Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:13

luxx schreef:
Gini schreef:
Respect moet je altijd hebben. Zeker als je iets van die personen gedaan wilt krijgen. ;)

Sorry, ik bedoelde ontzag, kon niet op het woord komen, ik heb respect voor iedereen


Ah ok, dat is inderdaad iets anders. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:24

Karl66 schreef:
Jan, je probeert het in dit topic aldoor persoonlijk over mij te laten gaan. Op zich kan me dat niet echt interesseren, alleen ga ik daar niet aan meedoen. Dus als je het over mij wilt hebben, dan zal je echt met jezelf of iemand anders moeten gaan zitten praten.

Op het moment dat je het over de inhoud, modereren op racisme, hebt, dan laat ik met alle plezier mijn mening over dat onderwerp horen. Maar als je op de persoon wilt spelen dan doe ik niet mee. Dus dit is dan ook mijn laatste bericht in de discussie over mijn persoon.

Het gaat helemaal niet over jou, het gaat over jouw uitlatingen.

En de moderators hebben een uitstekende, respectvolle reactie gegeven op jouw kritiek over hun modereren. En nog ga jij met de paar anderen samen er toch op door dat je het niet eens bent met het beleid. Dus Bokt lost het onvoldoende op.

En dan zeg ik in deze ernstige kwestie: doe aangifte tegen Bokt Karl, als je het zo verschrikkelijk vindt. Dan is het voor eens en voor altijd gesetteld. Dan is de duidelijkheid er die jullie eisen er. Dan weet Bokt of ze het goed doen of niet.

Maar nee, in plaats daarvan kiezen jullie (zeg ik nu even bewust anders is het op de persoon) ervoor om het voor jullie als een open wond door te laten etteren. Waar je/jullie/iemand steeds even een klein beetje in roert zodat niemand vergeet dat hij er zit.

Edit: de open wond in jullie beleving dan.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:32

Dus jij vindt dat bokkers nier met de mods in discussie mogen over het beleid? Of begrijp ik dat verkeerd?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:39

Karl66 schreef:
Dus jij vindt dat bokkers nier met de mods in discussie mogen over het beleid? Of begrijp ik dat verkeerd?

Zeker wel. Maar ze hebben je uitgelegd wat de standpunten en overwegingen zijn en toch gaan jullie er op door. Maar dat beleid wijzigt niet.

En dan kan ik weer herhalen wat ik al schreef maar dat weet je al.

Ik zou die aangifte toch echt willen adviseren als Bokt zo fout is.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:53

Dat is dan dus ook één van de redenen om een discussie aan te gaan. Om mensen er op een andere manier naar te laten kijken. Naast bijvoorbeeld het vragen van verduidelijking, als een antwoord je niet duidelijk is. Het is jouw goed recht om dat onzin te vinden, net zoals het het goed recht van andere mensen is om die discussie wel aan te gaan. En als je als onderdeel van die discussie aangeeft dat Bokt een aansprakelijkheidsrisico heeft, dan is dat een argument in die discussie en niet de reden om maar gelijk aangifte te doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:55

Karl66 schreef:
Dat is dan dus ook één van de redenen om een discussie aan te gaan. Om mensen er op een andere manier naar te laten kijken. Naast bijvoorbeeld het vragen van verduidelijking, als een antwoord je niet duidelijk is. Het is jouw goed recht om dat onzin te vinden, net zoals het het goed recht van andere mensen is om die discussie wel aan te gaan. En als je als onderdeel van die discussie aangeeft dat Bokt een aansprakelijkheidsrisico heeft, dan is dat een argument in die discussie en niet de reden om maar gelijk aangifte te doen.

