Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 8003
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:23

Is dat echt een clubje of is dat gewoon een setje onafhankelijke mensen die tegen een bepaalde manier van uitdrukken zijn (racistisch, sexistisch, pesterig, opruiend etc) en dat regelmatig aangeven bij de mods?
En zou het kunnen zijn dat de personen die regelmatig aangegeven worden wat minder genuanceerd in het leven staan?

pien_2010

Berichten: 43893
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:39

Niobe schreef:
Is dat echt een clubje of is dat gewoon een setje onafhankelijke mensen die tegen een bepaalde manier van uitdrukken zijn (racistisch, sexistisch, pesterig, opruiend etc) en dat regelmatig aangeven bij de mods?
En zou het kunnen zijn dat de personen die regelmatig aangegeven worden wat minder genuanceerd in het leven staan?


Er zullen zeker mensen zijn die vaak temmen. Dat weet ik omdat ik één iemand ken die graag onderhuids uitdaagde en als ie dan een felle reactie terug kreeg, was het:" ik heb getemd want is tegen de regels". Gewoon vervelend gedrag dat vooral genegeerd werd door de anderen. Dat gebeurde nog al eens bij die bokker. En bokt heeft daarvoor de foeiknop en dan zie je het niet meer.

Maar clubjes die dit doen, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt.
Ik zelf tem zelden of nooit.

Ik kan me er niets bij voorstellen in elk geval.

Ibbel

Berichten: 49263
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:50

Ach, als je toch al de minder mainstream theorieën aanhangt, en overal complotten vermoedt, is een complotje meer of minder op bokt niet echt onverwacht, toch? :P :+

Ja, ik maak een geintje. Zonder humor is bokt al helemaal niks :))

Miran

Berichten: 4477
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:00

Ik ben vooral meelezer en vind het juist leuk om ook reacties van mensen met een andere mening te lezen, juist ook om over dat andere gezichtspunt na te denken en soms ook daarna een eigen mening te nuanceren.
Maar racisme en discriminatie vallen voor mij daar echt niet onder en hoeven niet getolereerd te worden.
Beide bokkers stonden bij mij al onder de foei-knop overigens ivm de ongepaste opmerkingen.

Babootje

Berichten: 26542
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:03

Permanente ban? Hoe zie je dat?

Ibbel

Berichten: 49263
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:08

Miran schreef:
Ik ben vooral meelezer en vind het juist leuk om ook reacties van mensen met een andere mening te lezen, juist ook om over dat andere gezichtspunt na te denken en soms ook daarna een eigen mening te nuanceren.
Maar racisme en discriminatie vallen voor mij daar echt niet onder en hoeven niet getolereerd te worden.
Beide bokkers stonden bij mij al onder de foei-knop overigens ivm de ongepaste opmerkingen.


Er zijn ook best een aantal topics geopend op FZ over modden op 'fake news', maar ook op modden op gevaarlijk, schadelijk en/of aantoonbaar incorrect medisch en juridisch advies en daarbij is iedere keer weer door het modteam aangegeven dat er NIET op inhoud wordt gemod.

Ook niet als Mien van de bakker van op de hoek onzin verkoopt met bekende broodjes aap als 'paard wordt na een jaar eigendom als jij de kosten betaalt en eigenaar niet meer op komt draven'. Wordt echt niet op gemod.

Miran

Berichten: 4477
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:20

Ibbel schreef:
Miran schreef:
Ik ben vooral meelezer en vind het juist leuk om ook reacties van mensen met een andere mening te lezen, juist ook om over dat andere gezichtspunt na te denken en soms ook daarna een eigen mening te nuanceren.
Maar racisme en discriminatie vallen voor mij daar echt niet onder en hoeven niet getolereerd te worden.
Beide bokkers stonden bij mij al onder de foei-knop overigens ivm de ongepaste opmerkingen.


Er zijn ook best een aantal topics geopend op FZ over modden op 'fake news', maar ook op modden op gevaarlijk, schadelijk en/of aantoonbaar incorrect medisch en juridisch advies en daarbij is iedere keer weer door het modteam aangegeven dat er NIET op inhoud wordt gemod.

Ook niet als Mien van de bakker van op de hoek onzin verkoopt met bekende broodjes aap als 'paard wordt na een jaar eigendom als jij de kosten betaalt en eigenaar niet meer op komt draven'. Wordt echt niet op gemod.


Zo bedoelde ik het dus ook ;). Juist die andere meningen zijn wel nuttig. Onbeschoft gedrag niet.

ikkedus
Berichten: 3315
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:21

Racisme is zeker niet acceptabel. Niet alles is echter direct racisme. Wat ik merk is dat in bijv topics die over politiek gaan of over maatschappelijke kwesties, dat een groep mensen snel reageert met hun mening. Daarbij niet er open lijkt te staan voor meningen van anderen. Je mag nml soms ook gewoon iets vinden. Dat heet een mening hebben en een mening is geen vastomstaand feit dat bewezen kan en moet worden. Vervolgens volgt er veel bijval waarin steeds hetzelfde wordt herhaald.
Een voorbeeld is ook een topic van een bokker die rijfoto’s deelt die niet getuigen van gevorderd ruitergevoel. Die TS werd pagina’s lang met de grond gelijk gemaakt door Bokkers die perse hun gelijk wilden halen en Bokkers die daarin meegezogen werden en er ook hun plasje overheen willen doen. Vervolgens volgen er mensen die reageren of het niet wat vriendelijker kan en daarop volgen reacties dat als je daar niet tegen kan, je maar niks meer moet posten.
Dit soort berichten zijn kwetsend. Dat is een voorbeeld van je gelijk willen halen over de rug van een bokker. Niet echt een veilig online omgeving. Er volgen dan gelukkig wel mod opmerkingen over niet in herhaling vallen en soms wordt een topic dan gelukkig ook gesloten.
Ik vind dat Bokt ook een veilig forum moet kunnen zijn voor iedereen. Ook met afwijkende mening en zeker ook met minder rijtalent.
Er is imo dus geen enkel complot, maar wel een groep Bokkers die kost wat kost denken de wijsheid en waarheid in pacht te hebben. Die reageren vaak echt niet vriendelijk, maar bot en drammerig en ze hebben veel ja-knikkers die graag even beamen dat ze het met ******* eens zijn. Die mogen van mij toch echt ook een keer een OW of een ban. Dan wordt Bokt wellicht weer een site waar iedereen trots zijn profiel vol foto’s heeft staan en foto’s en filmpjes durft te delen, zonder het gevoel hun hoofd op het hakblok te leggen.
Ik heb hier zelf geen last van, maar krijg steeds vaker de kriebels van wat ik voorbij zie komen.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:43

Niobe schreef:
Is dat echt een clubje of is dat gewoon een setje onafhankelijke mensen die tegen een bepaalde manier van uitdrukken zijn (racistisch, sexistisch, pesterig, opruiend etc) en dat regelmatig aangeven bij de mods?
En zou het kunnen zijn dat de personen die regelmatig aangegeven worden wat minder genuanceerd in het leven staan?


Lees de berichten van Enzino nog maar eens. Het is gewoon het temmen om te temmen om je tegenpartij weg te krijgen. Ik laat het hier verder bij.

Mars

Berichten: 33314
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:16

Tigra_ schreef:
*knip*


De aanleiding is het feit dat hij genoemd wordt in dit topic:
Sure_lee @ [VN] Twee paarden overleden na aanrijding

Dus denk niet dat hij gewacht heeft op zijn moment maar meer het feit dat bokt hém en zijn stal noemde aanleiding vond om zijn neus hier te laten zien.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 21-10-22 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd bericht

Ibbel

Berichten: 49263
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:18

Aangezien Stefan voor zover bekend uit dat twee paarden aangereden-stopic zwaar gewond in een ziekenhuis ligt, lijkt het me vrij stug dat hij het zelf is. Maar kan natuurlijk best een stalmedewerker zijn oid.

ikkedus
Berichten: 3315
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:24

Zou best kunnen dat het iemand gelieerd is aan die Stefan. Maar dan nog. Dan kan je toch ook reageren met een neutrale opmerking, als je zo nodig moet reageren. Ik vind de genoemde opmerkingen dus echt niet lief.
Zo’n topic dooft vanzelf uit als je er geen aandacht aan geeft. Negatieve aandacht is ook aandacht hè. Dus je voedt zo iemand dan alsnog.

Popstra
Berichten: 13906
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:34

Jullie kunnen het ook gewoon negeren ipv voeden...

ikkedus
Berichten: 3315
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:57

Wat dus een tem verdiend en dan kunnen de modjes het verder uitzoeken.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:58

Ibbel schreef:
Miran schreef:
Ik ben vooral meelezer en vind het juist leuk om ook reacties van mensen met een andere mening te lezen, juist ook om over dat andere gezichtspunt na te denken en soms ook daarna een eigen mening te nuanceren.
Maar racisme en discriminatie vallen voor mij daar echt niet onder en hoeven niet getolereerd te worden.
Beide bokkers stonden bij mij al onder de foei-knop overigens ivm de ongepaste opmerkingen.


Er zijn ook best een aantal topics geopend op FZ over modden op 'fake news', maar ook op modden op gevaarlijk, schadelijk en/of aantoonbaar incorrect medisch en juridisch advies en daarbij is iedere keer weer door het modteam aangegeven dat er NIET op inhoud wordt gemod.

Ook niet als Mien van de bakker van op de hoek onzin verkoopt met bekende broodjes aap als 'paard wordt na een jaar eigendom als jij de kosten betaalt en eigenaar niet meer op komt draven'. Wordt echt niet op gemod.


Dat laatste zie je hier idd veel voorbij komen. Dan komt er een deskundige in zo'n topic met een goed onderbouwde uitleg. Dan kun je wel zeggen ha..ik stap naar de rechter en ik win..toch kan een rechter anders beslissen.

Karl66

Berichten: 29781
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:02

imaudy schreef:
nps schreef:
@anjali als je bedreigd wordt moet je dat echt wel melden hoor, dat is gewoon écht niet ok!

@enzino, suggereer je nou dat mensen als een soort spelletje proberen controversiele meningen een topic uit te temmen ofzo? Hallo, het is Bokt, niet House of Cards ;). Daarnaast denk ik niet dat het klopt wat je zegt. Ik denk, gok zomaar dat ik geschaard word in kamp "niet afwijkende, controversiele mening" (aka arrogante, pestende lui die altijd hun gelijk willen halen ;))" en ook ik heb wel eens een mod berichtje gehad of een leeggehaald bericht gehad hoor. Of werd aangesproken door andere gebruikers als een bericht te persoonlijk werd. Voorzover ik kan zien wordt er gewoon eerlijk, zonder bias gemod (en is er zelfs behoorlijk veel ruimte voor alle meningen). Zoals Dani ook aangeeft wordt de situatie altijd goed bekeken - als iets een persoonlijke vete of "georganiseerde temactie" ofziets is heb je altijd nog team mod als menselijke check. En, binnen de regels is ook een beetje een grijs gebied. Wat voor de ene beledigend is is dat voor de andere weer niet.

Ik vind dat moderators altijd moeten meelezen met een topic echt een heel slecht idee. Naast dat het vrij absurd is qua tijd om te vragen denk ik ook echt niet dat het gaat helpen - dan wordt er juíst heel erg gestuurd of "1 kant op gemod". Ik blijf eigenlijk bij er hoeft gewoon niks te veranderen voor gebande gebruikers.


Ja, ik heb wel eens een pb ontvangen van een bokker die mij erop wees dat er een clubje mensen was die ieder bericht van de tegenpartij op een weegschaal legde en daar dan op ging temmen. Zelf had ik dar idee toen ook wel en enzino kaart het op deze manier ook aan.


Zo wordt er bijvoorbeeld ook gezegd dat Bökkers via WhatsApp met elkaar afspreken om ergens gezamelijk te gaan reageren. Ik zou ook in dat groepje zitten. Er is alleen klein probleem, ik heb niemand van Bokt op WhatsApp. Je moet gewoon niet alles geloven wat er over andere Bökkers gezegd wordt.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:13

Ik bepaal zelf wel wat ik geloof Karl66.
Hoe kwam je erachter dat iemand dacht dat jij in een whatsapp groepje zou zitten? Verbaas mij er een beetje over.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:17

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een heel aantal berichten verwijderd welke een directe of indirecte reactie waren op een bericht welke geplaats was met een Schaduw Account.

Het is in dit topic niet de bedoeling om individuele (oud)gebruikers te bespreken. Ik wil jullie dan ook verzoeken om de discussie weer breder te houden.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:18

imaudy schreef:
Lees de berichten van Enzino nog maar eens. Het is gewoon het temmen om te temmen om je tegenpartij weg te krijgen.

Dat iemand dat zegt betekent niet dat het ook echt zo is. Mensen kunnen gewoon onafhankelijk van elkaar tot de conclusie komen dat bepaalde reacties over de schreef gaan, zonder dat dat wordt afgesproken.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:28

Shadow0 schreef:
imaudy schreef:
Lees de berichten van Enzino nog maar eens. Het is gewoon het temmen om te temmen om je tegenpartij weg te krijgen.

Dat iemand dat zegt betekent niet dat het ook echt zo is. Mensen kunnen gewoon onafhankelijk van elkaar tot de conclusie komen dat bepaalde reacties over de schreef gaan, zonder dat dat wordt afgesproken.


Ze geven zelf ook die reacties die over de scheef gaan he, maar als niemand daarop temt dan gebeurt daar niks mee. Vandaar dat het handig is als er door een mod in drukke topics wordt meegelezen.

Exitium

Berichten: 7180
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:32

imaudy schreef:
Ze geven zelf ook die reacties die over de scheef gaan he, maar als niemand daarop temt dan gebeurt daar niks mee.

Euh, even van iets eerder vandaag:


Karl66 schreef:
Gaat het om een topic waarin je als mod niet meeleest en je krijgt een tem, dan ga je vanaf een paar pagina's terug lezen om een gevoel te krijgen wat er speelt in een topic.

Om een voorbeeld te geven, stel ik speel heel erg op de man tegen iemand en die komt met een reactie terug. Op mijn bericht is niet getemd, maar op dat andere bericht wel. Dan leest een mod terug, ziet wat er gebeurd is en stuurt die andere persoon een PB met de opmerking "doe dat nou niet, laat je nou niet op de kast jagen" en mij sturen ze dan een OW vanwege op de man spelen.

ynskek schreef:
Ik denk dat je in het algemeen de werkwijze zoals hij toen was en nu in grote lijnen nog steeds zo is mooi weergeeft.

imaudy
Berichten: 5116
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Berichten van permanent gebande Bokkers markeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:39

In de ideale wereld werkt het zo Exitium ;)
Ik hou er verder over op.

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:42

imaudy schreef:
In de ideale wereld werkt het zo Exitium ;)
Ik hou er verder over op.


Een oud-mod en huidig mod geven aan dat het zo gaat... waarom is hun woord niet goed genoeg?

Nielojram

Berichten: 7877
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:54

schele :roll:
Laatst bijgewerkt door Nielojram op 21-10-22 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nielojram

Berichten: 7877
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:57

Mars schreef:
Tigra_ schreef:
*knip*


De aanleiding is het feit dat hij genoemd wordt in dit topic:
Sure_lee @ [VN] Twee paarden overleden na aanrijding

Dus denk niet dat hij gewacht heeft op zijn moment maar meer het feit dat bokt hém en zijn stal noemde aanleiding vond om zijn neus hier te laten zien.

Ik volg dit topic met veel interesse, maar moest 3x terug scrollen.
Wat is hier nu geveegd?