Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe leden met ervaringen

Profiel   

Geregeld kom je ze tegen... de nieuwe bokkers met 1 of 2 berichten die helemaal lyrisch zijn over een bepaald bedrijf, paard enz
Je mag geen ervaringen delen van bijv bedrijven als ze niet over een eigen ervaring gaan (dus ook niet als je het proces van een goede vriendin op de voet gevolgd hebt) maar mensen die nog nooit eerder op bokt hebben gepost mogen alles delen...

Is het geen idee om dat soort topics ook een min van 25 berichten te geven ?
We weten allemaal dat 9 van de 10 keer die nieuwelingen er alleen zijn om een bedrijf in een goed (of slecht) daglicht te zetten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:35 

Profiel   

Oeh je haalt me de woorden uit de mond!

Ik heb onlangs getemd op zoiets, en tot mijn verbazing werden MIJN kritische berichten verwijderd, in plaats van de 'positieve ervaringen' van (heel toevallige) nieuwe leden! Dat vond ik echt heel krom! Dus ja, ik sluit me volledig aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:45 

Profiel   

Helemaal mee eens.
De kritische reacties daarop worden steeds verwijderd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 11:45 

Profiel   

Toevallig net een bericht van een mod gehad. Ik zie regelmatig dat Bokkers een nieuw account aanmaken omdat ze de oude niet meer weten of het wachtwoord niet meer weten. Dan tem ik altijd en het antwoord was altijd: is idd niet de bedoeling, het nieuwe account wordt geband. Ook in het topic waar steeds nieuwe gebruikers komen gebeurde dit laatst.

Tot mijn grote verbazing mocht dit account gewoon blijven bestaan en is er tegenwoordig gedoogbeleid?! Maar een maand geleden bij een andere mod mocht het niet.

Ongetwijfeld dat dig bericht verwijderd wordt, maar dan hoop k dat een mod in dit topic kan zetten wanneer het wel mag en wanneer niet want het lijkt nu net alsof het per mod verschillend is en dat kan natuurlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:16 

Profiel   

Oh ja in dat topic zijn al tig berichten verwijdert... Hopelijk doen mensen via Google zelf een klein beetje onderzoek, dan zie je binnen 1 minuut dat het van geen enkele kant klopt. Dat mag je echter niet benoemen want dan krijg je inderdaad zelf een bericht van een mod. :') Bokt heeft liever dat mensen opgelicht worden denk ik dan maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:36 

Profiel   

Volgens mij is het zo dat als iemand lang geleden een keer (kort) actief is geweest, het niet erg meer wordt gevonden als zo iemand met een nieuw account begint. Wat 'lang geleden' is, is daarbij een beetje voor interpretatie vatbaar, en 'kort actief' ook. Maar iemand die 10 jaar geleden een paar honderd berichten heeft geplaatst, hoeft dat oude account niet meer te heractiveren, bij mijn weten.

Die al dan niet 'valse getuigenissen' van mensen die zich speciaal voor een bepaald topic aanmelden, tja, als dat topic in de INF fora staat, dat kan je zo iemand niet blokkeren met 'eerst 25 berichten posten'.

Je zou hooguit ED uit de INF-topics kunnen halen, maar ja, als niet-bokkers echt een vraag hebben over 1 specifieke partij ("is die en die website/handelaar/transporteur/you name it betrouwbaar") dan doe je die natuurlijk wel tekort. Want die moeten dan eerst 25 posts gaan sprokkelen voor je kunnen vragen op Potijk of Jordans of weetikveel wie een goeie is - en morgen moet de knol op transport vanuit Noorwegen, of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:54 

Profiel   

Ibbel schreef
Volgens mij is het zo dat als iemand lang geleden een keer (kort) actief is geweest, het niet erg meer wordt gevonden als zo iemand met een nieuw account begint. Wat 'lang geleden' is, is daarbij een beetje voor interpretatie vatbaar, en 'kort actief' ook. Maar iemand die 10 jaar geleden een paar honderd berichten heeft geplaatst, hoeft dat oude account niet meer te heractiveren, bij mijn weten.

Maar dan is het wel gek dat het de ene keer wel is toegestaan en de andere keer niet. Maar goed, ik wacht nog op een pb van de mod in kwestie. Als het net zo lang duurt als mijn tem zal dit over een paar dagen zijn. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 13:09 

Profiel   

Ik heb het betreffende topic doorgelezen. Poej ja... ik snap jullie vermoedens volkomen.
Helaas is het zo dat het niet verboden is om een account aan te maken op het moment dat je ergens op wilt reageren. Dat dat opeens 7 nieuwe leden zijn riekt natuurlijk wel. Helaas hebben wij geen link tussen deze gebruikers kunnen leggen.
Het voorstel om ED in de kudde te zetten zal ik doorschuiven naar het beheer.
Is dit iets wat met regelmaat voorkomt?

Zelf verwacht ik inderdaad dat zoals Ibbel al aan aangeeft dat het de ruimte bieden aan nieuwe gebruikers om een vraag te stellen zwaarder weegt.

Het verbod op het aanmaken van een schaduwaccount/ tweede account ligt niet zo zwart/wit.
Fohadie, ik heb begrepen dat hier inmiddels al via de tem antwoord op is gegeven.
Het kan zijn dat dit even op zich heeft laten wachten, ik hoop namelijk dat de rest van het team ook van dit mooie weekend hebben genoten i.p.v. continu op Bokt aanwezig te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 21:46 

Profiel   

Ik heb idd antwoord gekregen en behoorlijk snel ook! Helaas meten jullie nog steeds met twee maten, Dat is vandaag weer bevestigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 23:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen