Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:19

Mizora schreef:
Ik wil best een clinic over paardenvoeding doen.


Dat zou echt super interessant zijn!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:52

Ik zou het meteen groot aanpakken na inventarisatie van aantal mensen dat zegt te komen, het hangt natuurlijk van de lokatie af. voor mensen uit Limburg is Friesland niet handig.
Voor één dagdeel heb je nu al teveel ideeën :+ :')
Doe meteen maar een foodtruckje :Y) op een vette hap zit ik bijvoorbeeld helemaal niet te wachten.

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:59

Misschien een dierenarts (bokker?) die voorlichting en ehbo wil geven? Stukje praktijk.

Marjo

Berichten: 37334
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:02

Wat een hoop ideeën al! Keileuk dat jullie zo meedenken +:)+

mavantos

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:07

Misschien een leuk idee om een instructeur (uiteraard een bokker!) een clinic te laten geven over een paard wat bijvoorbeeld heel snel schrikt/sensibel is. Dat het dan echt informatief wordt hoe je dit kan oplossen en hoe je ermee om kan gaan, ook als je niet zelf de clinic rijdt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48693
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:07

Ik zou evt wel willen vertellen over clickertraining.. :)

Kabayo

Berichten: 14148
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:08

Wat leuk! Ik ben voor!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:13

Saaams schreef:
Misschien een dierenarts (bokker?) die voorlichting en ehbo wil geven? Stukje praktijk.


ja, ehbo! Dat is een goed idee!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26781
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:17

Je hebt goede ideetjes khirshanta. Want het zou natuurlijk geen slecht plan zijn als er een EHBO-er zou zijn die evt letsels bij de bokkers op die dag kan behandelen. Iemand op Bokt met EHBO diploma die daar wel stand by wil staan bijvoorbeeld. Want met paarden zit een ongeluk in een klein hoekje.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:18

ik heb BHV en weet daarmee aardig wat van ehbo- daar zou ik best mee mee willen helpen; het opzetten van een veiligheids plan en als het even kan, ondersteunen op de dag zelf (een bhv-er is geen ehbo-er natuurlijk)

Xyris

Berichten: 9455
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:30

Wbt voedsel, wij (ik en mijn ouders) hebben een cateringbedrijf, hier in een straal van +/- 35 km ben ik bereid te cateren en dan ook rekening te houden met eventuele allergieën en andere zaken als vegetarisch eten +:)+. Maar als het kleinschalig is moet ik om praktische redenen wel van tevoren weten hoeveel mensen komen en moet er ook vooraf betaald worden al kan het hoe en wat altijd besproken worden. De aanwezigheid van koelingen e.d. maken de zaken al een stuk flexibeler.

Als het echt een groot event wordt dan maakt het natuurlijk niet uit, dan kunnen we koelkasten inhuren. Verder ken ik ook iemand met een snackbar foodtruck indien gewenst. Dus de wat luxere en speciale hapjes + de vette hap zijn dan al gedekt.
Laatst bijgewerkt door Xyris op 13-11-17 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:41

Er staan superleuke ideeën tussen, zo’n beetje alles dat ikzelf ook wilde zeggen, is al voorgesteld. Alleen mis ik één ding, met name omdat privacy op dit moment een ‘issue’ is en Bokt het Internet blijft: een clinic/voorlichting/hoe je het noemen wilt over internetveiligheid.
Ik weet niet wat daarin verder de mogelijkheden zijn, maar bijvoorbeeld over welke informatie wel en niet safe is om te geven of hoe je er mee om moet gaan. Iets in die richting. Ik zal me er eens in verdiepen.

Overigens weet ik niet of het meteen groots aanpakken, zoals sommigen voorstellen, een aanrader is. Als je het klein houdt dan heb je een idee van wat je organiseert en kun je evalueren, waardoor je beter bent voorbereid op een groter evenement dat wellicht volgt. Of degenen die dit organiseren moeten hierin ervaring hebben, natuurlijk. Dan heb ik niets gezegd. O:)

@Justkid, in de OP staat dat ze al een kleine locatie in het midden van het land op het oog hebben, dus ik denk dat het w.b.t. locatie wel goed komt. :D

Storm

Berichten: 20880
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:46

Leuk idee!

Weet wel met gratis kaartjes die je van te voor moet reserveren, de helft reserveert kaartjes want stel dat ze willen gaan ( het is immers toch gratis), en komt daarna toch niet opdagen.
Doe dan een klein bedrag, 2,50 ofzo, dan vallen de mensen die eigenlijk toch niet willen, al grotendeels af.

Suusjepluus

Berichten: 792
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:57

Leuk idee :j Ik zou het ook kleiner houden. Horse event bestaat al en ben ik wel op uitgekeken. Ik zou vooral proberen de bokt-kracht weer te geven. Vraag de gouden bokt veulens langs te komen, doe iets met de grootste itp's, maak er een 'bokt jaaroverzicht' van en hou het vooral gezellig en klein. Zelf ben ik meer voor betaalde workshops en een kleine entreeprijs (onder de 5 euro) voor de locatie. Ik zou het zien als even rondkijken en mijn eigen flesje water meenemen. Qua privacy kom ik dan als suusjepluus en niet onder eigen naam, ook makkelijker terug te vinden voor anderen.

Anoniem

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:38

Zou het wellicht ook een idee zijn om een voorlichting te geven over bijvoorbeeld neusriemen oid? Aangezien er toch nog veel mensen zijn die (onbewust) de neusriem te strak aansnoeren enzo. Sowieso een voorlichting over het belang van passend tuig wat goed zit lijkt mij interessant. :j


Ook lijkt het me leuk om een clinnic over verschillende manieren van longeren te zien.


Overigens moeten we niet vergeten dat niet iedereen op bokt een eigen paard heeft, dus het lijkt me een goed idee als er een mooie verhouding is tussen rubrieken voor mensen met eigen paarden maar ook zeker onderdelen die iedereen aanspreken.

Reeltje_5

Berichten: 2653
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:48

Oh wat super leuk, een bokt dag!
Mij lijkt het ook juist leuk om van wat minder bekende bokkers wat dingen te zien en te leren kennen, maar de bekende mogen er ook bij hoor, allemaal leuk!

Anoniem

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:49

We moeten wel allemaal een naamkaartje op! :D

Reeltje_5

Berichten: 2653
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:50

Resistance schreef:
We moeten wel allemaal een naamkaartje op! :D

Geweldig idee!! Ik zie een hoop bokkers voorbij komen waarbij ik de boktnaam ondertussen herken. Maar het gezicht erachter geen idee.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78615
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:55

Komen al leuke ideeën voorbij. Ergens kwam ik de vraag tegen of er stalling is, die is er niet.

Verder, ik ben BHV-er met volledig EHBO diploma (dus niet de basis die bij BHV zit maar een uitgebreide EHBO diploma). Wens ik liever niet te gebruiken. :+

Amado7

Berichten: 10745
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 01:21

Superleuk idee! Ik zou het zelf leuk vinden als de boktdag ook door bokkers wordt gedaan, maar dan niet de standaard bokkers die op horse event ook al vaak shows geven. Die zie je daar namelijk ook al :D

En naamkaartje als verplichting natuurlijk! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48693
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:10

Ik kan, naast clickertraining, ook meer vertellen over bitloos rijden/bitloze hoofdstellen, mocht er belang bij zijn :)

Nadine_01
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-11-17

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:28

Lijkt me een super leuk idee en ik zou zeker alles eraan doen om te komen! (Vanuit Limburg)
Aan de animo te zien zou ik wel met maximaal aantal kaarten / inschrijvingen werken.
Showteam Nalanta zal zorgen dat ook jongere mensen geïnteresseerd zullen zijn bijvoorbeeld.
Succes met de ideeën uitzoeken en uitwerken :)

Stephanie_86

Berichten: 1937
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:37

Denk dat er om te beginnen een poll of iets naar de mail adressen gestuurd kan worden om zo te invetariseren hoeveel mensen er willen komen

Dit kan je natuurlijk aanpassen met een klein bedrag aan entreegeld enz enz. Ik denk als je het per mail doet dat je dan een realistischer beeld krijgt gezien niet iedereen altijd elk topic mee krijgt en ziet in de laatste berichten.

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:55

Wat een leuk idee zeg!Clinics voor en door bokkers lijkt me het leukste! Een clinic over paardenvoeding lijkt mij heel interessant net zoals een ehbo voor paarden clinic.

Verder rij ik zelf lichte tour dressuur en ben ik vergevorderd in vrijheidsdresduur. Het geven van een gecombineerde demo hiervan doe ik vaker en zou ik ook wel willen verzorgen als er belang bij is!

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:02

stitchlover schreef:
Wat een leuk idee zeg!Clinics voor en door bokkers lijkt me het leukste! Een clinic over paardenvoeding lijkt mij heel interessant net zoals een ehbo voor paarden clinic.

Verder rij ik zelf lichte tour dressuur en ben ik vergevorderd in vrijheidsdresduur. Het geven van een gecombineerde demo hiervan doe ik vaker en zou ik ook wel willen verzorgen als er belang bij is!


Dit is het voorbeeld van een bokker die ik zou willen zien. Vind haar het schoolvoorbeeld van correct rijden, paard een Happy athlete en zou honderd vragen aan haar hebben. Dit paard is hoog opgeleid maar kan ook veel vrijheidsdressuur.

Niet de standaard Amable, Nalanta en die met die schimmel PRE. Met alle respect, deze groep komt overal en naast de vrijheidsdressuur bieden ze niets extras.

Verder zou ik Jill Huijgberts willen zien, misschien wel in combi met die eventing ruiter. Of met dat jonge meisje wat bij haar traint.

Mizora zou ik ook graag zien, vind haar altijd hele waardevolle bijdrages geven. Denk dat ze ontzettend veel kan vertellen over voeding.

Aangezien er geen stallen beschikbaar zijn zou ik als het programma langer word dan één dagdeel geen onderdelen voor eigen paarden uitschrijven.