[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 19:02

De maand juli is weer voorbij gevlogen! Een rustige vakantiemaand, en ook achter de schermen is het relatief stil geweest. Deze maand opnieuw een jubileum en wat extra aandacht voor het melden van spelfouten in nieuwsberichten. Veel leesplezier!

Nieuwsredactie
Juli is echt omgevlogen! Het zou zomer moeten zijn geweest, maar het leek af en toe wel herfst. Wat een regen is er de afgelopen maand gevallen. Heel anders dan de hoge temperaturen in de Tokio op dit moment. Want naast dat het daar nu gewoon warm is, heerst daar ook de Olympische koorts. De spelen van Tokio 2020 zijn in volle gang en onze Nederlandse ruiters doen hun uiterste best. Intussen is duidelijk geworden dat we bij de dressuur en de eventing helaas geen medailles hebben gewonnen, maar het springen komt er nog aan! Wie weet wat onze mannen in het oranje nog kunnen doen daar!

Afgelopen maand stond het nieuws ook volop in het teken van de Olympische Spelen en de ruiters/amazones/paarden die daar mochten deelnemen. Gedurende de maand regende het berichten uit alle landen over de samenstelling van de landenteams en de individuele combinaties. De laatste wedstrijden waar men nog kwalificatie kon afdwingen, zoals het CHIO in Rotterdam, werden verreden en helaas waren ook tegenslagen, verdriet en teleurstellingen in de strijd om naar de spelen te mogen. Het zal dan ook niemand verbazen dat de top 3 van deze maand volledig bestaat uit nieuws van de Spelen of uit de aanloop daar naartoe.

We beginnen de top 3 met verdrietig nieuws. Op 17 juli ging er een kleine schok door paardenland, GLOCK's Zonik overleed op 13-jarige leeftijd. Edward Gal droeg in aanloop naar de Spelen de hengst over aan zijn partner Hans Peter Minderhoud als troef voor de Olympische Spelen. Helaas liep het dier een blessure op en kon daardoor niet starten bij het CHIO Rotterdam. Het dier werd overgebracht naar de beste kliniek van Duitsland, maar helaas:GLOCK's Zonik overleed na een geslaagde operatie. Tijdens het ontwaken uit de narcose ging het volledig mis. Een grote klap voor Edward en Hans Peter, die op dat moment in voorbereiding waren voor Tokio. Dit bericht deed wat met jullie, bleek uit de vele reacties die er kwamen en vele views op dit topic. Maar liefst 7974x hebben jullie dit nieuws gelezen, goed voor de derde plek deze maand.

De tweede plaats is ook voor Edward Gal. Want ondanks deze tegenslag wist hij zich goed te herpakken. Hij reed met zijn zwarte Totilas-zoon Total US in de GP en de GP Special prachtige scores bij elkaar, en hielp zo mee aan de vijfde plek in het landenklassement. Ook wist hij zich de kwalificeren voor de finale, de kür op muziek. Ook hier wist hij vele punten bij elkaar te rijden. De concurrentie was groot, en helaas kon hij niet op tegen de Duitse en Britse amazones die de medailles verdeelden. Maar een nette zesde plaats voor Edward in de kür is toch erg mooi. Jullie lazen dit topic massaal, en in de reacties hebben jullie ook van je laten horen. Iedereen vond er wel wat van. De proeven die tijdens de spelen werden gereden zijn volledig ontleed. Het totaal aantal views dat dit topic scoorde, kwam op 8462, en dat was genoeg voor de 2e plek.

Arme Dinja van Liere. In aanloop naar de Spelen was ze zó goed bezig met haar paarden Hermés en Haute Couture. Ze leek op weg naar een zekere teamplaats voor Nederland, maar de FEI gooide roet in het eten. Om naar de Spelen te mogen, moet een paard dezelfde nationaliteit hebben als het land waar hij of zij voor uitkomt. In geval van Hermés dus Nederlands. Helaas heeft een stagiair bij de FEI een fout gemaakt bij het registreren van het paard. De eigenaar van dit paard staat te boek als zijnde Duits, en dit klopt niet. De eigenaar is ook gewoon Nederlands. Vanuit de KNHS is er alles aan gedaan om deze fout recht te zetten, maar het mocht niet baten. De FEI wilde niet meewerken aan het oplossen van dit probleem en hielden daarmee Hermés weg van de spelen. Schrale troost voor Dinja is wel dat ze met Haute Couture als reserve mee mocht, maar dit is toch wel heel zuur. Dat vonden jullie ook, de meningen waren duidelijk. Jullie hebben dit topic in totaal 9194 keer gelezen en daarmee heeft Dinja toch een beetje goud, namelijk de eerste plek in onze top 3 van juli, voor het meest gelezen nieuwsbericht!


Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit de BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
Deze maand is er geen bijzondere update vanuit de Wiki. Wil jij meeschrijven met de Wiki of heb je een aanvulling die je wil plaatsen? Kijk dan op het Wikizakenforum óf op de Wiki zelf hoe je dat moet doen.

Beheer
Oscar schreef:
Het is al een tijdje geleden dat ik een update geplaatst heb en daar was helaas een reden voor. Mijn ziekte speelde ineens in alle hevigheid op. Dusdanig heftig dat ik in het ziekenhuis opgenomen werd en er duidelijk werd dat er 2 tumoren in mijn hoofd gevonden werden. Paniek natuurlijk, want dat wil je niet. Ondertussen is een kleine tumor verwijderd via Gamma Knife. Ook is er een operatie geweest. Mijn schedel is open gemaakt na 7 uur opereren en de operatie is goed verlopen. Het herstel verloopt ook heel goed: ik was al na 5 dagen terug naar huis!
Binnenkort volgt het volgende traject, dat zijn de bestralingen. Over een tijdje is er nog een operatie aan de primaire tumor.
Op het moment van schrijven heb ik nog wel een spraakgebrek(je) en typen is nog wat warrig. We doen het er maar mee en verder nog steeds prettig gestoord.
Ik wil jullie bedanken allemaal voor de steun. De PB's, kaartjes en wensen komen via allerlei kanalen binnen en dat is fantastisch. Dit is Bokt op z'n Grootst!!!


Technisch
Op technisch vlak geen bijzonderheden deze maand.

Team Mededelingen

Jubileum
Deze maand hebben gevierd dat Coby 10 jaar moderator is op Bokt en dat was natuurlijk een heuglijke gebeurtenis! Veel Bokkers zullen Coby waarschijnlijk kennen vanwege haar groene kleurtje op het tabblad Informatief. Wat misschien minder bekend is, is dat Coby al jarenlang een van de drijvende krachten is achter onze Supportafdeling. We hebben Coby in het zonnetje gezet en ook op deze plaats willen we dat nogmaals doen. Dank je wel voor 10 jaar moderatorschap en op naar het volgende jubileum!


Tips van het Team & Vragen van Bokkers

(Spel)fouten in een VN topic melden
Een spel- of taalfoutje in een bericht op VN, of een stukje tekst wat volgens jou niet lekker loopt. Het kan natuurlijk gebeuren. Wij van de Nieuwsredactie zijn ook maar mensen tenslotte. Het is uiteraard heel fijn als je dit wilt melden bij ons, dat waarderen wij enorm. Wij kunnen het dan aanpassen en er van leren voor de toekomst. Maar hoe meld je dat foutje dan? Waar kun je daarmee terecht?

Het gebeurt wel eens dat mensen de foutjes melden in het nieuwstopic zelf; dit is niet toegestaan. Deze berichten zullen dan ook door de moderators verwijderd worden. Dit is ook te lezen in de [VN] Regels en richtlijnen [VN] voorpagina nieuws. Daarin staat het volgende:

"Spelfouten
Soms gebeurt het wel eens dat er in een nieuwsbericht op VN een type-, spel- en/of grammaticafout staat. Hoewel we jullie hulp en oplettendheid enorm waarderen is het niet de bedoeling deze fouten in het topic zelf te melden. Dit is namelijk offtopic en zal verwijderd worden. Mocht je een dergelijke fout zien en wil je deze melden dan kun je dit doen d.m.v. van het knopje "foutje gespot" dat je bij elk nieuwsbericht kunt vinden. Via deze knop kom je in een speciaal meldtopic terecht. Zowel de nieuwsredactie als het moderatorteam checken dit topic dagelijks en zullen indien nodig, de fout aanpassen."


Zoals je hierboven kunt lezen, hebben wij een speciaal topic in het leven geroepen: [VN] Spelfouten nieuwsberichten. Dit topic kun je ook vinden op VN, omdat deze een sticky is, staat hij daar altijd bovenaan. Ook kun je hiervoor de knop “Foutje gespot?” gebruiken, die je bij elk nieuwsbericht vindt, onderaan de post. Door op die knop te drukken kom je ook in het spelfoutentopic uit. Als je hier de link post van het topic waar volgens jou een foutje in staat en een korte uitleg wat er niet klopt, zal een lid van de NR leden dit bekijken en actie ondernemen. Het spelfoutentopic wordt elke dag in de gaten gehouden, waardoor de foutjes snel kunnen worden verbeterd.


Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar Zwerte.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101719
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:25

Wat heftig Mo! :oo
Ook een big deal die operatie...fijn dat hij goed gegaan is en je weer thuis bent. Maar wat moet dit een moeilijke tijd zijn voor jullie.
Heel erg veel sterkte. :(:)

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:33

Oh dat wist ik niet Oscar, dat is schrikken! Dikke knuffel voor jou. :(:) :knuffel:

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:02

Jeetje wat heftig Mo. Sterkte :(:)

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:13

:knuffel: oscar

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:28

Mo :knuffel:

Tieneke

Berichten: 21674
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:11

Hartjes voor Mo, zo heftig allemaal voor jou...

mala26

Berichten: 4993
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 23:23

Jeetje oscar wat ontzettend heftig. :knuffel:

pien_2010

Berichten: 43230
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 07:48

Ach Mo wat verdrietig. Sterkte meid!! Fijn dat de operatie goed gegaan is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 07:55

Bedankt voor de update :)

Lieve Mo: wat vreselijk heftig… dikke knuffel voor jou! :knuffel:

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:16

Bedankt voor de update. Leuk geschreven.

Wat heftig, Oscar/Monique.
Beterschap. :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:23

Verdorie Mo, het zit je niet mee zeg :\
Ik duim dat de operatie aan de primaire tumor zonder problemen verloopt en dat jullie snel weer in rustig vaarwater terecht komen. Dat is jullie ZO gegund! :(:)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:06

Heftige update Mo, ik zat me al een tijd af te vragen hoe het met je zou zijn. Enorm fijn dat er nu wel behandeling mogelijk is, mijn duimen draaien overuren en de temperatuur in huis stijgt vanwege de kaarsjes :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:12

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Die berichten komen echt vanuit alle kanten en het lukt me niet altijd om er heel actief achteraan te gaan, maar weet ik wel dat het heel goed voelt en dat ik er blij mee ben <3

Het BBB stond voor mij net iets te snel online want ik had nog iets willen updaten. Ik ben vandaag nl. naar het ziekenhuis geweest (ik kom daar wel vaker :D ) en we hebben goed nieuws gehad: de grootste tumor (de basterd was iets van 7x5x5 cm.) is door de operatie gesneuveld. Ik heb er wel 38 krammen met een winkelhaken in m'n schedel en een klein spraak- en typprobleem voor terug gekregen, maar het is me alles waard. Voel me zoveel fitter en vooral ook geestelijk ook beter. Want het was niet echt een pretje om je bijv. niet meer om te kunnen kleden, of niet meer te weten hoe je je computer aan zet, of dat soort sh*t. Ik voel me weer fit en ben er ook nog steeds om dit feestje zo lang mogelijk te blijven vieren.

Sterker nog: ik wil het woord 'palliatieve behandeling' gewoon niet meer horen. Gas erop. En dan zien we wel. Heeeeeeeeel lang nog :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:15

Dat is een fijne update Mo! En weer door! :* *\o/*

pien_2010

Berichten: 43230
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:43

Oscar schreef:
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Die berichten komen echt vanuit alle kanten en het lukt me niet altijd om er heel actief achteraan te gaan, maar weet ik wel dat het heel goed voelt en dat ik er blij mee ben <3

Het BBB stond voor mij net iets te snel online want ik had nog iets willen updaten. Ik ben vandaag nl. naar het ziekenhuis geweest (ik kom daar wel vaker :D ) en we hebben goed nieuws gehad: de grootste tumor (de basterd was iets van 7x5x5 cm.) is door de operatie gesneuveld. Ik heb er wel 38 krammen met een winkelhaken in m'n schedel en een klein spraak- en typprobleem voor terug gekregen, maar het is me alles waard. Voel me zoveel fitter en vooral ook geestelijk ook beter. Want het was niet echt een pretje om je bijv. niet meer om te kunnen kleden, of niet meer te weten hoe je je computer aan zet, of dat soort sh*t. Ik voel me weer fit en ben er ook nog steeds om dit feestje zo lang mogelijk te blijven vieren.

Sterker nog: ik wil het woord 'palliatieve behandeling' gewoon niet meer horen. Gas erop. En dan zien we wel. Heeeeeeeeel lang nog :D


Heerlijk mens, _O- ik druk mee op het gaspedaal!!!
We gaan voor heeeeeeeeel lang nog met kwaliteit van leven.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:53

Tieneke schreef:
Hartjes voor Mo, zo heftig allemaal voor jou...

Heel veel hartjes. *\o/* :+:

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:54

Wat een fijne laatste update! You go girl *\o/*

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:11

Positieve Power Woman!! **\O/**

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:10

Toch nog een positieve update !
Sterkte en hou je taai ! *\o/*

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:46

Jeetje wat heftig Oscar! Je staat er super sterk in, houd moed!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15111
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:09

Oscar schreef:
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Die berichten komen echt vanuit alle kanten en het lukt me niet altijd om er heel actief achteraan te gaan, maar weet ik wel dat het heel goed voelt en dat ik er blij mee ben <3

Het BBB stond voor mij net iets te snel online want ik had nog iets willen updaten. Ik ben vandaag nl. naar het ziekenhuis geweest (ik kom daar wel vaker :D ) en we hebben goed nieuws gehad: de grootste tumor (de basterd was iets van 7x5x5 cm.) is door de operatie gesneuveld. Ik heb er wel 38 krammen met een winkelhaken in m'n schedel en een klein spraak- en typprobleem voor terug gekregen, maar het is me alles waard. Voel me zoveel fitter en vooral ook geestelijk ook beter. Want het was niet echt een pretje om je bijv. niet meer om te kunnen kleden, of niet meer te weten hoe je je computer aan zet, of dat soort sh*t. Ik voel me weer fit en ben er ook nog steeds om dit feestje zo lang mogelijk te blijven vieren.

Sterker nog: ik wil het woord 'palliatieve behandeling' gewoon niet meer horen. Gas erop. En dan zien we wel. Heeeeeeeeel lang nog :D


_/-\o_ _/-\o_ En doorrrr!
Dikke knuffel Mo!