Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Achternaam in boktnaam?

 
Profiel   

N.a.v. een nieuw topic wat is aangemaakt had ik een gedachte welke ik toch even wil aanstippen:

Stel. Je wil een bokt-gebruikeraccount aanmaken. Is het dan niet 'handig' om als bokt-zijnde een melding te geven dat het niet aan te raden is om je volledige achternaam in je boktnaam te gebruiken? I.v.m. privacy en het snel kunnen vinden van jou als persoon?

Geen idee hoe bokt precies technisch in elkaar zit en of zoiets wenselijk is hoor, maar volgens mij is zoiets vrij simpel te maken (Als de ingevulde bokt-gebruikersnaam de achternaam bevat, geef dan melding X weer). Uiteraard bedoel ik het alleen als waarschuwing, niet het 'verbieden' van gebruik van achternaam in de boktnaam.

Zo kunnen de wat jongere bokkers wellicht een beetje tegen zichzelf beschermd worden, die zich wellicht niet helemaal realiseren wat dit voor gevolgen kan hebben. En als bokt daar dan toch een beetje aan kan bijdragen.. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:05 



 
Profiel   

Maar hoe weet dat programma dat het de achternaam is? :)

Verder wel met je eens hoor. Misschien heel duidelijk de waarschuwing dat je ermee op moet passen?

Ik hoop ook dat de mods bij betreffende topic even snel de naam veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:09 



 
Profiel   

Is dit niet gewoon een kwestie van logisch nadenken en eventueel een minimum leeftijd aan een account of is die er al ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:09 



 
Profiel   

duikpaardje schreef
Is dit niet gewoon een kwestie van logisch nadenken en eventueel een minimum leeftijd aan een account of is die er al ?


Logisch nadenken zeker, maar iemand met die leeftijd zal dat nog niet goed kunnen, de gevolgen nog niet goed kunnen overzien. Op zich valt er wel de discussie te houden of dat dan Bokt's verantwoordelijkheid is, maar als daar dmv een kleine moeite al iets aan gedaan kan worden, zou ik daar de voordelen wel van inzien.

Minimum leeftijd weet ik niet of die er is eigenlijk.


DuoPenotti schreef
Maar hoe weet dat programma dat het de achternaam is? :)

Verder wel met je eens hoor. Misschien heel duidelijk de waarschuwing dat je ermee op moet passen?

Ik hoop ook dat de mods bij betreffende topic even snel de naam veranderen.

Je zou achternaam als optie in kunnen laten vullen, zodat de front-end van Bokt die kan vergelijken. Maar vervolgens niet opslaan in de database en dus geen achternamen daadwerkelijk opslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:15 



 
Profiel   

Kan er niet gewoon standaard een melding boven het vakje "gebruikersnaam" staan bij het registreren? Zoals je vaak ziet dat een wachtwoord uit minimaal 8 tekens moet bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:17 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
N.a.v. een nieuw topic wat is aangemaakt had ik een gedachte welke ik toch even wil aanstippen:

Stel. Je wil een bokt-gebruikeraccount aanmaken. Is het dan niet 'handig' om als bokt-zijnde een melding te geven dat het niet aan te raden is om je volledige achternaam in je boktnaam te gebruiken? I.v.m. privacy en het snel kunnen vinden van jou als persoon?

Geen idee hoe bokt precies technisch in elkaar zit en of zoiets wenselijk is hoor, maar volgens mij is zoiets vrij simpel te maken (Als de ingevulde bokt-gebruikersnaam de achternaam bevat, geef dan melding X weer). Uiteraard bedoel ik het alleen als waarschuwing, niet het 'verbieden' van gebruik van achternaam in de boktnaam.

Zo kunnen de wat jongere bokkers wellicht een beetje tegen zichzelf beschermd worden, die zich wellicht niet helemaal realiseren wat dit voor gevolgen kan hebben. En als bokt daar dan toch een beetje aan kan bijdragen.. :)


Geen idee of het systeem dit kan herkennen. Maar ik vroeg mij dit inderdaad ook af na het zien van een topic van een jonge en enthousiaste bokker. Mijn nichtje is van dezelfde leeftijd en die is slim, maar die zou er niet bij nadenken of het handig is om met een volledige naam online te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:17 



 
Profiel   

Luca03 schreef
Kan er niet gewoon standaard een melding boven het vakje "gebruikersnaam" staan bij het registreren? Zoals je vaak ziet dat een wachtwoord uit minimaal 8 tekens moet bestaan.


Zou ook een optie kunnen zijn ja :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:31 



 
Profiel   

Ik snap uberhaupt niet dat (hele) jonge kinderen op bokt mogen van hun ouders, zag net een account van iemand van 8, en eentje van iemand van 6. Ik gok dat de moeder in de naam van de 6-jarige een account heeft gemaakt maar snap de meerwaarde echt niet...
Er wordt zo veel onbehouwen op internet gekwakt en als ze daar over nog eens 8 jaar op terug kijken kan daar echt wel spijt van komen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:43 



 
Profiel   

Ik zou vooral bang zijn dat ze topics lezen die nog niet voor zulke kleine kindjes bedoeld zijn.
Die van 6 zal nog niet alles kunnen lezen, maar vanaf 8 gaat het rap.

Daarnaast ook wel weer de vraag, zijn het echt nieuwe bokkers, want niet goed kunnen schrijven maar wel makkelijk een foto kunnen plaatsen. >;)

Maar goed, een waarschuwing geen echte namen te gebruiken vind ik sowieso niet verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:45 



 
Profiel   

Divers schreef
Ik snap uberhaupt niet dat (hele) jonge kinderen op bokt mogen van hun ouders, zag net een account van iemand van 8, en eentje van iemand van 6. Ik gok dat de moeder in de naam van de 6-jarige een account heeft gemaakt maar snap de meerwaarde echt niet...
Er wordt zo veel onbehouwen op internet gekwakt en als ze daar over nog eens 8 jaar op terug kijken kan daar echt wel spijt van komen...


Lijkt me ook de verantwoordelijkheid van de ouder, niet van een forum. Meer dan een waarschuwing kun je waarschijnlijk niet inbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:52 



 
Profiel   

Tof dat jullie zo begaan zijn :)

We hebben in onze Help al wel wat tips staan, ook over wachtwoorden ed.
Als iemand echt heel erg herkenbaar is, of wanneer iemand bijv. heel jong/kwetsbaar is, en je hebt het idee dat iemand de gevolgen niet kan overzien, dan hebben we zeker een mogelijkheid om via de mods even contact te zoeken.

Er is ook altijd nog een mogelijkheid om de gebruikersnaam te wijzigingen.

Als ik het goed begrijp gaat het om een gebruikersnaam/topic waar 'iets' mee is. Zou 1 van jullie mij even een PB willen sturen over welk topic/naam het gaat? Dan ga ik de mods vragen of ze even mee willen kijken en als het nodig is om contact te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:01 



 
Profiel   

Volgens mij heb ik 'm al gespot. Ik ga even contact zoeken met de mods. Bedankt voor jullie tips :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:04 



 
Profiel   

Oscar schreef
Tof dat jullie zo begaan zijn :)

We hebben in onze Help al wel wat tips staan, ook over wachtwoorden ed.
Als iemand echt heel erg herkenbaar is, of wanneer iemand bijv. heel jong/kwetsbaar is, en je hebt het idee dat iemand de gevolgen niet kan overzien, dan hebben we zeker een mogelijkheid om via de mods even contact te zoeken.

Er is ook altijd nog een mogelijkheid om de gebruikersnaam te wijzigingen.

Als ik het goed begrijp gaat het om een gebruikersnaam/topic waar 'iets' mee is. Zou 1 van jullie mij even een PB willen sturen over welk topic/naam het gaat? Dan ga ik de mods vragen of ze even mee willen kijken en als het nodig is om contact te zoeken.


Top dat jullie al tips hebben! Zijn deze alleen niet wat 'onzichtbaar' als je een account aanmaakt? Dit soort tips rondom profielnaam/wachtwoord mogen wat mij betreft wel prominent in beeld bij het aanmaken van het account. Gok dat veel mensen niet de moeite nemen een verwijzing openen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:20 



 
Profiel   

Daar heb je zeker een punt.
Het aanmaken van een nieuw account is voor mij ook geen dagelijkse kost (als in: 20 jaar geleden :D ) dus ik zal even aan Bart vragen hoe die registratiefunctie er uit ziet en of die tips daarin verwerkt kunnen worden.
In elk geval bedankt voor je hulp :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:26 



 
Profiel   

Oscar schreef
Daar heb je zeker een punt.
Het aanmaken van een nieuw account is voor mij ook geen dagelijkse kost (als in: 20 jaar geleden :D ) dus ik zal even aan Bart vragen hoe die registratiefunctie er uit ziet en of die tips daarin verwerkt kunnen worden.
In elk geval bedankt voor je hulp :)


Top dat jullie dit zo serieus oppakken +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:31 



 
Profiel   

Ja idd, fijn dat het zo snel opgepakt wordt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:32 



 
Profiel   

Zeker heel fijn! Lekker bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:34 



 
Profiel   

Captain schreef
Divers schreef
Ik snap uberhaupt niet dat (hele) jonge kinderen op bokt mogen van hun ouders, zag net een account van iemand van 8, en eentje van iemand van 6. Ik gok dat de moeder in de naam van de 6-jarige een account heeft gemaakt maar snap de meerwaarde echt niet...
Er wordt zo veel onbehouwen op internet gekwakt en als ze daar over nog eens 8 jaar op terug kijken kan daar echt wel spijt van komen...


Lijkt me ook de verantwoordelijkheid van de ouder, niet van een forum. Meer dan een waarschuwing kun je waarschijnlijk niet inbouwen.

Vandaar dat er ook bij staat 'van hun ouders'

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:13 



 
Profiel   

Ik zie dat de naam wel is aangepast, maar in het overzicht in actieve topics zie je wel nog de oude naam. Daarnaast vraag ik me af wat zo'n jong kind te zoeken heeft op een forum, maar dat is een andere vraag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen