Welke kleur heeft mijn paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LottiLou
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-08-23

Welke kleur heeft mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 20:01

Afbeelding
Hoi,


Mijn merrie van 4 jaar is een gewone vos, in tegenstelling van onze ruin die ook vos is krijg
Afbeelding
t zij heel veel wit in de manen en staart. Is ze dan ook gewoon vos? Ik wil nog graag een kleurengenetica test laten doen. Ze is een quarter.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dankje

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:06

Volgensmij 'gewoon' vos :j
Ik heb vossen gezien met manen en staart van blond tot heel donkerbruin of zelfs grijs.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:12

Leuke Quarter heb je! Je hebt inderdaad een vos. Bij de Quarters noemen ze dat 'sorrel'. Het komt vaker voor dat de manen lichter zijn. Men noemt dat bij andere rassen ook wel 'zweetvos'. Maar dan zijn de manen nog lichter. Zoals met alle kleuren zijn er altijd verschillende schakeringen in de kleur, de ene vos is donkerder of lichter dan de andere.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:27

Ik heb eig geen idee of het ook bij quarters voor komt, maar heeft ze ook losse witte haren op haar lichaam? Vaak (beginnend) bij de flanken/billen. Dan zou ze wellicht nog stekelharig kunnen zijn.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Welke kleur heeft mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:51

Heeft ze ook een skunktail en witte haren door haar lijf? Kan zijn dat ze rabianco gen draagt. Is alleen nog geen test voor beschikbaar.