Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 140 van de 163 [ 4063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 163  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleurencalculator + bespreken van uitslagen

 
Profiel   

Je moet minimaal 5 veulens fokken om met 95% zekerheid te kunnen zeggen dat ze geen agouti draagt. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 20:32 



 
Profiel   

Waarop baseer je dat ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 21:32 



 
Profiel   

Ik wilde de kleurencalculator proberen maar mijn merrie is een zweetvos, vul ik dan gewoon chestnut in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:32 



 
Profiel   

In principe wel, ee

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:33 



 
Profiel   

Wat denken jullie zou ze schimmel gaan worden?
Veulen is aankomende donderdag 4 weken oud :)
Moeder is schimmel, maar niet homozygoot. Vader is bruin.
Ik kan nog niet echt een brilletje vinden.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:10 



 
Profiel   

'Brilletje' zie je het best als ze net geboren zijn. Ook aan de benen van een zwarte/bruine zie je sneller of het een schimmel wordt of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:15 



 
Profiel   

Toen ze geboren is had ze geen brilletje wel heeft ze op haar been witte haren boven de witte sok. Maar haar vader heeft dit ook heb ik gezien


[ img ]
Hier was ze net geboren



[ img ]

Foto achterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:24 



 
Profiel   

Brilletje hoeft er niet te zijn. Ik gok schimmel, de benen zijn erg donker op de geboortefoto en vachtkleur lijkt hyperpigmentatie te vertonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 11:54 



 
Profiel   

Ik gok ook op schimmel óf het veulen moet daar nog nat geweest zijn ??
Zwarte of bruine veulens hebben nl meestal grijze benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:03 



 
Profiel   

Ja veulen was nog nat op de foto.
Haar benen zijn niet grijs wel echt zwart.


[ img ]
Dit is de vader aans je inzoomt op zijn voorbenen zie je daar ook van die witte haren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:33 



 
Profiel   

En een aalstreep achtig iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:42 



 
Profiel   

Countershading komt bij de meeste schimmels voor. Heeft niets met het Dun-gen te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 13:59 



 
Profiel   

Caily schreef
En een aalstreep achtig iets?


Nee die heeft ze niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 17:17 



 
Profiel   

Dit veulen kan alleen zilver of zilver champagne zijn maar het is zo licht van kleur dat iedereen zegt dat ze crème draagt, wat genetisch niet kan. Haar kleurentest is op de post, ik verwacht de uitslag tegen einde volgende week.

[KG] Experts? Welke kleur is dit veulen?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:04 



 
Profiel   

Met champagne in de mix kan dit prima, dat is in de veulenvacht vaak erg licht en wordt later donker.

Zelfs zilver kan in de veulenvacht gek doen, ik ken een zilverzwarte die als veulen net een vosje leek

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:03 



 
Profiel   

Bij de meeste veulenkleuren is het inderdaad zo dat ze licht geboren worden en donkerder als ze ouder zijn. Bij champagne is dit net omgekeerd, die worden veel donkerder geboren dan hun uiteindelijke tintje.

Ben benieuwd wat er uit de test gaat komen. Silver classic tovero dan normaal gezien?

Kan ook altijd dat er bij 1 van de ouders een foutje in de test geslopen is en er toch eentje crème draagt hè ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:24 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Ben benieuwd wat er uit de test gaat komen. Silver classic tovero dan normaal gezien?

Kan ook altijd dat er bij 1 van de ouders een foutje in de test geslopen is en er toch eentje crème draagt hè ?


Ja, ze wordt getest op LWO, zilver en champagne. De ouders van de ouders dragen geen crème en moesten de ouders crème dragen zou dat toch ook merkbaar moeten zijn met het blote oog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:59 



 
Profiel   

Op zwart niet hè, welke kleuren hebben de ouders en grootouders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 16:48 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Op zwart niet hè, welke kleuren hebben de ouders en grootouders?


Moeder is zilverappel, en haar ouders zijn ook zilverappel want ze is homozygoot. Ik heb zelf een silver smokey lopen hier thuis en je ziet wel een verschil in kleur tussen een gewone zilverappel en een zilver smokey.

Vader is een gold champagne, en is gelig van kleur. Ik heb ook een merrie die gold champagne maar ook creme draagt, en die is volledig wit van kleur, dus ook hier zichtbaar een verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:56 



 
Profiel   

Maar in theorie zou ze dus ook zilver gold champagne kunnen zijn. Waarbij de zilver niet toont want vosbasis. En een gold champagne kan ook heel erg licht zijn.

Zie: https://www.horse-genetics.com/champagne-horses.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:46 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Maar in theorie zou ze dus ook zilver gold champagne kunnen zijn. Waarbij de zilver niet toont want vosbasis. En een gold champagne kan ook heel erg licht zijn.

Zie: https://www.horse-genetics.com/champagne-horses.html


Nope, want moeder is homozygoot voor zwart. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:52 



 
Profiel   

Laureas schreef
Tinniie schreef
Op zwart niet hè, welke kleuren hebben de ouders en grootouders?


Moeder is zilverappel, en haar ouders zijn ook zilverappel want ze is homozygoot. Ik heb zelf een silver smokey lopen hier thuis en je ziet wel een verschil in kleur tussen een gewone zilverappel en een zilver smokey.

Vader is een gold champagne, en is gelig van kleur. Ik heb ook een merrie die gold champagne maar ook creme draagt, en die is volledig wit van kleur, dus ook hier zichtbaar een verschil.

Bij de rocky’s en de kmsh is homozygoot zilver altijd afgeraden omdat daar een oogafwijking op kan zitten. Is dit bij de mini’s niet zo? Hoe kan dat?
(Dit is oprechte interesse trouwens)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:21 



 
Profiel   

Bij mini's is dat hetzelfde, de ellende is alleen dat je van de buitenkant die schade niet altijd kan zien. Dus er zijn nogal wat mensen die niet weten hoe schadelijk homozygoot zilver is ivm MCOA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:27 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie. Bij de Rocky en Kmsh is zilver veel voorkomend, misschien daarom ook de bekendheid voor de nadelen van dubbel zilver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:45 



 
Profiel   

Merrie is geïmporteerd uit de UK en al van wat ouderdom, ik denk niet dat ze van dat oogprobleem al iets wisten toen ze geboren werd... ze heeft trouwens geen last en ziet goed, en is nagekeken op oogaandoeningen bij haar veterinaire keuring.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 140 van de 163 [ 4063 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 163  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen