Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 153 van de 163 [ 4063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 163  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleurencalculator + bespreken van uitslagen

 
Profiel   

Roan is nog altijd een moeilijke qua testen ook, enkel uc Davis doet het, zij testen dan ook via daar door ? Heb je lang moeten wachten op resultaat?

En hun uitleg klopt ook niet, roan is helemaal niet dodelijk in homozygote variant… er zijn vele Quarters homozygoot, van trekpaarden nog maar te zwijgen..

Dat ze dan zeggen om SW1 maar te testen slaat al helemaal nergens op :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 10:57 



 
Profiel   

En dat is dus waarom ik dat lab altijd af raad :') advies is gewoon niet goed onderlegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 11:04 



 
Profiel   

Resultaat zou er met 10 dagen zijn, na 2 weken eens mailen, na 3 weken hadden ze het haar 'in eens' pas binnen en na ruim een maand resultaat, dus dat schoot niet op.

Ik denk dat mijn zwarte merrie veulen dus toch een roan is.

Ik heb gevraagd waarom dat er eerder niet bij stond, ik heb bij het aanvragen netjes ook aan gegeven dat het om een stamboek shet ging, ouders vermeld. En waar SW1 op gebaseerd is, want heb tot nu toe genoeg geld weg gegooid.

Shetten hebben bijna nooit aftekeningen, een paar lijntjes geven wel eens een heel klein blesje oid (bijna altijd bij vossen, heel zelden bij een zwarte, mijn palomino heeft ook ietsje wit op zijn hoofd). Witte voeten heb ik alleen nog maar bij bonte gezien binnen het stamboek.
Dus SW1 lijkt mij wel heel bijzonder, nooit in verdiept omdat wit bij ons zo weinig voor komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 11:19 



 
Profiel   

Ga idd de roan niet testen. Test normaal via het stamboek omdat dat goedkoper is maar laatste keer 2 maanden!! Gewacht. Ik als eigenaar vd pony kreeg niets van info want het stamboek had de test aangevraagd.
Tis dat de Rest al geweten is van testen dat ik niet via een ander lab wil gaan.
Die roan wachten we maar even af. Moeder is heterozygoot roan en toevallig achter gekomen omdat ze een vos roan had gegeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 11:51 



 
Profiel   

Kan de uitslag niet gewoon vals negatief zijn? Hier is een zwartbont veulen geboren uit een homozygoot agouti geteste merrie, dat is ook even schrikken, en balen... met erfelijke aandoeningen ook al een paar keer mee gemaakt dat er vals negatief is getest helaas. En wie weet ook wel vals positief. Beide ook enorm zuur...

Denk dat genetica en testen leuk is, maar we onze eigen ogen niet moeten vergeten te gebruiken.

Zijn er trouwens meer hier die het idee heb dat de calculator en potje maakt van de percentages?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 16:03 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Ze gaat getest worden, maar iemand hier misschien een idee welke kleur deze is?

Vader links (schimmel valk geboren), moeder rechts (vos).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 16:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Zo te zien palomino. Misschien nog een duidelijke foto van de zijkant plaatsen zodat je beter kunt zien of het veulen een 'brilletje' heeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 16:51 



 
Profiel   

Mijn gok is palomino geboren schimmel, benen en algemene tint lijkt zo op de foto hyperpigmentatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 17:02 



 
Profiel   

Thanks! Ze heeft niet echt een duidelijk brilletje, maar denk inderdaad ook schimmel.

Twijfel alleen over palomino/vos, omdat haar huid echt al donker is in plaats van roze? Maar misschien komt dat doordat ze schimmel wordt?

Ze is overigens niet van mij, vandaag geboren waar mijn hengsten staan. Maar kan volgende keer wel wat betere foto's maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 17:08 



 
Profiel   

Ik denk ook palomino geboren schimmel.
Je kan zijn aftekeningen op zijn benen goed zien lopen, bij gewone vossen en palomino's zijn de benen vaak zo licht dat je dat bijna niet kan zien.

Schimmels worden intenser van kleur geboren, denk aan de gitzwarte ipv muisgrijs. Zelf heb ik eens een vos geboren schimmel gefokt, die was echt intens rood met echt rode benen ipv een beetje bleek met blonde benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 17:38 



 
Profiel   

Quir schreef
Twijfel alleen over palomino/vos, omdat haar huid echt al donker is in plaats van roze? Maar misschien komt dat doordat ze schimmel wordt?
Zowel een vos als een schimmel hebben een basiskleur en dus nooit een roze huid, die heb je alleen bij een witte of het 'wit'(non-kleur) bij een bonte Frame/Tobioano e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 17:57 



 
Profiel   

Zo bedoel ik, palomino en vos hebben toch altijd iets rozige huid op de neus en rond de ogen na de geboorte? Die wel ook vrij snel donker wordt.


[ img ]

[ img ]
Bij mijn palominootje zag je trouwens ook goed de aftekeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:14 



 
Profiel   

Een roze huid op de neus heb je alleen als er een blesje is, zie je geen wit dan zal er ook geen roze neus zijn en is de huid gewoon donker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:25 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Een roze huid op de neus heb je alleen als er een blesje is, zie je geen wit dan zal er ook geen roze neus zijn en is de huid gewoon donker.


Zijn neus buiten de bles om was ook echt roze (de eerste paar dagen, nu niet meer uiteraard), maar kan zo snel even geen betere foto vinden en de huid rond zijn ogen was ook echt roze wat wel goed te zien is op de foto, daar is zeker geen wit/bles?

Dit veulen van vandaag was direct bij de geboorte meteen zo donker, daarom dat ik twijfelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 18:35 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Een roze huid op de neus heb je alleen als er een blesje is, zie je geen wit dan zal er ook geen roze neus zijn en is de huid gewoon donker.

Dat is niet waar. Vosbasis wordt heel vaak geboren met roze neus of/en roze rond de ogen. Dat kleurt na 1 of 2 weken dan door naar grijs.

@quir vossen hebben dat ook geregeld. Dat de huid nu al donker is zou ik toeschrijven op schimmel dus de hyperpigmentatie.


Laatst bijgewerkt door mooney op 23-06-22 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 21:17 



 
Profiel   

Even gegraven, heb het niet super duidelijk op beeld. Maar mijn vosbasis hadden dus beide de roze oogleden, neusje lichtgrijs dus dat werd wel donkerder maar niet zo roze als de oogjes.

Foto wanneer het donker is geworden:
[ img ]

En dagje oud, waar de oogleden nog roze zijn. Het is wel iets donkerder roze dan het roze van een witte aftekening, maar echt geen grijs nog
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 21:29 



 
Profiel   

Ja dat inderdaad! Zo was mijn palominootje ook, na een week werd het al donkerder grijs en nu als jaarling is het gewoon donker en zie je ook een duidelijk verschil met de aftekeningen.

[ img ]
Vooral rondom zijn ogen is het verschil groot, zijn oogleden waren echt roze.

Maar waarschijnlijk heeft dit veulen dat vandaag geboren is dus al donkerder grijs, omdat ze een schimmeltje wordt/is. Dat bracht me alleen even aan het twijfelen of het dus wel een palomino was. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 21:37 



 
Profiel   

Ik zie anders op al die neuzen nog steeds roze huid met op de behaarde oppervlakken witte haren.
De merrie die achter het veulen loopt is een mooi voorbeeld van roze huid die echt niet donkerder wordt als veulens ouder worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 08:11 



 
Profiel   

Ja het is donkerder dan waar de witte vlekken/bles zit, dat is licht roze en blijft zo, maar roze is het 100%?

Of welke kleur noem je dit dan?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 08:27 



 
Profiel   

Veulens hebben wel vaker een lichtere kleur huid rond de ogen, maar dat is geen roze en zal op termijn donkerder worden afhankelijk van de haarkleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 08:39 



 
Profiel   

Laat maar. :=

Ik heb al goede antwoorden gekregen elders en vos basis heeft bij de geboorte altijd (donker) roze huid op de neus en rond de ogen (ook waar geen wit zit) die na 1 a 2 weken grijs wordt.

Een vos basis die schimmel wordt, heeft vaak al een grijze huid bij de geboorte vanwege hyperpigmentatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 08:53 



 
Profiel   

Ik heb even een vraag, mijn jaarling is vorig jaar getest, dit is de uitslag:
Aa Ee Ncr Nw20

Nu zag ik van de week appaloosa kenmerken bij haar.
Destijds heb ik de test laten doen bij van haeringen, de volledige, alleen appaloosa word niet getest of hoe werkt dat precies?
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:20 



 
Profiel   

De volledige bij van haeringen doet wel PATN 1 en vachtkleur Appaloosa patroon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 10:38 



 
Profiel   

Balou_k schreef
De volledige bij van haeringen doet wel PATN 1 en vachtkleur Appaloosa patroon.


Ik zie het, nu kan dat wel.
Vorig jaar toen ik de test deed niet, wel jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 13:14 



 
Profiel   

Deze heeft zeker het appaloosa- gen :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 13:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 153 van de 163 [ 4063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 163  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen