Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:57

Ik mis geen nuances.
Dat is ook altijd zo naar. De ander leest niet, de ander mist nuances... Wat gewoon de ander denkt er anders over?
Dat is ook een optie :j
Voelt zo verheven. Kijk ik lees dat wel. Maar jij domoor niet.
Nee ik zeg niet dat jij dat zo bedoeld. Ik zeg dat het zo voelt.
Gewoon simpel. De ander kan ook lezen. Maar denkt er anders over.

Waar schrijf ik dat ik het niet prima zou vinden dat het overal zou gelden? Dat ik het maar 1 kant op wil laten gaan?
Ik word doodsimpel van overal die verborgen agenda die rutte enz zou hebben... Zou het heerlijk vinden in 1 topic.
Maar net zo, in een algemeen topic mag beide.
Maar bijvoorbeeld het topic over corona feiten niet.
(ja dat had ik ook al met de juiste topic titels in mijn verwijderde berichten geschreven. Dank mods voor de onduidelijkheid. En nee zoek de juiste topic namen nu niet terug. Ben gekke henkie niet.)

Dus ik schrijf dat niet dat het maar 1 kant op moet... Jij bedenkt die dingen over mij dat ik zo dan wel denk ?
Vraag?

Maar dat krijg je met de huidige regels.
Plus als mensen niet gehoord worden. Voelen dat er over hen heen gewalst worden gaan ze dat kinderachtig terug doen.
Jullie ons topic verkl.ten. Dat kunnen wij ook.

Maar goed. Wilde hier dus wegblijven.
Precies hierom shadow. Dat invullen voor een ander als waar brengen en maar wijzen ondertussen.

En dan gek vinden dat mensen al 1000 keer de handdoek in de ring hebben gesmeten... Ik ben gekke henkie dus wel :D

Want kom er nog serieus op terug ook :n

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:16

DuoPenotti schreef:
Ik mis geen nuances.
Dat is ook altijd zo naar. De ander leest niet, de ander mist nuances... Wat gewoon de ander denkt er anders over?
Dat is ook een optie :j


Soms is dat een optie. Soms gooien gebruikers expres alles op 1 hoop om er vervolgens tegen te zijn, om daarna met een zwaktebod als 'jamaar zo voelt het' te komen. Nog maar 2 reacties nadat je het ontzettend oneens was met Karl als hij het heeft over het verwarren van feiten en meningen.

Citaat:
Dus ik schrijf dat niet dat het maar 1 kant op moet... Jij bedenkt die dingen over mij dat ik zo dan wel denk ?
Vraag?


Ik zou het meer zien als een belofte: ben je bereid om dan ook de nadelen voor jou te accepteren? Dus dat jij erop gewezen kunt worden dat jouw reacties niet op prijs gesteld worden, en ook geen verontwaardiging als andere gebruikers worden aangesproken op het binnenvallen van andere topics? Is dat dan echt iets wat we samen aan zouden gaan?

Daar zou ik namelijk beslist aan mee willen werken, maar dan is het wel een commitment van beide kanten.

Citaat:
Maar dat krijg je met de huidige regels.
Plus als mensen niet gehoord worden. Voelen dat er over hen heen gewalst worden gaan ze dat kinderachtig terug doen.


Ik vind het persoonlijk nogal calimero en kleuterschool klinken eigenlijk... Hoezo 'ga' je dat dan terug doen? Dat hoeft niet hoor, daar kun je als volwassene ook gewoon zelf een keuze in maken.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:33

DuoPenotti schreef:
@gini
Voor mij ligt dat aantal plasjes aan het onderwerp wat acceptabel is.
Niet perse waar het staat.

In bijvoorbeeld een algemeen waar stem jij op topic.
Daar plast men desnoods honderdduizend keer.
Algemeen topic dus iedereen gaat lekker zijn gang.
Meestal trekken die topics ook wel dat er maar 1 gedachtegoed geaccepteerd word. Maar oké.

Maar omdat er naast 500 corona topics 1 " anders denkend" topic is.
Dan denk ik. Laat ze daar lekker.
Sta ik achter wat ze schrijven. Nee.
Maar wie ben ik daar te moeten plassen?
Ja ik kan zeggen het staat niet op HK dus het mag. Klopt... Maar moet je (algemeen) alles dan maar doen omdat het mag?


