Berichten verwijderen zonder melding.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:37

IMANDRA schreef:
Maar moeten we zo veel van moderators verwachten?
Diegene zei dat wat jij vertelde niet waar is (bovendien strookte het, als ik me goed herinner, ook niet met de feiten die we kenden vanuit wetenschappelijk onderzoek). Moeten mods dan bij iedereen die in zo'n situatie zit nagaan wat de waarheid is?

Zoals hier al eerder aangegeven kan het natuurlijk ook andersom. Jíj had bezwaar aan kunnen tekenen en jouw kant van het verhaal kunnen laten beoordelen door de mods. Dat lijkt me in deze situatie een betere optie, dan van moderators verwachten dat ze altijd gaan checken of iets wat als leugen wordt bestempeld bij degene die erover gaat, wel een leugen is of niet.


Ja dat kunnen we van moderators verwachten als het om zware zaken gaat. En wat ik vertelde ging om mensen die overleden zijn na vaccinatie, heeft niets te maken met wetenschap. Daar had ik screenshots van, dus ik kon bewijzen dat ik niet loog. Ik heb bezwaar aangetekend, getemd, maar daar is nooit op gereageerd. Als iemand leugenaar genoemd wordt, feitelijk uitgescholden wordt, moet je of checken wat diens verhaal is of het schelden weg halen, heel simpel.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:40

Urbanus schreef:
superpony schreef:
Het kan wat stevig overkomen als iemand het schrijft, maar als je zelf verteld wat je doet, weet je toch ook wel dat mensen je een afgelikte boterham vinden? Als ik dingen doe, daarachter sta en dat ook vertel, moet ik ook kunnen accepteren dat mensen daar iets van vinden.


Het was in een topic met een vast clubje waar de sfeer meestal gewoon heel chill is en mensen zich vrij moeten voelen om te kunnen zijn wie ze zijn. Als iemand dan ineens binnenvalt met een enorm waardeoordeel is dat gewoon ongepast.


Ik viel niet ineens binnen, las al maanden mee, vond het in eerste instantie leuk omdat ik mijn relatie ook via Tinder gevonden heb. De reactie die ik plaatste was uit pure shock dat iemand op 1 avond van het ene bed in het andere wipt en sex heeft. Shoot me for being human. Achteraf gaf ik de mod gelijk, zoals ik al eerder zeie\. Heb het topic allang ontstipt want de manier waarop in het Tinder topic geschreven wordt is niet mijn manier van omgaan met liefde en sex.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:43

Urbanus schreef:
Er zijn heel veel topics met vaste clubjes, daar hoef je niet over te miepen. We zitten niet in HK omdat nieuwe aanwas altijd welkom is, maar dan wel nieuwe aanwas die wat toevoegt en niet komt om te rellen.

Dus dat.


Jij gaat uit van jezelf en wat jij zou doen, maar ik was puur in shock over wat geschreven werd en reageerde daarom, terwijl ik normaal alleen mee las.

hahahatsjoe

Berichten: 2386
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:45

Essie73 schreef:
Dit is zeker niet waar, iedereen krijgt de kans om uit te leggen hoe een bericht wel bedoeld is. Deze PB hoeft alleen beantwoord te worden en dan wordt het in het team nogmaals besproken.


Na die ene keer dat het mod team niets deed terwijl ik leugenaar genoemd werd, lees ik geen PB's meer maar wis ze gelijk, als ik een naam groen zie in mijn inbox. En ja, bij vlagen zit dit me nog steeds dwars, dat is wel duidelijk. Dit is trouwens het laatste wat ik post hier, mijn punt is wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 04-08-22 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:49

superpony schreef:
MyWishMax schreef:
Vast clubje, omdat het nu eenmaal dezelfde mensen zijn die er posten. Niet omdat de rest niet welkom is. Alleen viel die opmerking verkeerd en ziet de bokker dat zelf ook in. Mening geven mag altijd daar, want er zijn altijd mensen die het niet zelf zouden doen, maar het ging meer over de manier waarop. En ik snap ook trouwens dat als je al lang meeleest je zo komt binnenvallen (klinkt onaardiger als ik bedoel) en je mening geeft. Ik ben wel eens vergeten dat ik nooit gereageerd had, omdat ik een topic wel al een tijd mee las :+

Er zijn veel meer topics waar min of meer vaste clubjes posten. Ook in medische topics en waar je met een mening schrijven meteen aan alle kanten weerwoord krijgt of dat er iemand meepost die zelf vindt dat hij/zij de wijsheid in pacht heeft en de rest het fout doet.

Nu moet ik zeggen dat ik het wel lastig vind de laatste pagina's. Er worden goede dingen gezegd, maar ook aangegeven dat bepaalde dingen storend zijn waarbij ik het idee heb dat degene die dat post niet doorheeft dat hij/zij het zelf ook doet. Precies hetgene wat hij/zij aangeeft vervelend te vinden. Dat is sowieso het lastige, niet iedereen heeft van zichzelf door hoe ze overkomen of dat ze zelf dus precies hetzelfde doen. Of misschien is dat sowieso een menselijk probleem, want ik weet in het echte leven dat ik dingen irritant vind van anderen die ik zelf ook doe :')


Ik denk dat mensen internet teveel als het echte leven zijn gaan zien. Ze leven op internet en praten via internet, terwijl ze mensen niet of nauwelijks kennen.

En je kan wel denken in een topic dat het een eigen clubje is bijv, maar iedereen kan meelezen. In het echte leven zou je dingen samen aan een tafeltje bespreken en horen anderen het niet. Je kan meer onbeschermd praten, ziet of hoort de emotie en kan dan veel beter oordelen.

Hoewel ik ook wel merk dat mensen hun manier van doen en praten doortrekken naar het echte leven.

En ik zou gewoon niet te hard oordelen. Soms zijn de mensen die rot overkomen heel prima en zijn de mensen die heel schattig en lief zijn totaal niet te vertrouwen..........

Ik heb echt weleens een aanvaring of discussie met iemand gehad waar we in een ander topic het prima eens zijn en respectvol met elkaar om kunnen gaan. Dat moet wel van 2 kanten zo werken.


Dat heeft toch grotendeels niks te maken met wat ik schrijf? :? Je haalt er dingen bij die helemaal niet van toepassing zijn.

Het ging niet over denken dat het een eigen clubje is en anderen niet mee mogen posten of lezen, het gaat erover dat er gewoon steeds dezelfde mensen posten waardoor je een vast clubje krijgt :+ Automatisch. Net als in een topic over hoesten, of maagzweren, zand bestrijding,
noem maar op. Daar zitten ook veel dezelfde mensen te posten, ook vaste groepjes. En er is nergens geschreven door mij dat er geen respect is door 1 aanvaring. Wel dat die opmerking niet oké was en er daarom gezeur kwam. De mening zelf was niet fout, de manier waarop verwoord wel of niet fout maar niet fijn. En dat zegt die bokker nu zelf ook. Dus niet vanwege 1 aanvaring geen respect meer hebben...

Maar goed, je mist eigenlijk het hele punt van de post en laat tegelijk ook wel een voorbeeld zien van waar ik het over heb in mijn post.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:54

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
Maar moeten we zo veel van moderators verwachten?
Diegene zei dat wat jij vertelde niet waar is (bovendien strookte het, als ik me goed herinner, ook niet met de feiten die we kenden vanuit wetenschappelijk onderzoek). Moeten mods dan bij iedereen die in zo'n situatie zit nagaan wat de waarheid is?

Zoals hier al eerder aangegeven kan het natuurlijk ook andersom. Jíj had bezwaar aan kunnen tekenen en jouw kant van het verhaal kunnen laten beoordelen door de mods. Dat lijkt me in deze situatie een betere optie, dan van moderators verwachten dat ze altijd gaan checken of iets wat als leugen wordt bestempeld bij degene die erover gaat, wel een leugen is of niet.


Ja dat kunnen we van moderators verwachten als het om zware zaken gaat. En wat ik vertelde ging om mensen die overleden zijn na vaccinatie, heeft niets te maken met wetenschap. Daar had ik screenshots van, dus ik kon bewijzen dat ik niet loog. Ik heb bezwaar aangetekend, getemd, maar daar is nooit op gereageerd. Als iemand leugenaar genoemd wordt, feitelijk uitgescholden wordt, moet je of checken wat diens verhaal is of het schelden weg halen, heel simpel.


Als ik het me goed herinner had de dochter van de betreffende mensen in het topic zelf gereageerd dat deze mensen overleden waren aan covid en vermeldde ze toen ook dat ze niet gevaccineerd waren (er waren ten tijde van hun overlijden nml nog geen vaccinaties beschikbaar) :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:56

hahahatsjoe schreef:
Ik viel niet ineens binnen, las al maanden mee, vond het in eerste instantie leuk omdat ik mijn relatie ook via Tinder gevonden heb. De reactie die ik plaatste was uit pure shock dat iemand op 1 avond van het ene bed in het andere wipt en sex heeft. Shoot me for being human. Achteraf gaf ik de mod gelijk, zoals ik al eerder zeie\. Heb het topic allang ontstipt want de manier waarop in het Tinder topic geschreven wordt is niet mijn manier van omgaan met liefde en sex.


Als je zonder enige achtergrondinformatie over jezelf ineens best wel hard een topic inkomt, val je ineens binnen.

Wij kunnen niet ruiken dat je al maanden meeleest.

Je hoeft ook niet te doen alsof we in dat topic allemaal hetzelfde zijn, vinden en zeggen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:08

Moderatoropmerking:
Zoals bekend, is het normaal gezien niet toegestaan om moderatoracties te bespreken. We maken voor dit topic een uitzondering, zolang er op een respectvolle manier gediscussieerd wordt, omdat het tot waardevolle inzichten kan leiden. Het onderuithalen van gebruikers en moderators willen we natuurlijk niet hebben. Sta open voor elkaars mening en blijf respectvol naar elkaar.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:15

Dankjewel maureen :j Prettig dat die uitzondering er hier is. Hopelijk kunnen we verder blijven gaan op een manier waarbij het toegestaan blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:29

Wat ik ook bijzonder vindt: als ik met 1 teen over de grens van wat mag ga is mijn bericht binnen minuten verdwenen. Nu heb ik een overduidelijk dubbel profiel doorgegeven en nu gebeurt er... niets -O- hoe dan?
Gelden de regels voor sommigen wel en anderen niet?

(Nog niet eens een reactie op mijn TeM, letterlijk niets)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:36

[***] Wanneer er een schaduwaccount opgespoord wordt, wordt eerst binnen het team uitgezocht of dit ook echt een schaduwaccount is. We willen natuurlijk niet dat we iemand zijn account bannen terwijl het verschillende personen kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan een familielid. Momenteel zijn er ook een aantal modcollega's op vakantie waardoor sommige tems iets langer blijven liggen. Ik zal je tem opzoeken en dit bij de juiste collega's neerleggen :)

Omdat elke moderator op een apart tabblad modereert, kan het zijn dat sommige tems sneller opgepakt worden omdat de betreffende moderators online zijn. En met sommige zaken moeten we als team een beslissing maken in plaats van dat 1 moderator de beslissing neemt. Hierdoor kan het langer duren voordat de tem opgepakt wordt.

Mocht je de tem of andere zaken inhoudelijk willen bespreken, dan mag je mij altijd een PB sturen :)

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:37

Waarschijnlijk is het dan nog in overleg? Er moet wel uitgezocht worden of het echt een dubbel account is. Dus heb je al wat meer tijd nodig.

Ik zet trouwens meestal de melding na een tem uit en heb wel eens zitten wachten op reactie die niet kwam :=

Oh, spuit 11 :+

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:54

BartVB schreef:
Overigens is er op het moment ook een complicerende factor, in het 'Paard zoekt Baas' topic wordt een specifieke organisatie besproken waarbij berichten ook in de smaad/laster hoek kunnen komen. Wij , als Bokt, maar waarschijnlijk ook jij, als gebruiker, willen niet terecht komen in een juridisch geschil daarover. In dat soort topics ligt de lat soms wat hoger wat betreft wat wel/niet is toegestaan. Er is meer ruimte bij een 'mening' over b.v. 'de regering' dan bij jouw mening/gevoel/vermoedens mbt een specifiek bedrijf/organisatie/persoon.


Ik denk dat er best wat minder 'spastisch' gedaan kan worden over het 'smaad/laster' risico.
Juridisch is smaad/laster echt heel moeilijk te bewijzen. Zolang je de waarheid spreekt uit eigen ervaring en je uitspraken goed onderbouwt is er niets aan de hand.
Een internetforum is niet verantwoordelijk om hierin een oordeel te vellen of aan waarheidsvinding te doen.
https://blog.iusmentis.com/2009/03/09/s ... beheerder/
Met andere woorden: het loopt zo'n vaart niet. Zeker niet als je als forumbeheer in bijvoorbeeld de OP erbij vermeldt dat gebruikers erop moeten letten dat de meldingen die zij doen uit eerste hand en onderbouwd zijn.
Zo hoeft zo'n topic niet dicht (er staat ook hele nuttige informatie in) en hoeft er ook niet zwaar op gemodereerd te worden, zolang gebruikers zich naar elkaar aan de bokt omgangsregels houden.