Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hamster klimt en tralie knaagt help

 
Profiel   

Hallo ik weet niet of ik goed zit want ik doe dit pas voor de eerste keer.

Ik heb nu een paar weken een hamster maar hij is nu al ongeveer een weekje aan het tralie knagen en klimmen ik weet alleen niet waarom. Hij heeft een groot genoege kooi, genoeg bodem beddeking en genoeg uitdaging. Weet iemand wat ik kan doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:33 



 
Profiel   

Hoe groot vind jij groot genoeg voor een kooi? En wat vind jij genoeg uitdaging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:35 



 
Profiel   

Allereerst, welkom!

Hoe groot is het verblijf? Hamsters houden van graven. Je kunt eens kijken naar hamsterscaping. Dat zijn grote verblijven waar je hamster fijn in kan leven, waar ze het natuurlijk gedrag kunnen vertonen.

Als ik jou beknopte informatie zo hoor denk ik dat je een te klein verblijf hebt met een te dunne laag bodembedekking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:37 



 
Profiel   

Je hebt 1 post, dit gaat over hamsters, waarom niet naar een forum over hamsters? Tevens staat het ook verkeerd, dit is forumzaken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:37 



 
Profiel   

Je kan een hamster beter in een grote glazen bak huizen (bv een lek aquarium, deze kun je vaak voor weinig halen via marktplaats) met voldoende bedekking op de vloer.
Google maar eens op hamsterscaping, dan zie je leuke voorbeelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:39 



 
Profiel   

Marleen2009 schreef
Hallo ik weet niet of ik goed zit want ik doe dit pas voor de eerste keer.

Ik heb nu een paar weken een hamster maar hij is nu al ongeveer een weekje aan het tralie knagen en klimmen ik weet alleen niet waarom. Hij heeft een groot genoege kooi, genoeg bodem beddeking en genoeg uitdaging. Weet iemand wat ik kan doen?


Wat voor hamster heb je? Kan je een foto plaatsen van je huisvesting met up to date inrichting?

Wel grappig dat je op een paardenforum voor advies omtrent hamsters komt :Y) Volgens mij is het niet zo heel makkelijk om op Bokt een topic te plaatsen.

Laat ik vooropstellen; dit gedrag wat jij omschrijft is te allen tijde negatief gedrag. Je hamster laat aan jou zien dat er iets niet goed is. Dit kan zijn omdat de ruimte niet groot genoeg is, niet uitdagend genoeg, geen graafmogelijkheden enz. enz. Vandaar dat we echt wel wat meer informatie nodig hebben om je van een goed advies te voorzien. Je kan in ieder geval één ding afvinken en dat is dat je weet dat je hamster niet happy is. Nu de oplossing :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:40 



 
Profiel   

Knagen betekend stress, dus wat in jouw ogen groot genoeg is, is het dus niet.
Opzoek naar een grotere, glazen kooi. Bijvoorbeeld een (lek) aquarium.
Daarnaast zorgen voor een groot genoeg looprad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:46 



 
Profiel   

De kooi is 80x45 (heb een dwerg hamster) en hij heeft ong 18 cm graaf ruimte :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:25 



 
Profiel   

Marleen2009 schreef
De kooi is 80x45 (heb een dwerg hamster) en hij heeft ong 18 cm graaf ruimte :)


Dat zijn helemaal geen verkeerde afmetingen. Immers is dat 3600cm2 en dus niets mis mee. Toch zou ik het heel fijn vinden om een foto van je up to date inrichting te zien zoals ik eerder uitleg. Dan kan ik je veel beter helpen om het daadwerkelijke probleem op te lossen :)


Laatst bijgewerkt door xDenies op 16-01-22 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:47 



 
Profiel   

Ik denk dat je bedoelt: 'bedankt voor de info over de afmetingen. Zou je ook nog een foto kunnen plaatsen?'

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:50 



 
Profiel   

xDenies schreef
Marleen2009 schreef
De kooi is 80x45 (heb een dwerg hamster) en hij heeft ong 18 cm graaf ruimte :)


En je hebt geen mogelijkheid om een foto te plaatsen? Ik neem aan dat je geholpen wilt worden of wat is je doel?


Nou zeg, wat een vervelend klinkende reactie :=
Is dat nou nodig? Je kunt het ook op een andere manier brengen.
Zeker bij een TS die pas 12 jaar oud is.