Dat snap ik en dat mag en kan perfect jouw gedachtegang zijn, dat je denkt: "nou, in dit ene topic ga ik nu eens niet plassen en houd ik mijn mening voor mezelf." (Ik ken de topics waar je naar verwijst trouwens niet, dus ook daar al een verschil in hoe wij Bokt beleven). Maar je kan niet verwachten dat iedere Bokker die gedachtegang met jou deelt. Ik denk dat iedere Bokker voor zich een afweging maakt in welke topics die het de moeite waard vindt om te reageren en in welke niet. Zo zal ik ook vast al wel berichten geplaatst hebben waarvan andere Bokkers vinden dat ik daar op dat moment mijn mond had mogen houden. En zo zal jij ook al berichten gepost hebben en iedere andere Bokker ook. Soms beseffen we dat zelfs zelf. Ik denk dat iedereen al wel eens een heel bericht getypt heeft om dan alsnog niet op 'Versturen' te klikken.

Ik denk dat we daarin ook moeten beseffen dat iedereen Bokt anders beleeft. Jij bent best een actieve Bokker. Je ziet daardoor veel topics, komt veel Bokkers tegen en kan dus inderdaad sneller de beleving krijgen dat het altijd dezelfde zijn in altijd dezelfde topics. Iemand die veel minder vaak inlogt of gewoon bepaalde subfora niet bezoekt, heeft misschien helemaal geen weet dat zijn mening in dat ene, specifieke topic nu eens niet gewenst is.

En ja, dan heb je de Bokkers die wel een duidelijk stokpaardje hebben. Ergens kan je dat ook positief proberen zien: iemand is gewoon zo erg begaan met een onderwerp dat die de tijd en moeite neemt om daar meerdere keren zijn/haar mening over te geven. Dat is moeilijk, om positief te staan tegenover een mening die niet strookt met de jouwe, maar ik zou het echt proberen. En wil je daarna de discussie niet weer aangaan? Neem afstand waar het bericht de Boktregels niet overtreedt en ga gewoon verder waarmee je bezig was: een leuk gesprek met gelijkgezinden.

Een discussie kan alleen maar hoog oplopen wanneer twee partijen eraan deelnemen. Maar vaak zie je dat het moeilijk is om de plasjes van anderen te negeren. Dat is het ook, dat ga ik niet ontkennen. Maar daar zit dus wel een verantwoordelijkheid bij ons, als gebruikers, om te erkennen dat het daar "misgaat" en dat de oplossing daarvan dus ook bij ons ligt. Je kan niet jezelf paginalang in een discussie laten meeslepen om dan uiteindelijk te zeggen dat de ander zijn mening eigenlijk 10 pagina's geleden al niet zo welkom was in het topic en dat de modjes daar iets aan moeten doen. Als ik een bepaalde discussie niet wil aangaan, dan ga ik de discussie niet aan en negeer ik de andere mening.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:52

Karl66 schreef:
Grappig dat je in je stuk precies een aantal dingen doet, die ik aanhaal.

Ik blijf niet weg omdat ik mijn mening niet overal mag verkondigen. Ik blijf weg omdat een inhoudelijke reactie als drammen gezien wordt. En er juist een groep is die de hele tijd door blijft drammen dat mensen moeten ophouden met op de inhoud te reageren. Ik hou van een goede discussie of debat, maar dan wel op de inhoud.

Je speelt op de persoon ipv op de bal. Op het moment dat je het over fatsoensnormen hebt, dan heb je het niet over de inhoud, maar over het gedrag van een discussiepartner en impliceer je dat hun manier van discussiëren niet fatsoenlijk is, in tegenstelling tot die van jou. Je verpakt het netjes, maar het blijft gewoon op de man ipv op de bal spelen.

Ik heb het boerentopic niet gelezen, dus ik doe nu een aanname. Maar ik vermoed dat de boeren niet zijn weggejaagd. Die boeren hadden prima hun kant van het verhaal kunnen vertellen. Ze wilden het niet, misschien omdat ze geen goede tegenargumenten hadden, misschien omdat ze geen discussie, maar alleen maar blinde bewondering wilden, maar ze mochten gewoon hun berichten plaatsen en hun mening ventileren. In tegenstelling daarmee wil jij anderen wel de mond snoeren, want jij wilt dat zij niet meer mogen reageren in een discussietopic. En ja het is een discussietopic als je het op NM plaatst, dat je het als titel "Steun de boeren" geeft, verandert daar niks aan. Wil je geen discussie, dan moet je dat topic op een andere plek op Bokt openen, en daar is op Bokt ruimte genoeg voor.

Ik snap oprecht niet waarom mensen denken voor anderen te mogen bepalen wat ze zeggen, wanneer ze het zeggen en waar ze het zeggen. Zolang het binnen de regels van Bokt is, lijkt het mij dat het niet aan andere bokkers is om voor anderen te bepalen wat ze wel of niet mogen.

Het is dit gedrag wat Bokt minder leuk maakt, hou gewoon op voor anderen te bepalen wat ze wel of niet mogen.


Huh? Maar nu geef je aan dat je op inhoud wil discussieren en je gaat dingen invullen over een topic waar je niks van weet?


En dan ook nog weet dat boeren niet wilden, geen goede tegenargumenten hadden :+ . Dit is toch ook gewoon invullen? En je mening als een feit verkondigen? En dan dus bepalen hoe een ander zich moet voelen?

Kan je er wel voor plaatsen dat je een aanname doet, maar volgens mij vul je nu voor een hele groep Bokkers in waarom ze uit een topic gestapt zijn?


Die Bokkers hebben al meerdere keren de reden van hun vertrek aangegeven: een discussie kan prima, maar wel vanuit het grijze gebied.

Het is niet fatsoenlijk om met 30 vlees-fans het ' Hoe houd ik Veganisme vol' ( hypothetisch gezien) topic binnen te vallen en door te blijven drammen over dat vlees the way to go is. Het mag, maar het roept weerstand op en slaat een topic dood.( en dan ben je weer bij de titel van het topic)

Je kan dan dus, zoals Gini zegt een discussie niet aangaan, daar dacht ik net nog aan, een heleboel Bokkers die hier meepraten in dit topic : daarvan weet ik ondertussen dat we anders denken. Dat mag ook. Ik zie heel veel hier als boeiende discussie partners, ookal weet ik dat we over heel veel onderwerpen anders denken :)

Wat ik alleen soms lastig vind, is dat, ja hoe zeg ik dit... Als ik het speelveld nou eens trek op links/rechts ( dus politiek gezien, maar daar kan je ook Corona, boeren,etc in plaatsen even zwart wit gezien) en dat doortrek naar de Bokkers die hun mening verkondigen: Links dit heel vaak heel 'netjes' en onderbouwd doet, maar wel denigrerend en 'jij snapt er toch niks van' . En dan word je ineens racist genoemd, of vergeleken met Hitler :') . Terrorist, ben ik ook genoemd... uh, ohja en hele pagina's over hoe dom iemand wel niet moet zijn als hij/zij op een bepaalde partij stemt :+ . Is mij allemaal gebeurd, op een 'net ingepakte manier' .

Daar waar 'rechts' soms Bokkers hebben die dingen zeggen waarvan ik denk: Joh, dat kan echt niet. Dat is gewoon heel erg lelijk. Daar zitten gewoon een aantal 'oneliner pony's ' , die op alles antwoorden: is de schuld van immigratie. Of die gewoon niet zo sterk zijn in zich verwoorden :o

En dan merk ik, dat links als een stier op een rode lap op de 'one trick pony' af rent om die te meppen :+ . En die gaat terug meppen. :+

Terwijl ertussen posts staan in het grijze gebied, die gewoon compleet ondersneeuwen.

Een mooi voorbeeld vond ik Bokker Typfoudt in het boeren topic, die maakte mega goede posts met inhoudelijke opmerkingen en onderbouwingen. Die werd op het laatst gewoon compleet genegeerd omdat er One Trick Pony's aan het ruzie maken waren met 'Ik kan deze Pony wel temmen als ik maar lange stukken wetenschappelijke feiten geef'

Alleen die pony wil niet getemd worden en die ander wil dat nooit opgeven...

En dan vertrekt iedereen die er een beetje tussen hangt denk ik :+

Ja, ik ben eigenlijk een beetje kwijt wat ik wilde zeggen? Iets met grijs gebied, en dat de discussie soms niet meer om de discussie lijkt te gaan? Maar op de Bokker die het post en hoe die het post? En dat ben ik dan wel weer eens met Karl, maar dan vanuit een ander perspectief.

Want waar de ene kant zegt:
' Ik wil bepalen dat jij niet in een bepaald topic meepraat'

Zegt de andere kant:
' Ik wil bepalen wat jij mag verkondigen op Bokt'

En zo zijn die groepen het toch meer eens dan we dachten, want eigenlijk willen ze beiden wat bepalen over hoe de ander Bokt :D

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:52

Iets te lang deze post.

Mand.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 07:58

Dit:
Citaat:
Wat ik alleen soms lastig vind, is dat, ja hoe zeg ik dit... Als ik het speelveld nou eens trek op links/rechts ( dus politiek gezien, maar daar kan je ook Corona, boeren,etc in plaatsen even zwart wit gezien) en dat doortrek naar de Bokkers die hun mening verkondigen: Links dit heel vaak heel 'netjes' en onderbouwd doet, maar wel denigrerend en 'jij snapt er toch niks van' . En dan word je ineens racist genoemd, of vergeleken met Hitler :') . Terrorist, ben ik ook genoemd... uh, ohja en hele pagina's over hoe dom iemand wel niet moet zijn als hij/zij op een bepaalde partij stemt :+ . Is mij allemaal gebeurd, op een 'net ingepakte manier' .


En dit:
Citaat:
omdat er One Trick Pony's aan het ruzie maken waren met 'Ik kan deze Pony wel temmen als ik maar lange stukken wetenschappelijke feiten geef'
Alleen die pony wil niet getemd worden en die ander wil dat nooit opgeven...
En dan vertrekt iedereen die er een beetje tussen hangt denk ik :+



Ik heb niet zoveel toe te voegen aan dit topic, omdat ik heel veel splinter-en-balk-pot-verwijt-ketel posts zie. Maar, omdat ik daar vast zelf ook bijhoor, meen ik dat ik daar niets over kan zeggen :+

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:20

ruitje schreef:
Karl66 schreef:
Ja, ik ben eigenlijk een beetje kwijt wat ik wilde zeggen? Iets met grijs gebied, en dat de discussie soms niet meer om de discussie lijkt te gaan? Maar op de Bokker die het post en hoe die het post? En dat ben ik dan wel weer eens met Karl, maar dan vanuit een ander perspectief.

Want waar de ene kant zegt:
' Ik wil bepalen dat jij niet in een bepaald topic meepraat'

Zegt de andere kant:
' Ik wil bepalen wat jij mag verkondigen op Bokt'

En zo zijn die groepen het toch meer eens dan we dachten, want eigenlijk willen ze beiden wat bepalen over hoe de ander Bokt :D


En dat is niet waar. De ene kant zegt ik wil je niet in dit topic zien want ik ben het niet met jouw argumenten eens. Terwijl de andere kant zegt, ik wil graag je argumenten horen, maar dan zet ik er wel mijn argumenten tegenover.

Dat laatste lijkt me nou net het doel in een discussieforum als NM. Ik snap dat heel veel mensen dat niet willen en dat ze liever met gelijkgestemden in hun eigen bubbel zitten, maar ga dan niet net op de die ene plek een topic openen waar het doel een discussie is.

Kort samengevat, omdat iemand een andere mening heeft, wil dat niet zeggen dat hij of zij vindt dat jij geen andere mening mag hebben.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:45

Nee, ben ik niet met je eens.

Maar zoals je eerder aangaf heb je in een van de topics waar ik naar verwijs ook niet meegelezen, dus ik snap wel dat je dingen invult(alweer...) die niet kloppen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:57

Als je slechte argumenten voor je mening hebt, dan wordt je niet weggejaagd, dan heb je gewoon slechte argumenten.

Het klopt dat ik één specifiek topic niet gelezen heb, maar tegelijkertijd heb ik in voldoende discussietopics meegelezen of meegediscussieerd om dat patroon te herkennen. En wellicht is er in dat ene specifieke topic opeens spontaan iets anders aan de hand en vergis ik me voor dat ene topic, maar niet voor al die andere topics die ik gelezen heb.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:20

:+

Ben ik nou gek? Of gebeurd hier nou precies wat sommigen pagina's lang proberen uit te leggen.

Je vult in, je presenteert je mening als een feit, gaat niet inhoudelijk in op de vragen die ik stel en bent ook eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd hoe een ander iets ziet of beleefd lijkt het wel? Het is toch boeiend om te weten hoe een ander iets ziet, iets ervaart? Daar voer ik discussie om, om te weten wat de ander beweegt, om te leren van een ander.



Het komt op mij vrij belerend en arrogant over, dat is misschien niet je bedoeling, maar daardoor denk ik dus wel: Ohja, ik weet alweer waarom ik met jou geen discussie aan ga.

Dus bij deze: I'm out.

En dat komt dan omdat ik slechte argumenten heb heb ik zojuist geleerd :')

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:59

Dat is jouw keuze en die mag je maken. Maar aangezien het jouw keuze is, leg de verantwoording daarvoor dan niet bij iemand anders. Want dat is nou net wat er aldoor gebeurd.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:14

Hele tekst nog getypt met uitleg, maar joh, laat maar. Jij wil je gelijk en dat krijg jij van mij niet :D

Je gaat op mijn foei en ik ga weer lekker meelezen.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:43

Ik weet dat er allicht 1000 redenen zijn te bedenken om het niet te doen, maar kunnen zien hoeveel mensen jou op de foei hebben gezet, zou als een spiegel kunnen werken. Geen namen, gewoon een teller.

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:50

Welnee, dan vinden de meesten dat het aan die anderen ligt. Zelfreflectie is een zeldzaamheid.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 22:17

Ik vind de foei functie an sich ook maar mwah. Heb er een paar op staan die ik gewoon irritant vind maar in quotes lees je ze dan alsnog. Iemand die je gefoeit heeft niet kunnen quoten is misschien nog een optie.

Maar dat zal wellicht komen als Flarum er is en tja dat is een eindeloos verhaal aan het worden dus ik laat het idee weer los

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 01:26

Ik zet weleens mensen op de foei maar ze gaan er vrij snel weer af omdat ik te nieuwsgierig ben :o

pien_2010

Berichten: 43257
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:28

Dat had ik niet anders verwacht Ava _O-

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:40

Je kan mensen ook gewoon negeren he..zonder foei. "Alles wat aandacht krijgt groeit".

Soms praten mensen ook gewoon zo vreselijk langs elkaar heen, gewoon totaal op een andere frequentie. Waarbij beide dat niet bewust doen, of zich er bewust van zijn maar wel al wel snel vervelend over kan komen.

Afbeelding
Dit blijf ik een mooie vinden, beetje inlevingsvermogen en emphatie aan beide kanten doet een hoop goeds.

Edit: toch ook nog maar even de tips erbij gezet die bij het plaatje horen:

Here are a few tips on how to engage in perspective-taking in your communication.

Listen. Instead of jumping to defending yourself, let your guard down and really listen to your partner.
Put yourself in the other’s shoes. You know your partner well, so you should be able to put yourself in his or her shoes and see the situation in a way they might see it but be careful not to make assumptions.
Seek to understand. Again, instead of defending, try to understanding where the other person is coming from.
Focus on emotions rather than specific details. You are most likely not going to agree on the details in an argument (one of you sees a six and one of you sees a 9). However, if you try to understand how your partner was feeling instead, you can show empathy and understanding.
You don’t have to agree. Remember that seeing someone else’s perspective doesn’t mean you are “giving in” or that you have to agree. Understanding is different than agreeing.
Ask questions. Assuming what your partner means or is saying can lead to unnecessary misunderstandings. When you are perspective-taking, don’t be afraid to ask for clarification. “I’m hearing you say..” “Is that correct?” “Is this how you see it?”

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:04

pien_2010 schreef:
Dat had ik niet anders verwacht Ava _O-

Haha je kent mij :')

Mooi plaatje Elisa en een eye-opener.

Ik heb echt moeten leren dat dingen er vanuit een ander perspectief heel anders uit kunnen zien.

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:31

Dankjewel, dat is ook best lastig soms..ik denk dat we daar allemaal weleens mee worstelen. Maar alleen al de "wil" om het vanuit een ander perspectief te zien kan veel opleveren denk ik.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:52

Ja, en de discussie ingaan met het idee dat je het ook fout kunt hebben.
Een rijtechnische zijweg is dat ik ooit fanatiek tegen LDR was, en het zag als dierenmishandeling, tot ik een goede uitleg kreeg en een demonstratie. Ik had het fout. En ik leerde juist toen heel veel over biomechanica. Maar het is denk ik ook belangrijk om jezelf steeds weer tegen het licht te houden.

Als iemand met goede, onderbouwde argumenten komt, en die persoon kan bewijzen dat wat die roept ook werkt, ben ik om hoor. En ik kan ook af en toe bloedirritant zijn in die dingen, maar meestal vraag ik door om het beter te begrijpen. Ik kan me voorstellen dat het voor een ander soms lastig is om dat te volgen. Want met die instelling verander je nog weleens van mening.

Ik was ook geen fan van bitloze optomingen, tot iemand het punt maakte wat ik liever zag in de handen van iemand die niet heel handig was. Dat is toch best een sterk punt :o
En daarmee wijs ik bitten nog steeds niet af, maar het geeft wel perspectief, en heel simpel: ik had het nog niet van die kant bekeken :D

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:19

Van mening veranderen is geen falen maar eerder een teken van groei denk ik, precies om wat jij zegt. Het geeft aan dat je jezelf tegen het licht kan houden en je mening ook kan bijdraaien als je het eerder "fout" had. (even tussen aanhalingstekens, want alles valt of staat met perspectief he) En zoiets toe kunnen geven is jezelf kwetsbaar opstellen. Maar we zijn allemaal mensen en niemand van ons heeft de wijsheid in pacht..ook bestaat er nog zoiets als continu nieuwe ontwikkelingen en inzichten. Dat is ook goed om je bewust van te zijn denk ik.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:33

Ja, dat is ook het gevaar van ouder worden, denk ik. Blijven hangen in wat je ooit hebt geleerd, en voortschrijdend inzicht is zo een waardevol ding. Het is makkelijk om te zeggen: zo hebben we het altijd gedaan. Of: ik zit al 30 jaar in de paarden. Volgens mij was het iemand op Bokt die de spitse opmerking maakte dat je het ook al 30 jaar fout kunt doen :D

Ik moest erom lachen, maar hij bleef wel hangen. Want het is een goed punt. 't Is niet omdat we iets altijd al zo doen, dat het ook goed is. En dat is, ondanks dat het rustiger is op Bokt, wel de reden dat ik blijf hangen.
Ik vind dat ook leuk in de discussies met jou. We kunnen elkaar best in de haren vliegen, maar jij bent wel ook iemand die erover nadenkt, die wil snappen waarom het werkt zoals het werkt en hoe je dat kunt optimaliseren. Aan het eind van de dag ben ik een techneut, maar waarom dat niet gebruiken in onze favoriete sport?

Ik hoop alleen wel dat er weer wat meer discussie komt, ik hou ervan.

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:36

Jullie manier van posten is gewoon prettig. Maar dat er net weer iemand in een serieus topic met complottheorieën aan komt zetten ( en daar wordt niet op gemodereerd helaas) maakt dat de lust om te lezen en te posten me steeds meer vergaat.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Is het zoveel rustiger geworden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:40

Maar waarom? Waarom is het zo moeilijk om dan zelf die posts te negeren? Waarom voel je je pas gelukkig wanneer een modactie ondernomen is?
Er ligt zoveel macht bij onszelf om discussies te sturen, waarom zien we dat maar niet?
Maar eens je de discussie met een 'complotdenker' aangaat, ja, dan vind ik wel dat je aangeeft: "Ik sta open voor deze discussie, ik neem de handschoen op." Sta je dus niet open voor die discussie, ben je die discussie eigenlijk helemaal beu, laat die handschoen dan maar mooi liggen waar die ligt.