Kleurencalculator + bespreken van uitslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:23

Super bedankt DubbelDun en Peterina OK dan!

Ik heb net op het papier gekeken van Edalina en ze is bruin geboren.
Haar moeder Waldina is een bruine
En oma Ohonny is ook een bruine.

Van het NRPS heb ik een kopie stamboek-papier gekregen van de hengst Oldenburg. Hij is donker vos-schimmel geboren Haha! Tong uitsteken

Is Oldenburg dan de "schuldige" van het vos-gen Duivel ? (zijn vader is schimmel)

Maakt dit de berekening dan anders? Edalina is namelijk bruin geboren en haar moeder en oma waren ook bruin.

Ziet de berekening voor het komende veulen van Cardento er dan ook anders uit nu je weet dat ze BRUIN geboren is?

Alvast super bedankt weer Knipoog

EDIT: Bij deze link heb ik een klein beetje bijgehouden welke kleuren de voorouders hebben Vork
http://www.dekasteeltoren.nl/paginas/stamboomkwpn11
Laatst bijgewerkt door VDB op 07-11-08 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88704
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:24

@Downhill : zolang je niet weet of de bruine ouders homozygoot zijn kan het vos-gen nog net zo makkelijk ook daar vandaan komen.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:47

Peterina schreef:
De merrie Edalina is van Oldenburg (waarschijnlijk vos-schimmel, heterozygoot schimmel, vos drager) x Waldina (bruin uit Nimmerdor ook vos drager); zij is heterozygoot schimmel (Gg) and ik vermoed, zou durven gokken, zelfs dat zij vos-schimmel is. Ik gok dat zij (ee Aa Gg) is. = bruin (Ee AA/Aa Gg)
Corland is een bruin geboren heterozygoot schimmel (Ee Aa Gg)


Downhill schreef:
Nog een veulen (meerdere) gefokt met merrie Edalina en de hengst Sydney.
Schimmel met Schimmel en dat is tot ieders verbazing een vos geworden (zie mijn profiel):-)


De hengst Sydney is een bruin geboren heterozygoot schimmel, vos drager (Ee AA of Aa Gg); vos komt waarschijnlijk van de moeder van Goodtimes.
Dus uit deze combinatie Ee AA/Aa Gg x Ee AA/Aa Gg is het best mogelijk dat je een vos niet schimmel veulen krijgt.

Downhill schreef:
Nu is deze merrie Edalina drachtig van Cardento, ook een schimmel.

Wat zegt de kleurencalculator? Weet iemand dit? Lachen


Cardento is een bruin heterozygoot schimmel, die ook waarschijnlijk drager is van vos (zit in vaders en moeders lijn): Ee AA/Aa Gg.



Combinatie voor kleurencalculator = Ee AA/Aa Gg x Ee AA/Aa Gg

Even een correctie: Zowiezo 75% kans op schimmel (25% homozygoot, 50% heterozygoot); kans op vos in beide gevallen; omdat we niet weten of een van de beide ouders homozygoot is voor Agouti (bruin) kan je allen maar gissen, indien een van ouders = homozygoot agouti dan geen kans op zwart, indien beide ouders heterozygoot agouti dan kleine kans op zwart, zowiezo meer kans op bruin. Let wel de geboorte kleuren kunnen vos, zwart of bruin zijn, niet-schimmel (25%) or schimmel (75%).

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:09

Heldere uitleg Peterina Lachen
Dankjewel!

Edalina is een schimmel (bruin geboren) en ze heeft 13 veulens op de wereld gezet (14e is op komst)

Dit zijn haar nakomelingen:
Hengst - Jason (gestorven) kleur onbekend.
Merrie - Karma - kleur = Vos, haar vader is Sit This one Out
Merrie - Minett G - kleur = schimmel (bruin geboren) haar vader is Haarlem = Zwart
Ruin - Nectar G - kleur = Bruin, zijn vader is Ahorn = Bruin
Merrie - Rosalina - kleur = schimmel (bruin geboren) haar vader is Jimtown = Bruin
Merrie - Sandralina - kleur = Bruin, haar vader is Jimtown = Bruin (en is volle zus van bovenstaande Rosalina)
Ruin- Ulrich - kleur = Vos, zijn vader is Orame = Bruin
Merrie - Veralina - kleur = Bruin, haar vader is Hold Up Premier = Donkerbruin
Merrie - Zedalina - kleur = schimmel (bruin geboren) haar vader is Corland = schimmel
Merrie - Angalina - kleur = Schimmel (bruin geboren) haar vader is Sydney = schimmel
Ruin - Brazilian Bossanova - kleur = Vos, zijn vader is Sydney = Schimmel (volle broer van bovenstaande Angalina)
Merrie - Cedalina - kleur = bruin, haar vader is Landlord = donkerbruin
Merrie - Delina - kleur = Donkerbruin, haar vader is Indoctro = donkerbruin

Nu is Edalina drachtig van Cardento en die is schimmel.

daegonna
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:38

Leuk dat er iemand deze kleuren calculator op bokt zet. Ben namelijk heel geinteresseert in kleurenvererving... Maar waar het mij nu echt om te doen is.
Hoe ik dit zelf kan uitrekenen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:34

Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:

Vraag 1.
Mijn merrie is bruin.
Haar moeder is donkerbruin, evenals haar vader (die geen vos-factor vererft). In de hele lijn zit vrijwel alleen bruin, donkerbruin en zwartbruin. Pas in generatie 3 komt vos voor, aan vaderskant, die dat kennelijk dus niet vererft.
Welke 'kleurcodes' heeft mijn merrie dan?
(http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=140744 hier de pedigree )
Afbeelding

Vraag 2.
Afbeelding
Hoe kan het dat een nakomeling palomino is, als vader bruin is en moeder valk?
Aan vaderskant komt voornamelijk bruin voor, aan moederskant zijn de merriepaarden vrijwel allemaal valk. Is dat omdat palomino slechts 1 verdunning is, en die komt dan van moeder?

Vraag 3.
Hoe groot is de kans dat als je mijn merrie (bruin) met een palomino (bovenstaande) of een valk (vader zwart, moeder palomino) kruist, dat je een valk krijgt?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 02:58

Cody schreef:
Kan iemand mij helpen met de volgende vragen:

Vraag 1.
Mijn merrie is bruin.
Haar moeder is donkerbruin, evenals haar vader (die geen vos-factor vererft). In de hele lijn zit vrijwel alleen bruin, donkerbruin en zwartbruin. Pas in generatie 3 komt vos voor, aan vaderskant, die dat kennelijk dus niet vererft.
Welke 'kleurcodes' heeft mijn merrie dan?
(http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=140744 hier de pedigree )?


De vader van de merrie is EEAA = homozygoot zwart EN agouti.
De moeder van de merrie, alhoewel bruin, draagt zeker de vos gen omdat zij vos gekleurde veulens heeft gehad ... dus het is best mogelijk dat zij dit doorgegeven heeft aan de Merrie.
Troxy is EE AA of EE Aa of Ee AA of Ee Aa.
Als je dit echt wilt weten dan is een redelijk goedkoop DNA kleur test de antwoord. Kost per test is +/- 18 euro.

Citaat:
Vraag 2.
Afbeelding
Hoe kan het dat een nakomeling palomino is, als vader bruin is en moeder valk?
Aan vaderskant komt voornamelijk bruin voor, aan moederskant zijn de merriepaarden vrijwel allemaal valk. Is dat omdat palomino slechts 1 verdunning is, en die komt dan van moeder?


In dit geval dragen de vader EN de moeder beide het vos gen ... dus beiden zijn Ee.
De creme gen dat de verdunning op bruin het valk kleur geeft komt van die ouder die het gen draagt, in dit geval de moeder.
Vos kan generaties en generaties mee gedragen worden om dan 'ineens' tervoorzijn te komen. Denk aan friezen die generaties zwart zijn tot dat twee vos dragers gekruist worden = 50/50 % kans op een zwart veulen maar ook op een vos gekleurde veulen.

Citaat:
Vraag 3.
Hoe groot is de kans dat als je mijn merrie (bruin) met een palomino (bovenstaande) of een valk (vader zwart, moeder palomino) kruist, dat je een valk krijgt?


De kans berekening is heel moeilijk als je niet weet wat de homozygoot/heterozygoot stand is van:
- je merrie, dwz is zij EE of Ee, AA of Aa. (Als je merrie een vosgekleurde veulen heeft gehad dan weet je dat zij Ee is; Als zij een zwart gekleurde veulen heeft gehad dan weet je dat zij Aa is)
- van de palomino hengst: ee AA of Aa of aa ... het laatste (aa) lijkt mij met twee bruin-basis ouders vrijwel uitgesloten
- van de valk hengst = Ee Aa (de E komt van zwart, de e van de palomino/vosbasis; de a van de zwart, de A van de palomino)

Met een enkel verdunde creme hengst hebt je zowiezo maar 50% kans op een enkelverdunde gekleurde veulen, hetzij palomino, valk of smokey black.
Je hebt meer kans als je een perlino zoekt of een cremello die homozygoot is voor agouti.

Cremello's/Perlino's die AA of Aa zijn: (tenminste die ik weet dat zijn)
- AA: Mirabeau : DL WB: approved ZfDP/RPSI : standing USA
- Aa: Neon : Cz. WB: PVZS : CH
- AA: Vangelis : Cz. WB: ECHA : UK
- Aa: McJonnas : Cz. WB: SSH : UK
- AA?: Aratahne Azahl : partbred arab 75% : UK
- AA: El Dorado : JC xx : ?? : USA
- AA: Matros : Pools WB : ?? : ??
- AA: Zillionair : JC xx : ?? : USA
- A? (Ee): Baron : Kinsky : RBP/EK : NL
- AA (Ee): Alba : Hung.WB: Brit.Palo.Ass. : UK
- A?: Heclair Darbremort : Berber : Rhein/Westf/ZfDP : DL
- A?: Kinor : Akhal-teke : ?? : ??

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:01

Mijn merrie is schimmel(vos) en is nu gedekt door een bruine hengst (bruin x bruin)

Deze hengst heeft icm een bruine merrie al 2 bruine veulens gegeven.
De merrie heeft icm een andere bruine hengst al een bruin schimmel veulen gegeven.
Valt er dan iets te zeggen over het 'redcarrier' en 'agouti factor' van de merrie en hengst?

Als ik bij alles unknown doe krijg ik deze uitslag;
Offspring Color Probability

29.17% - Gray (Bay)
29.17% - Bay
16.67% - Gray (Chestnut)
16.67% - Chestnut
4.17% - Gray (Black)
4.17% - Black

Kan dat veranderen als ik wel die agouti en redcarrier van vader en moeder weet?

DubbelFun

Berichten: 88704
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:18

Ja dan kan dat zeker veranderen. Als de hengst bay x bay is dan bestaat de kans dat ie zowel homozygoot op zwart is als op agouti. Hij kan dan zelf alleen maar bruinen geven. Afhankelijk van de inbreng van de merrie (bijv. schimmel of cremegen) kan daar dan een 'aangepast' kleurtje uitkomen.

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:30

Ik heb ook een vraagje..

Ik heb een bruine merrie.
v. Donker bruin.
m. Vos.

Ik ga haar waarschijnlijk laten dekken door een donker bruine hengst.
v. Bruin.
m. Bruin.


Ik heb de kleuren calculator ook geprobeert, maar vind het nog wel eens ingewikkeld..

Mijn merrie heeft trouwens 2 bruine veulens gehad uit een koffievos en uit een bruine hengst.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:40

pippalex schreef:
Ik heb ook een vraagje..

Ik heb een bruine merrie.
v. Donker bruin.
m. Vos.

Ik ga haar waarschijnlijk laten dekken door een donker bruine hengst.
v. Bruin.
m. Bruin.


Ik heb de kleuren calculator ook geprobeert, maar vind het nog wel eens ingewikkeld..

Mijn merrie heeft trouwens 2 bruine veulens gehad uit een koffievos en uit een bruine hengst.


Op zich uit deze combinatie (bruin x bruin) kan vos, zwart en bruin komen. Je merrie draagt vos, vanwege haar moeder, dus als je kan achterhalen of de hengst al een vos veulen heeft gehad, dan kan je ongeveer uitrekenen wat je kansen zijn op een vos veulen.

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:13

Als ik op paardenfokken.nl kijk, dan is er van alle nakomelingen 1 schimmel, de rest zijn donkerbruin, bruin, zwartbruin of zwart..

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:54

pippalex schreef:
Als ik op paardenfokken.nl kijk, dan is er van alle nakomelingen 1 schimmel, de rest zijn donkerbruin, bruin, zwartbruin of zwart..


De schimmel veulen heeft een schimmel vader .... komt niet in de bruin x bruin rekening.

Makkelijkste is als je mij via PB of hier de pedigree van de merrie geeft en die naam van de mogelijk dekhengst, dan kan ik (meestal) uitzoeken wat in de directe familie zit (homozygoot zwart, agouti enz).

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:44

DubbelDun schreef:
Ja dan kan dat zeker veranderen. Als de hengst bay x bay is dan bestaat de kans dat ie zowel homozygoot op zwart is als op agouti. Hij kan dan zelf alleen maar bruinen geven. Afhankelijk van de inbreng van de merrie (bijv. schimmel of cremegen) kan daar dan een 'aangepast' kleurtje uitkomen.

Het gaat om deze hengst en zoals je kunt zien zitten er schimmels in zijn voorouders.http://www.allbreedpedigree.com/af+bayro

Ik heb overigens wel een foutje gemaakt hierboven, de merrie heeft namelijk niet een bruinschimmel maar een vosschimmel gegeven uit een eerdere dracht, veulen was dus vos bij geboorte (doh). Wat zij zelf is is nog steeds een twijfelgeval want ik weet niet hoe ik het exact zou moeten zien maar ik houd het tot nog toe op vos en over haar voorouders weet ik helaas niets. Het gaat om deze merrie en nu zeg je vast; die is bruin maar dit is haar eerdere veulen en die is toch echt vos geboren.

Kan mijn merrie een cremegen dragen zonder dat dat zichtbaar is? Dacht ik niet toch? (ze heeft wel een aalstreep trouwens en het eerdere veulen ook)

DubbelFun

Berichten: 88704
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:55

Schimmels hebben vaker een aalstreepachtige schaduw, wordt ook wel countershading genoemd.
Als het veulen vos bij geboorte was is je merrie iig niet homozygoot op zwart.
Op cremegen is makkelijk te testen. Bij een schimmel vervaagd dat idd erg snel.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:00

Maar testen ga ik niet doen, zo nodig hoef ik het niet te weten, blijft er nog iets een verassing :D
Dat een aalstreep vaker voorkomt weet ik maar toen we haar kochten (ze was 4) dachten we eerst dat ze valk was, ze was heel lichtbruin met donkere benen en weinig schimmelkleur, naarmate ze ouder is geworden is ze steeds donkerder gekleurd(dat klinkt raar maar je weet wat ik bedoel?). Haar veulen is veel sneller met verkleuren, die was op 2 jarige leeftijd al bijna zo wit als op de foto boven (daar was ze 3 geloof ik) en de merrie zelf is nu net zo licht als het veulen muv het hoofd, dat is vrijwel wit van voor(ze heeft een bles maar die zie je alleen als je héél goed kijkt) zij wordt straks 9 dacht ik.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:49

anneliesdj schreef:
Het gaat om deze hengst en zoals je kunt zien zitten er schimmels in zijn voorouders.http://www.allbreedpedigree.com/af+bayro

Ik heb overigens wel een foutje gemaakt hierboven, de merrie heeft namelijk niet een bruinschimmel maar een vosschimmel gegeven uit een eerdere dracht, veulen was dus vos bij geboorte (doh). Wat zij zelf is is nog steeds een twijfelgeval want ik weet niet hoe ik het exact zou moeten zien maar ik houd het tot nog toe op vos en over haar voorouders weet ik helaas niets. Het gaat om deze merrie en nu zeg je vast; die is bruin maar dit is haar eerdere veulen en die is toch echt vos geboren.

Kan mijn merrie een cremegen dragen zonder dat dat zichtbaar is? Dacht ik niet toch? (ze heeft wel een aalstreep trouwens en het eerdere veulen ook)


Van de foto uitgaand zou ik eerder de richting bruinschimmel gaan ipv vosschimmel en zij is vos drager omdat zij een vos gekleurde veulen heeft gehad.
Creme zie ik niet zitten ... palomino-schimmel is zij zeker niet en de valk-schimmels die ik ooit heb gezien 'zien' gewoon anders uit. Let wel schimmel heeft altijd een aparte uitwerking en bij iedere paard kan die anders zijn.

Van de hengst moet gezegt worden dat zijn vader vos drager is dus bestaat de kans dat hij ook deze heeft meegekregen. Schimmel kan hij nooit geven omdat hij het niet bezit. Schimmel wordt alleen in directe lijn geerft, van ouder op kind en slaat nooit een generatie over. Dus met deze combinatie hebt je maar 50% kans op schimmel (komt van de merrie).

Uitgaande van een heterozygoot zwart/vos merrie, bruin, schimmel (Ee A? G?) x EE A? gg geeft de colour calculator:
43.75% - Gray (Bay)
43.75% - Bay
6.25% - Gray (Black)
6.25% - Black

Of Ee A? G? x Ee A? gg:
35.16% - Gray (Bay)
35.16% - Bay
12.50% - Gray (Chestnut)
12.50% - Chestnut
2.34% - Gray (Black)
2.34% - Black

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:20

En de foto van haar dochter dan? Daar zou je ook van denken dat ze bruin is als basiskleur en dat is echt niet zo. Zoals ik zei was ze erg licht toen we haar kochten(tegen vos aan, ook lichtere benen), ik zal eens proberen of ik daar een foto van kan vinden maar ik weet het niet.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:34

Bruine veulens worden heel vaak geboren in een vos tint met ietwat donkere manen, maar geen zwarte, en lichtere benen, pas na het wisselen van het veulen vacht komt het 'echte' door. Vosse veulen daarentegen worden geboren met al hun 'kleur', de lichaam's tint volledig door met geen 'verlichting' om de benen.

Maar inderdaad een veulen foto kan al heel veel klaren, zeker als de schimmel gen er ook tussen zit.

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:33

Ik heb hier nog een leuk geval..

Merrie is zwart, en de hengst is een dunskin.
Mijn merrie is nu 305 dagen drachtig, dus ben nu echt benieuwd wat er uit komt!!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:31

Peterina schreef:
Bruine veulens worden heel vaak geboren in een vos tint met ietwat donkere manen, maar geen zwarte, en lichtere benen, pas na het wisselen van het veulen vacht komt het 'echte' door. Vosse veulen daarentegen worden geboren met al hun 'kleur', de lichaam's tint volledig door met geen 'verlichting' om de benen.

Maar inderdaad een veulen foto kan al heel veel klaren, zeker als de schimmel gen er ook tussen zit.

Haar eerste veulen (die op de foto hierboven 4 is) was toch echt 100% vos bij de geboorte. De merrie zelf heb ik geen veulenfoto's van maar ik dacht nog wel ergens een foto toen ze 3,5 was en toen leek ze net valk met schimmel erover maar ik heb hem nog niet gevonden, moet hem ook nog inscannen dan en daarvoor naar mijn ouders dus kan nog even duren ;).

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:47

pippalex schreef:
Ik heb hier nog een leuk geval..

Merrie is zwart, en de hengst is een dunskin.
Mijn merrie is nu 305 dagen drachtig, dus ben nu echt benieuwd wat er uit komt!!


Merrie heeft vos gen, en van de vader is het niet bekent.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:53

Nou probeer het eens met de calculator!

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:53

anneliesdj schreef:
Nou probeer het eens met de calculator!


Ik heb nu bij de merrie ingevuld dat ze vos drager is..
Nu hoop ik dat ik het goed heb gedaan, we hebben vorig jaar een vos uit deze combi gefokt, en ik zie dus dat we daar wel 3,13% kans op hadden.. Grr..

Ik hoop toch deze keer op een iets ander kleurtje dan vos....

16.41% - Zebra Dun
16.41% - Dunskin
16.41% - Buckskin
16.41% - Bay
5.47% - Smoky Grullo
5.47% - Smoky Black
5.47% - Grullo
5.47% - Black
3.13% - Red Dun
3.13% - Palomino
3.13% - Dunalino
3.13% - Chestnut

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Uitslagen Kleurencalculator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:36

Misschien hele domme vraag hoor maar hoe weet je nou of een paard vos drager is? Daar vraagt de calculator altijd om. Is het nou zo dat als een van de ouders vos is de nakomeling ook vos drager is of is dat iets te simpel gedacht?

De merrie grullo.
Haar vader is een red dun en haar moeder zwart schabrakbonte.

Nou heb ik een valk hengst op het oog.
Zijn vader is palomino, de vader daarvan ook.
Vader van de moeder is bruin