Giraffe billen…?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nino0801
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-06-23

Giraffe billen…?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 16:29

Afbeelding
Afbeelding
Lieve mede-bokkers,

Dit is mijn eerste post dus geen idee of ik het allemaal goed doe, maar wou dit hier toch eens bespreken .

De laatste tijd krijg ik erg veel opmerkingen over mijn paard haar billen, maar dan ook héééuul veel.
Van ‘Wow jouw paard lijkt wel half giraffe!’ Tot
’Heeft ze nou ijssterren op haar billen?’.

Zelf heb ik er nooit echt bij stil gestaan dat dit ‘bijzonder’ zou zijn. Dus zou heel graag van jullie willen weten of dit patroon nou echt zo speciaal is? En of jullie misschien ook een paard hebben/kennen met dit zelfde patroon.

Ze heeft het oa op haar buik, schouder en in dr lies. Maar vooral haar billen zijn het duidelijkst.

Ik hoor graag van jullie!

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:36

Knap paard :D mijn merrie heeft dit ook, ietsje anders maar lijkt er wel wat op. Misschien niet de duidelijkste foto’s Afbeelding
Afbeelding

Nino0801
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 16:45

Larissajulia schreef:
Knap paard :D mijn merrie heeft dit ook, ietsje anders maar lijkt er wel wat op. Misschien niet de duidelijkste foto’s [ [url=m/UM0mZA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o1h8yZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukje! Heeft zij ook dat gemarmerde patroon bij dr billen?

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Giraffe billen…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:49

De mijne heeft dit ook op zijn achterbenen, bliksemschichten noem ik ze. :D Zal eens kijken of ik het de foto heb..

Hingarden

Berichten: 251
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:38

Eigenlijk heb ik er nooit op die manier naar gekeken, maar ja ik denk dat die van mijn ook onder de categorie giraf valt :D

Afbeelding

Afbeelding

Nino0801
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 17:40

Captain schreef:
De mijne heeft dit ook op zijn achterbenen, bliksemschichten noem ik ze. :D Zal eens kijken of ik het de foto heb..

Bliksemschichten, die heb ik nog niet gehoord maar dat is een goeie! Ben benieuwd naar je foto :D

Nino0801
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 17:40

Hingarden schreef:
Eigenlijk heb ik er nooit op die manier naar gekeken, maar ja ik denk dat die van mijn ook onder de categorie giraf valt :D

[ [url=m/EJpAXe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uCA8Pg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh jaa!! Wat een geweldig paard!

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:59

Mooi! Volgens mij is dit één van de mogelijke sooty kenmerken. Kan hele mooie dingen doen op o.a. bruin en valk. <3

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:40

De bovenste 2 lijken me inderdaad sooty. Dat veroorzaakt meestal zulke donkere plekken. De valk lijkt me gewoon heel veel mooie appeltjes te hebben. Hier heb ik ook een vos die dat elk jaar wel doet in de zomer. Hij heeft ze dit jaar echter niet heel zichtbaar alleen op zijn kont zitten een paar. _O-
Afbeelding

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Giraffe billen…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:45

Wat gaaf! Doet me denken aan de zon die in het water schijnt.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Giraffe billen…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:19

De rondjes op het lichaam noemen ze appeltjes. Bij de kont heb ik de ijssterren nog nooit gezien.

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Giraffe billen…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:33

Oeh, TS [kwijl] mooie merrie!

Koester de giraffetekening op de billen. Voor zover ik uit ervaring weet wijzen appels op welbevinden en de giraffetekening op het echt super lekker hebben.

Paard dat ik enkele jaren verzorgd heb had dit ook. Zo ontzettend mooi. Tot ik haar een paar maanden na verkoop terugzag. Appeltjes waren nog een heel klein beetje aanwezig, maar de billen waren eenkleurig geworden. Paard is vrij kort daarna verder verkocht ivm geen klik, geen werkwilligheid, tegen de hand. Terwijl ik er alles mee kon. Alleen helaas studerende, dus geen mogelijkheden.