Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 23 [ 566 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Modereren in uitzonderlijke topics

 
Profiel   

Maar zo is er voor iedereen wel wat.
Ik vind abortus dus echt gruwelijk en word er intens verdrietig van om er over te lezen.
Ik open dus zulke topics nauwelijks meer. Ik weet dat anderen op bokt er ook zo over denken. En toch wordt er daar niet moeilijk over gedaan.

Ik heb ook niet het idee dat de posts van karuna uit z’n verband getrokken worden. Maar om alleen al de titel te heftig te vinden vind ik wel wat overdreven, en dan ben je er imo echt op uit om het hele topic weg te willen hebben, maar dat kan gewoon niet. Dan heeft iedereen vast wel wat topics op het lijstje om weg te willen hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 08:15 



 
Profiel   

Het hele punt is: niemand krijgt uiteen gereten lichamen ‘zomaar’ onder ogen. Ten eerste omdat die niet als afbeelding geplaatst worden, hooguit als link/spoiler, ten tweede omdat diezelfde link waarschijnlijk verwijderd zou worden wegens te gruwelijk, ten derde omdat de titel van het topic al aangeeft dat het om lugubere zaken gaat. Dus kun je daar niet tegen klik je er niet op.

De reden waarom men op karuna duikt is omdat zij het woord luguber in de titel al niet trekt. En ja dat is imo problemen maken waar ze er niet zijn. En als dat echt het hele probleem is dan kan die titel best aangepast worden naar iets neutralers met een tag ervoor. Maar ik gok dat we er daarmee nog niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 08:15 



 
Profiel   

Volg het topic niet maar heb wel volwassen kinderen en door ervaring weet ik dat ze juist als puber of iets jonger aangetrokken werden door zaken die hier getoond of op tv / internet gevonden kunnen worden. Ik denk dat de afgelopen dertig jaar de hele wereld met alle ellende open en bloot te vinden is door internet. En dat los je niet op door een 18+ hoekje te maken. Want dat is simpel te omzeilen . Ik denk dat de jongere van tegenwoordig niet meer te beschermen is voor lugubere zaken, leuk is misschien anders maar het is wel de realiteit en of bokt de plaats is voor dit soort topics, tja de meest vreselijke verwondingen bij paarden komen ook voorbij, alles op gebied van bevallen, seks enz is er te vinden dus ik denk dat je de keuze hebt tussen een forum waar alleen over koetjes en kalfjes gebabbeld mag worden of alles wat mensen interesseert en bij dat laatste horen ook dit soort topics in de huidige tijd. Flinke waarschuwing erboven en verder eigen verantwoording.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 08:21 



 
Profiel   

Ik heb dit topic tot pagina 6 gelezen, maar wat mij te binnen schiet is eID, de opvolger van digid. Als het goed is wordt het via eID ook mogelijk om de ware leeftijd van een persoon te achterhalen. Misschien is dit een goede manier om, naast een standaard waarschuwing/acceptatie bij topic met een bepaalde tag (nsfw of zoiets), bescherming te bieden voor content wat aanstootgevend kan zijn.

eID is alleen nog niet af ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 09:13 



 
Profiel   

Wat is aanstootgevend, voor de een lugubere dingen.
Voor de ander abortus en voor een derde een zwerende vinger.
Is het niet zo dat iedereen eigen verantwoording heeft bij welk topic hij aanklikt en niet deze verantwoordelijkheid bij een ander neer te leggen?

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik lees op internet en bij jonge mensen zijnhet de ouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 09:19 



 
Profiel   

Dames, heren, kom. Dit is een topic waarin jullie mening gevraagd wordt, die van jullie allemaal. Voor ons zijn álle meningen belangrijk, want alleen dan kun je een afweging maken in wat te doen. Het is niet ok om vervelende reacties te geven op de man.

De discussie verloopt voor 99% bijzonder goed en constructief, laten we dat zo houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 12:28 



 
Profiel   

Dus jij vind het ok dat een gebruiker beschermd kan worden, en dan op dat beschermde deel ook persé mee moet kunnen lezen?
Ik vind dat je dan gewoon het plezier voor andere mensen onmogelijk maakt en zeikt, ik kan er niks anders van maken.
En volgens mij geef ik zelfs nog aan Karuna haar probleem te herkennen dus ik zeg niet eens dat ik haar niet snap.
Maar mijn complete post waarin ik aangeef dus bewust filmpjes ed aan te klikken omdat ik er ook niet altijd blijer van word negeert ze gewoon.
Nu is dat altijd met posts die gewoon raak zijn, het is makkelijker om te gaan klagen over dat je uitgekotst wordt, terwijl dat niet eens zo is.
Ik vind het alleen egoïstisch en de verantwoording voor wat je ogen zien ligt bij jezelf.
En dan word er een oplossing aangedragen, begin je te jammeren over dat je daar ook mee wil kunnen lezen en daar heb ik ernstig moeite mee.
Conclusie: opruimen dat topic, voor een ik gok handjevol mensen moet je voor tig keer zoveel gebruikers alle plezier verpesten.
Dat omdat om een topictitel die niet aanstaat en elke oplossing niet ok is.
Het is ook niet de eerste keer dat dat zo is, vorig jaar opende Karuna een topic over de veranderde containers waar problemen mee waren.
Oplossing kon zijn ipv 1x per 2 weken 1x per week een minder volle zak, echt dat topic stond stampvol aangedragen oplossingen maar niks was een optie.
Dat is hier nu ook, wat je ook doen gaat behalve er is compleet geen plek voor op bokt, gaat het nooit goed genoeg zijn.
En dat is iets daar heb ik moeite mee, doe dan als Karuna zijnde water bij de wijn en zeg gewoon ok dan maar een soort dark-bokt/18+ deel en ik blijf daar weg.
Als het zo vreselijk is als zij zegt blijf je wel vrijwillig weg van een 18+ deel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 12:53 



 
Profiel   

En die 18+ tag is er nu.

Fijn. Kunnen we nu allemaal met een gerust hart 2x nadenken of we dit topic willen aanklikken of niet. :)

Prima oplossing zo lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:20 



 
Profiel   

Maar wat is nu eigenlijk het probleem als Karuna of een ander zegt dat ze een dergelijk vergaand topic niet op Bokt vindt horen? Volgens mij is dat gewoon een mening die er ook mag zijn.

Als je dat "jammeren" vindt dan zit je zelf net zo goed te jammeren :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 14:12 



 
Profiel   

Die mening mag er zeker zijn!

Maar ik denk dat het jammeren meer over andere dingen ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 14:16 



 
Profiel   

Ik denk dat Karuna nu wel genoeg persoonlijk besproken is. :) Ook haar mening is waardevol voor ons zoals khirshanta hierboven ook zegt, ook al is dat een andere mening dan die van de meesten. Wat wij daar vervolgens mee doen is weer aan ons, als er zo'n afgeschermd hoekje komt zal dat nog wel even duren dus hoe dat eruit gaat zien weten wij ook nog niet.

Er staat nu in elk geval een 18+-tag en duidelijke waarschuwing in het Bijzonder Luguber-topic. We zijn nog even in overleg over hoe we in het topic willen gaan modden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 14:25 



 
Profiel   

quera schreef
Die mening mag er zeker zijn!

Maar ik denk dat het jammeren meer over andere dingen ging.

Jup klopt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 15:33 



 
Profiel   

Dani schreef
Ik denk dat Karuna nu wel genoeg persoonlijk besproken is. :) Ook haar mening is waardevol voor ons zoals khirshanta hierboven ook zegt, ook al is dat een andere mening dan die van de meesten. Wat wij daar vervolgens mee doen is weer aan ons, als er zo'n afgeschermd hoekje komt zal dat nog wel even duren dus hoe dat eruit gaat zien weten wij ook nog niet.

Er staat nu in elk geval een 18+-tag en duidelijke waarschuwing in het Bijzonder Luguber-topic. We zijn nog even in overleg over hoe we in het topic willen gaan modden.



Nou, zeg dat.. Als je die mist, dan is 't toch echt tijd voor een date met de opticien.. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 16:58 



 
Profiel   

+:)+

Voor de modjes: hou echt jeugdjournaal proof aan.
Dan zal je merken dat best veel toegestaan is <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 17:02 



 
Profiel   

Gaat het topic ook naar HK?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 17:59 



 
Profiel   

*stemt voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 18:01 



 
Profiel   

Dioxide schreef
Gaat het topic ook naar HK?



nee in de bbq _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 18:22 



 
Profiel   

We moeten toch onze 18+ status vieren.. En hoe beter dan met eten? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 18:23 



 
Profiel   

nine1987 schreef
We moeten toch onze 18+ status vieren.. En hoe beter dan met eten? :))


idd *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 18:25 



 
Profiel   

Er is inmiddels een modopmerking in het Bijzonder Luguber-topic geplaatst. We hebben besloten de Jeugdjournaal-grens in dat specifieke topic grotendeels los te laten, met als kanttekening dat heftige berichten wel in spoilertags of als linkje moeten en dat het topic geen verzamelplek mag worden voor gruwelijke beelden die alleen maar shockeren en verder niet luguber/interessant zijn.

Dat geldt alleen voor dit topic, op de rest van het forum blijven we strenger op heftig beeldmateriaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 09:36 



 
Profiel   

Applausje voor de mods _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 09:37 



 
Profiel   

Heel goed!
Echt heel fijn dat dit zo opgelost is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 09:43 



 

Fijn! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 09:46 



 
Profiel   

Thanks modjes.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 09:46 



 
Profiel   

Super!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 23 [ 566 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen