Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor kleur word ik?

 
Profiel   

Zo, ik zie dat je TS haar berichten hebt nagezocht naar iets waar je even een plasje overheen kon doen? Waarom anders reageren op een topic waar 11-5 de laatste reactie op was? Volwassen van je... Ik ga TEM'en.

TS; wat een snoepje, en trek je aub niets aan van die zuurpruim! Goed dat je je shet niet alleen laat lopen en fijn dat je trouwe oudje lekker op rust staat!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 22:59 



 
Profiel   

[ img ]

Het is geen duidelijke foto maar hier kun je enigzins zien dat hij donkerder wordt op zijn rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 23:04 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie lieve woorden. Wat betreft de dame die er genot uit haalt om iemand een trap na te geven na het nemen van een moeilijke beslissing: ach, ze weet niet beter en vindt het leuk om topics te veranderen in rel topics.


@K-nolan, ze kunnen het prima vinden. Er zit wel een koppie op hoor. Mijn andere shet heeft het soms wel te verduren. Maar hij krijgt een koekje van eigen deeg haha. Ze stonden op de nominatie om gecastreerd te worden maar van de kleinste waren de balletjes nog niet goed ingedaald en de andere was wat snotterig dus ik heb de afspraak afgezegd.
@haarbal, mijn "ouwe trouwe" is nog maar 15 jaar. Vroegpensioen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 23:12 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuke foto die laatste <3 Zo schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 23:22 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Een misvatting is dat je shetlanders zomaar kunt laten staan. Die hebben juist beweging nodig.

Kan het niet zijn dat de kleur gewoon zo blijft?


Ik hoef er voorlopig in ieder geval nog niets mee. De ene is net vier, de andere 9 maanden. Dus behalve opvoeden, poetsen en genieten hoef ik er niets mee. Ze zijn beide te klein om mee te mennen dus veel meer dan wat wandelen of grondwerk zal het niet worden. Maar voorlopig houden ze elkaar prima in beweging. Wat betreft de kleur. Ik denk niet dat hij zo blijft want zijn rug wordt al donker. De tijd zal leren wat voor kleur hij uiteindelijk gaat worden.


Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 24-05-23 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 00:06 



 
Profiel   

Joh, ik heb jaren een shet hengstje gehad als gezelschap voor mijn andere paard. Ik heb hem weleens voor de sulky gezet maar verder deed ik er ook niet bar veel mee, die vermaakte zich prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 00:10 



 
Profiel   

Avalanche, dat klopt. Bovendien lopen ze 24/7 buiten dus ze krijgen beweging genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 00:12 



 
Profiel   

Je hebt ze ook nog samen, dus beweging genoeg, lijkt me zo :D en super sober voeren, dat is soms wel een uitdaging. Maar die paar keer beweging geven voorkomt ook geen obesitas, laten we daar gewoon eerlijk over zijn :D de beweging die ze elkaar geven zet meer zoden aan de dijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 00:16 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Je hebt ze ook nog samen, dus beweging genoeg, lijkt me zo :D en super sober voeren, dat is soms wel een uitdaging. Maar die paar keer beweging geven voorkomt ook geen obesitas, laten we daar gewoon eerlijk over zijn :D de beweging die ze elkaar geven zet meer zoden aan de dijk :')


Sober voeren doe ik. Weitje is ingezaaid met speciaal paardengras. Geen idee of dat nog wat helpt. In ieder geval heb ik blijkbaar geen standaard shetlanders want ze lopen regelmatig terug vanaf het gras naar de paddock en staan dus ook niet de hele dag door te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 00:32 



 
Profiel   

Ja, dat helpt zeker, en worden ze daar nog te dik van, kun je ze op een paddock houden met hooi (wel niet onbeperkt geven, dan worden ze wel echt obees). Gewoon hun gewicht in de gaten houden en daarop je beleid aanpassen, dan komt het echt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 01:13 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ja, dat helpt zeker, en worden ze daar nog te dik van, kun je ze op een paddock houden met hooi (wel niet onbeperkt geven, dan worden ze wel echt obees). Gewoon hun gewicht in de gaten houden en daarop je beleid aanpassen, dan komt het echt wel goed.


Ik ben er ook niet zo bang voor. De oudste loopt al drie jaar hier rond en is keurig op gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-23 05:41 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Poosje geleden heb ik dit topic aangemaakt. Onderste foto is hoe mijn toverballetje er momenteel uit ziet. Hij kleurt al mooi licht door. Lijkt er toch op dat hij inderdaad valkkleurig wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 10:42 



 
Profiel   

Leuk hoe hij nu al zoveel verkleurd is! Denk ook meer richting Valk! Zijn de shetjes al kameraadjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 11:48 



 
Profiel   

Sabri schreef
Leuk hoe hij nu al zoveel verkleurd is! Denk ook meer richting Valk! Zijn de shetjes al kameraadjes?


Ja, gaan super goed samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 11:55 



 
Profiel   

Dit is echt een hans klok... Toveren met kleur. Wat een knappie

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 11:57 



 
Profiel   

maralyn schreef
Dit is echt een hans klok... Toveren met kleur. Wat een knappie



Hahaha, misschien moet ik zijn naam dan maar veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 12:05 



 
Profiel   

Ik vind hem erg leuk uitzien.

Maar heeft een valk normaal geen donkere (donkerbruin tot zwart) manen?

Zou die ook nog Roan(moorkop) kunnen zijn omdat die zo wit is op z'n hoofd en bij die lange vacht wit op de buik en hoofd heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 13:39 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Ik vind hem erg leuk uitzien.

Maar heeft een valk normaal geen donkere (donkerbruin tot zwart) manen?

Zou die ook nog Roan(moorkop) kunnen zijn omdat die zo wit is op z'n hoofd en bij die lange vacht wit op de buik en hoofd heeft?



Als je goed naar de foto's kijkt zie je dat zijn manenen vooral zijn staart donkerder worden. Hij begint nu echt de kleur van zijn moeder te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 14:49 



 
Profiel   

Kan een verdunde valk ook? Want bij een valk verwacht ik ook echt zwarte manen wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 15:47 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Kan een verdunde valk ook? Want bij een valk verwacht ik ook echt zwarte manen wel :)

Geen idee, zijn moeder was valk, zijn vader creme dun bont. Foto's staan eerder in dit topic. Ik heb totaal geen verstand van kleuren. Zijn staart is in ieder geval wel donker en zijn manen beginnen ook donkerder te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 15:48 



 
Profiel   

Heb even naar andere valk shetlanders gezocht en bij die zie ik idd ook wel zwarte manen met lichte plukken eroverheen (bijna zoals een fjord met lange manen ) . Of meer roestbruinige manen.
Misschien door de dikte van de manen dat die sneller verkleuren naar bruin.

Als ik een gok mag doen denk ik dat die van jou bruine manen gaat krijgen met een paar lichte stroefen erin.

Deze bv heeft dat ook
"Morning Mist Dezigner Lace" AMHA 30" Buckskin Broodmare"
https://www.poniesinc.com/s/cc_images/t ... 1434818719

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 19:07 



 
Profiel   

De tijd zal het leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 19:28 



 
Profiel   

Art_Ificious: dat is geen Shetlander hoor! En als je goed kijkt lijkt die ook een streepje te hebben.

Zeker geen roan, die houden een donker hoofd en benen en het lichte word echt wit en beige achtig.

Ik ga voor Valk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 20:25 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Kan een verdunde valk ook? Want bij een valk verwacht ik ook echt zwarte manen wel :)

Een verdunde valk is een perlino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 20:49 



 
Profiel   

Ok dat is wel veel lichter als ik zo op internet kijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-23 20:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen