Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:51

Dit topic wordt zeker gelezen en we zijn natuurlijk ook aan het kijken wat we met de ideeen kunnen.

Wat betreft het automatisch anonimiseren; ik zie niet helemaal hoe? Dat kan prima als je alleen de gebruikersnaam verandert, maar vaak gaat het vooral om namen die verwerkt zijn de posts. Wat dat betreft zijn we aan het kijken naar het zelf kunnen bewerken van je oude berichten maar daar zitten wat praktische haken en ogen aan, wordt iig aan gewerkt :j

Het verzoek van The_Cat over het verwijderen van foto's ging over foto's die per ongeluk dubbel zijn geupload. Op dit moment kan ik die verwijderen maar dat is een hoop handmatig gedoe en in haar geval zou het puur om het opruimen gaan. We hebben meer diskruimte dan tijd, dus haar gevraagd of het OK is om dit even te laten wat het is.

Voor [***] ben ik nog bezig met het verwijderen van de foto's. Dat kan namelijk op twee manieren, de lomp maar bewerkelijke en foutgevoelige manier en een nettere manier maar daar moet nog wat voor worden gebouwd. Helaas gaat dat bouwen een stuk minder snel dan ik zou willen. Had gehoopt dat dit gisteren af was. Heel even geduld nog a.u.b. Of natuurlijk de vraag om dit nu op te lossen, dan doe ik dit alsnog handmatig.

Peetstap schreef:
Ik vindt de vlakkere inhoud & oppervlakkigheid van bokt groter probleem worden.
Of mijn eigen kennis neemt toe met de jaren :') ??


Toevallig even terug een vergelijkbare discussie op een ander forum gelezen. Daar kwam dezelfde vraag voorbij met als antwoord dat die vraag al jaren wordt gesteld maar dat mensen inderdaad wijzer worden/meer kennis krijgen :)

Maar op sommige plaatsen is het lastig om de verdieping op te zoeken, ook omdat soms steeds weer dezelfde beginnersvragen worden gesteld. Daarvoor is o.a. de Wiki ingericht en proberen we ook in de sticky topics bovenaan de forums het e.e.a. te vergemakkelijken maar daar is zeker nog een hoop ruimte voor verbetering :j

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:18

BartVB schreef:
Toevallig even terug een vergelijkbare discussie op een ander forum gelezen. Daar kwam dezelfde vraag voorbij met als antwoord dat die vraag al jaren wordt gesteld maar dat mensen inderdaad wijzer worden/meer kennis krijgen :)

Niet alleen dat, maar het internet is tegenwoordig een stuk groter dan tien, vijftien jaar terug en er is dus ook veel meer te vinden met een simpele zoekopdracht. Veel mensen zullen eerst zelf even zoeken, en grote kans dat hun vraag dan al beantwoord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:06

Bedankt Bart, ik vind het prima als het wat langer duurt als het dan makkeijker is alles te verwijderen. Maar misschien had je dit ook even via pb kunnen aangeven, dan zat ik niet met het gevoel van "volgens mij gaat er niks meer gebeuren, zou ik nog eens een pb moeten sturen?".

Wat denk jij trouwens over die hele google-cache-kwestie.. is daar nog wat aan te doen?


Over de rest zie ik ook liever leven in de brouwerij door steeds nieuwe topics, ookal gaat het over eenzelfde onderwerp. Ieder paard is toch anders dus liever persoonlijke antwoorden dan je antwoord moeten filteren uit een topic van 10 jaar geleden, als er nog te filteren valt (want sommige zijn na 3 reacties ookal dood). Ik blijf geen nadelen aan verwijderen van dode topics zien, echt niet. Denk dat het forum er alleen maar fijner en interactiever door wordt. Maar dus wel dode topics verwijderen, niet die nog actief zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:23

aMomentLT schreef:
Klein voorbeeldje, ik als fotograaf heb een topic geopend, om mijn foto's te laten zien van een meeting. Omdat ik er simpel gezegd trots op ben.
Maar de paarden vallen niet onder mijn verantwoordelijkheid, en de situatie staat er ook niet compleet uitgelegd, want anders word het wel een boek.
Krijg ik een reactie van een bokker, dat een van de paarden geen pad onder een zadel heeft liggen, en als we de rug behouden moeten dat we dat moeten doen. Al met al, heeft het zadel er nog geen 30 min op dat paard gelegen, en zoals ik van de eigenaar hoorde komt dat zadel er ook niet meer op.
En dat vind ik jammer, want de paarden heb ik niks over te zeggen als fotograaf, en zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar, plus dat het zadel echt alleen voor de shoot was, en verder niks.

Door zulke reacties voel ik me dan wel weer rot, van tja, ik ben trots op mijn foto's ik heb op een dag zoals die goed gepresteerd en dan komt er zo iets van negatief commentaar. En dat vind ik jammer, want dat was niet waarom ik het topic opende. En ik kan er ook niks aan doen, dat de eigenaar het zo wilde.


Maar waarom vat je het op als negatief commentaar? Waarom voel je je rot? Tenzij ontzettend lomp geformuleerd zie ik het als een goed bedoelde tip. Je kunt er kort op reageren of het naast je neerleggen, je hoeft je niet te verantwoorden.

En ja er zijn mensen bij die niet kunnen discussiëren, die persoonlijk worden of woorden verdraaien, heel ergerlijk! Maar dat risico loop je als je je op een discussie forum begeeft. Op zo'n moment zeg ik daar wel iets van, maar probeer het verder van me af te laten glijden. Lukt ook wel eens niet, maar het is ook een beetje aan mij om daarmee te leren omgaan.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:05

@[***]; Heb je helemaal gelijk in, een tussentijdse update was wel zo handig geweest. In dit geval heb ik best een tijd gedacht dat het 'morgen' gefixt zou zijn en dan meld ik liever dat het opgelost is dan dat het nog een dag (of twee, of drie, of vier, ...) duurt. Inschattingsfout van mijn kant, er kwamen wat meer zaken tussendoor dan ik dacht. Zit ondertussen ook in een verhuizing wat ook niet helpt wat betreft het meepikken van avonduren :+

Google cache deel snap ik niet helemaal eigenlijk. Maar ben niet heel goed bekend met de regels rond Google Images. Bij het verwijderen van een webpagina uit de cache moet die webpagina ook echt van internet zijn verdwenen. Ik zou dan aannemen dat hetzelfde geldt voor Google Images? Als dat niet zo is dan is het voor ons ook lastig daar iets aan te veranderen. Of ja, ben aan het kijken of we verwijderde foto's kunnen vervangen door een '[Foto is verwijderd]' foto. Dan is ook duidelijker dat er ergens in een discussie een foto heeft gestaan en het staat wat minder rommeling dan een suf kruisje.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:24

Nikass schreef:
aMomentLT schreef:
Klein voorbeeldje, ik als fotograaf heb een topic geopend, om mijn foto's te laten zien van een meeting. Omdat ik er simpel gezegd trots op ben.
Maar de paarden vallen niet onder mijn verantwoordelijkheid, en de situatie staat er ook niet compleet uitgelegd, want anders word het wel een boek.
Krijg ik een reactie van een bokker, dat een van de paarden geen pad onder een zadel heeft liggen, en als we de rug behouden moeten dat we dat moeten doen. Al met al, heeft het zadel er nog geen 30 min op dat paard gelegen, en zoals ik van de eigenaar hoorde komt dat zadel er ook niet meer op.
En dat vind ik jammer, want de paarden heb ik niks over te zeggen als fotograaf, en zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar, plus dat het zadel echt alleen voor de shoot was, en verder niks.

Door zulke reacties voel ik me dan wel weer rot, van tja, ik ben trots op mijn foto's ik heb op een dag zoals die goed gepresteerd en dan komt er zo iets van negatief commentaar. En dat vind ik jammer, want dat was niet waarom ik het topic opende. En ik kan er ook niks aan doen, dat de eigenaar het zo wilde.


Maar waarom vat je het op als negatief commentaar? Waarom voel je je rot? Tenzij ontzettend lomp geformuleerd zie ik het als een goed bedoelde tip. Je kunt er kort op reageren of het naast je neerleggen, je hoeft je niet te verantwoorden.

En ja er zijn mensen bij die niet kunnen discussiëren, die persoonlijk worden of woorden verdraaien, heel ergerlijk! Maar dat risico loop je als je je op een discussie forum begeeft. Op zo'n moment zeg ik daar wel iets van, maar probeer het verder van me af te laten glijden. Lukt ook wel eens niet, maar het is ook een beetje aan mij om daarmee te leren omgaan.



Het is ook een goed bedoelde tip. Maar ik bedoel meer te zeggen van “wat kan ik als fotograaf met die tip?” Eigenaar van t paard zit volgens mij niet op bokt dus zal het nooit zien.
En waarom ik het dan rot vind is, omdat het niet mijn bedoeling was om een topic te open voor adviezen en dergelijke, maar gewoon om te laten wat ik gemaakt heb.
En wat je zegt, je hoeft je niet te verantwoorden, heb ie gelijk in. Maar persoonlijk ligt dat allemaal wat anders, maar dat is niet jullie probleem, dat is mijn eigen persoonlijk probleem, en dat moet ook zo blijven. Want jullie kunnen daar niks aan doen!

En inderdaad. Bokt is heerlijk om een discussie te voeren, met mensen die het wel kunnen. En soms iets 2 keer lezen scheelt ook met hoe dingen over komen. En dat lukt op bokt ook niet altijd heel goed.

Soms denk ik ook wel van dat de modjes te snel optreden, maar soms kan t ook niet anders omdat het nogal snel tegenwoordig uit de hand lopen wil.
BartVB schreef:
@[***]; Heb je helemaal gelijk in, een tussentijdse update was wel zo handig geweest. In dit geval heb ik best een tijd gedacht dat het 'morgen' gefixt zou zijn en dan meld ik liever dat het opgelost is dan dat het nog een dag (of twee, of drie, of vier, ...) duurt. Inschattingsfout van mijn kant, er kwamen wat meer zaken tussendoor dan ik dacht. Zit ondertussen ook in een verhuizing wat ook niet helpt wat betreft het meepikken van avonduren :+

Google cache deel snap ik niet helemaal eigenlijk. Maar ben niet heel goed bekend met de regels rond Google Images. Bij het verwijderen van een webpagina uit de cache moet die webpagina ook echt van internet zijn verdwenen. Ik zou dan aannemen dat hetzelfde geldt voor Google Images? Als dat niet zo is dan is het voor ons ook lastig daar iets aan te veranderen. Of ja, ben aan het kijken of we verwijderde foto's kunnen vervangen door een '[Foto is verwijderd]' foto. Dan is ook duidelijker dat er ergens in een discussie een foto heeft gestaan en het staat wat minder rommeling dan een suf kruisje.

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:58

De dingen die achter de schermen gebeuren als zijnde de mogelijkheid tot verwijderen de foto's zelf kan misschien in een sticky geplaatst worden? Zodat de mensen zien wat er nog bezig is en suggesties kunnen doen van wat nog nuttig zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:11

BartVB schreef:
@[***]; Heb je helemaal gelijk in, een tussentijdse update was wel zo handig geweest. In dit geval heb ik best een tijd gedacht dat het 'morgen' gefixt zou zijn en dan meld ik liever dat het opgelost is dan dat het nog een dag (of twee, of drie, of vier, ...) duurt. Inschattingsfout van mijn kant, er kwamen wat meer zaken tussendoor dan ik dacht. Zit ondertussen ook in een verhuizing wat ook niet helpt wat betreft het meepikken van avonduren :+

Google cache deel snap ik niet helemaal eigenlijk. Maar ben niet heel goed bekend met de regels rond Google Images. Bij het verwijderen van een webpagina uit de cache moet die webpagina ook echt van internet zijn verdwenen. Ik zou dan aannemen dat hetzelfde geldt voor Google Images? Als dat niet zo is dan is het voor ons ook lastig daar iets aan te veranderen. Of ja, ben aan het kijken of we verwijderde foto's kunnen vervangen door een '[Foto is verwijderd]' foto. Dan is ook duidelijker dat er ergens in een discussie een foto heeft gestaan en het staat wat minder rommeling dan een suf kruisje.


Geen probleem, ik wacht rustig af :)

Ivm het google-probleem is het volgens mij zo dat google kijkt of de webpagina nog bestaat. Dus de foto staat op een webpagina, de foto is dan wel niet meer zichtbaar maar het topic (= de webpagina) bestaat nog dus vindt google het niet nodig dat uit de cache te halen, daarvoor moet je dan bij de webmaster zijn om de pagina te verwijderen en dan kan de foto er wel uit verdwijnen.

Zo heb ik het in ieder geval begrepen ;)

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:27

Niet alle 17 de pagina's doorgeworsteld maar er valt mij 1 ding op. Het onderscheid wat gemaakt word qua starters in topics.
Veel mensen reageren op een topic van een bepaalde bokker die best een grote uhm... fantasie heeft...
Dit topic is echter nog steeds open terwijl andere topics allang gesloten zouden zijn.
Als ik dan een bericht stuur met een vraag waarom er nog aandacht aan besteed word krijg ik echter geen reactie van de mods..
Beginnen de mods nu selectief te worden met reageren/ optreden naar bokkers toe?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:28

Selectief is altijd al geweest....de bokkers met oude boktjaartallen hebben altijd al een streepje voor gehad en zij spreken zich vaak on-bokts uit en blijven dat omgestraft doen..

Lekker links laten liggen en de ergste in je foei zetten..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:35

Ik geloof anders toch dat bij oude jaartallen er heel wat zijn geband, al dan niet op eigen verzoek.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:06

Dat was een langere tijd geleden, zij die zijn gebleven vinden nl dat zij wel,alles kunnen en mogen zeggen, zie ze ook vaak als topic verpesters ronddolen met wat nieuwe aanhang..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:52

Dan moet ik eens meer naar jaartallen kijken, het is me namelijk niet opgevallen :)

daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:58

Kunnen we niet een subforum maken voor de oude garde! Bijvoorbeeld alleen mensen die al voor 2005 of 2010 lid waren?

@ indestal. Ik denk dat de echte ruzie zoekers van toen wel geband zijn.
Zijn er in ieder geval wel heel veel.
Ik kan mij van dit topic alleen nog TS herinneren als iemand van het begin en Cayenne.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:04

Ach ja zo een subforum was er al, met wat voor doel? Dat zij gaan bepalen wie er mee mag praten? De meesten gebanden zijn weer terug onder andere naam.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:04

bruintje123 schreef:
Ik geloof anders toch dat bij oude jaartallen er heel wat zijn geband, al dan niet op eigen verzoek.


Spoiler:
het P.P topic over bokt vaarde er wel bij :D :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:06

Daar heeft InDeStal me laatst op gewezen ja.
Daar krijg je nog eens wat informatie te lezen :D :oo

daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:08

Indestal schreef:
Ach ja zo een subforum was er al, met wat voor doel? Dat zij gaan bepalen wie er mee mag praten? De meesten gebanden zijn weer terug onder andere naam.

Ja maar ik zou er dan voor zijn dat er maar 1 regel is. En dat is dan voor een bepaalde datum lid zijn.
Niet dat er dan mensen zijn die zeggen jij mag wel en jij mag niet.

Ach ik weet ook niet of dat zn goed idee is.
Maar ik roep maar wat.
Ook ik mis het oude bokt wel.
Ben ook een paar jaar daardoor niet actief geweest.
Pas eigenlijk net weer.

daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:09

Peetstap schreef:
bruintje123 schreef:
Ik geloof anders toch dat bij oude jaartallen er heel wat zijn geband, al dan niet op eigen verzoek.


Spoiler:
het P.P topic over bokt vaarde er wel bij :D :D

? Het wat?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:11

daantjuhhh schreef:
Indestal schreef:
Ach ja zo een subforum was er al, met wat voor doel? Dat zij gaan bepalen wie er mee mag praten? De meesten gebanden zijn weer terug onder andere naam.

Ja maar ik zou er dan voor zijn dat er maar 1 regel is. En dat is dan voor een bepaalde datum lid zijn.
Niet dat er dan mensen zijn die zeggen jij mag wel en jij mag niet.

Ach ik weet ook niet of dat zn goed idee is.
Maar ik roep maar wat.
Ook ik mis het oude bokt wel.
Ben ook een paar jaar daardoor niet actief geweest.
Pas eigenlijk net weer.

Misschien een eigen forum opstarten, dan kunnen de "gasten" ook weer mee doen.

daantjuhhhJarig

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:13

bruintje123 schreef:
Misschien een eigen forum opstarten, dan kunnen de "gasten" ook weer mee doen.

Ik ben zo a technisch als wat!
Ben al blij dat ik tegenwoordig een foto kan plaatsen op bokt :7

Ach en ik weet ook niet of dat de oplossing is!
Ik roep maar wat.
Ik wist ook niet dat er al een keer een subfora voor geweest is en dat dat ook niet liep zoals het moest.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 29-10-17 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:14

Haha, misschien wat andere bokkers die dat wel willen en kunnen?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:05

Bokt van de eerste paar jaar vond ik leuk, toen kon er meer gezegd worden, veel meer humor, lag regelmatig slap....lekker off topic-humor.....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:43

En je bent lid sinds 2015? :')

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:02

LadyMadonna schreef:
En je bent lid sinds 2015? :')



Het kan, ik was in 2004 ook al lid. Nu een ander account