Maar waarom gaan jullie of jij er dan toch op door als je een keurige reactie krijgt waar inhoudelijk niets meer aan gaat veranderen? Dat is echt wel duidelijk gemaakt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:59

Karl66 schreef:
Dat is dan dus ook één van de redenen om een discussie aan te gaan. Om mensen er op een andere manier naar te laten kijken. Naast bijvoorbeeld het vragen van verduidelijking, als een antwoord je niet duidelijk is. Het is jouw goed recht om dat onzin te vinden, net zoals het het goed recht van andere mensen is om die discussie wel aan te gaan. En als je als onderdeel van die discussie aangeeft dat Bokt een aansprakelijkheidsrisico heeft, dan is dat een argument in die discussie en niet de reden om maar gelijk aangifte te doen.

Moet je voor de gein 'ns wat rondkijken in de reacties op andere social media, daar is bokt een uiterst beleefd forum bij. Als hier teveel op de man wordt gezeten komt er 'n keurige waarschuwing van een mod in het topic te staan. Waarom respecteer je het niet dat er ook ruimte wordt geboden voor andere meningen dan de jouwe? Ik deel jouw mening vaak niet, maar daarom vind ik nog niet dat jouw mening of jij als forummer gecancelt moet worden. Dat respect is volgens mij niet wederzijds.

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:08

enzino schreef:
Pien, eens dat het geen kwaad kan eens contact op te nemen met een organisatie die zich hier juist mee bezig houd. Mogelijk dat zij ook blij zijn dat er contact komt vanuit een forum zelf en bieden ze allerlei oplossingen aan waar wij geen weet van hebben dat die er zijn.

Mijn opmerking slaat er echter op dat het een manier kan zijn om te kwantificeren hoe groot dit probleem is volgens de gebruikers. Het gaat niet om stemmen te werven en pas bij 51% meerderheid bereid te zijn regels te veranderen. Maar als dit niet tot nauwelijks speelt is het zonde om er heel veel schaarse man- (vrouw-) tijd in te steken, terwijl als het wijdverbreid als storend ervaren wordt er mogelijk aanleiding is het veel groter aan te pakken en volledig op de schop te nemen.


Dat begrijp ik.
Alleen een seminar volgen over een bepaald onderwerp of advies vragen vanuit een bepaalde functie kan nooit kwaad is mijn ervaring.

Elnienjo schreef naar mij pagina 16j:
Citaat:
Jij bent dus feitelijk voor de cancelcultuur?

Het is gevaarlijk voor de samenleving als mensen monddood worden gemaakt die dingen durven benoemen.
In Zweden is het op die manier ook fout aan 't gaan: https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... -of-crime/

Wat is een cancelcultuur Elnienjo?
Ik ben er juist voor dat zoveel boven tafel wordt besproken, als het daar ov er gaat, iets dat ik al meermalen heb herhaald. Dus ik begrijp je niet helemaal geloof ik :o

Superpony schreef:
Citaat:
Er is zoveel discriminatie die ongezien en niet gehoord wordt. Mijn broer was zwaar gehandicapt. Nou, als je discriminatie wil, is dat ook echt een groep mensen die er echt wel last van hebben. En wij als omgeving ook. Maar het is ook hoe je ermee omgaat.

Je gaat discriminatie echt nooit uit de wereld helpen. Er zijn zoveel verschillende mensen, zoveel niveaus, meningen, omstandigheden etc etc. Dingen komen ergens vandaan.

Je kan proberen met elkaar te leven. Maar dat zal op Bokt al zwaar worden, want hier heb je echt een grote groep mensen die op een hele nare manier communiceren. Ik noem dat computer helden. Dat zal ook wel een vorm van het 1 of ander zijn.

Helemaal mee eens! Het is een lastig en moeilijk onderwerp dat overal in de samenleving voor komt. Social media maakt het bespreken hiervan inderdaad niet gemakkelijker jij noemt ze computer helden ;) , leuk gevonden! en mee eens.

Elnbienjo schreef:
Citaat:
Ik vind het modbeleid hier meer dan prima!
Een ander forum waar ik zit wordt zo ongeveer kapot gemodereerd, hopelijk gaat 't hier die kant nooit op.
Dat hoop ik ook Elnienjo en ik vind het mod beleid ook prima dus mee eens.

Karl schreef
Citaat:
Het zou prima zo kunnen zijn dat 99% van de bokkers er geen enkel probleem mee heeft als er racistische opmerkingen geplaatst worden. Dan kan je zeggen, mooi geen probleem, laten we daar vooral niet op gaan modereren. Het probleem blijft alleen dat het dan nog steeds strafbaar is en dat Bokt erop kan worden aangesproken omdat ze het faciliteren. Dus dan is het helemaal niet relevant wat de meerderheid van Bokt vindt, opdat moment moet Bokt zich gewoon aan de wet houden.
Dat vind ik een moeilijke want ik heb blijkbaar minder posts gezien die strafbaar zijn als jij→ misschien ben ik te naïef, of misschien ben jij te streng. Ik weet het niet. Alleeen betwijfel ik het of er zoveel strafbare posts worden gedaan op Bokt.

Gini verwoord het beter als ik in haar post:
Citaat:
Maar dat "moment dat je de wetten of regels overtreedt" is dus niet zo rechtlijnig 100% duidelijk. Er is geen handboek van dit mag wel nog en dit mag niet meer. Over het algemeen associeer ik Bokt ook niet met een plek waar racistische uitspraken zomaar kunnen en mogen. Dat er in het specifieke racisme-topic meer opmerkingen op de rand zitten, wil ik nog wel geloven en ik zou als gebruiker dan ook zeker temmen als ik ze tegenkom. Maar ik denk niet dat we kunnen stellen dat we met een racisme-probleem op Bokt zitten wat het moderatorteam maar niet opgelost krijgt en waar het beleid voor moet aangepast en het discriminatiemeldpunt voor ingeseind dient te worden.

Ik ben het daar helemaal mee eens.

Karl schrijft:
Citaat:
Ik denk dat de manier van modereren in de loop van de tijd gewijzigd is en dat het niet zoveel met de poppetjes zelf te maken heeft, hoe er gemodereerd wordt.
Het moderator team probeert mee te gaan met hun tijd. Volgens mij wordt er achter de schermen veel gediscussieerd en dus ook langzaam maar zeker beleid bijgestuurd.
Denk bv maar aan de try out om posts leeg te maken met daabij de opmerking : "de post voldoet niet aan de regels van Bokt.

Super pony schreef:
Citaat:
Bokt hoort een prettig forum te zijn. Mods zijn geen politie agentjes en moeten niet van die zware beslissingen nemen.

Zoals je leest zouden ze het nooit goed doen. Doen ze het een, is de ander boos. Doen ze het ander, is de eerste weer boos. .

Ik zou dan een waarschuwing gepast vinden; HOu het netjes bijv. Maar zij hoeven niet op Bokt de gehele wet te hanteren en er woord, zin gaan ingrijpen wat net wel of net niet kan.

HIer ben ik het helemaal mee eens!

Penotti schreef:

Citaat:
Ik mag toch hopen dat mensen met een sterkte politieke voorkeur geen mod mogen zijn op algemeen.
En welke kant die mening dan is maakt niet uit, maar dat is dan niet snel onpartijdig modereren.

Totaal mee oneens. Een mod kan boven zichzelf en haar/ zijn mening uitstijgen en gewoon moderator werk goed doen, ongeacht haar politieke voorkeur, kleur, ras of geloof. Dan kan iemand mod zijn. En als iemand dat niet kan, dan ben je dus ook niet geschikt o moderator te zijn.
Daarbij zule je altijd moderators hebben die prima functioneren en moderators die iets minder goed functioneren. That is live en dat houd je altijd.

Electra schreef:

Citaat:
Je kan ook eens begrip tonen voor de frustraties of het verdriet of woede en erkennen dat het gebeurt.
Steeds opmerkingen als aanpassen of oprotten (3e generatie), ze krijgen alles gratis enz. dragen niet bij aan een normale discussie.
Ook opmerkingen als (extreem) linkse groepjes/clubjes zijn alleen maar om te provoceren.
Je hoeft niet links te zijn om ongelijkheid te herkennen en te erkennen.

Vrijheid van meningsuiting en bijv. het recht om te demonstreren geldt voor iedereen in Nederland, dus ook voor donkere mensen of allochtonen enz.

HIer ben ik het helemaal mee eens.
Of zoals Loesje zegt: "doe eens lief".

Janderegelaar schreef richting Karl66:
Citaat:
En de moderators hebben een uitstekende, respectvolle reactie gegeven op jouw kritiek over hun modereren. Dus Bokt lost het onvoldoende op.
Met het gequote ben ik het eens.

Zo ik ben weer bij. Sorry hoor dat ik het op deze manier doe, maar ik moest werken, en dan kun je niet meer uit het bericht quote als er zoveel bijgeschreven is, dus doe ik het zo.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:18

Volgens mij geven de mods vooral aan dat het een moeilijk onderwerp is, waarbij ze continu met elkaar in overleg zijn om verschillende uitspraken te beoordelen. Niet dat ze een in beton gegoten systeem hebben, waar we het maar mee moeten doen. Een advies om eens contact met het meldpunt discriminatie op te nemen, juist om het voor de mods duidelijker te maken hoe ze het beste naar dit soort discussies kunnen kijken en waar de valkuilen bij het modereren zitten, heeft dat ook als achtergrond, dat ze zelf zeggen dat ze het moeilijke materie vinden.

Ik krijg in deze discussie soms het gevoel dat een aantal mensen maar vooral niet wil dat er meer aandacht voor het modden op racistische uitlatingen komt. Ik neem aan dat dat niet is omdat ze voor racisme zijn. En als je van jezelf niet vindt dat je een racist bent en als je zelf vindt dat je geen racistische uitlatingen doet, waarom zou je er dan moeite mee moeten hebben dat de mods met het meldpunt discriminatie daarover in gesprek gaan.

Elnienjo, waarom zou ik naar andere fora moeten kijken? Daar ben ik geen lid van, wel van Bokt en daarom uit ik mijn mening op Bokt.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:30

Pien een persoon met een sterk politieke voorkeur kan zeker een prima mod zijn. Maar niet op algemeen, maar bij bijvoorbeeld informatief.
Niemand kan zijn eigen voorkeur opzij zetten als er een tem binnenkomt met iets waar je een sterke mening over hebt. Kun en mag je mee oneens zijn maar ik vind dat gewoon niet logisch.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:36

Karl66 schreef:
Volgens mij geven de mods vooral aan dat het een moeilijk onderwerp is, waarbij ze continu met elkaar in overleg zijn om verschillende uitspraken te beoordelen. Niet dat ze een in beton gegoten systeem hebben, waar we het maar mee moeten doen. Een advies om eens contact met het meldpunt discriminatie op te nemen, juist om het voor de mods duidelijker te maken hoe ze het beste naar dit soort discussies kunnen kijken en waar de valkuilen bij het modereren zitten, heeft dat ook als achtergrond, dat ze zelf zeggen dat ze het moeilijke materie vinden.

Ik krijg in deze discussie soms het gevoel dat een aantal mensen maar vooral niet wil dat er meer aandacht voor het modden op racistische uitlatingen komt. Ik neem aan dat dat niet is omdat ze voor racisme zijn. En als je van jezelf niet vindt dat je een racist bent en als je zelf vindt dat je geen racistische uitlatingen doet, waarom zou je er dan moeite mee moeten hebben dat de mods met het meldpunt discriminatie daarover in gesprek gaan.

Elnienjo, waarom zou ik naar andere fora moeten kijken? Daar ben ik geen lid van, wel van Bokt en daarom uit ik mijn mening op Bokt.


Ik twijfel erover of het meldpunt discriminatie wel het juiste orgaan hiervoor is. En eigenlijk twijfel ik er niet over dat dat het niet is. Als je ziet dat tot voor kort Mitchell Esajas (van KOZP) hierbij in het bestuur zat dan kun je wel bedenken dat het geen onafhankelijk orgaan is. En dat is niet raar want bij de egeltjesopvang werken ook mensen die begaan zijn met egeltjes.

En dan zal ik maar helemaal niets zeggen over Jacobien Vreekamp die besloot Akwasi niet te vervolgen terwijl ze ook in het bestuur zat van die vereniging.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:38

@ _Penotti: Niemand kan geheel onzijdig ergens naar kijken. Je hebt altijd wel elementen in je leven die je hebben gevormd tot wie je bent. Daarom is het juist belangrijk om in dit soort moeilijke gevallen (want dat is het wel, moeilijk) een duidelijke richtlijn te hebben. Dan doet je eigen politieke mening er niet toe en is het simpelweg volgen wat de afspraak is die je gezamenlijk hebt gemaakt. Ik denk dat een topic zoals deze (mits het dus niet een herhaling wordt van discussies die elders gevoerd worden) dus zeker kan helpen met eenduiding creëren in een beleid. :j

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:32

Eens met Hiraeth. Daarom denk ik ook dat politieke mening er dan niet toe doet. Het is een kwestie van petje op, petje af .
Ik heb ooit met petje op veel met iemand te maken gehad. Persoon gegeven waarvoor ik was aangesteld. Na een lange tijd was petje af en kwam ik dezelfde persoon in een andere privé setting tegen. Toen pas voelde ik voor het eerst wat IK van die persoon vond.
Met petje op Ben je ah werk (Lees je bent bv een moderator en doe je wat er van je verlangt wordt volgens de richtlijnen). Petje af dan mag je persoonlijk je voor- cq afkeuren hebben.
Dat verschil is heel duidelijk voor mij. Daar Ben ik voor opgeleid en kun je leren.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:38

Jij bent daar misschien voor opgeleid maar dat zal vermoed ik voor veel vrijwilligers niet op gaan. En dan lijkt mij met het aanstellen van een mod voor een bepaald forum onderdeel je juist niet iemand uitkiest die daar met een sterke mening aanwezig was.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:48

Als mod zit je niet in je eentje in een vacuüm je eigen ding te doen als je aan het modereren bent. Je overlegt als het goed is continu met het team, om te zorgen dat je beslissingen in lijn zijn met de regels. Op basis van je eigen voorkeuren modden hou je echt niet lang vol.

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:51

Dat mag je vinden Penotti. Een mod verantwoordelijk voor een bepaald forum onderdeel post zelf niet in het forum waar hij ook modereert. Dat gaat niet samen.
Dus moderators posten ie topic of modereren . Als er ooit iets voorgevallen is tussen een mod en een bokker en er gebeurt iets, dan zal die mod een stap terug doen en dan zich niet bemoeien met de mod actie.
Hoe zuiver kun je het hebben
Het is allemaal niet zo spannend achter de schermen hoor.

Dus ook eens met Karl.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:17

Niet zelf mee posten bedoel ik er ook niet mee.
En nee dus ook niet eens met Karl :)

Dat iemand aangeeft dat het veranderd is op het moment dat 2 gebruikers weer zwart zijn zegt voor mij voldoende.
Maar ook daar hoef je het niet mee eens te zijn :)
Ik vind als iemand dat wel opvalt geen goed teken.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:26

Joh, ik ben al een jaar of acht mod-af en voor Shadow0 is het nog langer geleden. In de loop van de tijd is het modereren veranderd, dat heeft er verder niks mee te maken dat wij gestopt zijn. Wij modereerden toen ook gewoon volgens de regels en in samenspraak met de andere mods.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:35

Het modereren is wel veranderd door de tijd heen, maar dat is op zich ook ergens wel te verwachten met de generaties moderators en de nieuwe situaties die zich voortdoen. Er zijn enkele voormalige mods uit de 'goede oude' tijd die ik op zwart niet zo tof vind, maar ik heb ze nooit een slechte mod gevonden.

De laatste tijd staat er een vergrootglas op modacties en komen er dingen naar voren die misschien nog wat wankelen. Het is continu afwegen van hoe streng je ergens op in speelt. Dat iemand de mods chiller vond toen er bepaalde gebruikers nog op groen stonden, zegt meer over de algehele situatie dan twee gebruikers. Ik heb in al die tijd namelijk nog nooit mods heel 'links' of 'rechts' zien handelen, het probleem ligt 'm meer in de hoeveelheid modereren an sich.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:17

We gaan even terug naar waar Bokt voor gemaakt is; alles over paarden.

Ik stel voor; als dingen je niet bevallen, verwijder jezelf van dit forum. Zoek een foruma waar dit soort dingen thuis horen.

Bokt gaat stoppen met de algemene onderwerpen en gaat minderen naar topics die uitsluitend over paarden een aanverwante onderwerpen gaat.

Misschien is het gewoon te groot, te vrij, te algemeen, maar ook te eenzijdig. Bokt is zoals aangehaald werd eerder geen echte multi culti forum.
Je mag best over discriminatie praten, er een mening over hebben en zelfs verstand van hebben. Maar de mensen die er ECHT last van hebben, zitten hier geloof ik niet. Die kunnen niet reageren hoe het echt is om met heftige discriminatie te leven.

Hoewel ik bijv zou begrijpen dat LHBT, gehandicapten etc zich wel kunnen herkennen misschien. Het is maar net hoe je het wil noemen of waar je je in herkend.

Ik lees echt alle reacties en ik word er echt naar van. Het is een hoop theorie en geblaat, maar krijg niet de indruk dat mensen informatie hebben uit het ECHTE leven. Ptima als je per se je gelijk wil halen, maar doe dat ergens anders.

Laten we Bokt leuk houden en vooral luchtig.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:19

Bokt is juist niet eenzijdig en dat bevalt me aan dit forum; de veelzijdigheid!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:30

elnienjo schreef:
Bokt is juist niet eenzijdig en dat bevalt me aan dit forum; de veelzijdigheid!


Wel qua publiek. In eerste instantie mensen met paarden of interesses in paarden. Iedereen mag lid worden natuurlijk en er zullen ook veel mensen niks met paarden hebben.
Maar heel algemeen is het in eerste instantie niet.

En prima dat jij dat leuk vindt, maar daar zijn ook andere fora voor. Blijkbaar zijn mensen hier ontevreden. Dan moeten of die mensen weg, of Bokt veranderen. Veel meer smaken zijn er niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:35

superpony schreef:
We gaan even terug naar waar Bokt voor gemaakt is; alles over paarden.

Ik stel voor; als dingen je niet bevallen, verwijder jezelf van dit forum. Zoek een foruma waar dit soort dingen thuis horen.

Bokt gaat stoppen met de algemene onderwerpen en gaat minderen naar topics die uitsluitend over paarden een aanverwante onderwerpen gaat.

Misschien is het gewoon te groot, te vrij, te algemeen, maar ook te eenzijdig. Bokt is zoals aangehaald werd eerder geen echte multi culti forum.
Je mag best over discriminatie praten, er een mening over hebben en zelfs verstand van hebben. Maar de mensen die er ECHT last van hebben, zitten hier geloof ik niet. Die kunnen niet reageren hoe het echt is om met heftige discriminatie te leven.

Hoewel ik bijv zou begrijpen dat LHBT, gehandicapten etc zich wel kunnen herkennen misschien. Het is maar net hoe je het wil noemen of waar je je in herkend.

Ik lees echt alle reacties en ik word er echt naar van. Het is een hoop theorie en geblaat, maar krijg niet de indruk dat mensen informatie hebben uit het ECHTE leven. Ptima als je per se je gelijk wil halen, maar doe dat ergens anders.

Laten we Bokt leuk houden en vooral luchtig.

Bokt is natuurlijk allang niet zomaar een speeltje van Bart. Is gewoon een verdienmodel geworden en dat hak je niet meer zomaar in stukken. Teveel andere belangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:03

Karl66 schreef:
Ik krijg in deze discussie soms het gevoel dat een aantal mensen maar vooral niet wil dat er meer aandacht voor het modden op racistische uitlatingen komt. Ik neem aan dat dat niet is omdat ze voor racisme zijn. En als je van jezelf niet vindt dat je een racist bent en als je zelf vindt dat je geen racistische uitlatingen doet, waarom zou je er dan moeite mee moeten hebben dat de mods met het meldpunt discriminatie daarover in gesprek gaan.

Ik zie wat je probeert: je bent of een racist of je moet voorstander zijn dat er contact komt met het meldpunt. Iedereen die tegen contact zoeken is, is automatisch een racist. Dat is de "false dilemma fallacy".

Het is helemaal niet zo zwart-wit. Veel gebruikers geven aan dat ze geen problemen ervaren met racistische uitlatingen hier op bokt en vinden het daarom onnodig dat er actief gezocht moet worden naar een oplossing voor een niet bestaand probleem. Ze zijn dus zelf geen racist en vinden ook niet dat er contact gezocht moet worden.


janderegelaa schreef:
Ik twijfel erover of het meldpunt discriminatie wel het juiste orgaan hiervoor is. En eigenlijk twijfel ik er niet over dat dat het niet is. Als je ziet dat tot voor kort Mitchell Esajas (van KOZP) hierbij in het bestuur zat dan kun je wel bedenken dat het geen onafhankelijk orgaan is. En dat is niet raar want bij de egeltjesopvang werken ook mensen die begaan zijn met egeltjes.

En dan zal ik maar helemaal niets zeggen over Jacobien Vreekamp die besloot Akwasi niet te vervolgen terwijl ze ook in het bestuur zat van die vereniging.

Oei, dit wist ik niet. Ik dacht dat het meldpunt een onafhankelijk overheidsorgaan was maar het lijkt nu meer op een organisatie die op macht en tweedeling uit is. Ik trek hierbij dan ook mijn eerdere mening dat contact zoeken met ze geen kwaad kan terug. Blijf zo ver mogelijk bij ze vandaan voordat ze adviseren hier een cancelcultuur in te voeren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:57

Karl66 schreef:
Ik krijg in deze discussie soms het gevoel dat een aantal mensen maar vooral niet wil dat er meer aandacht voor het modden op racistische uitlatingen komt. Ik neem aan dat dat niet is omdat ze voor racisme zijn. En als je van jezelf niet vindt dat je een racist bent en als je zelf vindt dat je geen racistische uitlatingen doet, waarom zou je er dan moeite mee moeten hebben dat de mods met het meldpunt discriminatie daarover in gesprek gaan.

Het komt er dus op neer dat jij/jullie vinden dat er onvoldoende gemodereerd wordt op racistische uitlatingen en het moderatieteam de noodzaak ook niet ziet om het op te schalen. Als laatste poging om toch jullie zin te krijgen moeten ze maar met die vriendenclub die elkaar de hand boven het hoofd houdt gaan praten.

Ik heb trouwens nergens gelezen dat iemand er een probleem mee had als het mod team daarmee gaat praten. Dat is weer een verzinsel van je.

En geen probleem tot nu toe natuurlijk nu ik onthuld heb wat een corrupte vriendenclub het is.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 22-09-20 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt