Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 31 [ 764 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Uitgelicht] 'uitgelicht'

 
Profiel   

Wat word ik vrolijk van al die veulens in uitgelicht!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 00:30 



 
Profiel   

Em_ schreef
Wat word ik vrolijk van al die veulens in uitgelicht!


Wat leuk om te horen! Wij worden er ook helemaal blij van :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 20:27 



 
Profiel   

Als ik op de derde foto in Uitgelicht klik kom ik in dit topic uit? :+
[MWS] Matras vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 10:53 



 
Profiel   

Hier nog een

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 10:56 



 
Profiel   

Bedankt voor het melden, daar lijkt inderdaad iets mis te gaan. We gaan er naar kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 11:17 



 
Profiel   

Als het goed is, doet hij het nu wel! :) Excuses voor het ongemak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 11:20 



 

Klein vraagje, ik zie nu deze foto in uitgelicht staan:
[ img ]

Nu is er recentelijk op een aantal plekken op het forum opgetreden tegen gebruikers die zogenaamd copyright infringement zouden hebben gepleegd, maar is er überhaupt wel toestemming van Equigeniek om deze foto op het forum te plaatsen, laat staan op de voorpagina van Bokt, die er (itt gebruikers die gewoon foto’s mogen plaatsen onder het fair use principe) wel een commercieel belang bij heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:51 



 
Profiel   

Goede vraag Mkango! :j
In principe gaan wij er vanuit dat gebruikers zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze plaatsen en dat ze daarvoor dus ook toestemming hebben (gevraagd) . Voor ons is het natuurlijk onmogelijk om bij iedere foto te controleren of er toestemming is van de fotograaf, dus ligt die verantwoordelijkheid bij de plaatser.

Als je dat doortrekt, betekent dat ook dat wij niet voor elke foto die in Uitgelicht komt bij de plaatser gaan vragen of er toestemming is van de fotograaf. In de praktijk betekent dat dat wij elke foto op Bokt in Uitgelicht kunnen gebruiken.

Nu is het wel zo dat wij natuurlijk gerust willen meedenken als blijkt dat het ongewenst is om een foto in Uitgelicht te hebben. Dat zal dan echter wel van de originele plaatser of de originele fotograaf moeten komen, want wij veranderen of verwijderen niet iets op verzoek van derden.

Heb ik zo je vraag beantwoord? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:58 



 
Profiel   

Je zou natuurlijk als 'uitgelicht' mod kunnen beginnen met niet de overduidelijke promo-foto's van hengsten(-houders) te kiezen (ook al zijn die meestal het mooiste) bij aankondigingen van veulens, maar de foto van de merrie te nemen. Dat scheelt een hoop copyright-issues.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 10:09 



 
Profiel   

En nu ik hier toch ben, het viel me een paar weken/dagen geleden op dat ook de nieuwsberichten-met-veel-foto's opeens opdoken in uitgelicht. Is dat niet wat dubbelop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 10:10 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Je zou natuurlijk als 'uitgelicht' mod kunnen beginnen met niet de overduidelijke promo-foto's van hengsten(-houders) te kiezen (ook al zijn die meestal het mooiste) bij aankondigingen van veulens, maar de foto van de merrie te nemen. Dat scheelt een hoop copyright-issues.


Dit vind ik ook vreemd. :') Iemand opent een topic en is trots op haar prachtige merrie, het is overduidelijk dat het daarom gaat. En dan wordt de foto van de hengst gebruikt?? Is wat vreemd.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 10:19 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Je zou natuurlijk als 'uitgelicht' mod kunnen beginnen met niet de overduidelijke promo-foto's van hengsten(-houders) te kiezen (ook al zijn die meestal het mooiste) bij aankondigingen van veulens, maar de foto van de merrie te nemen. Dat scheelt een hoop copyright-issues.


Dit is uiteraard weer een hele andere kwestie, maar je hebt wellicht wel een goed punt. Het is wel zo dat we ook met bepaalde afmetingen en uitsnedes moeten werken, waardoor het niet altijd mogelijk is om alle foto's te gebruiken. Maar ik denk dat je een goed punt hebt en dat gaan we ook zeker in het team bespreken! :j

Ibbel schreef
En nu ik hier toch ben, het viel me een paar weken/dagen geleden op dat ook de nieuwsberichten-met-veel-foto's opeens opdoken in uitgelicht. Is dat niet wat dubbelop?


Soms is er een 'tekort' aan nieuwe fototopics van onze gebruikers, waardoor wij niet altijd Uitgelicht kunnen vullen met nieuwe topics. We gebruiken topics wel eens twee keer, maar vaker proberen we te voorkomen. Als er dan op dat moment een nieuwsbericht is met een leuk fotoverslag, dan nemen we die inderdaad ook wel eens mee. Wel hebben we recent afgesproken om topics van eigen gebruikers voorrang te geven, tenzij het echt fotoverslagen zijn vanuit ons eigen fotografenteam (want dat zijn immers ook eigen gebruikers :) )

Captain schreef
Dit vind ik ook vreemd. :') Iemand opent een topic en is trots op haar prachtige merrie, het is overduidelijk dat het daarom gaat. En dan wordt de foto van de hengst gebruikt?? Is wat vreemd.. :')


Zoals ik hierboven al heb aangegeven is het wellicht inderdaad een goed idee om dergelijke hengsten-promotie-foto's uit Uitgelicht te laten. Echter is het ook een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten, dus de meningen zullen daarin verschillend zijn. Daarnaast hebben we ook te maken met bepaalde afmetingen voor uitsnedes, waardoor bijvoorbeeld staande foto's vaak niet goed bruikbaar zijn.

Ik hoop dat ik jullie vragen/opmerkingen zo een beetje heb beantwoord en anders hoor ik het graag van jullie! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:54 



 
Profiel   

Het valt me de laatste tijd vaker op dat bij uitgelicht fotos/topics staan die geen foto topic zijn maar gewone topics. Nu een een zoektocht naar een haflinger, en een volgtopic ivm dracht.

Is dat al langer zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 05:55 



 
Profiel   

Ja is al een hele tijd zo. Helaas is het aanbod van nieuwe topics vrij summier en moeten we wat breder zoeken dan alleen nieuwe topics om Uitgelicht mee te vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 06:54 



 
Profiel   

Is het dan niet tijd voor uitgelicht in een nieuwe vorm? Want tegenwoordig komt iedereen erin en soms zelfs meerdere dagen. Dat haalt wel het speciale eraf. Misschien moet er voortaan maar 1 topic inkomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:00 



 
Profiel   

Is gewoon de tijd van het jaar. :) Als het weer wat mooier weer wordt is er weer genoeg te kiezen. :D Ik vind het wel leuk om zo eens in andere topics dan ITP te komen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:04 



 
Profiel   

Captain schreef
Is gewoon de tijd van het jaar. :) Als het weer wat mooier weer wordt is er weer genoeg te kiezen. :D Ik vind het wel leuk om zo eens in andere topics dan ITP te komen. :D


Nou in de zomer zijn er ook niet veel topics hoor. Tijd dat mensen topics maken lijkt wel grotendeels voorbij. Je hebt ook vrij weinig fotomeetings tegenwoordig, daar kwamen dan ook vaak topics uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:06 



 
Profiel   

Bokt: "Verkapte reclame mag niet, dit topic sluiten we."
Also Bokt: "Laten we hem toch bovenaan Uitgelicht plaatsen!"

:') :') :')

[ITP] Fotoshoots

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 05:42 



 
Profiel   

Waar staat die foto dan?
Ik zie er geen van.
Of doet mijn gsm raar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:31 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Waar staat die foto dan?
Ik zie er geen van.
Of doet mijn gsm raar?

Nee, is weggehaald en vervangen voor een ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:32 



 
Profiel   

Ah oké. Thanks.
Dan was het blijkbaar een foutje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:33 



 
Profiel   

Klopt dat was een foutje, even te snel gehandeld en niet goed gekeken. Gelukkig waren jullie oplettend! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 09:34 



 
Profiel   

Onbegrijpelijk.

Er worden weinig foto topics aangemaakt waardoor uitgelicht nauwelijks dagelijks in te vullen is.

Maakt een gebruiker een prachtig foto topic en eerbetoon aan een ruiter en haar prestaties, wordt deze gesloten omdat deze niet aan de voorwaarden voldoet (maar vervolgens wel bovenaan uitgelicht geplaatst).

Erg demotiverend voor mensen om een foto topic te openen als er zo krampachtig met de regels wordt omgegaan. Verplaats het topic dan in plaats van gelijk een slotje te plaatsen.

Het betreft overigens het volgende topic [WN-ITP] Intermediate Open WORLD CHAMPION 2021

Edit: feedback van de desbetreffende moderator is onder andere: TS je krijgt een PB over het openen van een nieuw topic.

Dit is toch demotiverend voor gebruikers om foto topics aan te maken?

Edit 2: nu is, zoals het lijkt, het desbetreffende topic uit uitgelicht verwijderd. Waarom het topic niet aanpassen aan de regels (volgens mij stonden er alleen teveel foto’s in), en weer openen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 10:38 



 
Profiel   

Bedankt voor het melden 9jinte9. Het betreffende topic is inmiddels uit de lijst gehaald. In dit geval heb ik Uitgelicht klaargezet en had ik hier scherper op moeten zijn.

Wat betreft het demotiveren: het is niet mijn subforum, maar over heel Bokt gelden natuurlijk wel bepaalde regels die we hanteren. Dit kan wellicht in sommige gevallen demotiverend zijn, maar zorgt er ook voor dat alles in goede banen wordt geleid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 10:54 



 
Profiel   

@NadjaNadja ik begrijp helemaal hoe dat van jouw kant uit is gegaan. En dat je niet kunt voorzien dat een moderator het topic zou sluiten.

Ik begrijp echter de actie van de desbetreffende moderator niet. Met het verplaatsen van het topic of foto’s in link zetten was het volgens mij opgelost en had dit topic dit weekend kunnen schitteren in uitgelicht!
Nu is het nog maar afwachten of de TS opnieuw de tijd erin wil gaan steken na zo’n demotiverende actie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 16:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 31 [ 764 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen