Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin November 2021

 
Profiel   

We sluiten de maand november af met een koude, stormachtige eerste decemberdag. Sinterklaas en de pieten mogen zich wel goed vasthouden vannacht op de daken! Iedereen die lekker warm binnen blijft kan zich even vermaken met wat nieuw leesvoer: de BBB van november!

Forum

Sinterklaas
Nog maar een paar dagen en dan is het alweer de verjaardag van Sinterklaas. Ook dit jaar heeft hij zijn gezicht op bokt laten zien. Er was wat slecht nieuws want dichtpiet heeft zijn pols gebroken en de Sint kwam hier op bokt om hulp vragen: [VN] Bericht vanaf de stoomboot: Sinterklaas zoekt dichthulp!
Er zijn leuke gedichten binnen gekomen en de Sint is hard bezig om een winnaar te bepalen. Op 5 december zal hij deze bekend maken dus het blijft nog even spannend!

Op het forum was er een discussie over onze pietensmileys. Zwarte piet is al jaren een zeer gevoelig onderwerp. We hadden tot op heden twee pietenversies beschikbaar. Uit het topic op [FZ] bleek dat er gebruikers waren die dit aanstootgevend vonden en daarom hebben we besloten om beide pietensmileys te verwijderen.

Feestdagen
De donkere en tegelijk feestelijke dagen zijn weer in aantocht! Een mooi moment voor het team om iets leuks te doen voor de bokkers. Achter de schermen zijn we daar weer druk mee bezig dus hou het forum in de gaten!

Subfora
In het verleden was het mogelijk om een verzoek in te dienen voor een nieuw subforum. Recent kwam deze vraag ook weer eens op [FZ] voorbij. Vanwege de ontwikkelingen op technisch gebied is besloten om geen nieuwe subfora meer aan te maken. Er wordt zeer druk gewerkt aan Flarum en de indeling van het forum zal hierbij gaan veranderen.

Uitslag van de veulenverkiezing
De veulenverkiezing zit er weer op voor dit jaar en het was tot het allerlaatst spannend!
Zowel bij de hengstveulens als bij de merrieveulens bleef er lange tijd strijd om de eerste plaats en uiteindelijk staan er maar liefst 8 veulens op goud, zilver en brons :)

De twee prachtige winnaars van dit jaar:
Gouden merrieveulen Maze van linny__93 en Gouden hengstveulen Belides SilverLining Idris CR van Cynthia82
[ img ]

Benieuwd naar de rest van de uitslagen? Je vindt ze hier: Nieuwsredactie @ [VN] Gouden Boktveulens 2021 bekend!


Nieuwsredactie
En toen was november ook al weer voorbij. Wat gaat de tijd toch snel. Nadat we het afgelopen jaar enkele personele wisselingen hebben gehad in de NR, lijkt iedereen dan toch zijn draai en zijn plekje te hebben gevonden, gezien VN elke dag weer goed gevuld is. Ook in november kwam het nieuws overal vandaan. De echt grote evenementen zijn weer achter de rug, maar toch gebeurt er nog wel van alles in en rond de paardenwereld. Van afgelaste wedstrijden tot wolven die gesignaleerd worden en van paardentranfers en ruiterwissels tot tips over allerhande onderwerpen: in het nieuws van de afgelopen maand kwam alles voorbij. Zelfs Sinterklaas kwam nog even gluren, daar kon je hierboven al over lezen. En uiteraard konden we ook niet om corona-nieuws heen. Want de maatregelen van de regering raken iedereen, ook de wereld van de paarden ontkwam hier niet aan. In de top 3 van deze maand vinden we dan ook twee coronaberichten terug.

Op de derde plek treffen we de eerste van deze twee al aan. Omdat het aantal besmettingen weer fors toeneemt, moest de regering maatregelen nemen. Een van die maatregelen is dat de amateursport dicht gaat tussen 17:00 uur en 5:00 uur. Dit raakt uiteraard alle amateursporters, dus ook de ruiters en menners. Een maatregel die uiteraard vragen oproept. De KNHS heeft een mooi bericht met tekst en uitleg gemaakt hierover. Deze update werd 5099x bekeken en heeft daarmee deze maand de bronzen plek behaald in de top 3.

Ook op de tweede plaats staat coronanieuws. Iedereen weet dat we tegenwoordig een coronapas met QR-code nodig hebben om ergens binnen te komen. Ook in de sport moet deze worden getoond bij het betreden van de binnenruimtes. De regering wilde deze pas ook voor buitensporters invoeren, maar is daarin teruggefloten door de Tweede Kamer. Oftewel er komt toch geen coronapas voor de buitensporters. Voor paardeneigenaren natuurlijk alleen maar fijn. Het mooie aantal van 6196 bokkers bekeek dit topic en daarmee was dit bericht goed voor de zilveren stek in de top drie van deze maand.

Het meestgelezen bericht van november was van hele andere orde. Zoals iedereen weet is de wolf in opmars in de lage landen. Overal hoor je van schapeneigenaren die 's ochtends een slachting aantreffen in de wei, veroorzaakt door een hongerige wolf. Paardeneigenaren lijken tot nu toe gespaard gebleven, maar voor hoe lang? Want in Diever, Drenthe, lijkt het erop dat er een wolf in een paardenwei gespot is. Het dier zou zelfs langs een groep schoolkinderen zijn gerend, die tijdens een natuurwerkdag bomen aan het planten waren. Helemaal zeker dat het een wolf was, is het nog niet. Wel zijn er filmpjes van het dier opgedoken, in het topic staat een linkje. Of het echt een wolf was of niet, views trok dit bericht wel. Maar liefst 11092x is dit bericht bekeken, het hoogste aantal van deze maand en daarmee is de mogelijke wolf dus het nummer 1 topic van deze maand.

Bezwaarcommissie
Ik ben geband maar wil graag terugkomen op bokt, hoe doe ik dat?
Je krijgt een ban voor onbepaalde tijd (BOT) als je binnen 2 jaar 5 OW’s krijgt of bij grove overtredingen van de regels. In principe geldt deze ban voor minimaal een jaar. Na dit jaar kan je niet zomaar weer terugkomen op bokt. Hiervoor moet je een aanvraag doen bij de bezwaarcommissie. Wij willen daarbij graag weten waarom je wil terugkomen en wat je hebt geleerd van de ban. Met die informatie gaan wij de situatie beoordelen. Hierbij is onze werkwijze gelijk aan het beoordelen van sancties: we openen achter de schermen een topic, lezen alle relevante informatie en houden een stemming waar vervolgens een conclusie uitkomt.
We zien regelmatig dat gebruikers het jaar niet willen afwachten en in de tussentijd via een SA (schaduwaccount) proberen op bokt te komen. Als je hierop wordt betrapt, verschuift de datum waarop je een aanvraag kan doen en gaat het jaar opnieuw in.
Wil je meer weten over onze werkwijzes of heb je een andere vraag aan de bezwaarcommissie? We zijn bereikbaar via bezwaarcommissie@bokt.nl.

Wiki
Deze maand is er geen bijzondere update vanuit de Wiki. Wil jij meeschrijven met de Wiki of heb je een aanvulling die je wil plaatsen? Kijk dan op het Wikizakenforum óf op de Wiki zelf hoe je dat moet doen.

Beheer
Vanuit het beheer deze maand geen nieuws.

Technisch
Ook op technisch gebied zijn er geen mededelingen.

Team Mededelingen

Het team is de laatste tijd lekker stabiel. Ook deze maand zijn er weinig veranderingen geweest. Alleen Sica is van tabblad gewisseld. Zij is nu moderator kantine in plaats van algemeen.

Tips van het Team & Vragen van Bokkers
In deze tijd van banketstaven en appelflappen is onze boktcensuur zeer toepasselijk. De meest voorkomende scheldwoorden worden automatisch veranderd in grappige alternatieven. Maar wist je dat je zelf kan kiezen om de censuur aan of uit te zetten? Ga hiervoor naar instellingen, kies voor wijzig weergave opties en daar staat de censuur inschakelen ja of nee. Ga jij voor poedersuiker of kies je toch voor wat anders?


Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar Zwerte.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:22 



 
Profiel   

Dank voor de update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:46 



 
Profiel   

"Wat je hebt geleerd van je ban" :')
Sorry hoor, ik weet dat het niet zo bedoeld is, maar dat komt héél grappig over imo. Alsof je een opstel moet schrijven zoals in de basisschool vroeger :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 18:48 



 
Profiel   

Ik kan wel begrijpen dat dat een beetje gek klink, maar we willen toch echt weten waar we aan toe zijn en of we na terugkomst ander gedrag kunnen verwachten dan het gedrag dat tot de ban heeft geleid. We passen de bewoordingen uiteraard wel aan aan onze ontvanger, dus dat zal van bericht tot bericht verschillen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 14:19 



 
Profiel   

Ik heb de afgelopen maanden aan BBB's even terug gelezen, maar het is al heel lang wel heel erg stil op het gebied van technische zaken. Valt daar echt niets over te melden, ik had eigenlijk wel een keer een update of tijdslijn over Flarum verwacht? Of is dat ondertussen een stille dood gestorven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 09:35 



 
Profiel   

Flarum was toch een 1aprilgrap? Dat was toch niet serieus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 01:06 



 
Profiel   

Volgens mij was Flarum wel degelijk serieus. Maar je zou er wel bijna aan gaan twijfelen, gezien het gebrek aan updates en informatie.

Ik had eigenlijk ook al wel een antwoord op mijn vraag verwacht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 12:45 



 
Profiel   

Flarum is zeker serieus. Bart en Daniël zijn ermee bezig, maar het is ook nog volop in ontwikkeling en er zijn natuurlijk altijd tegenvallers in zo'n groot project. Ik ga ze even aan hun jasje trekken of ze er zelf ook nog wat over kunnen zeggen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 13:42 



 
Profiel   

Het is inderdaad wat stil geweest op het gebied van Flarum en Bokt. Er is wel heel hard gewerkt maar dan vooral aan Flarum in brede zin, niet zozeer specifiek voor Bokt. Flarum is in het afgelopen jaar weer flink uitgebouwd op technisch maar ook op zakelijk vlak. Dit om te zorgen dat we Flarum ook in de komende jaren kunnen blijven gebruiken en zorgen dat het dan ook nog onderhouden wordt door meer partijen dan alleen Bokt.nl

Dat heeft er voor gezorgd dat Flarum flink wat verder is gekomen, maar zorgen dat we op Bokt.nl Flarum kunnen gebruiken heeft daardoor op een laag pitje gestaan. Het plan is om daar deze maand weer hard mee aan de slag te gaan. Eerst alles updaten naar de laatste Flarum versie, dan verder met testen en dan het bouwen van Bokt specifieke zaken voor b.v. het samenwerken met phpBB (zodat we Flarum en phpBB naast elkaar kunnen gebruiken) en mogelijkheden toevoegen aan Flarum die nu nog ontbreken tov phpBB.

Toen we aan dit project begonnen hadden we verwacht/gehoopt dat we vorig jaar alles hadden draaien op Bokt.nl maar de praktijk is weerbarstiger. Helaas een veelvoorkomend iets met IT projecten -O- We hopen op vrij korte termijn iig weer te kunnen gaan testen met teamleden, daarna zo snel mogelijk door naar een bredere test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:30 



 
Profiel   

Vergeef me voor mij brutale vraag/opmerking Bart, maar heb je dan wel de juiste software (leverancier) gekozen?

Het klinkt niet alsof het op korte termijn Bokt gaat helpen aan nieuwe software. Tenminsten je schrijft niet alsof ze nu bezig zijn aan Bokt specifieke development?

Ik ben al 2? jaar weg als Mod het project loopt al minstens zo lang. Klinkt een beetje als bodemloze geld put := het gemiddeld development bedrijf werkt immers niet gratis aan ‘projecten ‘ weet ik uit ervaring :Y) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 20:05 



 
Profiel   

Flarum is geen leverancier; het is Open Source software (OSS). Iedereen kan het gebruiken en aanpassen:

https://github.com/flarum/flarum/

Het is een veelbelovend maar ook relatief jong/klein project. Op het moment van kiezen (en nu nog steeds) is het voor Bokt veruit de beste match. Open Source spreekt me uit idealistisch oogpunt erg aan, ook praktisch gezien heeft OSS voordelen. Alle gebruikers van de software kunnen samen de software verbeteren. Normaal helemaal super, maar in het geval van Flarum zijn in het jaar dat Bokt over wilde stappen de twee initiatiefnemers van Flarum uit het project gestapt. Dat heeft behoorlijk wat vertraging en veranderingen met zich meegebracht.

Het goede nieuws is dat dat nu allemaal weer veel meer op de rit is zodat we eindelijk weer meer kunnen focussen op de Bokt specifieke zaken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 17:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen