Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 107 van de 163 [ 4063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 163  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleurencalculator + bespreken van uitslagen

 
Profiel   

Moeder is vos zonder aftekening, het komt bij vader vandaan die heeft 1 witte kroonrand, maar heeft meerdere veulens met veel wit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 16:31 



 
Profiel   

Van één witte kroonrand kun je ook niet zeggen welk bont/wit-patroon daar aan het werk is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 17:19 



 
Profiel   

Zal haar eens laten testen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-17 17:48 



 
Profiel   

Ik zou dan zeggen moeder is vos vos of vos bruin. mogelijk met zilver. vader is zwart. mogelijk met zilver? Anders komt het zilver dus bij moeder vandaan.

Dit paardje heeft dus zowiezo 1x vos, 1x zwart, geen bruin. en 1x zilver. Met dus nog 1x een witmaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 17:57 



 
Profiel   

mooney schreef
Dankje, ze is dus sowieso heterozygoot schimmel. De kans dat ze heterozygoot zwart is, is vrij aanwezig omdat sowieso 2 grootouders vos zijn. Van haar moeder kan ik de geboortekleur niet vinden. Maar voor nu heb ik zwart en agouti op onbekend gezet (dus Ee of EE en Aa of AA). En dan kom je hierop uit:

32.81% - Bruin geboren schimmel
32.81% - Bruin
10.94% - Zwart geboren schimmel
10.94% - Zwart
6.25% - Vos geboren schimmel
6.25% - Vos



Ow, super fijn dat je zo hebt meegedacht. Interessant om te weten!
Kan ik rustig verder dromen over mijn zwarte merrie veulen :P
Dankjewel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-17 20:36 



 
Profiel   

Mag ik mijn vraag even hier stellen?

Mijn veulen, klein toverballetje als dat het is, kan deze schimmel worden, als de ouders bruin (vader) en palomino roan (moeder) zijn?

Hij wordt overal witter en witter.. Zijn huid is wel donker en hij heeft donkere manen..

Paar dagen oud
[ img ]

Paar weken oud
[ img ]

Gisteren.. Als je op zijn rug kijkt, zie je de steeds groter wordende witte plekken.. :o
[ img ]


Dus kort:

Vader: Bruin
Vaders vader + vaders moeder: beide schimmel

Moeder: Palomino roan

Moeders vader: Palomino
Moeders moeder: Vos roan

Dus help me uit de brand.. Welke kleur wordt mijn veulen? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-17 23:04 



 
Profiel   

Lijkt mij dan een roan en geen schimmel. Schimmel kan alleen als papa of mama schimmel is, dat slaat niet over. Ik vind hem als baby ook niet heel intens van kleur (schimmels worden vaak aardig donker geboren), maar ik kijk daar voor ook vaak naar de benen en die zijn al wit door zijn sokken. Schimmel begint vaak op het hoofd, waar roan op het lijf zit.
Ik ga voor roan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 06:41 



 
Profiel   

Schimmel kan niet dus hij is roan.ja en dan nog de vraag is hij palomino of vos.

Ik denk aan een vos rosn veulen prachtig hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 08:04 



 
Profiel   

Ik ga ook voor vos roan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 08:35 



 
Profiel   

Ik denk dat ie misschien zelfs wel Valk evt met Roan zou kunnen zijn. Ik zie donkere maantjes en een donker stukje in de staart. Vos zie ik er iig niet in. Zelfs Roan ben ik nog niet van overtuigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 08:51 



 
Profiel   

Jullie maken hwt me niet veel makkelijker zo.. :p

Maar hoe dan ook bedankt voor het meedenken.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 09:00 



 
Profiel   

Als je het zeker wilt weten zul je moeten testen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 10:04 



 
Profiel   

Werd hij geboren met roze oogleden of zwarte?
Volgens mij heb ik toen in je geboorte topic al gereageerd omdat hij al een zwarte neus en manenaanzet had dat hij valk lijkt te zijn dus ik denk valk roan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 10:51 



 
Profiel   

Zwart inderdaad.. :j

Ik denk dan ook valk roan..

En ik had nog zo met mijn merrie afgesproken dat ze geen roan zou maken.. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 11:18 



 
Profiel   

keona schreef
Schimmel kan niet dus hij is roan.ja en dan nog de vraag is hij palomino of vos.

Ik denk aan een vos rosn veulen prachtig hoor

Dom inderdaad de zwarte manen en staart denk dat de andere gelijk hebben dat je aan bruin of valk moet denken sorry

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 11:20 



 
Profiel   

Snap nog steeds niet dat iemand daar vos of bruin in ziet :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 11:35 



 
Profiel   

Ik ook niet, hij is naar mijn mening heel duidelijk creme. Ik denk ook valk roan inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 11:50 



 
Profiel   

Ik denk ook valk. Lichte kleur, maar donkere maantjes en oorrandjes.

Maar roan is lastig hoor.

Mijn vos-roan is als veulen vos geschetst (bij de fokker), als 3 jarige vos-schimmel stamboek opgenomen (bij de vorige eigenaar), maar zeker vos-roan. Dus het is ook altijd zo makkelijk nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 12:33 



 
Profiel   

Als jong veulen kon het ook makkelijk een mooie donkere palomino zijn. Maar ik sluit valk zeker niet uit. Vind het toch wel vrij duidelijk roan hebben. Dus valkroan lijkt heel logisch gezien de ouders. Vos draagt het veulen zeker, want dat heeft deze van de moeder gekregen. Als het valk is dan heeft het veulen zwart en bruin van de vader gekregen. En het roan en creme van de moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 16:04 



 
Profiel   

Ik mag hopen dat t valk is, want zo staat hij in zn paspoort.. Wordt een beetje jammer als dat gaat veranderen.. :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 17:37 



 
Profiel   

mooney schreef
ukkiepuk schreef

Zijn vader is een volle Welsh sectie B en zijn moeder is een kruising anglo arabier met een Welsh sectie A

Bij anglo Arabieren komt wildkleur niet voor. Bij welsh pony's is het uitermate zeldzaam, heb er nog geen in Nederland bekend staan. Sooty is daarin tegen wel vaak te vinden bij Welshjes, waar countershading vandaan kan komen.
nd1 is ook nog een optie, geen idee of dat aanwezig is in de populatie.

Ik ben in combinatie met informatie van de ouders daarom vrij zeker dat hij valk is. Maar ben alsnog benieuwd naar de streep op zijn rug.


[ img ]

Nu dan eindelijk een foto van zijn streep :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 11:01 



 
Profiel   

Hoewel ik er inmiddels vrij zeker van ben dat het een valk is, maakte de streep en zijn paspoort (waar hij als Dun staat) me erg in de war _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 11:02 



 
Profiel   

Deze streep ziet er uit alsof het paard geschoren is en heeft niet die diepe kleur als de manen en de staart. Ook is hij op de schoft zeer onduidelijk.
Dit zijn duidelijk aalstrepen :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 11:20 



 
Profiel   

mooney schreef
kyrkelover schreef
Nou ik ben hier in ieder geval al heel blij mee! Ik blijf het moeilijk vinden met die agouti en vosfactor.

Ik kon het toch niet laten om het even met de hand te doen om net wat nauwkeuriger te kunnen zijn. Zonder testen wordt het niet nauwkeuriger dan dit:
45,7 % bruin roan
18,8 % vos roan
15,1 % bruin
10,6 % zwart roan
6,3% vos
3,5% zwart

Voor wie het leuk vind, hier hoe ik eraan kom:

[ [url=m/aCW2sP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IljMf7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Resultaat is een bruin roan merrie veulen geworden
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 13:36 



 
Profiel   

Ik heb het formulier van Animal Genetics hier klaar liggen maar twijfel even wat ik wil/moet testen als ik de kleur van mijn jaarling wil laten testen.

Moeder is bay (ik denk zelf met sooty)
Vader: GR/gr Agouti N/N e/e CH /ch

Mijn jaarling is heel licht bruin met een gouden gloed over zich. Hij heeft een bruine aalstreep die ik eerder countershading zou noemen. Zwart omrande oren met lichtblonde binnenkant. Duidelijke zebrastrepen op de voorbenen. Donkere ogen en neus.

Ik wil hem dus gewoon uit nieuwsgierigheid laten testen. Kan hij dun zijn ? Of voor de zekerheid de hele test op kleur laten doen ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 12:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 107 van de 163 [ 4063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 163  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen