Jeugdhonk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Jeugdhonk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 20:20

Hoi!

Ik was zojuist even ouderwets aan het bokken en dacht joh ik ga eens in dat jeugdhonk kijken, zo'n 18 jaar geleden mijn favoriete gedeelte van bokt. Tot treurens aan toe maakte ik elke dag ongeveer een nieuw topic aan, tot ergenis van iedereen. :') Maar nu is het gewoon helemaal stil daar, dit jaar nog geen enkele post. :oo

Wat jammer....

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Jeugdhonk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:32

Het valt mij sowieso op dat er weinig nieuwe en/of jonge leden bij komen. Wellicht is een forum iets ouds? Wellicht trekt het de jeugd niet aan want het is geen app. Ik hoor ook veel mensen die bokt niet snappen en daarom niet meer online komen

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:50

Oh heerlijk die oude tijden, elke dag een nieuw Penny topic :D

Denk dat het idd komt doordat de tijden zijn veranderd tov 15-20 jaar geleden. Toen was een forum nog superhip, nu is het speelveld van sociale media zo anders geworden. Tiktok, instagram, Snapchat, WhatsApp, Facebook etc zijn er allemaal bijgekomen of veel groter geworden, ik denk dat daar een groot deel van de kinderen/tieners zitten die anders op bokt waren gekomen als al die andere platforms er niet waren.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:54

Oooh ja daar heb ik ook heel wat uurtjes doorgebracht !

Molly1230

Berichten: 418
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:04

Ik vind het inderdaad ook jammer! Ik zie niet veel mensen van mijn leeftijd (18) op bokt. Toch vermaak ik me wel hier hoor. :)

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:07

Klopt, daar hebben we het al eerder over gehad. De tijden veranderen, het nog jonge internet verandert in het kwadraat.

Dat Bokt niet meer als verkapt sociaal medium voor tieners wordt gebruikt vind ik niet zo'n punt. Het kon wel erg hard gaan vroeger. Wel jammer, zorgelijk ook, vind ik dat we erg weinig aanwas hebben van jonge gebruikers. Straks wordt het hier nog een virtuele soos voor rijke bejaarden met paarden aan huis die één keer in de week een heel beschaafd bosritje maken. Ik krijg soms wel een erg witte-wijn-en-toastjes-met-zalmidee van Bokt. Doe mij dan maar liever cola en een zakje chips. (Of ben ik nu juist een ouwe banketstaaf, omdat dat in míjn puberteit gebruikelijk was?)

Dat het nu die kant op gaat, wil niet zeggen dat het zo blijft. Sociale media kunnen van de ene op de andere maand uitraken, en een forum als Bokt heeft iets meer gezag. Mensen zullen altijd met hun paardenvragen hierheen komen. Het antwoord dat je hier krijgt, zal toch zwaarder wegen dan een reactie op Facebook - om van andere socials nog maar niet te spreken.

Maar goed, een kleine update zou wel op zijn plaats zijn. De mobiele versie van de site ziet er nog steeds uit als een old school website waar mobiel provisorisch in is gehackt. Dat is niet erg 2024. Tegelijk moet de desktopversie wel apart blijven bestaan, anders jaag je je harde kern weg. Maar goed, ik neem aan dat hier heus wel over wordt nagedacht en dat die app er ooit wel komt.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:28

Mijn pubers hebben hun 'jeugdhonken' op snapchat en tiktok.. Forums zijn hopeloos ouderwets |(

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Jeugdhonk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:07

Bokt blijft voor een forum wonderbaarlijk lang in de lucht en levendig.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:12

Oh ik dacht juist dat er toch nog wat jongere bokkers waren :Y) Ik denk dat ik een van de weinigen ben dan :')

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 22:23

Oke ouderwets dus.. Ja ik ben inmiddels ook een heuse vrouw en niet meer de klier van 12 jaar die elke keer een ban kreeg. :+

Ik ben echt met bokt opgegroeid en ik kijk er nog steeds elke dag op, sterker nog als ik internet open op mijn telefoon is bokt de hoofdpagina. :') Ik merk wel dat ik lang niet zo'n actieve poster ben als voor een x aantal jaar geleden. Maar je leert naarmate je ouder wordt ook dat het soms beter is om wat op de achtergrond te blijven.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:27

Vind zelf bokt zoveel meer informatief in tegenstelling tot tiktok etc. Vind alle ervaringen hier ontzettend nuttig, ipv snelle filmpjes met (imo) een hoop onkunde. Kom ook dagelijks online en leer regelmatig wat bij. Ben stiekem al te blij dat het hier rustiger is wbt jongere, en de jongere die er zitten zijn imo vrij volwassen voor hun leeftijd. Hoop dat bokt nog lang mag bestaan, :j Dat we lekker ouderwets mogen zijn, zonder de snelle beelden en dopamine shots.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:28

ElfBeau_067 schreef:
Oh ik dacht juist dat er toch nog wat jongere bokkers waren :Y) Ik denk dat ik een van de weinigen ben dan :')

Nou ja, jullie zijn er wel, maar vroeger (tien jaar en langer geleden) waren het er echt veel. Toen kwamen er aparte forumdelen voor Bokkers onder de zestien: het Jeugdhonk, Young Rider Talk, Jeugd In the Picture. Veel volwassen gebruikers ergerden zich rot aan dat meidengewauwel de hele tijd, dus dan maar liever weggestopt in een eigen hoekje. :+ Terwijl we nu denken: hadden we maar meer jonge aanwas...

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Jeugdhonk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 00:27

Ik mis af en toe stiekem toch wel de vakantie popcorn topics door jonge bokkers. :))

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 02:38

Petrichor schreef:
Oke ouderwets dus.. Ja ik ben inmiddels ook een heuse vrouw en niet meer de klier van 12 jaar die elke keer een ban kreeg. :+ .


Ik was nu toch wel heel nieuwsgierig geworden en heb mij kostelijk vermaakt. :D

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 07:52

fierefluiter schreef:
Petrichor schreef:
Oke ouderwets dus.. Ja ik ben inmiddels ook een heuse vrouw en niet meer de klier van 12 jaar die elke keer een ban kreeg. :+ .


Ik was nu toch wel heel nieuwsgierig geworden en heb mij kostelijk vermaakt. :D


Ja heerlijk he, ik was juist opzoek naar de etters van nu. :P

Suzanne F.

Berichten: 49220
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:54

Majabeestje schreef:
Mijn pubers hebben hun 'jeugdhonken' op snapchat en tiktok.. Forums zijn hopeloos ouderwets |(


Ja dit. Forums zijn voor boomers hoor ik dan. Nou ik ben echt geen boomer maar goed, het geeft aan hoe de jeugd hierover denkt. Zou er dan toch echt na 50 jaar Bokt ooit een einde aan komen? Zoals ooit zo mooi geschreven is over het 50 jaar Bokt feest?
Dat zou in 2051 zijn dan.

De jeugd zit op TikTok en Snapchat nu. Ook wel Instagram.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:42

Suzanne F. schreef:
De jeugd zit op TikTok en Snapchat nu. Ook wel Instagram.

Maar zoals boven al aangegeven: daar krijg je niet echt diepgravend, bruikbaar advies. Insta is voor plaatjes, TikTok en Snapchat voor meligheid. Het is niet gezegd dat de pubers van nu niet hierheen komen als ze 20 zijn.

En 2051 is echt te ver weg om voorspellingen over te doen. Zeker over het internet, dat qua modes extreem woelwaterig is.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:25

Petrichor schreef:
Oke ouderwets dus.. Ja ik ben inmiddels ook een heuse vrouw en niet meer de klier van 12 jaar die elke keer een ban kreeg. :+


Ik heb af en toe van die brain farts dat ik denk: heej, zit je moeder op jouw account, sinds wanneer ben jij zou wijs geworden? :')

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Jeugdhonk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 13:23

Nouja we zijn iig goed opgedroogd. :')

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:59

fierefluiter schreef:
Petrichor schreef:
Oke ouderwets dus.. Ja ik ben inmiddels ook een heuse vrouw en niet meer de klier van 12 jaar die elke keer een ban kreeg. :+ .


Ik was nu toch wel heel nieuwsgierig geworden en heb mij kostelijk vermaakt. :D

Ik ook :+

Ik stuitte door TS haar oude reacties ook nog op een topic; [LZP] Goed zoenen = goed in bed?

Daarvan proestte ik bijna mijn koffie door uit.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Jeugdhonk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 14:07

Ojaa mega erge topics stonden er. :')

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:29

Elin_ schreef:
Ik ook :+

Ik stuitte door TS haar oude reacties ook nog op een topic; [LZP] Goed zoenen = goed in bed?

Daarvan proestte ik bijna mijn koffie door uit.


Vroeger had je tijdschriften Hitkrant en Breakout met uhmm nogal aparte vraag rubrieken, ik moest daar aan denken na jouw post :))

MayoNeighs

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 09:48

Susanne schreef:
Elin_ schreef:
Ik ook :+

Ik stuitte door TS haar oude reacties ook nog op een topic; [LZP] Goed zoenen = goed in bed?

Daarvan proestte ik bijna mijn koffie door uit.


Vroeger had je tijdschriften Hitkrant en Breakout met uhmm nogal aparte vraag rubrieken, ik moest daar aan denken na jouw post :))

In België hadden we de Joepie! Met een hele Seks, Mind & Body rubriek. Wat een gewéldige vragen stonden daar vaak in. Er bestaat zelfs een boek (Liefste Joepie van Sylvia van Driessche) met 40 jaar aan lezersbrieven in. :+

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Jeugdhonk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:24

O heerlijk, de BreakOut! Ik had er geen abonnement op, maar je kocht 'm als je niets te lezen bij je had en op schoolreisjes e.d. nam er altijd wel iemand een stapeltje mee. Heerlijk die stomme vragen. En natuurlijk ook de "sextalk", waarin ze vier zestienjarigen aan het woord lieten met een ervaring waarvan je dacht, "waar heb je dat in godsnaam vandaan?" En alles sappig geïllustreerd door modellen. :D

Sorry, we gaan offtopic, maar mijn nostalgiekabouter moest even hoognodig aandacht krijgen.