Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bizarre vergeijkingen

 
Profiel   

Maar het gaat helemaal niet om uitsluiting, dat is het nu net.
Je neem ZELF een besluit (je vaccineert niet, je eet geen vlees, je hebt geen rijbewijs, je leert niet zwemmen, je kunt niet typen) en als gevolg daar van (van je EIGEN! besluit) kun je/mag je bepaalde dingen niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:35 



 
Profiel   

Diegenen die vergelijking met de periode voor WO 2 maken en zich afvragen hoe 1 persoon zoveel miljoenen mensen de kop gek weer te maken? Kijk naar Trump en al zijn waanideeën na de verloren verkiezingen, tientallen miljoenen gingen mee in zijn leugens. En hetzelfde zie je nu gebeuren met FvD en Haga en nog enkele andere figuren.
Zij nemen geen enkele afstand van de onterechte vergelijking met de periode voor WO 2 en Baudet volgt met zijn partij exact hetzelfde patroon als de NSB .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:39 



 
Profiel   

Citaat
En voor anderen Nee het is niet hetzelfde, je zit niet ondergedoken
Je kinderen lopen geen gevaar, je hebt geen honger en.moet 100km lopen als kind om eten voor de rest te scoren..


In de aanloopjaren zaten Joden ook niet ondergedoken. Het gaat om de systematische uitsluiting van mensen en dat gebeurt nu ook.
En dat niet aan eten kunnen komen, dat is gewoon de volgende stap voor de niet gevaccineerden. Nog steeds normaal? Geen dwang of uitsluiting?
Dreigementen van Hugo: van deur tot deur om te gaan prikken?
Wat is de volgende stap? Boete of gevangenisstraf. Nog steeds normaal en geen vergelijking?

Overigens wordt er hier over 1G als iedereen testen gesproken, maar in buitenland is 1G alleen gevaccineerd (dus Genezen telt dan niet meer). Het is dan dus maar net welke betekenis ze eraan gaan hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:39 



 
Profiel   

En toch komen we weer op Corona en WO2… :=
Misschien moeten we even weg blijven van de inhoud, daar zijn al genoeg topics over,

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:41 



 
Profiel   

“Niet aan eten kunnen komen”… ? Hoe dan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:43 



 
Profiel   

Echt he Mirande je banketstaaf recht wat werkelijk krom.is

Ik kan je anekdotes vertellen hoe de Nederlanders en Duitsers Joden hebben behandeld in de eerste oorlogsjaren
Geloof jij nou werkelijk dat de kinderen van de generatie na de vaccinweigeraars net zulke psychische problemen zullen overhouden als de 2de generatie na de oorlog..

Als.dat zo is leg mij dankzij waarom

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:43 



 
Profiel   

Citaat
Je neem ZELF een besluit (je vaccineert niet, je eet geen vlees, je hebt geen rijbewijs, je leert niet zwemmen, je kunt niet typen) en als gevolg daar van (van je EIGEN! besluit) kun je/mag je bepaalde dingen niet


Geen vergelijking als het gaat om de zelfbeschikking over je eigen lichaam te vergelijken met het halen van een rijbewijs of zwemdiploma of het al dan niet eten van vlees.

De wereld is te klein als mensen worden gedwongen/geen keuze hebben in donorschap van organen en nu is het blijkbaar heel normaal dat mensen worden gedwongen tot een experiment en bij geen deelname daaraan worden uitgesloten van het sociaal leven.
Met welk doel? Zij vormen geen enkel gevaar in de keten.
Nog nooit iemand gehoord die omwille van ouders/op of oma een griepprik nam hoor.

Vaccin neem je voor jezelf, je eigen bescherming/gezondheid, als je vind dat je daar baad bij hebt. Niet meer en niet minder.

FVD (hoewel ik er geen fan van ben) is wel een van de weinigen die kritisch durft te zijn op het huidige beleid, maar blijkbaar vinden velen het normaal dat die politici de mond worden gesnoerd.
Hugo en Mark hebben blijkbaar veel te verbergen dat zij geen enkele tegenspraak dulden, maar de onderste steen komt vanzelf boven. Al is de leugen nog zo snel...... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:52 



 
Profiel   

Gedwongen donorschap van organen :=? Heb ik iets gemist?
Het is nog altijd hartstikke vrij daar zelf een keuze in te maken?

Experiment? Waar dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:56 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Allereerst: zouden jullie er rekening willen houden dat dit niet het juiste topic (noch subforum...) is om te discussiëren over Covid, beslissingen om te vaccineren en dergelijke? Graag die discussie hier staken, daar is immers een apart subforum voor. Dit topic dient voor vragen over het modbeleid omtrent zulke vergelijkingen.


De vergelijkingen met o.a. WOII vallen ons als moderatorteam ook op en vaak vinden we zulke vergelijkingen ook niet gepast en mogelijk kwetsend. Afhankelijk van de context, onderbouwing en dergelijke wordt hier dan ook op gemodereerd, bijvoorbeeld door contact op te nemen met de gebruiker in kwestie. Zulke modacties zijn niet altijd zichtbaar, maar we er wordt dus zeker wel actief op gemodereerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:59 



 
Profiel   

Echwel schreef
Naar aanleiding van een aantal topics waar steeds weer het vergelijk van deze coronatijd met de 2de wereldoorlog gemaakt wordt.
Vooral dan ongevaccineerde mensen net als de Joden toen worden behandeld, vraag ik mij werkelijk af of het team van Bokt hier niet veel meer posts moet wissen.

Dit is nl zeer pijnlijk voor velen en het gaat werkelijk nergens over.



Ik vind het een belachelijke vergelijking en zeker ongepast en kwetsend, maar helaas door het uitkramen van dit soort vergelijkingen door bepaalde politici, door sommigen geaccepteerd. Blijkt ook al uit sommige reacties hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:03 



 
Profiel   

Citaat
Geloof jij nou werkelijk dat de kinderen van de generatie na de vaccinweigeraars net zulke psychische problemen zullen overhouden als de 2de generatie na de oorlog..


Geen idee, ik heb het niet over trauma's volgens mij.

Ook ik kan je anekdotes vertellen (van Joodse mensen) die zelf nu zeggen dat dit destijds exact zo ging en hoe gevaarlijk deze ontwikkelingen zijn. Ook nu gaat het allemaal stapsgewijs en wordt er heel bewust een groep "schuldigen" aangewezen, die vervolgens stukje bij beetje buiten spel worden gezet.
Dat al is voor mij echt een Red Flag mbt het gevoerde beleid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:05 



 
Profiel   

Hanmar dat is fijn om.te horen dat jullie er wel op modereren, het is nl voor de wat ouderen op bokt een.pijnlijk vergelijk
En op Facebook kun je mensen verwijderen, hier word je helaas wel geconfronteerd met zulke vergelijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:07 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Citaat
Geloof jij nou werkelijk dat de kinderen van de generatie na de vaccinweigeraars net zulke psychische problemen zullen overhouden als de 2de generatie na de oorlog..


Geen idee, ik heb het niet over trauma's volgens mij.

Ook ik kan je anekdotes vertellen (van Joodse mensen) die zelf nu zeggen dat dit destijds exact zo ging en hoe gevaarlijk deze ontwikkelingen zijn. Ook nu gaat het allemaal stapsgewijs en wordt er heel bewust een groep "schuldigen" aangewezen, die vervolgens stukje bij beetje buiten spel worden gezet.
Dat al is voor mij echt een Red Flag mbt het gevoerde beleid.

Sorry maar jij hebt echt niet begrepen hoe Hitler zijn campagne voerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:07 



 
Profiel   

Mirranda schreef
In de aanloopjaren zaten Joden ook niet ondergedoken. Het gaat om de systematische uitsluiting van mensen en dat gebeurt nu ook.
En dat niet aan eten kunnen komen, dat is gewoon de volgende stap voor de niet gevaccineerden. Nog steeds normaal? Geen dwang of uitsluiting?
Dreigementen van Hugo: van deur tot deur om te gaan prikken?
Wat is de volgende stap? Boete of gevangenisstraf. Nog steeds normaal en geen vergelijking?


Ik weet niet of ik moet huilen of lachen als ik dit lees. Dergelijke verwachtingen hebben is één stap verwijderd van geloven in dingen als the great reset en hier mag bokt van mij echt wel op modereren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:08 



 
Profiel   

Citaat
Ook ik kan je anekdotes vertellen (van Joodse mensen) die zelf nu zeggen dat dit destijds exact zo ging en hoe gevaarlijk deze ontwikkelingen


De generatie die dit heeft meegemaakt bewust is die van voor 1935 dus die zullen nu 95 zijn en helaas zijn dat er niet veel.meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:08 



 
Profiel   

Sorry maar ik word er gewoon naar van van die achterlijke vergelijkingen en horen zeggen van.
Ik mag hopen dat ze dit topic sluiten.
Heb getemd :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:09 



 
Profiel   

Citaat
Dergelijke verwachtingen hebben is één stap verwijderd van geloven in dingen als the great reset en hier mag bokt van mij echt wel op modereren.


Ik kijk slechts naar wat er in andere landen al aan maatregelen worden/zijn ingevoerd, dus die mogelijke nieuwe maatregelen zijn wel ergens op gebaseerd hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:22 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
I het vaccin is nog in een testfase, het is het eerst MRna-vaccin op de markt, big pharma verdient hier bakken geld aan, er zijn genoeg redenen om dit alles in twijfel te trekken

En dit is dus een voorbeeld van een mening gebaseerd op misinformatie.

Het vaccin is niet meer in een testfase, het is gewoon goedgekeurd.
Wetenschappers zijn al zeker 20 jaar bezig met MRNA-vaccins, en fases waar normaal jaren over gedaan wordt omdat er weinig budget voor is, kunnen nu veel sneller afgewerkt worden omdat er nu geld naartoe gaat.

Overigens verdient big pharma helemaal niet zoveel aan vaccins, ze verdienen veel meer aan mensen die ziek worden. Commerciëel zijn vaccines dus helemaal niet interessant. Plus dat een vaccine veel goedkoper is dan al die medicijnen die mensen krijgen als ze ziek worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:30 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Zoals Hanmar hier boven al vertelde is dit topic uitsluitend bedoeld om te discussiëren over het modereren op WO vergelijkingen. Verdere discussies over dit onderwerp mogen op [CV] gevoerd worden. Wanneer het off-topic blijft gaan, wordt hier een slotje geplaatst. Bij deze dus nogmaals het verzoek om bovenstaande discussie te staken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:50 



 
Profiel   

Voor deze en gene die de vergelijk maken met de holocaust:

- Je hebt niet opgelet tijdens geschiedenis
- Je plaatst kwetsende vergelijkingen uit mogelijk missende kennis of papegaaierij.
- Verdiep je er eens in, dan zal je ziet dat er geen vergelijk kan worden gemaakt.

En last but not least; denk ook eens aan je medemens voor je populistisch gelul napraat.

Mijn grootouders en overgroot ouders hebben er de rest van hun leven trauma’s gehad. En kinderen verloren die ONS land gingen verdedigen en daarbij om kwamen.

En hier gaat het om een fiets spuit van 2 minuten.

What the actual fiets geeft sommige mensen het recht om dit soort uitspraken uit te kramen.

Boe hoe, we houden niet van prikjes. Dus ik ga deze vergelijk maken.

Echt, spoort niet. En met je EQ is ook veel mis.

Vanaf nu neem ik de veelschreeuwers van bullshit negeren. Simpel

Deed iedereen dan maar, daar werd de wereld beter van

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:55 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Citaat
Dergelijke verwachtingen hebben is één stap verwijderd van geloven in dingen als the great reset en hier mag bokt van mij echt wel op modereren.


Ik kijk slechts naar wat er in andere landen al aan maatregelen worden/zijn ingevoerd, dus die mogelijke nieuwe maatregelen zijn wel ergens op gebaseerd hoor ;)



Ik vind jouw opmerkingen echt schokkend.

Ik dacht dat je een puber was, die weinig of niets misschien van de oorlog had meegekregen, maar je bent gewoon van eind jaren 60, we schelen maar een paar jaar.
Dan heb je toch wel verhalen van je ouders of grootouders gehoord?
Geschiedenisles op school gehad, oorlogsboeken gelezen of oorlogsfilms of documentaires gezien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:05 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Citaat
En voor anderen Nee het is niet hetzelfde, je zit niet ondergedoken
Je kinderen lopen geen gevaar, je hebt geen honger en.moet 100km lopen als kind om eten voor de rest te scoren..


In de aanloopjaren zaten Joden ook niet ondergedoken. Het gaat om de systematische uitsluiting van mensen en dat gebeurt nu ook.
En dat niet aan eten kunnen komen, dat is gewoon de volgende stap voor de niet gevaccineerden. Nog steeds normaal? Geen dwang of uitsluiting?
Dreigementen van Hugo: van deur tot deur om te gaan prikken?
Wat is de volgende stap? Boete of gevangenisstraf. Nog steeds normaal en geen vergelijking?

Overigens wordt er hier over 1G als iedereen testen gesproken, maar in buitenland is 1G alleen gevaccineerd (dus Genezen telt dan niet meer). Het is dan dus maar net welke betekenis ze eraan gaan hangen.

Ach hou toch op. Je hebt een keus hoor. Joden hebben geen keus om Jood te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:15 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Geen idee, ik heb het niet over trauma's volgens mij.

Ook ik kan je anekdotes vertellen (van Joodse mensen) die zelf nu zeggen dat dit destijds exact zo ging en hoe gevaarlijk deze ontwikkelingen zijn. Ook nu gaat het allemaal stapsgewijs en wordt er heel bewust een groep "schuldigen" aangewezen, die vervolgens stukje bij beetje buiten spel worden gezet.
Dat al is voor mij echt een Red Flag mbt het gevoerde beleid.

Fijn dat die mensen vertelden dat het zo ging.. maar dat is NIET zo.
In WO II werd je vervolgd en vermoord om je afkomst (joods/Zigeuner) waar je niks aan kon doen.

Wat ik al als vergelijking aan gaf.. dan word ik als gevaccineerde vervolgd omdat mijn vader/opa /voorouder zich niet heeft laten vaccineren.

Wat ik frappant vind is dat veel antivaxers aangaven.. iedereen die zich laat vaccineren gaat straks dood en nu doen ze alsof hun straks in een kamp worden gezet en worden uitgemoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:30 



 
Profiel   

Echt ongelofelijk hoe snel een topic uit de hand loopt zodra het woord Corona valt en ‘twee kampen’ er mee gaan bemoeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 00:22 



 
Profiel   

Ja het is bizar. Een soort online bar-fight iedere keer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 00:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen