Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:05

De afgelopen dagen hebben meerdere mensen hier op Bokt Anky pads van bokker Rachel5000/ragelloves gekocht.

De transacties zijn niet naar wens verlopen. Rachel5000/ragelloves heeft het geld wel ontvangen maar niets opgestuurd. Rachel5000/ragelloves heeft tijdens de bemiddelingspoging van de Bezwaarscommisie geen gehoor gegeven om deze bemiddeling goed af te ronden. Ook op de pogingen van de Markt moderators heeft ze geen gehoor gegeven.

Wij plaatsen dit topic sneller dan normaal omdat zij ook vandaag weer een account aanmaakte waarmee ze dure pads goedkoop aanbiedt. Wij houden dit goed in de gaten, maar we raden iedereen aan om op dit moment voorzichtig te zijn met overmaken van veel geld naar nieuwe gebruikers op de Markt. Zijn er meerdere mensen die ooit iets van Rachel5000 of ragelloves gekocht hebben en waren er daarbij ook problemen met de transactie? En heb je wellicht gegevens waar andere gedupeerden wat aan hebben? Stuur dan een pb.

Dit topic is niet bedoeld om te speculeren of deze bokker wel of niet eerlijk is. Dit topic is bedoeld om meer informatie te krijgen. Offtopic reacties zullen worden verwijderd.

Daarnaast willen we je nogmaals wijzen op een aantal tips die we hebben opgesteld voor veilig handelen op de Markt:

Veilig handelen over het internet
Als je een aankoop doet via het internet en je bent niet in staat het aangeboden object zelf te gaan bekijken en af te halen, loop je altijd het risico dat een transactie verkeerd afloopt. Hieronder volgen wat tips om dat risico zo klein mogelijk te maken.

Weet met wie je zaken doet
Zorg ervoor dat je weet met wie je zaken doet. Als je een artikel van iemand koopt, neem geen genoegen met enkel een girorekeningnummer maar vraag naar een adres en een vast telefoonnummer. Op die manier kan je áls er iets fout gaat in ieder geval achterhalen wie de schuldige is. Een Boktnaam en een gironummer is niet genoeg om achter iemands identiteit te komen.

Weet wat je koopt
Vooral bij gebruikte artikelen kan de staat waarin een artikel verkeert van belang zijn. Vertrouw niet volkomen op een verkoper die zijn zadel als 'zo goed als nieuw' beschrijft, vraag om foto's van het artikel zodat je kan zíen of het inderdaad zo goed als nieuw is. Op die manier loop je niet tegen vervelende verrassingen aan als het artikel bezorgd wordt. Maak van te voren afspraken over de mogelijkheid om een artikel terug te sturen aan de verkoper èn welke voorwaarden hieraan verbonden zijn. Bijvoorbeeld: terugsturen mag, maar de koper betaalt dan wel de verzendkosten

Neem geen overbodige risico's
Zorg dat je extra voorzichtig bent als het om grote bedragen gaat. Een manier om meer zekerheid te krijgen is onder rembours verzenden. Je betaalt dan pas aan de postbode die er op zijn beurt voor zorgt dat het geld bij de verkoper terecht komt. Als het even mogelijk is, kan het zeker ook lonen om in de auto/trein te stappen en het artikel zelf af te halen. Dan weet je zeker dat je geen risico loopt om je geld kwijt te zijn.

Stuur nooit geld op via de post. Ten eerste is dit in Nederland niet toegestaan, ten tweede heb je altijd de kans dat het ergens in het proces kwijtraakt en ten derde heb je geen bewijs dat je het geld ook daadwerkelijk opgestuurd hebt.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:12

Is het mogelijk om haar IP adres te krijgen? en eventueel andere gegevens?
Ik ben dus ook opgelicht door haar..

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:13

Er komen steeds meer aanbieders van zo goed als nieuwe pads onder nieuwe accounts.
Misschien moet er even een algemene waarschuwing voor komen?

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:15

Bij Eenmaal andermaal was er een minimum aantal serieuze post nodig voor je wat kon plaatsen, sowieso gaf dat al een veiliger gevoel.. helaas is dat dus heel erg veranderd..
Bij marktplaats ben ik altijd heel waakzaam.. nu moet ik dat bij bokt ook goed blijven!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:23

IP-adressen mogen wij niet zomaar openbaar maken, maar op het moment dat er een aangifte ligt bij de politie, mogen wij de adressen op hun verzoek vrijgeven.

Dat laatste is sowieso waar Diaz. Ook bij Eenmaal Andermaal is het voorgekomen dat mensen 'fris en fruitig' 25 posts uit hun mouw schudden en vervolgens niet te vertrouwen zijn. We vinden het erg vervelend dat dit gebeurd is en er liggen nog verschillende plannen om de Markt veiliger te maken die door een situatie als deze weer extra aandacht krijgen.

Het overgrote merendeel van de mensen die zich op de Markt aanmelden zonder dat ze op het forum actief zijn is gewoon betrouwbaar, er staan ongeveer duizenden probleemloze advertenties tegenover 1 waar het misgaat. Maar waakzaam zijn, geen bergen geld overmaken naar iemand die je niet kent, extra informatie opvragen, vragen om een duidelijke foto (en niet 1 die van het net komt): dat zijn zaken die eigenlijk altijd verstandig zijn, ook op Bokt.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:24

is t niet gewoon beter om de markt pas open te stellen voor mensen die een x aantal berichten hebben op bokt? net zoals t was bij e-a? ipv dat mensen zich enkel aanmelden om de markt te verzieken

had deze madam niet een zogegde naam Hissie de Jager??dit had ik in een ander zoek fora gezien over een en dezelfde gebruiker
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 17-09-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18235
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:27

NathalietjeB schreef:
is t niet gewoon beter om de markt pas open te stellen voor mensen die een x aantal berichten hebben op bokt?? ipv dat mensen zich enkel aanmelden om de markt te verzieken

had deze madam niet een zogegde naam Hissie de Jager??dit had ik in een ander zoek fora gezien over een en dezelfde gebruiker

Ben je meteen af van alle webwinkels die de markt vol prakken met advertenties..
Ik kom er al niet eens meer, kom er voor tweedehands en niet voor nieuw. :+

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:47

NathalietjeB schreef:
is t niet gewoon beter om de markt pas open te stellen voor mensen die een x aantal berichten hebben op bokt? net zoals t was bij e-a? ipv dat mensen zich enkel aanmelden om de markt te verzieken


Om dit soort dingen te voorkomen ?
De meeste topics waarin wordt gevraagd naar slechte markt ervaringen zijn van mensen die ook op het forum actief zijn.

En daarnaast kun je zelf toch kijken in het profiel van een bokker ?
Je kunt zelfs zijn berichten terug lezen.. en kijken waar hij/zij mee bezig houdt.

Als iemand geen postcode/woonplaats/telefoonnummer plaatst dan heeft dat meestal al een reden.
Altijd eerst vragen of je het mag komen ophalen, en naar een adres vragen.
Kun je altijd nog zeggen dat het toch te ver weg is en dat ze het maar moeten opsturen.

Er zitten een paar adverteerders op de markt waar ik ook mijn bedenkingen bij heb..
Nieuwe collectie kleding aanbieden onder inkoopsprijs.. en dan niet eens een winkel hebben :?

moonfish13
Berichten: 18235
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:48

Ik plaats ook geen postcode en telefoonnummer hoor.
Als iemand dat wil weten via pb, mar niet openbaar.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:35

En geen PB's kunnen sturen onder bijv. 25 posts vind ik ook een veilige!!

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:41

Hoop dat iedereen zijn geld terug krijgt, ik heb er alleen een zwaar hoofd in. Ben blij dat ik op het laatste moment niet met haar in zee ben gegaan.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:45

Bij mij ging het om eurostar dekjes. De persoon (kwam ik later achter) verwijderde snel de berichten die lieten weten dat het een oplichter was.
Ik hoop echt dat ik mijn geld terug krijg en wij gaan zoiezo aangifte doen.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:51

NathalietjeB schreef:
had deze madam niet een zogegde naam Hissie de Jager??dit had ik in een ander zoek fora gezien over een en dezelfde gebruiker

Als dat haar echte naam is heeft ze overigens een facebook pagina , wie weet hebben jullie daar wat aan ?

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:32

blij dat ik eerst ben gaan zoeken voor ik geld overmaakte! ook ik had intresse in de eurostar pads

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:07

Ze heeft mij gepbt betreft een dekje die ik zocht, ik heb haar niet benaderd, zij mij..

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:14

Rachel5000/Rachelleke is echt een waardeloos geval. Ze duikt overal weer op en steeds onder een andere naam. Idd Hissie de Jager.
Ik snap niet dat zij overal en steeds weer haar gang kan gaan, ze heeft al zoveel mensen besodemietert en het gaat maar door en door en door....
Dat ze uberhaupt nog het lef heeft om een fb-pagina aan te maken..

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:16

Hoe weten jullie dat Rachel5000 Hissie de Jager is?

Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:17

Denk dat het een valse naam is. Anders ben je toch wel een heel erg slechte oplichter met een fb pagina?

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:19

NathalietjeB schreef:
is t niet gewoon beter om de markt pas open te stellen voor mensen die een x aantal berichten hebben op bokt? net zoals t was bij e-a? ipv dat mensen zich enkel aanmelden om de markt te verzieken

had deze madam niet een zogegde naam Hissie de Jager??dit had ik in een ander zoek fora gezien over een en dezelfde gebruiker


Lijkt me een goed idee.. Ik kijk niet eens meer op de Markt door al die commerciële onzin en spammers/oplichters....

Estrellas
Berichten: 38
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:24

Zij heeft mij ook benaderd,
het ging om 3 scapa dekjes, zo goed als nieuw voor €60,00
Te mooi om waar te zijn!

Ik vond er al een luchtje aan hebben en hierbij dus ook gelijk een tip;
ik heb foto's gevraagd van de dekjes op haar paard met als smoes dat ik wou weten hoe ze lagen.
Je kan veel foto's van internet krijgen, maar niet meerdere dekjes op hetzelfde paard.

Ook vraag ik altijd het telefoonnummer (waarmee ik dan contact mee opneem)
+ Adres, postcode etc.
Mensen vragen dit ook aan mij en als eerlijke verkoper heb ik daar geen enkel probleem mee,
dus verwacht dat dat ook mogelijk is ik iets wil kopen.

Ik heb ook al eerder gewaarschuwd in haar advertentie;
Ze had iets van 8 Anky's op 1 rij, 1 set die ze als het geheel aanbood, maar ook apart.
Deze foto was precies terug te vinden op internet, op een ruitersportwebshop.
Het komt zelden voor dat iemand PRECIES die set heeft (het gaat om verschillende kleuren)
Echter is dit helaas genegeerd en zijn er toch mensen die er in getrapt zijn.

Ik weet alleen zeker, dat als je er wat mee gaat doen,
je idd het IP-adres kan krijgen van waar het mailtje gestuurd is.
En, een banknummer staat op een naam, die geregistreerd is bij de bank.
Met goede redenen kunnen ze die vast voor je achterhalen,
omdat veel mensen die "30 eurie' maar laten zitten en er niet achteraan gaan,
komen zulke mensen ermee weg.

Ik vind eigenlijk ook dat er iets moet komen waardoor de 'identiteit'
zichtbaar is.
Een soort registratie als je op de boktmarkt wilt.
Voornaam, achternaam, bankrekeningnummer etc, als de verkoop dan goed verloopt
die informatie doorgestuurd wordt (Een soort link die men kan geven)
Zo weet je dat als iemand in een mail de gegevens geeft en niet via die link,
je maar geluk moet hebben dat het goed afloopt.
En die link zou dan zekerheid geven dat je weet wie er aan de andere kant zit.
Volgens mij als je geld over wilt maken verloopt de transactie niet goed als de naam niet overeen
komt met het bankrekeningnummer, dus daar kan dan ook niet mee gesjoemeld worden.

Bokt is in principe gewoon een forum,
maar op de markt komen ook zadels voor van €1000,- en al zou het maar €30,-
erg vervelend voor die persoon maar ook dat iemand daar zomaar weg mee kan komen.

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:25

Laatst bijgewerkt door djoeka op 17-09-12 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:26

Ik zou vooral haar gegevens willen.. ik heb niets van haar verder, dus ik kan ook geen aangifte doen..

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:27

djoeka schreef:
Melisding schreef:
Denk dat het een valse naam is. Anders ben je toch wel een heel erg slechte oplichter met een fb pagina?


Ze lijkt er toch verdacht veel op:
http://www.youtube.com/watch?v=fHMaQNbf1yw


Ja, maar wie zegt dat dat Rachel5000 is??

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Meerdere mensen slechte BoktMarkt-ervaringen met Rachel5000?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:30

Ik denk dat het weer dezelfde is, gezien dr naam, dr manier van handelen en mensen oplichten.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:30

Zoek op bokt ook maar eens op Hissie de Jager.
2 jaar geleden was het ook krent met haar!