordeelt. Mijn paard is inderdaad naar een paardenrusthuis onder andere vanwege mijn gezondheid, maar vooral omdat hijzelf te weinig ruimte had hier om genoeg te kunnen bewegen i.v.m zijn atrose en liche ataxie. Doordat ik hem niet genoeg beweging kon geven ging hij hard achteruit. Ik had echter al een shetlander lopen en die wil ik niet alleen laten staan. Dus is er een shetlander bij gekomen. Daar hoef ik namelijk niets actiefs mee te doen en die hebben genoeg ruimte hier. Bovendien is dat toch echt heel wat minder werk dan een groot paard. Overigens is hij gewoon nog in mijn eigendom en ga ik hem elke week trouw bezoeken. Hoewel ik jou helemaal geen verantwoording schuldig begrijp ik dat je me een trap na wilt geven n.a.v. mijn opmerking in het paard zoekt baas topic. Ik hoop dat je nu lekker kunt slapen en verder kunt met je sneue leventje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:45 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Is positief bedoeld :)

Geloof je het zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:46 



 
Profiel   

Wat een knapperd!!

Ik hou sowieso van klein, dus deze is extra leuk.

Ik denk een verdunning kleurtje.
Weet niet zo goed welke, want ben er niet in thuis.
Echt een valk lijkt mij het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:48 



 
Profiel   

maralyn schreef
Wat een knapperd!!

Ik hou sowieso van klein, dus deze is extra leuk.

Ik denk een verdunning kleurtje.
Weet niet zo goed welke, want ben er niet in thuis.
Echt een valk lijkt mij het niet.


Ik begin ook te twijfelen hoor. Zijn hoofd en buik zijn wel licht maar verder lijkt hij steeds donkerder te worden. Ik laat me verrassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:50 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Evamarie schreef
Fijn voor je dat je gezondheid het nu al toe laat weer een paard te nemen. Gefeliciteerd! Hoe gaat het met je pensioenpaard is die inmiddels weer terug? Die heb je net een maand geleden weg gedaan toch vanwege je gezondheid?


Misschien moet je eerst even goed lezen voor je oordeelt. Mijn paard is inderdaad naar een paardenrusthuis onder andere vanwege mijn gezondheid, maar vooral omdat hijzelf te weinig ruimte had hier om genoeg te kunnen bewegen i.v.m zijn atrose en liche ataxie. Doordat ik hem niet genoeg beweging kon geven ging hij hard achteruit. Ik had echter al een shetlander lopen en die wil ik niet alleen laten staan. Dus is er een shetlander bij gekomen. Daar hoef ik namelijk niets actiefs mee te doen en die hebben genoeg ruimte hier. Bovendien is dat toch echt heel wat minder werk dan een groot paard. Overigens is hij gewoon nog in mijn eigendom en ga ik hem elke week trouw bezoeken. Hoewel ik jou helemaal geen verantwoording schuldig begrijp ik dat je me een trap na wilt geven n.a.v. mijn opmerking in het paard zoekt baas topic. Ik hoop dat je nu lekker kunt slapen en verder kunt met je sneue leventje.


Dat heb je prima gedaan, een hele liefdevolle en eerlijke keuze <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:53 



 
Profiel   

Hij is echt zo cute!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:53 



 

Een misvatting is dat je shetlanders zomaar kunt laten staan. Die hebben juist beweging nodig.

Kan het niet zijn dat de kleur gewoon zo blijft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:55 



 
Profiel   

Ik denk dat TS hier wel over nagedacht heeft, denk je ook niet? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:56 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Een misvatting is dat je shetlanders zomaar kunt laten staan. Die hebben juist beweging nodig.

Kan het niet zijn dat de kleur gewoon zo blijft?


Een paard met ataxie en andere lichamelijke beperkingen heeft een heel ander soort huishouding en beweging nodig dan twee Shetlanders die ook lekker met elkaar kunnen spelen en kunnen rennen op een kleinere oppervlakte.

Nogmaals veel plezier ts, maar dat moet wel goedkomen met zo'n leukerd. Kan hij het al goed vinden met je andere shet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen