Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:51

_San87_ schreef:
Omdat dit een paardenforum is. Honden en katten hebben in Uitgelicht niets te zoeken :D. Dat is al eens eerder uitgelegd, volgens mij ook in dit topic.

Ik vind dat er regelmatig kunsttopics voorbij komen. Ik let er specifiek op. Een tijd terug kwam er bijna dagelijks een kunsttopic. Nu zijn er even niet zoveel, kan gebeuren. Er komen ook enkel paardgerelateerde kunsttopics in Uitgelicht.



Ik snap dat het een paarden forum is, maar zoals ik al aangaf, PERSOONLIJK zou ik het leuk vinden als...
Maar dat ben ik.

En ik vind dat katten en honden wel bij paarden horen, maar dat is mijn mening.
Daarnaast kijk ik liever mooie katten of honden foto's dan dat er het zoveelste paard in de wei voorbij komt, maar dat is mijn mening hè!

savasan

Berichten: 1044
Geregistreerd: 21-03-08

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:09

Wat mij voornamelijk is opgevallen is dat het niet echt representatief is qua 'kleurtjes'. Bijna elke dag staan er wel aparte kleurtjes tussen waarvan ik het idee heb dat dat ook de enige reden is dat ze er tussen staan. Of wanneer het een enorm mooie/goede knol is, dan komen er ook 'saaie' kleurtjes langs. Met je huis-tuin en keuken pony kom je er alleen tussen als er iets speciaals mee is.

Nou heb ik zelf geen paard, en heb ik zelfs nog nooit een paard gerelateerd topic geopend, maar om een of andere reden kan ik me hier aan ergeren.

Balou_k

Berichten: 14055
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:39

Maartje1990 schreef:
Maar punt is of ze dat zouden hebben gedaan als hier niet om was gevraagd of als ze jou niet zouden 'kennen'. En ik vind persoonlijk niet dat het zo zou moeten.

Nu het inderdaad wordt gezegd over bekende bokkers vallen op, hebben jullie inderdaad wellicht een punt :+

En ik snap dat de voorkeur uitgaat naar kwalitatief goede foto's. Maar niet iedereen kan naar een fotomeeting gaan, niet iedereen heeft een dure spiegelreflexcamera. En toch zou het voor diegene ook leuk zijn eens in uitgelicht te komen.

Maar ik vraag me vooral af waar uitgelicht voor bedoeld is. Is het bedoeld voor bijzondere fototopics of is het (al dan niet óók) bedoeld zodat topics die niet zo onder de aandacht komen, ook aandacht krijgen?



Ik heb er niet om gevraagd..

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:49

Volgens mij was het eerste doel ooit dat het leuk smoelt mooie plaatjes op de voorpagina.
Tenminste zo denk ik als webontwikkelaar in ieder geval ;)

Ik vind het wel leuk en klik zo soms toch op topics waar ik anders niet zo snel zou komen.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:53

Überhaupt ligt ITP op haar gat als je het mij vraagt, als je geen bekende bokker bent, geen fotoshoot hebt gedaan en geen heel bijzonder paard hebt kun je beter geen fototopic meer openen want het verdwijnt binnen een dag ergens in de verdoemenis... Dat is onder andere de reden dat ik geen topic meer openen.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:08

KimD schreef:
Überhaupt ligt ITP op haar gat als je het mij vraagt, als je geen bekende bokker bent, geen fotoshoot hebt gedaan en geen heel bijzonder paard hebt kun je beter geen fototopic meer openen want het verdwijnt binnen een dag ergens in de verdoemenis... Dat is onder andere de reden dat ik geen topic meer openen.

Dat is een feit idd

je moet of heel bekend zijn, geweldige foto's maken, een heel bijzonder verhaal hebben, een prachtige hengst of zo of een hoop "aaaaaah" gehalte want anders kan je het wel vergeten en mag je blij zijn als je meer dan 5 reactie's haalt
'vroegah' was dat toch heel anders

maar desondanks kan ik mij niet storen aan uitgelicht
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 14-12-13 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:11

Ja, maar ik zeg eerlijk, ik kijk er naar maar reageer niet. Moet er gereageerd worden? Ik bedoel 9 van de 10 bokkers in dit topic zullen zelf ook bijna nooit regearen in een itp..

Wel wordt er natuurlijk eens gereageerd in een itp, als er wat te klagen valt :)) :))

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:24

Ik reageer wel veel in ITP omdat ik er oprecht plezier aan beleef. Ik vind het ontzettend leuk om te zien wat bokkers voor paarden hebben, hoe ze staan, wat ze er mee doen etc. Maar ik open zelf geen topics meer omdat ik het gewoon niet leuk vind om een topic waar je veel tijd en aandacht aan besteed zo ziet wegvallen.

Uitgelicht kan mij overigens ook niet deren.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:50

Het valt mij inderdaad ook op, dat het vaak dezelfde pony's en paarden zijn.
Maar of het vriendjespolitiek is weet ik niet? Dat kan ik natuurlijk niet zomaar gaan zeggen haha! Ik word altijd wel heel vrolijk van alle mooie pony's en paarden. En stiekem ben ik wel een beetje jaloers op alle mooie paardjes.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:57

Uitgelicht is toch gewoon, heel simpel, een soort visitekaartje? Logisch dat er dan vooral geselecteerd wordt op mooie foto's/originele topics. :) Ik zie het probleem niet zo. Heb ook niet het idee dat er sprake is van vriendjespolitiek, vragen om tems heb ik zelf nog nooit gezien maar het zal vast gebeuren :+ Maar aangezien er toch een selectie wordt gemaakt maakt het niet uit of een topic nou 100 of 10 tems heeft gekregen. :n
En of het vaak dezelfde mensen zijn die bij uitgelicht staan? Volgens mij valt dat wel mee eigenlijk. Sommige mensen/paarden zijn wel gewoon erg herkenbaar :j
Ik zie graag mooie foto's, dus ik stoor me er echt niet aan :D

_San87_ schreef:
Kunsttopics komen regelmatig voorbij. Een beestenboel topic heeft in Uitgelicht niets te zoeken. Tenzij er ezels in dat topic staan.


Een topic met ezels mag gewoon op ITP :)

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:00

Misschien hoort het hier niet thuis, maarja dit topic gaat over uitgelicht toch?

Ik ben erg benieuwd hoe de foto, die op de voorpagina gezet wordt, uitgekozen wordt? Kiezen ze gewoon de mooiste foto uit het topic uit?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:09

My bad, Fiffill!

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:09

Ik open geen topics meer of zelden.
Altijd moeten het prachtige foto's zijn van bijvoorbeeld fotoshoots.
Speciale paarden staan er meestal.
En tja altijd die bekende bokkers (no offence sommige volg ik)
En het is niet omdat men veel topics opent dat je naamsbekendheid krijgt.
Sommigen mogen wekelijks tig itp topics open (noem geen namen) en word niks gezegd maar als iemand minder bekend het doet, oei oei...

Het valt me gewoon op dat het vaak dezelfde paarden zijn die in Uitgelicht staan.

Vind dat bokt onbewust een concurrentiestrijd aan het worden is..

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:11

_Alarm_wlkp schreef:
Ik open geen topics meer of zelden.
Altijd moeten het prachtige foto's zijn van bijvoorbeeld fotoshoots.
Speciale paarden staan er meestal.
En tja altijd die bekende bokkers (no offence sommige volg ik)
En het is niet omdat men veel topics opent dat je naamsbekendheid krijgt.
Sommigen mogen wekelijks tig itp topics open (noem geen namen) en word niks gezegd maar als iemand minder bekend het doet, oei oei...

Het valt me gewoon op dat het vaak dezelfde paarden zijn die in Uitgelicht staan.

Vind dat bokt onbewust een concurrentiestrijd aan het worden is..


Je mag wekelijks een topic plaatsen. Maar tig topics? Kun je dat onderbouwen? Klinkt mij in de oren als weer zo'n nonsensopmerking.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:12

Maar niet tig. Maar dat geldt voor alle bokkers.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:12

Daarom ben ik wel benieuwd hoe ze daarbij komt :)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:13

Sommigen bokkers openen op een week zo'n 3x een topic over hun paarden of pony's.
Als je wat naamsbekendheid hebt doen ze daar niet moeilijk over maar een hele tijd terug was het ook gezeur omdat iemand die niet zo bekend was 'weer' een topic opende om haar paardje te laten zien.

Tig is gewoon een gezegde hier in België, niet té letterlijk nemen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:15

Voorbeelden? Is mij nooit opgevallen en ik geloof het ook niet zo. Je mag 1x per week een topic openen op ITP, als je meer plaatst wordt het gesloten. Je kan er altijd op temmen als je er last van hebt ;) Nee sorry, volgens mij is dat nonsens :D

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:17

Wat jij wil ! :evaw:
Ik ga hier niets verkondigen als het niet waar is ;)
Maar ja ik kruip weer onder mijn steen en ga voor de rest wijselijk zwijgen ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:20

Ik blijf er sceptisch over, als je mij ook geen voorbeelden kunt tonen al helemaal :) Maar zoals ik al zei, je kunt er gewoon op temmen.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:22

je mag per paard 1 x een ITP topic openen per week :)
Dus als iemand 5 paarden heeft mag die persoon volgens mij gewoon 5 topics openen :')

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:25

Zoals Fiffill zegt is het plaatsen van meerdere topics per week niet toegestaan, dat geldt echter per ITP subforum, dus een topic op RIJ en SPR-ITP mag wel maar 2 topics op ITP niet.
Als je iets tegenkomt mag je daar altijd op temmen.
Als een gebruiker toevallig een keer een shoot heeft gehad en verder nooit iets plaatst op ITP doen we over een dag te vroeg niet zo moeilijk, maar verder zijn we best streng en zijn er recent meerdere topics gesloten die te vroeg zijn geplaatst.

@Lifaya het geldt niet per paard het is per gebruiker dus dan moet je de paarden samen in 1 topic zetten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:31

Fiffill schreef:
Voorbeelden? Is mij nooit opgevallen en ik geloof het ook niet zo. Je mag 1x per week een topic openen op ITP, als je meer plaatst wordt het gesloten. Je kan er altijd op temmen als je er last van hebt ;) Nee sorry, volgens mij is dat nonsens :D

Ik tem dan ook gewoon, en dan toch worden die topics niet gesloten hoor. ;)

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:26

MarlindeRooz schreef:
Peuk schreef:
Jeetje.. Gebeurt dit serieus. Dat is wel heel triest. :P

Ik dacht dat het de bedoeling was dat de uitgelichte topics een soort voorbeeldtopics zijn voor andere Bokkers, maar ook voor de reputatie van Bokt (een reltopic waarbij iemand z'n paard in de krul trek komt ten slotte niet op uitgelicht). Zoiets dacht ik een keer gelezen te hebben.

Gebeurd echt! Dan zeggen ze ik wil zo graag in uitgelicht staan en dan gaan al hun vriendjes temmen. :')

Dan maken ze er een printscreen van en zetten ze dat op facebook. :')
En die meiden zijn dan 16/17/18. :')


Dat laatste doe ik ook, maar daar is toch niks mis mee?
Als je blij/verrast bent dat je in uitgelicht staat is het toch juist leuk om dat op fb te zetten? (:

Annabel

Berichten: 4868
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:33

Ja, inderdaad. Wat een dom gelul hierboven. ..