Forums » Algemeen » [BZ] Boktzaken |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[Dienstmededeling] Fototopic overzicht en groeperen lange topics |
---|
BartVB | |
Sinds vandaag zijn er twee wijzigingen doorgevoerd op Bokt.
Als je nu naar 'Actieve onderwerpen' gaat dan krijg je drie tabbladen; 'Actief', 'Nieuw' en 'Foto'. De eerste is de 'Actieve onderwerpen' pagina zoals die er al jaren is. Het tweede tabblad is nieuw, hier zie je alle nieuwe topics, niet gesorteerd op laatste reactie, maar op het tijdstip waarop het topic is geopend. Het laatste tabblad, 'Foto', is een lijst met alle topics die gemarkeerd zijn als fototopics. We hopen dat het voor jullie hiermee makkelijker is om ITP topics te vinden en nieuwe topics over voor jou interessante onderwerpen. Een tweede ding dat is gewijzigd is dat topics met meer dan 5 pagina's nu naar de onderkant van een topiclijst worden verplaatst. Net zoals dit al gebeurde met gesloten topics. Dit is gedaan om te voorkomen dat nieuwe, of wat minder snel lopende topics uit de topiclijsten worden weggeduwd door centrale-, volg- of kletstopics. Als je dit helemaal niet handig vindt dan kan je in je profiel bij Foruminstellingen -> Weergaveopties uitzetten. De functies zijn nieuw, kan nog aan geschaafd worden. We horen graag jullie feedback. Ondertussen zijn we ook aan het kijken of we wijzigingen gaan aanbrengen aan de forumindeling. Daarover binnenkort meer nieuws. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-09-24 13:21 |
Captain | |
Klinkt goed, ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Bedankt voor het meedenken!
|
Geplaatst: 10-09-24 13:24 |
Ibbel | |
Dat ziet er bruikbaar uit!
Ik zie alvast één dingetje - niet heel belangrijk, maar als je toch aan het schaven bent - gesloten topics staan gewoon op volgorde in de lijst. Die zouden wat mij betreft helemaal uit alle lijsten weg mogen, maar anders op z'n minst onderaan, net als verplaatste topics. |
Geplaatst: 10-09-24 13:28 |
Echwel | |
Ziet er goed uit
Zeker de langlopende en volgtopics naar beneden geplaatst is erg fijn |
Geplaatst: 10-09-24 14:28 |
DuoPenotti | |
Fijn dat er verandering is.
Als je nu op active topics of op eigenberichten klikt onder je naam dan verspringt de hele layout. Althans op de Desktop. Waarom word die niet gelijk gemaakt? En of je nu op het tabblad active onderwerpen bent, foto of eigen berichten. Dat er overal boven aan de tabbladen staan en links niets veranderd. En onder de naam kan dan weg. |
Geplaatst: 10-09-24 14:37 |
Hiraeth | |
Oh, dat klinkt als een goede verandering! Ik denk dat ik vooral de nieuwe onderwerpen ga gebruiken.
|
Geplaatst: 10-09-24 14:41 |
karuna | |
Ik zoek maar kan de instelling niet vinden. Sommige topics met meer dan 5 paginas zijn echte info topics of een accuut probleem van iets dat hard loopt door veel reacties.
Fijn dat er wel al iets is aangepast, al zie ik het zelf niet terug. Misschien alleen bij bokt 5? Ik heb nog steeds geen splitsing in topics en het bovenste in actieve is tinder met meer dan 300 paginas Komt er ook op het paardengedeelte nog meer splitsing tussen bv medisch, voedsel, omgang, en de fokkerij wat gesplitst tussen keuze, merries veulens |
Geplaatst: 10-09-24 14:41 |
Ibbel | |
Er verschijnt opeens een 'keer terug naar Onderwerp' verwijzing bovenaan. Die nergens op slaat, omdat het het laatste topic in de lijst is:
En bij tabblad 'fototopics' staan 2 nieuwe regeltjes: Terwijl bij tabblad 'nieuw' niet de verwijzing 'keer terug' staat, maar alleen de 'toon als berichten' |
Geplaatst: 10-09-24 21:56 |
BartVB | |
'Keer terug' is opgelost. Dat is het nadeel van de phpBB code. Het is allemaal behoorlijk lineair, maar ook grote zooi spaghetti. Als je ergens aan trekt begint er heel ergens anders iets te bewegen...
@karuna; het is idd alleen beschikbaar op Bokt5, kan dus kloppen dat je geen veranderingen ziet. En goed punt mbt hard lopende actuele topics. Daar zat ik ook over te twijfelen. Kan er vrij makkelijk van maken dat er alleen iets gebeurt met topics met meer dan 5 pagina's die ouder zijn dan 5 dagen b.v.? Ander ding waar ik over twijfel is wat meer onderscheid tussen normale topics en de 'lange' topics. Zodat wat beter opvalt dat er topics uit de normale lijst zijn gehaald en dat die onderaan zijn geplaatst. @DuoPenotti; de 'Actieve topics' en 'Eigen berichten' pagina's zijn ook best anders. Is in principe wel in elkaar te schuiven, maar het aardige van de huidige 'eigen berichten' pagina is dat daar eigenlijk alles in 1x staat dat je nodig hebt om bij te blijven in je 'reguliere' stuk van Bokt. Als je wil kijken wat er verder te vinden is dan is 'actieve topics' handig. |
Geplaatst: 10-09-24 22:16 |
Ibbel | |
BartVB schreef 'Keer terug' is opgelost. Dat is het nadeel van de phpBB code. Het is allemaal behoorlijk lineair, maar ook grote zooi spaghetti. Als je ergens aan trekt begint er heel ergens anders iets te bewegen... Niet alleen bij phpBB, kan ik je uit ervaring vertellen. Ooit specifieke software laten ontwikkelen waarvan we altijd zeiden: "als er een nieuwe functie is toegevoegd aan de software, en we gaan die gebruiken, valt er een koffiekopje om op de tafel van de secretaresse aan het einde van de gang." Wat betreft de lange informatieve/volg-topics: waarom is ooit afgestapt van de vaste regel: langer dan 15 pagina's gaat naar de HK? Later kwam daar bij: 'kan blijven staan maar krijgt een HK-tag zodat posts niet meer meetellen voor de kudde'. En die laatste topics, die ooit in subfora stonden met een HK-tag, zouden sowieso nu gewoon naar de HK kunnen/moeten. Als je wilt versimpelen, dan ook stoppen met dit soort 'afwijkingen'. |
Geplaatst: 10-09-24 22:21 |
BartVB | |
Groot nadeel van al dit soort topics naar de HK (of een speciale paarden-HK) verplaatsen is dat ze helemaal los komen staan van het onderwerp zelf. Een lang topic over het hooien van gras vind je makkelijker op VSW dan tussen tig klets- en volgtopics.
Maar er is idd wel een verschil tussen een inhoudelijk topic over hooien en een kletstopic over random onderwerpen. Hmm. |
Geplaatst: 11-09-24 09:32 |
Berdien | |
Als ik nu navigeer over het forum (dus niet via eigen berichten maar echt naar een tabblad) dan zie ik alleen nog maar topics die ik niet 'gestipt' heb. Heel irritant, want nu moet ik steeds via eigen berichten op zoek naar die topics. Heeft dat ook met deze wijziging te maken?
|
Geplaatst: 11-09-24 11:31 |
DuoPenotti | |
BartVB schreef @DuoPenotti; de 'Actieve topics' en 'Eigen berichten' pagina's zijn ook best anders. Is in principe wel in elkaar te schuiven, maar het aardige van de huidige 'eigen berichten' pagina is dat daar eigenlijk alles in 1x staat dat je nodig hebt om bij te blijven in je 'reguliere' stuk van Bokt. Als je wil kijken wat er verder te vinden is dan is 'actieve topics' handig. ik bedoel ook niet in elkaar schuiven. Alles laten bestaan maar elk tabblad gelijk maken in layout. Bij de laptop verspringt dat onnodig. Bij eigen berichten die hele linker kolom weghalen. En bovenin net als bij active topic de knopjes van de tabbladen plaatsen. Nu staat daar niks Onder je naam staat er dan onnodig dubbel hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel |
Geplaatst: 11-09-24 11:52 |
Exitium | |
Laat die linkerkolom alsjeblieft bestaan Die laat nieuwe topics zien in de forums die je als favoriet gemarkeerd hebt. Die kolom + gestipte berichten is hoe ik alles op Bokt doe
|
Geplaatst: 11-09-24 13:20 |
Ibbel | |
Je zou op zich best alles in tabbladen kunnen schuiven denk ik
Je zou er dan 5 hebben: tabblad favoriet (daar staan dan de nieuwe favoriete topics in), tabblad eigen (gestipte topics), tabblad actief, tabblad nieuw (alle nieuwe topics), tabblad foto. Dan heb je alles in dezelfde vorm. En eigenlijk krijg je dan een soort matrixconstructie met twee soorten selecties. Op onderwerp (de fora) en op alternatieve selectie (tijd, stipje, foto, etc) |
Geplaatst: 11-09-24 13:48 |
Exitium | |
Ik vind het juist erg prettig dat ik alles vanuit één basisscherm kan doen. Volgens mij is het zo, maar verbeter me als ik dat verkeerd heb, dat als je geen forums als favoriet markeert je die linkerkolom niet ziet, dus als je 'm niet wil staat 'ie ook niet in de weg
|
Geplaatst: 11-09-24 14:01 |
karuna | |
Die kolom links is voor mij ook overbodig en onnodig schermvullend waardoor er minder zinnige tekst overblijft, sinds ik een zinloos iets als favoriet heb aangeklikt is deze goddank weggebleven
|
Omhoog |
Geplaatst: 11-09-24 14:36 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BZ] Boktzaken |
Inloggen |