Ik vind het heel goed van haar dat ze hier om hulp vraagt.
Ze heeft duidelijk het beste met haar hamster voor! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:52 



 
Profiel   

Nieuwe bokker, maakt gewoon een foutje bij plaatsen en weet (nog) niet hoe je foto's er op zet of wil dit niet.
Meteen een hele verzuurde kudde er naar over heen :')

#doeslief

Ik heb even getemt voor verplaatsen naar de goede plek.

@ts
Er zijn meedere topics over landscaping, kan je nu nog niet in, maar ook via google kan je veel tips en trucs lezen en zien voor tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:02 



 
Profiel   

Mijn reactie is zeker niet negatief bedoelt, volgens mij plaats ik als een van de enige een uitgebreide uitleg. Jammer dat het negatief opgevat wordt.
Als bedenker van HamsterScaping wil ik graag een compleet en goed advies aan TS geven, waar zowel zij als haar hamster het meeste aan hebben (ook eventuele low budget opties). Ik heb inderdaad niet gekeken hoe oud TS is. Ik heb alleen uitgelegd waarom een foto zo van belang is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:06 



 
Profiel   

Lees je reactie nog eens, hij komt heel onaardig over, met name die laatste zin is echt onplezierig opgeschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:23 



 
Profiel   

Qimm schreef
Lees je reactie nog eens, hij komt heel onaardig over, met name die laatste zin is echt onplezierig opgeschreven.


Zoals ik uitleg was het niet zo bedoelt. Ik heb de reactie aangepast, los van het feit dat dit geen zin heeft door de quotes. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:29 



 
Profiel   

Ik geloof zeker dat je het beste voorhebt voor TS! En jij klinkt ook als iemand die er veel verstand van heeft, dus super. Maar het gevaar van korte reacties is nou eenmaal dat ze onvriendelijk overkomen. En zeker tegen zo'n jonge meid kan dat enorm afschrikken. Gewoon een tip voor de toekomst, probeer je vragen op een andere manier te formuleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:32 



 
Profiel   

Hoi TS,

ik kan je aanraden om het hamsterforum te bezoeken, daar vind je een hoop tips en voorbeelden omtrent huisvesting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:35 



 
Profiel   

xDenies schreef
Mijn reactie is zeker niet negatief bedoelt, volgens mij plaats ik als een van de enige een uitgebreide uitleg. Jammer dat het negatief opgevat wordt.
Als bedenker van HamsterScaping wil ik graag een compleet en goed advies aan TS geven, waar zowel zij als haar hamster het meeste aan hebben (ook eventuele low budget opties). Ik heb inderdaad niet gekeken hoe oud TS is. Ik heb alleen uitgelegd waarom een foto zo van belang is :)


Bedenker van hamsterscaping?

Anyways, fijn dat je op zoekt bent naar tips TS! Tralieknagen is vaak een teken van verveling. Naast de al gegeven tips van een juiste inrichting zou je kunnen denken aan verrijking. Google maar eens, veel inspiratie en tips te vinden. Mocht je in de buurt wonen van Breda is de winkel Chews & Nibbles een aanrader. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:51 



 
Profiel   

Euh, ja Walkure, Deniesx heeft in 2014 het concept hamsterscaping ge-aired. www.hamsterscaping.info is dan ook door haar gemaakt. _/-\o_
Dat is inmiddels een wereldwijd gebruikte term, super tof.

Het is niet alleen belangrijk dat de bak juist is, maar de inrichting is doorslaggevend in het gedrag van de hamster. Is het te open? Dan kunnen ze zich onveilig voelen en onrustig hiervan worden.
Heb je te weinig plekjes waar de hamster fijn kan beginnen met graven? Dan stimuleer je ook dit gedrag niet. Ze graven vaak het liefst ergens onderdoor of langs. Dus langs een huisje naar beneden zullen ze sneller doen dan op een willekeurig plekje op het oppervlak!
Het oppervlak goed vol zetten met huisjes en tunnels laat ze dus veilig voelen en stimuleert ook sneller het graafgedrag. En je kan natuurlijke behoeftes zoals foerageren ook stimuleren door lekkere kruiden en bladeren rond te strooien. En op deze manier kan je ook het voer rondstrooien (ik raad dan ook een mix aan en geen brok; meerdere pluspunten waaronder dus het foerageren).

Maar op www.hamsterscaping.info staat echt mega veel info. Ik fok zelf Syrische hamsters en ben dus ook wat meer begaan met deze soort dan met dwergjes, dus meer dan de standaard tips heb ik niet, haha.
Denise daarentegen is veel beter met Rusjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:04 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit topic hoort op [BB] Beestenboel, aangezien TS niet genoeg posts heeft in paardgerelateerde fora, sluit ik dit topic
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen